Ik hou gewoon van ongezond eten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Ik hou gewoon van ongezond eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 19:29

Hallo medebokkers,

Ik heb al eerder een topic over geplaatst ( [MW] Help! Ik eet ongezond.. )

Maar ik zit nog steeds met een probleem;
Ik eet nog steeds ongelooflijk ongezond, ik eet heel veel snoep op een dag en heb geen zin om mijn
brood op te eten in de pauze. Ik ga veel naar de snackbar met vrienden, ongeveer 2/3 keer per maand.
Dus een patatje gaat er ook wel snel in.
Nu voel ik me steeds schuldiger worden als ik iets naar binnen prop en wil er graag wat aan gaan doen.
Ik ben 4 kilo aangekomen in een half jaar, en dat maakt mijn kijk op eten nog schuldiger.
Wie heeft tips voor mij?

Vragen mogen natuurlijk ook per PB ;)

Groetjes :wave:

_JL_

Re: Ik hou gewoon van ongezond eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:35

de seb actifry?
als je echt gek bent van frietjes is dat een gezondere oplossing voor dat 'probleem'...
ik eet nu iedere week 1 keer zo'n frietjes...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:36

Ik heb ook last van een ongezond eetpatroon, mijn geluk is dat ik niet aankom, maar ik ga het topic ook even in de gaten houden! :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 20:41

_JL_ schreef:
de seb actifry?
als je echt gek bent van frietjes is dat een gezondere oplossing voor dat 'probleem'...
ik eet nu iedere week 1 keer zo'n frietjes...

Het is eerder dat ik voor de gezelligheid meega naar de snackbar en daar ook patat bestel.
Ik denk niet dat ze in de snackbar te koop zijn of wel?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:43

iedereen eet wel is ongezond mijn vriend eet minstens 3 keer in de week friet maar komt geen gram aan is eerder te mager zelfs
en ik eet ook gewoon snoep maar je kan beginnen met wat meer salade te eten als je dat lust en alles langzaam af te bouwen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:44

nee, daar zeker niet...
in de snackbar een slaatje nemen, of sowieso al ketchup ipv mayonnaise bij je frietjes, scheelt al veel hoor...
ikzelf snoep ook meer dan ik eet (ik lust zelfs geen brood en gekookte aardappels :o), ik probeer dan wel mijn 'snoep' gedeeltelijk te vervangen door aardbeien, kersen, watermeloen,...
een stuk duurder, maar is even zoet als snoep :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:47

tsja,gewoon niet meer zoveel doen dan hè. Dat is de beste tip denk ik ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:50

tjah een eetpatroon leer je niet af door simpel wat tips,
dat is iets wat je echt zelf moet willen en echt zelf zult moeten doen! Net als roken eigenlijk, als je er zelf niet 100 % achter staat, dan zal het niet lukken!
Je kan wel proberen niks ongezonds in huis te halen, dan pak je het minder snel :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:39

Ik denk dat je niet zozeer je ongezonde eetpatroon moet wijzigen maar je eigen assertiviteit om de "peer pressure" van je vrienden waarmee je naar de snackbar gaat tegen te gaan. Iets assertiever worden waabij je je niet "verplicht" voelt ook een patatje te kopen in plaats van te wachten tot je thuis gezond eten maakt/krijgt.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 01:15

Ooh dat heb ik ook zo erg.

Alleen ik ben 4 kilo met een 0letje erachter aangekomen.

40 kilo dus, ik zou gewoon proberen minder te snoepen, tis moeilijk, maar ik houd het vol.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 01:25

Ga op zoek naar lekkere en gezonde tussendoortjes, er zijn vast wel dingen die je lekker vind maar geen bergen vet bevatten.
Bv komkommer, tomaat, paprika, allemaal heerlijk om zo te snoepen.
Koek met weinig calorieen zijn bv rijstwafels, daar kun je je lazarus in vreten en nog krijg je nauwelijks wat binnen.

Maak voor jezelf een regel; je mag 1x per dag iets snoepen, meer niet. Dus bv 1 mars in de pauze, de rest van de dag eet je gezonde tussendoortjes. Wil je 's avonds wat chips dan kun je dus niet die mars eten.

En probeer wat vaker te lopen of de fiets te nemen, al zijn het maar kleine stukjes, alles is meegenomen.

Ik herken het ook, ik snoepte ook altijd erg veel, nu nog wel maar gezonder. Zo heb ik veel koek vervangen door dingen als komkommer ed, zijn heerlijk om te snoepen, je moet er alleen even aan wennen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:11

Ik heb van allebei een beetje; ik ben gek op zowel gezond als ongezond eten. Ik ben gewoon gek op eten! Ik ontbijt 's morgens altijd goed, met een boterham met pindakaas of yoghurt met muesli en een banaan. Tussen de middag een broodje en 's avonds een salade. Maar heel vaak pak ik dan 's avonds nog een zak chips. En ik vervang mn salade ook 2 keer in de week door frietjes. En eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik geef verder gelukkig niks om snoep ed. Ik hou altijd wel mn calorieen een beetje in de gaten. En dan gaat het perfect. Ik val er zelfs mee af.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:48

Gewoon weinig tijd hebben. Die ervaring heb ik, ik eet altijd uit verveling.. en nu ik werk.. heb ik gewoon geen tijd meer om wat te eten.. ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:00

Verander eens van anticonceptie....bij mij heeft het enorm geholpen.
Ik snoep nu nog niet eens een kwart van wat ik deed en ben al 6 kilo kwijt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:12

Citaat:
Wie heeft tips voor mij?

Ja, ikke!!
Ga maar 's kijken naar het televisieprogramma "Superdik-Superdun" (RTL4, woensdagavond). Twee kandidaten worden vergeleken: één persoon graatmager, en één persoon die zich het liefst de hele dag volstouwt met al die heerlijkheden die jij ook zo graag eet, en daarmee uiteindelijk een gruwelijk overgewicht bereikt heeft. In dit programma stellen ze twe doorzichtige plastic pijpen op waar van bovenaf de dagelijkse voedselconsumptie ingegooid wordt - in het geval van de meest dikke persoon één vieze vette brei van ongezonde levensmiddelen, frisdranken etc. Als je dat één keer goed tot je laat doordringen... dan ga je wellicht ook even nadenken dat dit bij jou ook zo gaat. En dan hou je accuut op met te véél en te ongezond eten.
Aanrader voor iedereen die nog niet in de gaten heeft dat ieder pondje door het mondje gaat en dat de gezondheid na verloop van tijd ernstig bedreigd wordt door al die ongezonde rommel! Je wil niet weten hoe dat er bij jou van binnen uitziet- blèghh :+

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:06

Je bent vast niet de enige die dol is op ongezonde tussendoortjes ;) Dat patat eten gaat bij mij veel verder, ik heb periodes gehad waarin ik 3/4x per week patat at.

Het probleem van al die ongezonde tussendoortjes zoals chips en snoep, is dat ze je niet verzadigen. Dus je blijft eigenlijk honger hebben, waardoor je telkens meer blijft eten. Als je bv tussendoortjes neemt met vezels en granen raak je meer verzadigd waardoor je minder gaat snoepen!
Wat ook heel erg belangrijk is; zorg dat je 's ochtends een goed ontbijt naar binnen krijgt.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:50

Mijn vriend en ik hebben-hadden daar ook last van!
Wij waren door al dat snaaiwerk ook best aangekomen.
Nu hebben we afgesproken dat we 1 week geen zoetigheid meer eten we zijn nu al op de 6e dag en ik moet bekennen dat we het soms allebei best moeilijk hadden! Maar we zijn wel al allebei afgevallen ik 1 kilo en me vriend 1,5 kilo!
We hebben alleen maar snoep vervangen door fruit!

Nicolevdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:18

Ik heb hier ook last van, maar bij mij is het helaas helemaal doorgeslagen. Ik ben gek op eten, ik vind alles lekker en kan me echt verheugen op ongezond eten. Ik geniet dan ook echt wel van het eten, maar naderhand voel ik me schuldig en kots ik alles weer uit.
Ik weet dat dit echt heel slecht is, maar ik kan er niet mee stoppen. Hoe stom het ook klinkt. Ik kan er helaas ook niet met iemand over praten (op dit forum kent niemand mij), dus ik probeer er zelf vanaf te komen.

TS: begin daar absoluut niet aan, want je komt er zo moeilijk vanaf.

Ik lees even mee in dit topic. Want als ik leer hoe ik kan voorkomen dat ik ongezonde dingen ga eten hoef ik me naderhand ook niet schuldig te voelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:08

jezelf eens een goede schop geven :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:13

xDramaQueen schreef:
jezelf eens een goede schop geven :)

Inderdaad. Ik ben in ruim 1 jaar tijd 15 kilo afgevallen. Alleen maar door bewuster te gaan eten en elke week naar de sportschool te gaan.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:21

Ik heb laatst de film Super size me gezien (staat gewoon online op internet) . Daarna had ik helemaal geen zin meer in ongezonde tussendoortjes en patat enz. Misschien dat het bij jouw ook help? En anders is xDramaQueen's manier een goeie :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:26

Ben ik nou de enige die vindt dat 3 keer per maand naar de snackbar niet té veel is? Ik vind het eigenlijk vrij normaal. 'Vroeger' (zeg zo'n 3 a 4 jaar geleden) zowiezo altijd op vrijdag patat en de rest van het weekend eigenlijk ook alleen maar afhaal. Ik heb het nu zelf beperkt tot zo'n 2 a 3 keer per maand. Vind dat nou echt niet teveel ofzo..?

Zowiezo helpt het niet om alleen je eetpatroon te veranderen als je kilo's kwijt wilt. Je zal dan ook moeten gaan bewegen.

Edit: Nicolevdl, hier ga je echt niet zelf vanaf komen. Ik zou serieuze hulp inschakelen, het is een erkende ziekte...
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 03-06-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:27

Ik volg dit topic ook even. Ik ben ook dol op ongezond eten en dan vooral op chips. Ik ga super size me ook maar eens kijken, hopelijk helpt dat. Ik word trouwens ook niet dik, maar ik wil wel wat gezonder eten. Bij mij is het ook vooral het probleem dat ik veel dingen niet lust. Ben dol op vlees, maar veel groente vind ik echt vies, dan gaat mijn honger over en dan heb je dus daarna weer trek in lekkere dingen.

Verder geef ik mezelf heel vaak een schop onder mijn kont, dat gaat dan 3 dagen goed en dan is het weekend en dan zakt het in. Maar ik ga een eetdagboek bijhouden, mss is dat ook een idee om eens te zien hoeveel je nu werkelijk eet op een dag.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 03-06-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:28

indd die knop in je hoofd gaan omzetten en je zelf een trap onder je kont geven.
ik ben ook beslist geen gezonde eetster maar probeer er nu wel wat meer rekening mee te houden.
eet nu iedere avond na het warm eten een appel of een banaan, mn schuldgevoel is toch al de helft minder geworden!
ik weet dat ik meer moet bewegen maar heb de 1e stap gezet!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:28

Het scheelt zeker wel als je bewuster eet!
Telkens als je ergens zin in hebt gewoon negeren en n stuk fruit pakken!
En als je echt wilt afvallen dan is het toch ook makkelijk voor jezelf om niet meer al die ongezonde dingen te eten?
Teminste als je echt wilt afvallen en er echt voor wilt gaan doe je er alles voor toch? ( hiermee bedoel ik niet afslankpillen e.d, maar echt gezond eten :D )
Zo heb ik het gedaan :P