Overbezorgde vader..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmine_

Overbezorgde vader..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:15

Hallo, ik weet niet dat dit topic hier goed staat, als hij niet goed staat verplaats je 'm maar even :)

Eerst wat info:
Ik ben Jasmine, 14 jaar, ik heb een eigen paard en een overbezorgde vader.

Het begon allemaal toen ik 11 was, ik had elke dag heel veel pijn in mijn onderbeen.
Het bleef maar duren, en de pijn was ondraaglijk. Omdat we eerst dachten dat het gewoon groeipijnen waren hadden we het gewoon zo gelaten, het zou wel overgaan.
Maar het bleef maar duren, we gingen naar onze huisarts, die zei dat het dus groeipijnen waren. Wij geloofden hem en gingen er niet verder op in.
Maar na 2 weken was de pijn nog altijd ondraaglijk, en werd ik elke nacht wakker om 2 uur stipt, huilend van de pijn, ik kon gewoon niet meer slapen van de pijn.
Nog eens naar onze huisarts geweest, en die zei dat we eens naar een orthopedist moesten gaan, die zei net hetzelfde als de huisarts, gewoon groeipijnen, maar hij had géén foto of een scan of iets dergelijks genomen.

Na een tijd was het een constante, ondraaglijke pijn. Ik was constant aan het huilen van de pijn, kon niet meer stappen zonder te manken, het was gewoon niet meer normaal. We zijn toen direct op eigen initiatief naar het ziekenhuis gereden, waar we een afspraak kregen voor 2 dagen erna. De orthopediste van het ziekenhuis keek nogal ernstig, ik wist dat er iets niet klopte.
Zoals afgesproken waren we 2 dagen erna in het ziekenhuis voor een botscan, waarop we direct in mijn onderbeen een grote witte vlek zagen. Mijn ouders waren hard aan het huilen, en degene van de foto's keek heel ernstig. Ik wist hélemaal niet wat er met mij aan de hand was.
Na een uurtje wachten mochten we dan naar de dokter gaan om de uitslag te bekijken. Hij zei dat het heel ernstig was, maar hij zei niet wat het was, ik denk omdat hij het op die moment zelf niet goed wist. Hij heeft ons direct doorgestuurd naar dokter Samson (Grappige naam idd :')).
Een week erna kregen we daar een afspraak, ik werd er tussengeplaatst omdat het blijkbaar dringend was. Dat ik geopereerd moest worden wist ik al, maar we wisten niet wat het was, we wisten totaal niet waar we ons op moesten voorbereiden.

Toen we bij dokter Samson in de onderzoekskamer zaten, liet hij de foto's zien van mijn onderbeen. Hij zoomde met zijn computer in op de witte vlek, en zei dat het een gezwel was. We waren direct in paniek. Hij zei dat het goedaardig of kwaadaardig kon zijn. En als het kwaadaardig was, had je nog 2 soorten, licht kwaadaardig, of zéér kwaadaardig.
Hij zei ook tegen ons dat we DIRECT een scan moesten laten nemen van mijn hele lichaam, om te zien of er uitzaaiingen waren.
(Gelukkig waren die er niet)
Hij legde ons alles uit. Ze gingen een uitgebreide bioptie doen. Dat houdt in: Ze doen me in slaap, verwijderen het gezwel, zetten het op week, en onderzoeken daarna de cellen.

Na de operatie vertelde hij dat er 2 gezwellen zaten, een goedaardig, en het andere wisten ze nog niet. Het was zo hard als een steen, en het stond al 2 weken op de week. Ze konden het dus niet onderzoeken.
Ondertussen waren we al 2 maand verder, we wisten al dat het andere gezwel kwaadaardig was, maar we wisten verder nog niet wat er ging gebeuren.
Ik moest een controlefoto laten maken van mijn onderbeen. Ik was al niet zo gerust in, want ik had weer pijn in mijn been..
We komen binnen bij dr. Samson. Hij kijkt ons aan met een heel raar gezicht, en hij vertelt dat het er al terug staat.
Terug?! Wat?! Nu al?! Dat kan niet! Dat MAG niet! |(

Ondertussen waren ze er ook al uit wat het vorige gezwel was, een Osteosarcoom.
Botkanker dus.
Ik moest 9 maanden chemo krijgen, waarvan ik érg ziek was. Ik had geen wenkbrauwen meer, geen haar, geen wimpers. Ik zag lijkbleek, moest constant kotsen.
Ik was van 39 kilo naar 31 kilo gegaan.
Ik kon niet meer lopen, wandelen ging amper, ik moest overal naartoe met mijn rolstoel..
Maar het ergste was:
Ik mocht niet meer bij paarden komen zolang de chemo bezig was, owv. verlaagde weerstand, en een zéér groot infectiegevaar.
Vanaf ik dat hoorde stortte heel mijn wereld in.
Ik reed maar 1 keer in de week op de manege, maar ik vond het zo leuk, dat mocht gewoon niet!

Ik had mijn eerste blok afgerond, daarna was nog een operatie gepland, om te zien hoe het gezwel gereageerd had op de chemo.
1 week na die operatie kwamen ze zeggen dat het gezwel heel slecht gereageerd had, het was niet verkleind, in tegendeel zelfs..
Wéér een tegenslag, waarom kan niets normaal zijn bij mij?

Ik moest dus nog een blok chemo van 3 maanden krijgen, deze keer zwaardere chemo.
Toen ik deze blok afgerond had, mocht ik 1 maand na ik gestopt was geleidelijk aan terug met paarden in contact komen.
Mijn grootste droom was altijd om een eigen paard te krijgen, maar daar had ik toen de energie nog niet voor.
Na 2 maanden ongeveer kreeg ik eindelijk een paard, dat is het énige voordeel dat ik aan deze vreselijke ziekte heb overgehouden, anders had ik NOOIT een paard gekregen.

Nu ik dus mijn paard heb, is het normaal dat ik eens met haar wil gaan wandelen, of zonder zadel rijden of zo iets.
Als ik dat vraag aan mijn vader wordt hij dus hysterisch..
Dan begint hij te zeggen dat ik geen oog heb voor gevaar, dat dat niet nodig is.
Waarom ik dat wil doen, dat het toch geen nut heeft en hij wordt superboos op mij.
En begint hij te dreigen met dat mijn paardje weg moet enzo..

Ik vind het écht niet leuk meer, als ik bijvoorbeeld met mijn fiets 1 km verder naar mijn vriendin wil rijden, zegt hij: Ik rijd wel even mee!
Daar word ik dus gék van!
Hij doet net alsof ik een kleuter ben van 2 jaar!

Is er nog iemand met dit probleem?
Of weten jullie een oplossing?

Groetjes,
Jasmine

friesiszwart

Re: Overbezorgde vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:19

Jasmine,
ik begrijp de reactie van je vader helemaal. Echter het is op dit moment verstandiger geen risico te lopen. Is het niet mogelijk dat je in de auto kan blijven zitten en je paard toch zou kunnen zien. Ik weet het niet leuk maar toch iets.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:21

friesiszwart schreef:
Jasmine,
ik begrijp de reactie van je vader helemaal. Echter het is op dit moment verstandiger geen risico te lopen. Is het niet mogelijk dat je in de auto kan blijven zitten en je paard toch zou kunnen zien. Ik weet het niet leuk maar toch iets.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik heb 't mss onduidelijk uitgelegd, maar ik mag nu terug alles doen hoor :)
Ik mag rijden, knuffelen.
Alleen mag dit van mijn vader allemaal niet, omdat hij bang is dat er dan iets ergs gebeurt.
Dat ik er bv. afval, en dat ik dan iets breek ofzo. ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:24

Joh ik vind het ontzettend vreselijk voor je dat je zo'n rotziekte gekregen hebt, botkanker, echt erg, want dat doet zeer, niet normaal. Maar misschien kun je je voorstellen dat je Pa ook door een hel gegaan is, hij heeft al die tijd met het idee gelopen dat hij jou zou kunnen verliezen en dat is weer een hele andere vorm van pijn natuurlijk. JIJ hebt de kanker, maar het is jouw omgeving die machteloos moet toekijken wat er allemaal gebeurt, ze kunnen niets doen voor hun gevoel.

Probeer je eens in je vader te verplaatsen, hoe hij zich gevoeld heeft toen jij zo ziek was. Dan begrijp je vast wel waarom hij nu zo overbeschermend is. Misschien waardeer je het dan zelfs wel een beetje.

Je zult zien, als eenmaal alles achter de rug is (wat ik je van harte toewens) en je bent een tijd weer helemaal gezond, dan verdwijnt dat allemaal vanzelf wel weer als hij er eenmaal weer wat vertrouwen in krijgt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:25

Jemig, jij hebt wel het één en ander meegemaakt zeg, maar je klinkt als een sterke meid :j!

Wat betreft je vader, daar ga je denk ik eens een goed gesprek mee moeten hebben, over verschillende dingen. Aan de ene kant is het ergens logisch dat ie overbezorgd is. Zijn kleine meisje heeft pas kanker overleeft, en hij jouw niet kwijt raken aan iets banaals als een val van je paard. Aan de andere kant, jij bent 14, en verdient een stuk vrijheid die hij je imo moet gunnen.

Mijn eerste ingeving is dus, praat erover, ook al is het niet gemakkelijk. Vertel hem hoe je je voelt als hij overbezorgd doet maar sta ook open voor zijn gevoelens. Probeer mss een compromis te maken, dat hij niet meerijd naar je vriendin, maar dat je direct laat weten als je bent aangekomen, of zoiets.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:29

HannahFrouk schreef:
Joh ik vind het ontzettend vreselijk voor je dat je zo'n rotziekte gekregen hebt, botkanker, echt erg, want dat doet zeer, niet normaal. Maar misschien kun je je voorstellen dat je Pa ook door een hel gegaan is, hij heeft al die tijd met het idee gelopen dat hij jou zou kunnen verliezen en dat is weer een hele andere vorm van pijn natuurlijk. JIJ hebt de kanker, maar het is jouw omgeving die machteloos moet toekijken wat er allemaal gebeurt, ze kunnen niets doen voor hun gevoel.

Probeer je eens in je vader te verplaatsen, hoe hij zich gevoeld heeft toen jij zo ziek was. Dan begrijp je vast wel waarom hij nu zo overbeschermend is. Misschien waardeer je het dan zelfs wel een beetje.

Je zult zien, als eenmaal alles achter de rug is (wat ik je van harte toewens) en je bent een tijd weer helemaal gezond, dan verdwijnt dat allemaal vanzelf wel weer als hij er eenmaal weer wat vertrouwen in krijgt.

Dankjewel, ik weet ook dat hij het niet makkelijk gehad heeft.
Maar het is nu al 1 jaar geleden dat ik gestopt ben met de chemo (ben ik trouwens vergeten te vermelden) en hij blijft nog altijd zo. Ik heb het ondertussen al opgegeven om er tegen in te gaan, want het lukt toch niet.
BraveSpots schreef:
Jemig, jij hebt wel het één en ander meegemaakt zeg, maar je klinkt als een sterke meid :j!

Wat betreft je vader, daar ga je denk ik eens een goed gesprek mee moeten hebben, over verschillende dingen. Aan de ene kant is het ergens logisch dat ie overbezorgd is. Zijn kleine meisje heeft pas kanker overleeft, en hij jouw niet kwijt raken aan iets banaals als een val van je paard. Aan de andere kant, jij bent 14, en verdient een stuk vrijheid die hij je imo moet gunnen.

Mijn eerste ingeving is dus, praat erover, ook al is het niet gemakkelijk. Vertel hem hoe je je voelt als hij overbezorgd doet maar sta ook open voor zijn gevoelens. Probeer mss een compromis te maken, dat hij niet meerijd naar je vriendin, maar dat je direct laat weten als je bent aangekomen, of zoiets.

Idd, hij heeft er ook mee door moeten komen. En ik snap zijn punt ook wel. Maar erover praten is gewoon geen optie, telkens als ik nog maar begin over zonder zadel of wandelen begint hij al kwaad te worden en te zeggen dat dat te gevaarlijk en onverantwoord is..
Maarja, het zal ooit wel beteren zeker?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:34

jasminetje schreef:
Idd, hij heeft er ook mee door moeten komen. En ik snap zijn punt ook wel. Maar erover praten is gewoon geen optie, telkens als ik nog maar begin over zonder zadel of wandelen begint hij al kwaad te worden en te zeggen dat dat te gevaarlijk en onverantwoord is..
Maarja, het zal ooit wel beteren zeker?

Ik hoop het van harte voor je meid :j. Als ik aan mijn eigen 14jarige zelf terugdenk, kan me levendig voorstellen dat de huidige situatie je beklemt. Kun je eventueel eens met je moeder overleggen over dit? Eens met z'n allen aan tafel zitten?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:40

Jeetje, dat je dat allemaal hebt moeten doorstaan, wat een hel!

Ik kan me wel verplaatsen in je vader, hij had je kwijt kunnen raken, gelukkig is dit niet gebeurd, maar hij wil er natuurlijk voor zorgen dat dat neit alsnog gebeurd.
Is het misschien een idee om met je moeder te praten? Misschien kan zij bemiddelen?
Of eventueel iemand anders die zowel goed is met jou als met je vader?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:42

ja schat............ ik snap heel goed wat je zegt, en ik snap ook heel goed dat je er helemaal gestoord van word.

Jouw vader moet leren jou los te laten, je bent ernstig ziek...... en hij wil jou zo lang mogelijk bij zich houden door voor jou alle risico's te mijden....... alleen als je niet meer mag leven, dan heeft het leven ook niet zoveel zin..... toch?

Houden van is loslaten, hoe moeilijk het ook is..........

wellicht kan je aan hem duidelijk maken dat jouw leven zo niet leuk is.

Voorbeeldje uit mijn eigen familie. Mijn oma was 80 en die dronk graag elke dag een paar glaasjes wijn, soms ook wel teveel wijn als we uit eten gingen.......... toen kreeg ze iets waardoor ze geen alcohol meer mocht......... het leven ging uit mijn oma...

op een gegeven moment heb ik gezegd tegen haar "joj, als je nu niet gewoon een wijntje neemt dan ga ik niet meer met je uit eten, want zo gezellig ben je nu niet.......

Grootste ruzie met mijn opa, want mijn opa wilde mijn oma niet kwijt.......

maar naar mijn argument dat ik haar nog liever 4 jaar leuk en gezellig om me heen heb dan 10 jaar levensloos en sjaggie.... zag hij ook wel in.

Nou weet ik dat dit iets heel anders is omdat deze mensen hun leven al geleeft hebben en jij nog moet beginnen met leven.....

hoe dan ook, heel veel sterkte en heel veel succes.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:45

hoi jasminetje, hoe gaat het nu met de controles en zo, als dat allemaal heel goed lijkt dan zou je met je vader kunnen overleggen dat je graag het leven van een normale , 14 jarige meid wilt leven met alle "risico's" die daar bij houden.
ook kun je zeggen dat hij door zijn zeer begrijpelijke, overbezorgde gedrag jou telkens weer herinnert aan die heftige periode in je leven en leven doe je maar een keer en daar moet je voor zover mogelijk van genieten.
aangezien niemand weet hoelang we op deze aardbol rondhuppelen, zou je vader beter iemand kunnen zoeken om zijn zorgen mee te bespreken en jouw gewoon lekker je leven te laten leiden, ik bedoel , je kunt ook op school van de trap vallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:46

Meid, wat een vreselijk verhaal! Maar wat een opluchting dat je weer alles mag doen! Geweldig! :)

Geef je vader nog maar even de tijd. Mijn ouders hebben het zwaarder als ik ziek ben dan ik zelf, dus dat duurt altijd even voordat ze het echt weer los kunnen laten.
Ga een goed gesprek aan en bouw het loslaten langzaam af. Laat hem eerst nog maar even meefietsen (bv alleen heen) en dat jij alleen weer terug fietst. Zodat hij weer echt het gevoel krijgt: mijn meid red zich inderdaad weer prima!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:49

Ik ben blij dat je weer zover bent opgeknapt. Wat moet dat verschrikkelijk geweest zijn...
Probeer het in héle kleine stapjes met je vader. Je vraagt hem mee naar je paard en gaat hem samen borstelen. Je gaat wandelen en vraagt of HIJ hem vast houdt. Als hij dan ziet dat het een braaf paard is, dan stel je onderweg voor dat jij hem ook even vast houdt (desnoods ieder met een eigen touw, als hij niet wil dat jij hem alléén vast houdt). Dat doe je zo een paar keer, tot hij voldoende vertrouwen heeft om jou alleen je paard vast te laten houden (eerst met hem erbij natuurlijk). En zo bouw je het héél langzaam uit. Op het moment dat hij door heeft dat het paard zich netjes gedraagt en zich gerust voelt dat jij met hem wandelt, dan vraag je of je er even op kan zitten, terwijl HIJ hem vast houdt (gewoon even erop en meteen eraf, of alléén maar even over hem heen hangen - ook doen dan -). Als hij vertrouwen krijgt dan komt vanzelf een keer het moment dat jij je gang kunt gaan, steeds een nieuw stapje doen.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:51

Heb je niet een kennis of vriendin waar je vader vertrouwen in heeft, en die misschien mee kan gaan (zodat ze je wat in het oog kan houden), en is meteen gezellig.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:58

Als je wilt horen dat wij je vader ook heel overdreven vinden, dan heb je pech.
Jou vader is zo blij met jou, dat jij nog leeft en voor de rest helemaal gezond ben. Dat wil hij graag zo houden denk ik zo. En daarom is hij zo bezorgt. Probeer met kleine stukjes je grenzen te verleggen. Niet teveel in 1 x. Zo kan je vader het ook leren jou "los 'te laten. :o
Komt vast wel goed, maar niet zo snel als jij het wil ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:04

Esmeralda schreef:

Nou, ik ben het wel deels met haar eens hoor. Het is niet omdat iemand waarvan je houd kanker heeft gehad, dat je plots het recht hebt om hem of haar te bezitten ofzo. Haar vader had/heeft er vast heel veel pijn van gehad, maar dat hoor je imo als volwassene niet uit te werken op je puberdochter. Zij heeft het neem ik aan zelf ook al moeilijk genoeg om haar leven waar op te nemen als 'gezonde' mens, laat staan dat één van je ouders zo in je nek staat te blazen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:05

niet mogen leven is geen leven.........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:07

Mijn moeder zegt altijd: overal waar té voor staat is niet goed.
Té bezorgd bijvoorbeeld...

(neemt niet weg dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed begrijp waarom haar vader zo reageert)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-06-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:07

Ik vind dat jullie wel erg hard oordelen over haar vader hoor, natuurlijk is het niet goed dat hij overdreven bezorgd is, maar als het mijn dochter was geweest zou ik na zo'n incident ook heel erg bang zijn mijn dochter alsnog kwijt te raken.

Ik denk dat ook hij tijd nodig heeft om dit te verwerken, hoe gaat het nu met je TS?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:08

ik snap de beste man heel goed :) echt............... ik denk dat ik gek zou worden als mijn Sanne zo ziek zou zijn....... en ik denk dat ik inderdaad ook anders met haar nu verworven vrijheden om zou gaan als ze weer beter was

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:11

Charaz schreef:
Ik vind dat jullie wel erg hard oordelen over haar vader hoor, natuurlijk is het niet goed dat hij overdreven bezorgd is, maar als het mijn dochter was geweest zou ik na zo'n incident ook heel erg bang zijn mijn dochter alsnog kwijt te raken.

Ik denk dat ook hij tijd nodig heeft om dit te verwerken, hoe gaat het nu met je TS?

Tuurlijk heeft hij ook zijn gevoelens. Maar hij is volwassen en de TS is 14 jaar. Zij is degene met kanker en hij niet. En dan doet hij moeilijk tegenover haar. Vind ik niet fair imo. Als hij er zoveel problemen mee heeft moet hij naar een psycholoog ofzo, of een beter manier vinden om ermee om te gaan dan deze...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:39

Ik begrijp jou en je vader heel erg goed!!
Hij was natuurlijk al heel erg bezorgt om je (zoals bijna iedere ouder over zijn kinderen.)
Maar nu hij met zijn neus of de feiten is gedrukt, dat hij jou bijna kwijt was, of kwijt kon raken.
Laat hem nóg voorzichtiger op jou zijn.

Ik snap echt dat het heel erg moeilijk voor je is. Maar kan je er niet normaal met hem over praten, zonder ruzie? Hoe jij je hieronder voelt, en wat het met je doet.

Hoe gaat het nu verder met je?

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:04

Eerst dankje voor alle reacties!

KiWiKo schreef:
wellicht kan je aan hem duidelijk maken dat jouw leven zo niet leuk is.

Dat heb ik hem al zoveel keer proberen duidelijk te maken, dat ik ook eens wil leven zoals elke puber.
Dat ik ook eens losgelaten wil worden, maar hij snapt het gewoon niet..
*puck* schreef:
hoi jasminetje, hoe gaat het nu met de controles en zo,

Alles gaat goed, ik kan alles ook terug doen :)

Om de 6 weken moet ik op controle, dus dat is heel hard stressen, maar tot nu toe is alles super!
BraveSpots schreef:
Kun je eventueel eens met je moeder overleggen over dit? Eens met z'n allen aan tafel zitten?

Ik heb het er al veel met mijn moeder over gehad, zij vindt het geen probleem dat ik dit soort dingen doe.
Ze is ook nog wel bezorgd, want ze wil ook dat elke keer als ik ga rijden er iemand bij is (wat ik ook wel het beste vind). Maar zij laat me nog vrij los, van haar mag ik gemakkelijk een brood gaan halen in het dorp hiernaast. Daarom praat ik er ook liever niet met hun 2 tegelijk over, omdat ik dan bang ben dat ze ruzie krijgen, en dat heb ik liever niet op mijn geweten hebben..

Esmeralda schreef:
Komt vast wel goed, maar niet zo snel als jij het wil ;)

Ik heb ook niet gezegd dat ik dat wil horen, ik wou gewoon een beetje steun op bokt vinden, en misschien nuttige tips krijgen. ;)

Dankjewel voor al jullie lieve reacties!
Ik ga proberen om tot een compromis te komen, dat we samen gaan wandelen, met 2 touwen aan het halster bijvoorbeeld. Hij de ene kant, ik de andere kant. Zodat hij me een beetje loslaat, en ik eindelijk ook eens een beetje meer plezier kan hebben aan mijn paardje :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:33

Ik denk wel dat je nu een hoop nuttige tips heb gekregen.
En idd wat je zelf al schrijft, ga dingen samen doen met paard en paps. En wees tevreden met kleine stapjes.
Dan komt het vast goed met jou en je paps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:34

Ik denk dat je zelf al met een enorm grote stap in de goede richting komt. Je vader er meer bij betrekken, hem laten zien dat het allemaal niet zo heel veel kwaad kan. En als hij er bij is kan hij ook zien dat je echt wel weet wat je doet :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:36

Ik vind het geweldig dat je je vader ook echt de kans geeft om hem het vertrouwen weer terug te geven dat het echt goed is :)