Ingegroeide teennagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:07

Sja :o

Mijn grote teen is nu knalrood, dik en voelt warm aan. Ik heb een stukje van de nagel eruit kunnen halen, maar nu zit er dus nog een stukje in. Mijn moeder zei al dat ik naar de dokter moest gaan, maar dat is een probleempje voor mij, want ik durf echt niet. Het doet zo al zeer als ik er aan zit, laat staat een dokter die het stukje eruit moet halen.
Iemand hier eventuele tips voor mij hoe ik het stukje er nog uit kán halen ?
Ik probeer mezelf al een trap onder m'n kont te verkopen, maar ik ben echt bang.
Mijn vriend, vader en moeder zeiden al dat ik me niet moest aanstellen, maar ik durf gewoon niet.
Laat ik het zo zeggen, ik weet niet eens wat ze gaan doen om het stukje eruit te halen, maar alleen al als mijn vriend er naar wijst (bij wijze van) kan ik wel door de grond heenzakken.

Excuse me voor mijn geklaag :o

Nativa

Re: Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:12

Hier nog een ingegroeide teennagel patient.
De enige echte goede raad: naar de huisarts en wel nu meteen!
Ik heb er te lang mee door gelopen en zelf lopen klooien en ik heb nu aan beide tenen ontzettende ontstekingen die weggesneden moeten worden, mijn halve teen moet er aan beide kanten af en dan kan ik 2-3 maanden niet lopen.
Als het nog niet zo erg is hoeft de arts er alleen een klein beetje uit te snijden, dit gebeurt met verdoving, dus doet geen pijn, alleen de prikken van de verdoving zijn even niet prettig.
Ik raad je echt met klem aan meteen een afpsraak te maken. Als het nog niet te erg is kan het ook zijn dat de huisarts nog niet hoeft te opereren.
Echt naar de huisarts gaan hoor!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:13

Ik zou zeggen ga even naar een pedicure. Die weet er alles van en kan het oplossen. Die kan je ook nog advies geven om het de volgende keer te voorkomen.

Kom op! Het doet nu idd pijn maar zodra het stukje weg is zakt dat gelijk af. En de rest van de tijd met pijn rond lopen lijkt me ook niets!

Vraag even om een schop onder je kont en ga :P

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:14

Bij mijn broertje toendertijd was het ook te erg. Werd operatief verwijderd!!

Gauw naar een dokter...dan maar wat pijn hoor!!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:15

Ik doe het altijd zelf?!
Gewoon een stukje inknippen en eruit trekken :D

Lucht op hoor, als ie eruit is!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:17

NatassJa schreef:
Ik doe het altijd zelf?!
Gewoon een stukje inknippen en eruit trekken :D

Lucht op hoor, als ie eruit is!

Zoals je al zegt, moet je het vaker doen(?)
Als je niet zelf gaat klooien maar het de arts laat doen komt het hoogstwaarschijnlijk ook niet meer terug ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:17

Mijn ex had ook een ingegroeide teennagel, half jaar terug aan zijn ene teen, nu aan zijn andere teen. Ik heb 3 maanden tegen hem aan moeten zeuren dat hij écht een afspraak moest gaan maken, maar steeds geen zin, geen tijd, werk, feestjes, 'dan moet ik naar school', etc. etc. Kortom, bang. :D
Op een gegeven moment gedwongen om te bellen, gelijk naar het ziekenhuis en vorige week donderdag is ie eindelijk geopereerd. :')
Ik dénk dat het nu beter gaat, dus, al heb ik hem sindsdien niet meer gesproken.. :P

Tja, sorry, maar... gewoon gaan dus. O:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:18

Nativa schreef:
Ik heb er te lang mee door gelopen en zelf lopen klooien en ik heb nu aan beide tenen ontzettende ontstekingen die weggesneden moeten worden, mijn halve teen moet er aan beide kanten af en dan kan ik 2-3 maanden niet lopen.

Ehh...nou...2-3 maanden niet lopen, lijkt me ietsje overdreven of ik moet het helemaal verkeerd inschatten :=
100 jaar geleden (oké, ik overdrijf: 22 jaar geleden) heb ik het ook aan beide zijden van mn grote teen gehad. Beide kanten ingegroeid, beide kanten gaan ontsteken en beide kanten wildvlees groei (brrr...gats)
In het z'huis hebben ze dat wildvlees weggesneden en aan beide zijden een reepje van het nagelbed weggehaald. Ik heb nu dus een rechthoekige teennagel, geen fraai gezicht maar 2-3 maanden niet lopen kan ik me niet herinneren ;)

Maarrrrr...bij TS is het nog lang niet zo ver, dus huppekee afspraak maken met pedicure en/of arts en tot die tijd even lekker een paar keer per dag ontsmetten in een badje met Soda!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:18

Naar de huisarts gaan en niet zelf gaan prutsen. Daar komen vaak alleen maar meer problemen van..
Met een beetje geluk kan de huisarts het zelf oplossen en de nagel verwijderen.

Snap dat je liever niet wilt, maar anders gaat het nog veel meer pijn doen. En hoe sneller je naar de dokter gaat, hoe sneller je er vanaf bent! ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:19

Dat is het um juist, ik ben bang voor de prikken die ik ga krijgen als ze het stukje er uit willen trekken. Pff wat een situatie ..

Ik zal mijn moeder vragen of ze morgen wil bellen, het moet maar ondanks dat ik bang ben...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:19

Niet naar de huisarts gaan maar naar een pedicure.
De huisarts haalt meestal de halve nagel eraf terwijl een pedicure gewoon zorgt dat het netjes bijgewerkt worden en erafgehaald wat eraf moet.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:23

MamaMiesje schreef:
Nativa schreef:

Ehh...nou...2-3 maanden niet lopen, lijkt me ietsje overdreven of ik moet het helemaal verkeerd inschatten :=
100 jaar geleden (oké, ik overdrijf: 22 jaar geleden) heb ik het ook aan beide zijden van mn grote teen gehad. Beide kanten ingegroeid, beide kanten gaan ontsteken en beide kanten wildvlees groei (brrr...gats)
In het z'huis hebben ze dat wildvlees weggesneden en aan beide zijden een reepje van het nagelbed weggehaald. Ik heb nu dus een rechthoekige teennagel, geen fraai gezicht maar 2-3 maanden niet lopen kan ik me niet herinneren ;)

Maarrrrr...bij TS is het nog lang niet zo ver, dus huppekee afspraak maken met pedicure en/of arts en tot die tijd even lekker een paar keer per dag ontsmetten in een badje met Soda!

Het is bij mij aan 2 tenen, en aan beide tenen aan beide kanten. Flink ontstoken een hele flinke wildvlees groei. Er moet een hele hoop weggesneden worden dan. Beide tenen kunnen niet tegelijk gedaan worden, maar 1 voor 1. Daarom gaat daar zoveel tijd inzetten. Bij mij is het trouwens ook niet zo dat het hoekje ingegroeid is, mijn teennagels groeien scheef, is nog een stukje erger.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:28

Ik heb er zelf ook soms erg last van. Ga dan met mijn voeten een weekje elke dag in Soda ofzo zitten en dan trekt de onsteking weg :). Het gaat nu alweer een poosje goed gelukkig.

Ben zelf ook als de dood voor de dokter, dus ben niet van plan om te gaan :'). Mij werd ook aangeraden om na de pedicure te gaan want bij de dokter groeit het vaak weer terug terwijl de pedicure er iets onder stopt waardoor het niet meer kan gebeuren? (ofzo )

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:37

Ik heb er ook last van gehad. Eerst veel pijn, met perongeluk stoten ga je door de grond. Ook ik wou niet naar de huisarts.
Ik ben ook bij de pedicure geweest, daarna naar de huisarts, die heeft geprobeerd er iets aan te doen. Maar dat heeft dus niet geholpen. Ook ik had veel wildvlees.
Uiteindelijk is het chirurgisch verholpen. Ook idd onder verdoving het wildvlees weggehaald, en daarna een stukje nagelbed. Bij mij waren het beide grote tenen aan de kant waar de rest van de tenen ook zitten :+
Na de operatie voelde ik me super, echter toen de pijnstillers uit werkten ging ik door een hel. Ze hadden me geen pijnstillers mee gegeven in het ziekenhuis dus heeft mijn moeder me asperines en slaap pillen gegeven. De volgende dag voelde ik me echt weer super! En ik ben tot op de dag van vandaag blij dat het geopereerd is. Het groeit niet meer in nu.
Verder let ik nu altijd goed op met mn tenen etc. Ik vijl nu alleen nog, en probeer er goed af te blijven verder, dus niet te peuteren.

Ik was overigens 11 tijdens de operatie.
Bij mij hebben eerdere pogingen dus niet geholpen. Huisarts heeft toen der tijd ook wildvlees weggehaald. Wat ook heel erg zeer deed.
Als ik gelijk naar het ziekenhuis was gegaan had me dat een half jaar pijn en een tweede ingreep gescheeld.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:40

JorisDy schreef:
Ik heb er zelf ook soms erg last van. Ga dan met mijn voeten een weekje elke dag in Soda ofzo zitten en dan trekt de onsteking weg :). Het gaat nu alweer een poosje goed gelukkig.

Ben zelf ook als de dood voor de dokter, dus ben niet van plan om te gaan :'). Mij werd ook aangeraden om na de pedicure te gaan want bij de dokter groeit het vaak weer terug terwijl de pedicure er iets onder stopt waardoor het niet meer kan gebeuren? (ofzo )

Bij mij bleef dat van de pedicure niet zitten. En dan ook nog, als je veel peutert helpt het uiteindelijk niet.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:47

Pedicure was voor mij al te laat... En ik moest indd naar de huisarts.. Is toen mis gegaan, en kon daarna door naar het ziekenhuis, paar dagen last gehad, maar daarna nooit meer! Wat een verademing :D.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:04

Ik heb dit ook gehad bij mijn grote teen was er een stuk nagel helemaal erin gegroeid. En ik ben over het algemeen ook een echte schijterd wat betreft doktors en al helemaal panisch voor prikken ect...Maar toch had ik maar een afspraak gemaakt en mijn eigen HA kon mij meteen helpen, ik daar aangekomen en de HA ging even froeten eraan en zei die ik ga je teen nu volledig verdoven (nou echt ik kneep hem enorm en durfde echt niet te kijken naar die naald bah)...

Maar ben erg blij toen het achter de rug was hehe ik moest 1 hele dag met voet omhoog liggen ivm veel bloed erdoor verloren was, en het nog opgezwollen ivm verdoving...Maar ik heb het uiteindelijk overleefd en ben er erg blij mee gelukkig geen pijn meer aan joepie en dat allemaal als ik weer terug denk hoe bang ik wel niet was...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:46

Ik heb het ook bij een teen gehad en ik durfde absoluut niet naar de dokter. Op een gegeven moment liep ik er een half jaar mee en kwam er steeds groene pus uit. Het weken in soda hielp niet meer en toen ben ik naar de huisarts gegaan. Hij heeft me doorverwezen naar de polikliniek. Ik was doodsbang en de spuiten waren heftig, maar van het verwijderen heb ik niets gevoeld. Later ook geen last meer gehad van mijn teen. Hij groeit nu nog wel af en toe in maar dan knip ik hem zo dat ik dat stuk eruit kan halen.

Mijn broertje heeft het ook af en toe en hij gaat dan naar de pedicure toe.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:53

Gewoon naar de dokter, ik heb er vaak zelf aan lopen klooien en het kwam iedere keer terug.

3 jaar geleden ben ik naar de dokter gegaan, die heeft het er uit gesneden met verdoving, ik voelde de verdoving wel maar de rest niet. En het is zo gebeurd.

Het is ook nooit meer terug gekomen en ik ben blij dat ik er van af ben.

Gewoon doen hoor, anders krijg je er nog spijt van!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:39

Pedicure kan, maar dan alleen als de nagel aan het ingroeien is, en niet als hij al erin zit.
Dan mag een pedicure namelijk niks doen.
Dit is echt iets voor een huisarts.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:42

Ik ben er ook aan geopereerd.
Gewoon naar de HA gaan en liefst zo snel mogelijk.
Vraag of hij je teen kan verdoven met bevriezingsspray... Dan hoeft hij in eerste instantie niet te prikken.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:50

Liezel1 schreef:
Ik ben er ook aan geopereerd.
Gewoon naar de HA gaan en liefst zo snel mogelijk.
Vraag of hij je teen kan verdoven met bevriezingsspray... Dan hoeft hij in eerste instantie niet te prikken.

oew bevriezen ;( doet dat geen gruwelijke pijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:50

Nee, valt wel mee. Je voelt het wat tintelen....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:03

Ik had ook een ingegroeide teennagel, en toen moest ze de helft van mijn nagel eraf halen. Bij mij heeft ze het toen verdoofd. De eerste keer ging niet goed, want toen was het niet genoeg verdoofd en deed het te veel pijn om alles weg te halen. De 2e keer voelde ik helemaal niks en heeft ze alles weg kunnen halen. En nu helemaal geen last meer van! Dus echt naar de huisarts gaan!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:16

Ik begrijp je echt helemaal ! ben zelf ook zo'n miepje,loop liever met heeeeeeel veel pijn dan dat ik naar de dokter ga..
Maar zonder me aan te stellen,ga echt triller,hyperventileren (trauma van vroeger van het ziekenhuis)

Maar ben op een gegeven moment toch maar wel naar de dokter gegaan,werd ook te erg met mijn eigen gepruts,verwezen naar het ziekenhuis,
en wat ze dan met mij doen is,ze zetten me aan de ene kant van een gordijn,en doen hun werk aan de andere kant van het gordijn zodat ik niks kan zien ;) ondertussen neem ik iemand mee die mij een beetje kan afleiden..
werkt opzich wel ok bij mij,en heb er echt niks van gevoelt en gemerkt door de verdoving ;) zou toch maar even naar de dokter gaan ;)