Ongeluk gehad, pijnlijke nek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Ongeluk gehad, pijnlijke nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 08:25

Ik ben afgelopen woensdag van m'n fiets gereden. De auto haalde mij met zo'n 70/80 km/uur in, maar nam niet genoeg ruimte, waardoor ik geraakt werd door zijn spiegel. Ik ben op het asfalt terecht gekomen, waarschijnlijk eerst op m'n kont terecht gekomen en zo doorgeklapt op m'n rug en hoofd (gezien de blauwe plekken en de wond op m'n hoofd)

Ik ben niet meteen naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat alles wel mee viel. De volgende dag voelde ik me echter helemaal niet goed. Ik had het gevoel alsof ik in een glazen kom zat, niets drong tot me door en op de een of andere manier had ik het gevoel gek te worden als ik velle kleuren zag of als er veel lawaai was. Ik ben wel gewoon naar school geweest, maar kon me absoluut niet concenteren.

Ik ben toen wel naar de huisarts geweest omdat ik nog steeds gigantisch pijn had in m'n nek. Die heeft me voor de zekerheid door gestuurd naar het ziekenhuis voor een foto. Waar gelukkig bleek dat er iig niets gebroken was.

Maar nu zit ik nog steeds met die zere nek. Eerst deed het rondom zeer, nu alleen nog aan de achterkant. Ik heb gisteren een drukke dag gehad (65 km gefietst en daarna uit eten) en nu is het nog weer erger geworden. Toen ik wakker werd (uurtje of 7, dus ik ben al even wakker) had ik ook het gevoel alsof ik een gigantische kater had, terwijl ik al weken geen druppel alcohol heb gedronken.
Als ik in bed lig kan ik ook alleen anders gaan liggen als ik m'n hoofd optil met m'n handen.

Ik zie het niet zo zitten om alweer naar de huisarts te gaan, dus ik wil eerst even advies hebben van jullie.
Is dit een normaal iets na een dergelijk ongeluk of moet ik toch even rust houden? Ik rij a.s. zaterdag m'n eerste 160 km en wil dus wel een beetje fit zijn, maar moet ook nog trainen, want daar is sinds woensdag niets meer van gekomen.

Noukie

Re: Ongeluk gehad, pijnlijke nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:28

ehm.. het gaat om je nek he? Zet voorlopig je 160km maar heel even uit je hoofd, ga terug naar de EHBO, kijk of ze een mri willen maken etc en laat t iig goed onderzoeken!
En verder: neem rust. Geloof me, beter nu rustig aan en volledig onderzoek dan uitzien naar jarenlang ellende.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:34

ik sluit me aan bij noukie. sta erop dat je verder onderzocht wordt en niet alleen wordt afgescheept met 'het zijn je spieren'. laat je anders doorverwijzen naar een fysio.

met een whiplash ben je namelijk nooit klaar.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:36

Weet je zeker dat het je nek is niet ook bijvoorbeeld je hoofd ook??
Sterkte.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:37

Zo jij hebt wel heel veel geluk gehad zeg dat er niets stuk is. Al moet ik wel zeggen dat ik je heel eigenwijs vind doordat je zoveel dingen doet. Je lichaam moet herstellen van deze klap en dat kan niet door druk te blijven doen. Want 65 kilometer fietsen maakt het er niet beter op :=

Ik zou zelf adviseren om toch nog even langs de huisarts te gaan want het klinkt niet goed. Ook je wedstrijd afzeggen die komt gewoon te kort op het ongeluk. Is misschien niet heel grappig maar je hebt maar één lichaam en daar moet je zuinig op zijn.

Heel veel sterkte.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:38

Je kunt toch niet verwachten dat iemand dit vanaf internet kan inschatten?? Het gaat om je gezondheid, dus naar de huisarts!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:38

Ik zou inderdaad die 160km maar even laten voor wat het is, hoe vervelend ook.
Je gezondheid is nu even belangrijker.
Ik zou het verder laten onderzoeken en zeker niet naar huis gaan met dat het wel over gaat, je nek is een cruciale plek!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 08:45

De wedstrijd afzeggen vind ik wel heel moeilijk. Hier werken we al 3 jaar naartoen en nu is het eindelijk zo ver. M'n paard is er nu klaar voor.

Ik weet dat mijn gezondheid ook belangrijk is, maar zou ik er echt iets aan over houden?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:46

ga dan eerst nog even naar de huisarts, morgen.
Dan vraag je hem ook meteen over de wedstrijd en kun je altijd in de loop van de week kijken hoe je je voelt.
Je kunt moeilijk 160 km rijden terwijl je nek gruwelijke pijn doet toch

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:48

hier werk je al 3 jaar naartoe, hoe oud ben je nu?
hoe staat 3 jaar in verhouding tot de rest van je leven klachten hebben? Hoeveel jaar is dat??
Verder onderzoek kan nooit kwaad, misschien valt het mee en kan je gewoon rijden. Misschien valt het niet mee...

Je moet zelf kiezen, maar ik koos ook jouw redenatie zoals ie nu is en geloof me, ik heb spijt, en niet een beetje ook.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 08:49

Ik ben 21.
Iig bedankt voor de adviezen. Morgen dan toch maar even langs de huisarts.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:51

heb je de gegevens van de gene die in de auto reed.
als je hier blijvende klachten aan over houd kan je wel naar hun verzekering gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:53

Meid je slaat je voor je kop als je er echt iets aan overhoud en je NOOIT meer een 160'er zal kunnen rijden.
Ga alsjeblieft naar de HA of EHBO want dit klinkt echt niet goed. Dat je uberhaubt met deze klachten nog zoveel hebt gedaan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 08:55

mariposa schreef:
heb je de gegevens van de gene die in de auto reed.
als je hier blijvende klachten aan over houd kan je wel naar hun verzekering gaan.

Ja, die man is gestopt en was zelf ook heel erg geschrokken. Hij heeft me later nog gebeld om te vragen hoe het ging en om te zeggen dat hij alles betaald/regelt met de verzekering.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:55

ik begrijp iets niet :?

je bent aangereden door een auto die 70/80 km p/u reed
je bent hard met je hoofd op het asfalt gekomen, waar is de ambulance?
met zo`n klap mag je niet eens zelf opstaan :n
dan ga je op een plank naar de eerstehulp :j

lijkt mij dat je een flinke hersenschudding hebt en daar moet je niet te licht over denken.

beterschap en doe maar voorzichtig :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:58

zou je een whip lash kunnen hebben?

beter toch wer terug naar de huisarts hoor, en dat is niet raar,hij is er voor jou he?
ga sowieso echt een week helemaal niks doen,beter 1 week balen dat je je verveeld als de rest van je leven met hoofdpijn rondlopen en bijna niks meer kunnen.
kijk hier voor info:
http://www.whiplashinformatie.nl/

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:18

Het kan van alles zijn, daarom zou ik als ik jou was naar de HAP gaan. En neem RUST, ik vind het niet zo gek dat je klachten verergeren als ik zie wat je allemaal hebt gedaan. Je lichaam moet wel de tijd krijgen om te herstellen van zo'n klap, dat geef je het nu niet. Hup, plat op bed en bel de HAP.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 10:12

Ik zat wel te denken. Met paardrijden zet ik altijd een helm op, maar op de fiets een helm opzetten gaat me dan net iets te ver. Terwijl je hem daar toch net zo hard nodig kan hebben.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:27

Lenneke, met deze klachten ga jij zaterdag ook de 160 niet uitrijden. Dus wees nu even verstandig en geef jezelf de kans om het volgend jaar weer te proberen i.p.v. nu koste wat kost het te proberen en voor de rest van je leven met pijn en klachten rond te lopen. Is die wedstrijd werkelijk zo belangrijk voor je dat je dat er voor over hebt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:39

vorig jaar ben ik van een paard gevallen, zelfde klachten als jij nu hebt.
Ben de volgende dag door mijn baas naar de HA gestuurd en die was witheet dat ik geen ambulance had laten bellen na mijn val.
Heb 2 weken bedrust moeten nemen (en ik wilde niet) en heb nog een flinke uitbrander gehad dat ik na de val nog op de motor naar huis ben gereden en bijna ene hele dag gewerkt heb.
En ja, ik heb nu nog regelmatig last van mijn nek dus ben er inmiddels wel achter dat je maar beter meteen rust kan nemen, ik was niet eens meer uit eten gegaan.

Wedstrijd lekker laten zitten, er komen nog genoeg kansen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:53

Mogelijk heb je een hersenschudding opgelopen, maar ik ben natuurlijk geen dokter. en die stijve nek, dat heeft ook echt rust nodig. Je spieren hebben ook een flinke klap opgelopen.

Hoe dan ook, in jouw geval moet je zeker niet die 160 km gaan rijden!

Als je idd een hersenschudding hebt (en zo klinkt je verhaal wel) en je neemt jezelf niet in acht, dan kan je blijvende klachten overhouden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:20

Jeetje, dat is wel enorm balen zeg!

Ik zou inderdaad even langs de 1e hulp of de huisarts gaan, pijn in je hoofd en nek is nooit goed, en daar kun je beter maar even te voorzichtig mee zijn...

heel veel sterkte, hoop voor je dat het meevalt!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:33

Jeetje Lenneke, kijk je wel goed uit?

Toen ik een tik tegen mijn hoofd had gehad, had ik de week erna ook nog ontzettende hoofdpijn en spierpijn, ik heb toen van die warmtegel op mijn nek gesmeerd. Maar evengoed was ik er wel een week mee zoet.

Denk echt na voordat je weer gaat starten en laat jezelf even goed nakijken van te voren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:33

Ik ben net weer naar de huisarts geweest en volgens haar had ik een lichte hersenschudding. Ze zei nog wel dat op de foto te zien was dat m'n nekwervels een beetje scheef stonden en wat verkrampt waren ofzo, maar dat was niet zo erg.
Ik moet gewoon paracetamol nemen.

Dus misschien valt het toch allemaal wel mee. Soms wordt het natuurlijk ook erger als je denkt dat er iets aan de hand is.
Ik ga deze week lekker rustig aan doen en dan gewoon rijden zaterdag.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:37

Dat zei mijn huisarts ook ja, gewoon een hersenschudding, paar dagen rust en je bent weer zo goed als nieuw. Yeah right.
Sterkte ermee, hoop dat je de juiste beslissing neemt zo.