ontharen '' down under ''

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

ontharen '' down under ''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:28

misschien een wat intieme vraag. maar hoe ontharen jullie ''down under''?.

momenteel scheer ik, maar wil toch overgaan op iets anders, van scheren raakt het namelijk erg geirriteerd, en zie je het bij je bikinilijn als je bijv. gaat zwemmen. (bij mij wel iig.; rode bultjes, rode plekjes).

dus nu wou ik eigenlijk het proberen te harsen, maar 1 probleem. als je je hebt geharst dan moet je weer wachten tot het wat langer is gegroeid. dat vind ik toch wel een beetje een nadeel van harsen.

dus mijn vraag; hoe doen jullie het? en wat vinden jullie de makkelijkste manier.

*voor degene die het helemaal Down under ontharen, hoe doen jullie dat bij de genitialen?(dus echt naast de vagine zeg maar) :Y)

trustHim

Re: ontharen '' down under ''

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:32

ik scheer alles en gebruik babyolie ipv een scheergel. Na het scheren insmeren met wat vaseline en no problemo, heb nooit bultjes of rode plekjes. Ik scheer trouwens tijdens het douchen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:32

Ik scheer het altijd :D

Daarna goed scrubben, dan krijg ik geen bultjes :)

Echt naast de vagina is meestal een beetje eng :o Maar dat scheer ik ook.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

Ik scheer alles, gewoon met een scheerapparaat. Daarna insmeren met nivea tegen de bultjes. Werkt prima bij mij :)

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:35

op 1 of andere manier hoe ik het ook doe; nat, droog, babyolie, scheergel, scherp mesje ik blijf steeds geirriteerde plekjes krijgen, vooral als de stoppeltjes weer door komen.

nu heb ik(ja echt waar) mn bikinilijn geepileerd met de hand :+ maar met zon apparaat durf ik het niet zo goed.. en dan kan je ook bijna ommogelijk bij het gebied naast de vagina komen.. en met harsen daar lijkt me ook niet echt prettig.....

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:36

ik doe het ook in bad of onder de douche. en scheer mijn hele hebben en houden gewoon. daarna wat talkpoeder erop en heb niet zo heel veel last van rode bultjes. Ook scrub ik de boel als alles weer doorkomt zodat ik geen ingroeiende haren krijg, want dat zijn bij mij de bultjes.

En babyolie hoe bevalt dat? Geen ervaring mee maar is misschien wel een optie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:37

Als je met de haarrichting mee scheert, dan krijg je geen vreemde plekjes. Het wordt dan alleen niet helemaal baby zacht.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:39

Ik scheer alles ook idd, zelfs nog wat verder naar achteren :') Ik gebruik douchegel met aloe vera en scheer ook altijd onder de douche of in bad idd :j

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:40

@ lyonessa: woow gaat dat niet ontzettend jeuken dan daar ? :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:42

Nee hoor, ik heb alleen last van jeuk als ik ga scrubben of smeren met bodyloton ofzo :')

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:43

Lyonesse, gewone douchegel daar gebruiken is niet zo verstandig, je schaamstreek heeft een andere zuurgraad als de rest van je huid en zo verstoor je deze en maak je meer kans op schimmelinfecties.

Ik scheer altijd gewoon nat onder de douche, en had alleen de eerste maand ofzo last van bultjes en jeuk (daarom weet ik het ook nog zo goed _O-)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:44

Ik doe ook met een scheermesje in bad / douche maar het gaat meestal niet perfect bij mij. :P Ik had laatst binikilijnscheermesjes gekocht (waarom kun je die alleen bij de hema krijgen?) en dat ging wel beter, maar had mezelf blijkbaar gesneden, want een paar dagen later had ik een lichte infectie.. Niet erg prettig. Is nou wel weer over gelukkig maar ben nu toch weer een beetje huiverig om zeg maar ernaast te scheren.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:44

goede vraag, ik zit met hetzelfde drama.. ook met zwemmen, vreselijke bultjes en dingetjes maarja je moet wat...
bovenin gaat het nog wel gewoon :) precies zodat je met bikini niets ziet.. maarja echt ernaast ben ik wat voorzichtiger, dat gaat ook veel sneller irriteren..
nu scheer ik droog, nat heb ik ook geprobeerd maar beide is nou niet echt prettig..
ik wacht hier op de ultime tip *D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:45

_Yasmine_

dorientjuh schreef:
Ik doe ook met een scheermesje in bad / douche maar het gaat meestal niet perfect bij mij. :P Ik had laatst binikilijnscheermesjes gekocht (waarom kun je die alleen bij de hema krijgen?) en dat ging wel beter, maar had mezelf blijkbaar gesneden, want een paar dagen later had ik een lichte infectie.. Niet erg prettig. Is nou wel weer over gelukkig maar ben nu toch weer een beetje huiverig om zeg maar ernaast te scheren.

werken die speciale scheermesjes fijn?

DyMarvel

ontharingscreme wil ook nog welleens werken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:46

Jukurensha schreef:
Ik scheer het altijd :D

Daarna goed scrubben, dan krijg ik geen bultjes :)

Echt naast de vagina is meestal een beetje eng :o Maar dat scheer ik ook.

Scrub je dan echt vlak na het scheren? Ik zou dat niet hoeven proberen! Loop ik de hele dag met een kapotte, schrale doos :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:47

SiCa schreef:
Lyonesse, gewone douchegel daar gebruiken is niet zo verstandig, je schaamstreek heeft een andere zuurgraad als de rest van je huid en zo verstoor je deze en maak je meer kans op schimmelinfecties.

Ik scheer altijd gewoon nat onder de douche, en had alleen de eerste maand ofzo last van bultjes en jeuk (daarom weet ik het ook nog zo goed _O-)

Ik smeer het nergens tussen hoor :+ En ik heb ook niks uitsteken. De jeuk van verstoorde zuugraad krijg ik juis van scrubs en anti-bultjesdingen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:48

Nou ze zijn kleiner van formaat dan een gewoon scheermesje dus je kunt wel overal beter bij en ze zijn ook goed scherp vind ik. Nadeel vind ik wel dat je ze heel vaak moet uitspoelen, anders raken ze zo snel verstopt. Maar ben er dus wel tevreden over. :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:49

:+

ontharingscreme ben ik niet zo fan van bij zulke gevoelige huid

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:53

dorientjuh schreef:
Nou ze zijn kleiner van formaat dan een gewoon scheermesje dus je kunt wel overal beter bij en ze zijn ook goed scherp vind ik. Nadeel vind ik wel dat je ze heel vaak moet uitspoelen, anders raken ze zo snel verstopt. Maar ben er dus wel tevreden over. :)

die gaan we eens proberen..
ik heb bij mijn moeder al baby olie besteld :)
scrub ga ik ook eens proberen :) misschien ben ik dan nog op tijd voor de zomer..

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:55

Ik scheer altijd netjes met de richting mee, anders lig ik helemaal open. |( Babyzacht ben ik dus nooit echt daarzo. Iemand tips??

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:56

maar met de haren mee, blijf je het toch redelijk zien..
tegen de richting in is alles weg maar krijg je plekjes :|

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:58

ik scheer eerst met de haren mee, als al het zichtbare weg is (en je dus nog wel wat ruw voelt) ga ik heel voorzichtig tegen de haargroeirichting in en soms ook van links naar rechts

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:02

ik laat momenteel mn gezicht permanent ontharen (omdat ik donker ben heb ik redelijk donkerhaar op mn gezicht) dat bevalt me tot nu toe erg goed. Pijn doet het niet alleen resultaat kan ik nog niks over zeggen omdat ik pas 1 behandeling heb gehad.
maar als dat wat is laat ik mijn bikinilijn volgend jaar ook doen.