Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar als iemand kritiek geeft waar ik op dat moment toevallig niet tegen kan (ook al is het terecht) sla ik gelijk helemaal om. En dat kan ook om andere kleine dingen gebeuren.
En bedankt voor je berichtje. femke27 schreef:Ik heb er van kinds af aan al last van. Als ik mijn moeder mag geloven kon mijn humeur om helemaal niets in 2 minuten totaal omslaan. Alleen maar omdat ze mij b.v had gezegd dat ik niet 10 minuten voor het eten een ijsje mag. En dan was ik de rest van de avond bloed chagarijnig. Altijd van die kleine dingen.
En dat heb ik nu nog steeds. Word niet meer sjaggie van een ijsje. Maar als iemand kritiek geeft waar ik op dat moment toevallig niet tegen kan (ook al is het terecht) sla ik gelijk helemaal om. En dat kan ook om andere kleine dingen gebeuren.

groei je vanzelf overheen.
Zwitsal schreef:@ moelie: kijk eens naar wat voor pil je precies slikt en vraag eens aan je apotheek of dit misschien een goedkopere variant is van de pil die je voorgeschreven hebt gekregen van je arts.
ik heb een periode echt extreem last gehad van stemmingswisselingen..
zo erg ook dat ik bijv savonds op bed lag en mn ogen uit mn kop aan t janken was terwijl ik op t zelfde moment gewoon geen idee had wat er aan de hand was en toch kon ik niet stoppen met huilen.
heb toen eigenlijk perongeluk op internet iets gelezen over de pil.
ik heb oorspronkelijk van de huisarts de microgynon 30 voorgeschreven gekregen maar na een tijdje (half jaar) ging mijn apotheek over op een goedkoper merk dat 'helemaal hetzelfde was'.. na ongeveer een jaar kreeg ik opeens nog een goedkoper merk dat volgens de apotheek "helemaal hetzelfde'' was. toen ik die pil gebruikte had ik dus die enorme stemmingswisselingen maar ik besefte niet dat dit door die goedkope pil kwam totdat ik dus iets op internet tegen kwam.
ik ben accuut terug naar mn apotheek gegaan, heb mn strips die ik overhad ingeleverd (worden gewoon weg gegooid maargoed) en heb weer mijn oorspronkelijke microgynon geeist. (de 'echte' dus, en niet die neppe namaaksels).
Vanaf dat moment verdwenen die extreme stemmingswisselingen ook helemaal. ik heb er nu echt zelden meer last van. tuurlijk af en toe nog wel eens chagrijnig maar dat heeft iedereen wel eens.
Nathalie schreef:Ik heb er ook last van maar komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik hoogsensitief ben.
Als het echt erg is, zou ik toch eens naar de huisarts gaan.
Ik loop bij de GGZ en eens in de paar dagen wat stemmingswisselingen vinden ze 'normaal' maar ik heb het zon 5 tot 10 x op een dag (incl energiedips) en dat breekt je echt op.
Ik slik trouwens al 3,5 jaar de pil niet meer dus bij mij komt het echt niet van de pil, en de puberteit ben ik al voorbij.
Maargoed als je er echt last van hebt, zou ik echt eens naar de huisarts gaan.
crossmonster schreef:Hoe oud ben je ?
Klinkt namelijk als pubertijd![]()
groei je vanzelf overheen.
Pil kan idd ook meespelen, je zou eens een andere kunnen proberen?
Citaat:Nee geloof niet dat ik het neppe merk heb, en ik zou ook niet weten hoe ik daarachter zou moeten kopen?
Bij de apotheek hebben ze daar ook niks van gezegt en ik betaal der gewoon voor dus ik zou het behoorlijk banketstaaf vinden als dit een of ander nepmerk zou zijn.
Maar ik heb het niet zo erg als jou, ik heb het opzich wel vaak maar niet erg. Dan is het gewoon dat ik me wat minder vrolijk voel en af en toe ben ik echt chaggerijnig.. dus opzich valt het wel mee.
Maar ik zal het de volgende keer iig navragen voor de zekerheid bij de apotheek!
Bedankt voor je tip.
Anne. schreef:Ik heb het ook gehad. Ook van de pil (Microgynon25), ben overgestapt naar Yasmin en nu is het maar zelden dat ik er last an heb.