Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:07

Vrijdag was het weer zover. Ik wou netjes gestijld haar voor het schoolbal. Mijn vriendin wou krullen dus we hadden afgesproken om elkaars haar dan maar te doen. Dus ik met de fiets naar haar. Toen ze op het punt stond mijn haar te doen, was het toch wel het moment iets op te biechten, nmlk mijn
-steiltang dicht bij het oor-fobie. :+ Telkens als een stijltang ook maar iets in de buurt komt van mijn oor, trek ik mijn hoofd weg. Mijn vriendin al helemaal humeurig van : 'Zit nou eens stil'. Ik dan: 'Sorry, kan er niets aan doen! |( ' Mijn andere fobie is even belachelijk als de andere. Het geluid dat je maakt wanneer je op een slak trapt kan ik haast niet verdragen! Zo'n 'Quuetsch' geluid. Ik krijg er de rillingen van!

Mijn vraag: Welke fobies hebben jullie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast ivm verruiming onderwerp

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:09

Ik kan absoluut niet tegen oogpotlood.
Niet dat ik er allergisch voor ben, maar het idee dat er iets scherps dicht in de buurt van mijn oog komt vind ik echt ontzettend eng :o
Daarom heb ik dus ook nooit oogpotlood op.

Oogdruppels oid zijn ook uit den boze. Dan ben ik een uur bezig omdat ik m'n ogen uit reflex steeds dicht doe :')

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:10

Precies dezelfde als jij haha, een stijltang/krultang hoeft niet in de buurt van mijn oor te komen want dan trek ik m'n hoofd weg zover als het kan :)) _O-

En verder een niet leuke fobie, ik denk dat ik een serieuze insectenfobie heb := als er ook maar iets vliegend bij me in de buurt komt word ik gek :=

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:11

voeten bleeeeeeeeeeeeeeeh!! Eigen nagels knippen en lakken is altijd een hele klus haha. Hoe ze die dingen ooit ontworpen hebben...

Muggen en zoembeesten word ik ook panisch van. Ik hoor ze oooooooooveral

Helderder

Geen grappige, maar ik heb echt belangst. Gebeld worden vind ik tegenwoordig nog bijna een grotere ramp dan iemand opbellen.

Vjestagirl

Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:12

Ik deel het zelfde leed als Paula helaas. echt een ramp!
Ook heb ik conflictangst

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:14

goed dan komt iets dat typisch mij is en geen fobie

korte lelijke ongelakte nagels. overal moet lak op

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:15

Cayenne schreef:
Oogdruppels oid zijn ook uit den boze. Dan ben ik een uur bezig omdat ik m'n ogen uit reflex steeds dicht doe :')

Net mijn vader, die is ook altijd zo spastisch :+ Dat is al helemaal erg als hij een vliegje in z'g oog heeft :(:)
Ik had dat ook altijd totdat ik perse lenzen wilde. Net zolang modderen totdat die dingen in je oog zitten en je leert het knipperen wel af ;)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:16

Ik ben bang voor oude chinese vrouwtjes , ik denk dat ze een vloek mee brengen ofzo maar ik begin echt te huilen als ze in een straal van 1 bij 1 meter komen. ( niet echt grappig dus :P )

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:16

ik heb een serieuze angst voor pijn. Zo wil ik graag skaten voor mijn conditie maar ik heb schrik dat ik ga vallen,
Ook met fietsen ben ik extreem voorzichtig
Op iets balanceren of op grote hoogtes vind ik het ook maar eng, gewoon omdat ik schrik dat ik pijn krijg als ik val,
het is niet zo dat het mijn leven beheerst want ik doe de bijna alles wel (behalve iets al inlineskaten oid) maar af en toe wel met bibberende benen maar bij bv paardrijden heb ik geen angst om te vallen en durf ik goed doorpakken, 'gevaarlijke' dingen te doen ed hoewel ik zo regelmatig iets gebroken heb of flink blauw ben thuis gekomen, heel gek allemaal

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:18

Iemand bellen die ik niet ken
Wespen en hoornaars
De kapper :')
Ben altijd bang dat me haar te kort wordt :')
Wil superlang haar hebben daarom ga ik haast nooit naar de kapper
Heb 1 keer gehad dat ik zei klein stukje *aanwijzend hoeveel* komt er 10 cm af :=
Sindsdien ben ik een beetje bang voor de kapper :')

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:19

clowns ..

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:20

Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

Het was eigenlijk totaal niet aanvallend/vervelend bedoeld. Ik denk inderdaad dat pleinvrees inderdaad geen lachertje is. De dingen die ik opnoem noem jij misschien niet echt een fobie. Ik vind dit toch, in lichte mate dan toch. Ik heb er werkelijk nachtmerries over gehad, over dat ik-trap-op-een-slak. Met uitkijken heeft dit niets te maken, dat kan altijd gebeuren en het is niet dat ik dat elke week doe. Als je bang bent voor spinnen kan je toch ook niet 100 procent weten dat je geen spin tegenkomt? Mijn moeder kan nog geen slang in een boek zien, toch als ze dit verteld tegen iemand kan ze er best leuk over praten. Je moet haar alleen geen slang in het echt of in een boek/ prent laten zien.

Ohja, grappige staat tussen haakjes. Je kan ook gewoon iets serieus zeggen over je fobie.
Laatst bijgewerkt door M_VE op 02-06-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:21

ik kan krijsen en gillen als ik hoog in de lucht zit zonder iets om mijn voeten.. dan flip ik hem echt.. leuk hoor met vrienden naar een pretpark, ze lachen je keihard uit ! :+
dat is toch echt een behoorlijke angst

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:22

Ik ben laatst over me nek gegaan toen ik perongeluk op een kikker stapte, en alle ingewanden eruit spoten. :\
Kikkers, nee bah!

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:23

corientjuhh schreef:
Iemand bellen die ik niet ken
Wespen en hoornaars
De kapper :')
Ben altijd bang dat me haar te kort wordt :')
Wil superlang haar hebben daarom ga ik haast nooit naar de kapper
Heb 1 keer gehad dat ik zei klein stukje *aanwijzend hoeveel* komt er 10 cm af :=
Sindsdien ben ik een beetje bang voor de kapper :')

Haha, dat over de kapper ken ik!!
Ik ga even eten, eens kijken wat jullie in tussentijd nog sturen :Y)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:26

Spinnen... := en andere kleine kribel beestjes.. xD
Terwel ik dus niet bang ben om tussen de koeie tehuppelen enzo.

Ja een vreemde bellen enzo.. :\ Ergens in een winkel vragen of iemand je kan helpen terwel die bezig is.. :') Dan vind het onbeleeft ofzo. En durf ik dat niet.. _O-

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:26

Een grappige van mij dat ik het verschrikkelijk smerig vind als iemand in de buurt van mij zijn of haar tanden poetst. Ik vind die geur en de geluiden echt om rillingen van te krijgen. _O-

Verder ben ik doods en doods bang voor clownen, dus die is niet zo grappig. Barst echt in huilen uit als ze te dicht bij komen, me aanraken, me aankijken, etc.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:27

Ik kan absoluut niet tegen het geluid van een mug, ik word al panisch als ik er aan denk.
Als ik in mijn bed lig en ineens een mug hoor, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen,
ik raak dan gewoonweg in paniek.
Maar zodra ik naar het lichtknopje ben gevlucht, en haar heb doodgemept,
slaat de realiteit toe en moet ik ontzettend hard om mezelf lachen.
Ik heb absoluut geen idee hoe het komt, er zal ook waarschijnlijk geen reden voor zijn.

Ik hou ook niet van oudere mannen die net even teveel aan je zitten,
net iets te lang lichamelijk contact met je houden.
Daar krijg ik ook de kriebels van.
En buikspreekpoppen. Afschuwelijk, daar ben ik echt erg bang voor.
Als er ooit een grapje met mij wordt uitgehaald waar zo'n pop bij betrokken is,
denk ik dat ik zo bang ben dat ik ga huilen.
:\

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:29

Ik ben panisch voor wespen en bijen, vooral wepsen... Als ik er rationeel over nadenk, kan zo'n klein beestje me echt niets maken, maar als er eentje in de buurt komt, loop ik gewoon alles en iedereen omver om weg te geraken. Ik ben al een keer of 3 gestoken, zo erg is dat ook niet, maar dan begin ik echt te huilen, van paniek :o

Echt, liever in een kooi met een tijger dan met een wesp :+

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:41

intral schreef:
clowns ..

Haha, sorry even misverstandje
Toen ik dit voor het eerst las, dacht ik dat je clowns bedoelde van dat wij clowns zijn van 'omg, dit is stom'
Maar je hebt gewoon een fobie van clowns. Sorry, foutje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:43

Schapen. :')

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:45

Houten ijsstokjes... Brrr :=
Ik krijg er al kippenvel van als ik er aan denk :o

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:46

intral schreef:
clowns ..

Die moeten dus helemaal niet in de buurt komen.. Wordt dan echt helemaal panies! :=
Nee ik hoef er al 1 op tv tezien, en weg tv.. uit of een andere zender. := Dus laat staan op straat!