nagelbijten, hoe kom je ervan af?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

nagelbijten, hoe kom je ervan af?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:42

ik bijt al nagels zolang ik me kan herinneren en nu bijt ik ze steeds meer door stress aangezien ik nu exames heb enzo. Maar hoe kan ik stoppen?!
Ik zou zelf graag willen stoppen en heb het al paar x geprobeert zonder succes, heb het 2 tot 3 maanden volgehouden maar toch weer begonnen.. Iemand tips om ermee te stoppen??

xtostarlight

Re: nagelbijten, hoe kom je ervan af?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:43

Bij mij is het gestopt sinds ik een beugel kreeg :D
Door die dingetjes op mn tanden kon ik niet meer bijten, en zo is het vanzelf over gegaan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:44

Kunstnagels nemen voor een tijdje.
Die er na een tijdje af laten groeien en dan niet meet bijten. Heeft bij mij geholpen in ieder geval

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:44

K heb ook altijd me nagels gebeten . Nu laat k ze lang groeien, als k echt neiging krijg smeer ik er BYTE-X op,zulk vies ranzig spul dat k er wel vanaf blijf. kan je gwoon bij etos enzo kopen

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:51

@ xtostarlight: heb zelf 2 jaar een beugel gehad, maar zelfs toen kon ik op 1 of andere manier mijn nagels bijten :P

@Hawai: bij mij braken de kunstnagels elke x af, en heel me nagels gingen naar de kl"te en dat wou ik niet :P

@ Jackyy: dat heb ik nog niet geprobeert, ik ga dat spul denk ik ook maar is kopen en kijken of dat wel werkt :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:57

Oei, hier nog zo'n nagelbijter. Ben er een hele tijd vanaf geweest, maar toen was er een stresssituatie en ik bijt nog steeds :(.

Wat mij toen eraf heeft geholpen, zijn acrylnagels. Na 3 weken moest ik ze laten opvullen, maar kon niemand vinden (had ze in Amerika laten zetten), dus heb ik ze eraf gehaald. Ik was toen zo trots op mijn eigen, lange nagels, dat ik heel erg in de weer ben geweest met naagelverhader van herome en dat is echt een tijd goed gegaan.

Daarvoor heb ik van alles al geprobeerd: intapen, bite-x, echt van alles, maar niets hielp. Het was zelfs zo erg, dat ik die ranzige bite-x op een gegeven moment zelfs niet meer vies vond..

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:10

oke
Hier ben ik dan
Ik heb heel me leven nagelgebeten
Was echt drama ook altijd bloed het was te erg
Sinds 2 maanden geleden ben ik gestopt heel goed van me zelf nooit gedacht dat het so sing
heb nu een randje
Oke waarom ik ben gestopt is vanwege verhaal van me opa
Hij verteld
Ik werkte in het ziekenhuis en iemand had heel erg last van zijn buik en kon bijna niks eten. Hij was dus ook erg mager.
Toen hij die dag werdt geopeerd aan zijn blinde darm voelden ze iets hards in zijn maag hun opengesneden niks verder opengesneden En ze haalde een groote hand nagels eruit. Een groote bol dus. Terwijl ze die blinde darm eruit hebben gehaald was het eigelijk niet nodig.
Die iemand had erna geen last meer en was gestopt met nagelbijten
Zo ben ik eraf gekomen door het verhaal :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:14

Och..als iemand de gouden tip heeft..
Kunstnagels zijn leuk maar ook die kan je afbijten..:o en anders hebben we veel te bijten als ze eraf zijn
byte-ex is zulke troep dat je het dan ook met alles proeft..heb het 1 keer opgedaan..paar uur daarna boterham op en heel m'n boterham smaakte ernaar.. ;(
Over dat nagels je darmen ed open kunnen halen heeft bij mij ook geen nut..

Nog meer optie's?? En dan het liefst die ik niet zo van tafel veeg :Y)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:43

Gelnagels laten zetten. Ik heb altijd nagels gebeten, jaren en jaren, en iedereen schatte de kans op stoppen zeer klein is. Na een tijdje was ik het beu, heb voor een godsvermogen aan gelnagels laten zetten, maar toen ik na een half jaar besloot te stoppen met de gelnagels, heb ik ook geen nagels meer gebeten. Vorig jaar juli zijn mijn gelnagels eraf gehaald en ik heb nu nog steeds mooie lange nagels.

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:58

maar als acrylnagels al 30 euro zijn, hoeveel moeten die gelnagels dan wel niet kosten? :=

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:04

Ladygiroc schreef:
Och..als iemand de gouden tip heeft..
Kunstnagels zijn leuk maar ook die kan je afbijten..:o en anders hebben we veel te bijten als ze eraf zijn
byte-ex is zulke troep dat je het dan ook met alles proeft..heb het 1 keer opgedaan..paar uur daarna boterham op en heel m'n boterham smaakte ernaar.. ;(
Over dat nagels je darmen ed open kunnen halen heeft bij mij ook geen nut..

Nog meer optie's?? En dan het liefst die ik niet zo van tafel veeg :Y)

jaa inderdaad, echt drama hé is dat byte-ex. Je hoeft zeg maar je nagels niet eens in de buurt van je mond te laten komen, maar toch zit het in je mond. rara hoe komt dat? :
Het is gewoon verschrikkelijk irritant spul. :) En ja het helpt wel, maar dan zit je wel een permanent lekker vies smaakje byte-ex in je mond. Ik deed nog wel eens pleisters op, maar dat wordt zo vies.

Mijn advies is, te vragen of iemand met jou een afspraak maakt. Als je stopt krijgt je bijvoorbeeld iets extra of iets voor je examen. In je examen blijf je het waarschijnlijk toch nog wel doen. :) Ik zou dus zeker geen byte-ex onder je examen op doen. ;) Mijn vader zei toen: je stopt nu, als je klaar met bent met die nagel houdt je dat vol dan krijgt je een zadel. Sinds dien ben ik gestopt met nagels.

Ik heb ook nog wel eens een foto met hele mooie gelakte nagels op me hand geplakt en elke keer al wou ik bijten dacht ik, ohja wouw ik wil ook nagellak op kunnen doen.

Succes !

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:05

Jackyy schreef:
K heb ook altijd me nagels gebeten . Nu laat k ze lang groeien, als k echt neiging krijg smeer ik er BYTE-X op,zulk vies ranzig spul dat k er wel vanaf blijf. kan je gwoon bij etos enzo kopen

Precies het zelfde, en heb ook het zelfde spul net maar weer opgedaan. :P

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:12

Sterkte :')

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:13

Sinds 2 maanden ben ik gestopt met nagelbijten, ben echt blij dat ik er vanaf ben..

Ik ben gestopt door kleine stapjes..
1- eerst niet meer nagelbijten bij je pink.
2- volgende x niet meer bij je ringvinger.
3- keer daarna niet meer bij middel en wijs..
4- daarna ook niet meer bij duim!

nu heb ik trouwens wel bij al me vingers lange nagels en me duim heeft nu ook al een behoorlijke rand (voor mij doen :o)

Nu zijn ze nog wel een beetje ongelijk hoor moet ze ff gelijk veilen als me duim een beetje bij is!

Trouwens, 1 voordeel van nagelbijten is wel dat je nagels niet vies worden.. nu als ik bij de paarden ben geweest of ook maar iets doe zit der zo een randje onder me nagels en dat ik vind echt irritand ik irriteer me er dood aan... :(

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:17

ik he ze ook tot bloedens toe gebeten,maar ben er nu al jaren helemaal vanaf door ze gewoon 1 voor 1 te laten groeien.
eerst liet ik m'n pink groeien en had er dus nog 9 over om lekker op te kluiven dus dat was een makkie. toen die eenmaal lang was was ik er zo trots op dat ik er niet meer aan kwam.toen e ik er steeds een bij gedaan,ging super dat is pas langzaam afkicken.alleen de laaste heeft wat langer geduurd maar het is gelukt. succes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:53

Wat laurabyoux en mekkie zeggen heeft voor mij ook geholpen. ;)

Gewoon jezelf doelen stellen, elke keer een vinger minder. En een beetje doorzettingsvermogen, als je echt niet wil lukt het!

Ik koppelde er voor mezelf ook een beloning aan, als het lukt mag ik ... aanschaffen :)

Deed verder mijn nagels lakken, zodat ik de nagellak kon afprutsen (bespaarde me gepruts aan mijn nagels zelf) ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:07

Ik had er ineens de motivatie voor. Heb tot mn 22 nagelgebeten. wel periodes van een paar maanden dat t goed ging. Maar nu bijt ik helemaal niet meer. Ook niet als er een haakje aan zit (wat voor nagelbijters nog meer reden is om te bijten). Krijg nu vaak complimenten over m'n lange nagels :D

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:16

Ik heb ook altijd nagelgebeten := alsof mijn leven dr vanaf hing.
Nu bijt ik niet meer, bij mij heeft het ontzettend geholpen om dr gewoon nagellak op te smeren :+
Blijkbaar vond ik mijn nagels zo mooi dat ik dr daarna niet meer op beet.
Nu een tijdje veder bijt ik geen nagels meer! :D En ook zonder nagellak :P
Maar dr schijnt idd nagellak te zijn met een vies smaakje, ben de naam ff kwijt :o Maar dat heeft bij mij nooit geholpen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:23

Ik heb 25 jaar gebeten en toen van de ene op de andere dag gedacht: En nou doe ik het niet meer!!

En sindsdien gaat het heel erg goed, ik heb nu normale nagels :D Ik heb alleen soms de neiging in mijn oude patroon terug te vallen als ik een heel spannend boek zit te lezen, heb daar 2x alles door afgebeten.. Tegenwoordig plak ik dan maar gewoon pleisters over mijn nagels als ik iets spannends ga lezen :') Dan kan ik ze ook niet afbijten, haha :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:25

Hier nog iemand die al 24 jaar bijt,... Ook ik kan er niet af komen, niets helpt,.... byte-x ook niet, want dat is even vies, maar dat trekt wel weer weg,....

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:27

Gatverdamme ik heb een hele makkelijke tip. Denk al alle bacterieen die krioelen onder je nagels. Vol met ziekmakers en wie weet heb je ook toevallig nog wormen eitjes onder je nagels !

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:29

hier nog een nagelbijter! vooral met stress bijt ik heel erg!
ik ben ook 1 keer gestopt door gelnagels, toen had ik echt hele mooie lange toen ze eraf waren, toen tijd niet meer gebeten totdat me mooie lange nagels eraf moesten voor me stage.
toen begon ik weer.

daarna nog een poging, door gewoon streng voor mezelf te zijn! gezegd vanaf morgen mag het echt niet meer! dat werkte ook!! alleen als er eentje brak ofzo en had geen vijl beet ik weer en toen begon t weer helaas.

nu heb ik dus nog stompies...

dat spul heb ik ooit vroeger gebruikt, maar werkte niet bij mij.

bijten jullie echt alleen nagels of ook velletjes?
ik beide..
dus me handen zien er niet uit! gelukkig heb ik op me werk handschoenen aan :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:30

Haha ik ben in Thailand geweest, iedereen aan de diaree, behalve,.... IKKE, dus lang leve de hoeveelheid bacterien waar je resistent voor wordt,.... nee ook die gedachten werken niet bij mij ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:32

xtostarlight schreef:
Bij mij is het gestopt sinds ik een beugel kreeg :D
Door die dingetjes op mn tanden kon ik niet meer bijten, en zo is het vanzelf over gegaan.

Bij mij ook. Had mooie lange nagels, maar zodra de pijn van mijn beugel verdwenen was. Weg nagels, nu nog steeds, vanaf de dag dat ik tandjes had.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:32

ik ook beiden cherish,... ook mijn handen zien er niet uit. Werk op een laboratorium en het zal me ook eigenlijk worst zijn,....
Als er een manier is om eraf te komen wil ik het best proberen, maar het moet niet teveel moeite gaan kosten, want dat heeft het al een paar keer gedaan, zonder resultaat!