Misselijk en duizelig, ik word er gek van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Misselijk en duizelig, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:31

Sinds zondagochtend ben ik 's morgens steeds misselijk. Ik sta op en ga brood maken en dan komt het op zetten. Maarja, ik houd vast aan mijn principes en wil toch echt ontbijten 's morgens. Echter is het zo erg, dat ik het bord weg moet zeggen en even op bed moet liggen (ik zit 2 hoog, moet eerst trappen lopen voor de keuken). Mijn hartslag en ademhaling zitten tot aan het plafond en als ik m'n brood zie, begint mijn maag spastisch samen te knijpen. Na enkele minuten gaat het iets beter, maar ik moet niet rechtop gaan zitten en eten. Dan kan ik weer gaan liggen, omdat ik alle kanten op draai naar m'n gevoel en mijn lege maag eruit komt zetten. Dus nu eet ik een boterham terwijl ik lig en de ander na een uur ofzo. Maar dat is ook geen doen ;(
's Avonds heb ik ook geen zin in eten, heb gewoon geen honger.
Alleen ben ik nu alweer misselijk geworden, terwijl ik gegeten en gedronken heb vanmorgen en zelfs al naar buiten ben geweest. Ik vind misselijkheid echt het ergste wat iemand kan overkomen ;(

Eens zien.. Ik heb maandag mijn laatste hep b prik gehad, vanmorgen een Mantoux-prik en zaterdag ga ik verhuizen. Normaal gaat mijn buik overuren maken (= lang op de wc zitten) als ik zenuwachtig ben, maar dat is nu niet echt het geval. Alleen na het avondeten kan ik een sprintje trekken naar de wc.
Ik weet niet of dat er toe doet? Ik kon er namelijk niks over vinden op internet, over bijwerkingen enzo.

Iemand idee hoe ik hier vanaf kom? Ik baal er echt van ;(

Liezel1

Re: Misselijk en duizelig, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

Heb je niet een ijzergebrek oid?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:36

Ben je alleen misselijk of ook de hele dag duizelig?

Ik had vorig jaar rond deze tijd een evenwichtsstoornis. Maar toen kon ik helemaal niets meer... jij bent nog aardig mobiel lees ik :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:56

Ijzergebrek.. Zou best kunnen hoor. Moet ik alleen een bloedje laten prikken en daar ben ik niet zo gek op :o

Misselijkheid en duizeligheid komen samen op en gaan samen weg (tenzij ik even lig. Dan is de duizeligheid weg en de misselijkheid een paar minuten later pas). Het zijn ook echt perioden, niet de hele dag door gelukkig.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:00

Hmm misschien een rare vraag, maar kun je niet zwanger zijn?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:09

Ik vind die vraag niet zo raar, was namelijk ook mijn gedachte ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:45

Ik ben zeker weten niet zwanger, omdat ik afgelopen week gewoon normaal ongesteld ben geweest ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:47

Een vriendin van mij was tijdens haar zwangerschap gewoon iedere maand ongesteld, dus dat zegt niks.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:49

Toch is de combinatie van je inentingen en deze verschijnselen wel apart. Mss even contact opnemen met je huisarts en je klachten uitleggen? Wie weet heeft hij een verklaring of kun je even langskomen zodat je niet onnodig last hoeft te hebben van deze symptomen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:59

Rebel_Jits schreef:
Ik ben zeker weten niet zwanger, omdat ik afgelopen week gewoon normaal ongesteld ben geweest ;)

Hahaha... mijn schoonzus is 7 maanden lang gewoon ongesteld geweest..... Duzzzzz dat zegt niks ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:00

Ga eens naar de supermarkt en koop Roosvicee Ferro.
Hier 3 eetlepels per dag van drinken en je zult zien. Je knapt op.
Ik herken deze klachten aan mijn bloedarmoede.

Huisarts is nooit een slecht idee :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:09

Ik ben dus ook misselijk geweest na een hepatitis B spuit. Duurde een/twee maanden en toen was 't ineens weer weg.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:25

Ik zou meteen zeggen zwanger... Ongesteld geweest of niet...

Aan de andere kant kan het ook met je Herpatitis prik te maken hebben. Van Mantoux heb ik nooit gehoord dat iemand er ziek van is geweest, ik zelf was dat ook niet.

Of het is stress, misschien slaat dat een beetje op je maag. Ik eet ook erg slecht als ik stress heb. Ik zou je er niet te druk om maken, gun jezelf de tijd, word een beetje rustig en als het aanhoudt even langs de dokter gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:28

Zelf heb ik toen ook meteen een zwangerschapstest gedaan.

Doordat ik dacht dat het van die hepatitis prik kwam heb ik toen een mail naar school gestuurd maar die hadden er nog nooit van gehoord dat iemand daar misselijk van werd...
Heb vandaag m'n 3e en laatste prik ervan gehad dus ben benieuwd of ik nu weer last krijg :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:30

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:32

Lijkt me wel sterk dat ik daar dan 5 weken later nog last van had :P

Heb je ook over moeten geven TS? Want ik was dus alleen steeds misselijk maar overgeven heb ik geen 1 keer gedaan.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:52

Lage bloeddruk? Ik heb dezelfde klachten, maar dan maar 1x per twee maanden. Volgens HA lag het aan lage bloeddruk. Die moet je dan zo snel mogelijk weer op peil brengen door even flink te bewegen. Ik weet het op dat moment denk je: dat gaat écht niet en ik wil alleen maar liggen. Maar het werkt echt. Toen ik het laatst had ben ik een flink stuk (een paar honderd meter) op mijn hardst gaan rennen. Na een paar seconden voel je je al wat opknappen en na het rennen voel je je weer goed. Verder laat ik eten wel achterwege zolang ik zo misselijk ben. :P Wat cola drinken kan dan helpen.
Edit: ik heb het vooral als ik mijn ritme heb omgegooid, daar kan ik slecht tegen. Jij misschien ook?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:08

Ik heb (nog) niet overgegeven. Ben ik heel blij mee, want dan zou ik 's morgens helemaal niet meer proberen te eten. En ik moet echt op vaste tijden eten, omdat ik anders snel flauwval.

Bloeddruk.. Naar mijn weten is die normaal. Tijdens lessen op school gemeten en daar was die altijd goed.
Mijn ritme is gewoon hetzelfde als altijd. Ik ga op dezelfde tijden slapen, ik sta ongeveer op dezelfde tijden op.

Ik begin 'm wel te knijpen over zwanger zijn hoor ;( Ik ben in staat na het weekend een test te halen.
Laten we eerst maar hopen dat het bijwerkingen zijn van de hep p prik. Na hoeveel dagen/weken zou het over moeten zijn?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 05:24

Als je er zelf ook bang voor bent waarom haal je dan niet even een testje? Je kunt beter het zeker voor het onzekere nemen. En als je naar de dokter gaat en een test hebt gedaan, dan kun je zwangerschap in ieder geval min of meer uitsluiten. Ik had gelijk op de fiets naar de drogist gezeten, haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:55

joh testje kun je overal halen. Dan heb je in elk geval zekerheid

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:21

Punt is dat ik al heeel lang braaf de pil slik, nooit fout. En sinds 3 maanden is die zelfs zwaarder, dus daarom denk ook dat zwangerschap niet aan de orde is. Natuurlijk is er ergens wel een kleine kans dat het er doorheen gaat, maar toch..

Vanmorgen trouwens niet meteen eten gemaakt en eerst even rustig wakker worden liggend op bed. Toen was ik niet misselijk, duizelig nog wel een beetje. Toen ik na een half uur ofzo ging eten, had ik ook nergens last van. Hmm...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:27

Misschien sta je te snel op en heeft je lichaam gewoon even de tijd nodig om wakker te worden? Mijn schoonmoeder heeft ook echt een half uur tot uur nodig om wakker te worden tot ze wat kan 'doen'...

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:42

ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, daar zijn ze immers voor.
Dan weet je wat het is en hoef je zelf geen onderzoek te doen :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:47

Rebel_Jits schreef:
Punt is dat ik al heeel lang braaf de pil slik, nooit fout. En sinds 3 maanden is die zelfs zwaarder, dus daarom denk ook dat zwangerschap niet aan de orde is. Natuurlijk is er ergens wel een kleine kans dat het er doorheen gaat, maar toch..

Vanmorgen trouwens niet meteen eten gemaakt en eerst even rustig wakker worden liggend op bed. Toen was ik niet misselijk, duizelig nog wel een beetje. Toen ik na een half uur ofzo ging eten, had ik ook nergens last van. Hmm...

dat je altijd braaf de pil slikt zegt helemaal niks! ik heb ook altijd braaf de pil geslikt en zat aan een zware pil en toch zwanger ben de eerste 2 mnd van de zwangerschap ook nog ongesteld geweest dus het zegt helemala niks.

waarom ga je niet gewoon naar de dokter dan weet je het gelijk of het aan de prik ligt of dat het iets anders is.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:49

Komt me bekend voor, mijn moeder bleek de ziekte van meniere te hebben. Anders moet je even googlen op : meniere misschien helpt dit je wat?