Vitaminepillen. Voor/Tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Vitaminepillen. Voor/Tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:54

xdniesje

Re: Vitaminepillen. Voor/Tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:57

Vitamines blijven vitamines, ookzal zitten ze in een pil.
Dus ik denk dat het niet uitmaakt :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:00

Ik ben bij de dietiste geweest en die vertelde mij: als je voldoende binnenkrijgt bij gewoon eten, hoef je echt geen extra dingen te slikken.
Niet alles plas je namelijk uit als je teveel krijgt en kan schadelijk zijn.
Sommige vitamines worden in pilvorm beter opgenomen dan in gewoon eten :)

Maar over het algemeen is het vrij zinloos om te gaan slikken, als je gezond en veelzijdig eet :)
(ik heb tabletten die je 2 ker per dag moet nemen, maar ik neem maar 1 per dag: de andere helft krijg ik wel op de gewone manier binnen).

Ik ben dus tegen als je al goed eet, maar voor als je te weinig binnenkrijgt normaal :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-05-09 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:01

ik ben er niet zo'n voorstander van.
Als je gewoon gevarieerd eet moet je alle dingen wel binnen krijgen.
In die pillen zitten over het algemeen heel grote hoeveelheden, ik denk niet dat dat gezond is..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:11

Mn vriend heeft van die multi-vit van Dagravit geprobeerd (3 weken lang ofzo of een maand) maar hij merkte helemaal geen verschil dus is ie er weer mee gestopt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:12

Las in dat eerste artikel iets wat me dit :wow: deed doen, over vitamine C, dat je daar wel 6 gram van kunt nemen en een (dubbele) nobelprijswinnaar wel 18 gram per dag nam.....
Ik neem wel suplementen, 1 gram vitamine C en twee capsules met een mix voor rokers, zo nu en dan haal ik zelfs een hele serie van homeopatische handel met ginseng en eleuterocoque en propolis en nog een aantal, maar dat is erg duur.
Ik ben dus voor, en ik ga toch nog eens wat experimenteren met vitame C, ben wel nieuwsgierig of dat een merkbaar effect heeft of niet.
Ik dacht dat ik al veel C tot me nam, doe dat ook omdat ik rook en roken C afbreekt.
*gaat meteen even vitamines nemen die vergeten waren vandaag*

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:13

Jep, slik er regelmatig wel wat. Kan geen kwaad, en bovendien eet ik ook niet altijd even gevarieerd.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:15

luxx schreef:
Las in dat eerste artikel iets wat me dit :wow: deed doen, over vitamine C, dat je daar wel 6 gram van kunt nemen en een (dubbele) nobelprijswinnaar wel 18 gram per dag nam.....

Vitamine C kun je in principe zoveel nemen dat je wilt, het overschot plas je toch weer uit. Dus als je lichaam 1 gram nodig heeft, kun je er 100 slikken, 99 gram komt er toch weer uit ;) .

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:15

Ik eet wel iedere dag weer gevarieerd. Maar van het eerste artikel schrok ik ook! Ik slik maar een pilletje per dag.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:15

ik slik vitamine c altijd in periodes dat ik me wat minder fit voel of als er griep heerst. Maar of het nou veel helpt... In de winter eet ik wel gauw minder fruit dan in de zomer, dus op die manier vang ik dat iig wel een beetje op :)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:15

BraveSpots, sommigen beweren juist dat het schadelijk is om teveel te slikken en dat je het dus ook niet uit plast.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:21

_Kimberley schreef:
BraveSpots, sommigen beweren juist dat het schadelijk is om teveel te slikken en dat je het dus ook niet uit plast.

Ik weet dat er hier in België een dokter was die geloofde dat als je maar genoeg vitamine C slikte, dat je dan onsterfelijk werd :D . Niet dat ik dat geloof hoor, maar ik denk ook niet dat je er slechter van word (want die vent had nog veel klanten ook).

Overigens is ie nu al dood, zijn eigen theorie ondermijnd :+ .

Heb het wel uitsluitend over vitamine C uiteraard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:22

Ik denk dat je beter een uitgebalanceerd voedingspatroon kunt hebben dan ze slikken.

Ik heb zelf een gb dus ik kan niet genoeg opnemen en moet ik ze slikken. Maar voelde me beter bij een goed gebalanceerd voedingspatroon. Verder slik ik wel dubbel en dat vind de chirurg niet erg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:26

_Kimberley schreef:

Dat klopt ook, vetoplosbare vitamines plas je niet uit maar slaan in je lichaam op. Krijg je daar teveel van, kan het schadelijk zijn. Zijn de vitamines in water oplosbaar,(zoals vitamine C) is er niets aan de hand: plas je gewoon weer uit :)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:35

BraveSpots schreef:
_Kimberley schreef:

Ik weet dat er hier in België een dokter was die geloofde dat als je maar genoeg vitamine C slikte, dat je dan onsterfelijk werd :D . Niet dat ik dat geloof hoor, maar ik denk ook niet dat je er slechter van word (want die vent had nog veel klanten ook).

Overigens is ie nu al dood, zijn eigen theorie ondermijnd :+ .

Heb het wel uitsluitend over vitamine C uiteraard.

Wat een slim verkoop-praatje! Die is zeker rijk gestorven dan. :P

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 16:36

En hoe zit het dan eigenlijk met roken? Breekt dat alle vitamines af, of alleen vitamine C? En in welke mate?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:52

Persoonlijk vind ik het onzin. Gewoon goed gevarieerd eten en je hebt ze niet nodig. Mijn oom dringt de hele zomer bier en dan aan het eind van de zomer koopt 'ie een pot van die vitamines en dan denkt 'ie dat het weer op peil is.
Gewoon goed eten, klaar.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:13

Hihi, nee, zo werkt het zeker niet! :P

Vitaminekuurtjes enz vind ik ook allemaal onzin. Ik vraag me af of het zowiezo werkt. Maar baad het niet dan schaadt het niet denk ik. En ik is toch wel erg makkelijk om 's avonds ff zo'n pilletje te slikken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:57

Persoonlijk vind ik ze onzin als dagelijks supplement en zal het dan zelf ook niet zo snel nemen.
Ik probeer gewoon dagelijks m'n fruit en groente binnen te krijgen.

Vetoplosbare vitaminen (a,d,e,k) kun je idd teveel van innemen en dat geeft ook weer problemen. Wateroplosbare plas je zo weer uit maar misschien als je heel, heel veel slikt dat er toch wat achterblijft omdat je nieren niet kunnen volgen.

Een kuurtje kan wél effectief zijn als de weerstand wat minder is ofzo. Heb zelf een aantal weken geleden een leuke buikgriep gehad en als ik daarvoor al weerstand of voorraad vitaminen had dan is die toen op een paar dagen letterlijk weggespoeld :+ . Ik heb dan, nadat de griep weer genezen was toch een vitaminen-en mineralenkuur genomen om terug sneller de oude te zijn en ik moet zeggen dat ik daar weldegelijk een effect van heb ondervonden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:13

Ook aan vitamine C zit een maximum, dus uiteindelijk moet je daar mee gaan oppassen. Je plast het wel uit maar er is nu eenmaal een limiet aan hoeveel je per tijdseenheid kan uitscheiden.

Ik slik sinds kort vitamine B want m'n haar gaat er echt aan hier. Komt door m'n eetpatroon maar dat is hier niet heel gemakkelijk aan te passen. Straks in nederland heb ik het niet meer nodig :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:06

Tja, hier voer ik dus al tijden strijd over met me moeder!
Wij krijgen elke dag op ons bord een vitaminepil voorgeschoteld! Nu heb ik echt niet het idee dat die dingen helpen en vertik het dus ook vaak om hem in te nemen. Daarin tegen zweert me moeder erbij en moeten wij dus daarom ook verplicht er eentje nemen.
Nu zeggen ze dat als de R in de maand is je er wel eentje per dag moet nemen ( over het algemeen dus de wintermaanden) maar of dat echt zo is?! Ik heb nog nooit gemerkt dat ik zieker of minder ziek werd nadat ik wel of niet de pillen had ingenomen.
Ik geloof er dus niet zo in! als je gewoon je groentes en fruit eet is er verder niks aan de hand.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:12

Bij mij helpen vitamines! :)
Ik neem elke dag een tabletje van Supradyn en na ongeveer een maand merkte ik al het verschil. Doordat ik een spastische darm heb nam ik vaak niet genoeg voedingstoffen op. Ik woog op een bepaald moment 53kg (ik woog eerst 63kg, dat allemaal in een half jaartje tijd). Sinds ik Supradyn neem heb ik meer eetlust en voel ik me echt veel fitter, meer energie enzo. Ik weeg ondertussen 58kg :) Ik ben dus echt wel voor mits je geen andere keuze hebt... :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:23

Bij mij helpen ze ook, heb het eens enkele dagen vergeten maar dat merkte ik wel (en nee niet tussen m'n oren want ik was het gewoon helemaal vergeten). Vorig jaar was mijn ijzergehalte ook voor mijn doen te laag (6,1 ofzo) en daar wilde m'n huisarts ijzerprikken voor geven als het niet snel zou verhogen. Hierom ben ik Supradyn Energy gaan slikken en een jaar later (2 maanden terug) was het 7,9 en prima op pijl, de huisarts vond m'n bloed er super uit zien. Ik wil het niet allemaal toewijden aan die pillen maar het werkt zeker. Bovendien eet ik best wel slecht :o

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:26

Ik neem iedere dag een vitaminepil, echina force en 2 keer visolie. Ik voel me er goed bij. Ik probeer wel zo goed mogelijk te eten, maar het schiet er vaak genoeg bij in.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:41

In de winter slik ik ze wel :j
Gewoon omdat ik me er dan meestal niet toe kan zetten om alle vitamines door gevarieerd eten binnen te krijgen.
In de zomer gaat het een stuk makkelijker met vooral fruit eten en dan slik ik ze niet :)

Edit: Overigens gewoon een multivitaminepilletje.