gappiekabaal schreef:Waarom je last hebt van vet eten na het verwijderen van je galblaas is omdat normaal je galblaas, gal in je maag komt wat weer zorgt dat je vet wordt afgebroken, maar nu is je galblaas (reservior) weg dus moet je lever de gal aanmaken en zorgen dat het naar de maag gaat om het vet af te breken en dat duurt iets langer dan toen je nog een galblaas had want daar werd gal in opgeslagen. Daarom duurt nu wat langer voordat vetten worden afgebroken.
Zoiets is het ongeveer
Klinkt logisch. We zullen zien in hoeverre ik er last van heb...
Cassidy schreef:Ik wist niet dat ik proefkonijn zou zijn, niet alle ziekenhuizen deden dat laparoscopisch, en toen ik bij dat ziekenhuis aankwam riepen ze dat ze dat daar wel op die manier deden. Wist ik veel, heb ze gewoon geloofd! Ik ben uiteindelijk op de gynaecologie beland waar ze op dat moment wel met kijkoperaties werkten, en ben bijna 5 uur onder narcose geweest. De chirurg is later nog aan mijn bed geweest en gaf toe dat het hem niet was meegevallen.
Bij vette dingen heb ik geen last in die zin dat ik pijn krijg, maar ik raak wel heel snel aan de diarrhee. De kleur van mijn ontlasting is na de galblaasoperatie ook wat lichter geworden, en omdat ik een klysma had gehad duurde het wat langer voordat mijn darmen op gang kwamen.
Lekker dan. Ben je mooi klaar mee, dat je, zonder dat je het weet, als proefkonijn wordt gebruikt. Is toch wel vervelend als je er vervolgens zoveel last van hebt. En 5 uur onder narcose! Dat is lang zeg. Tegenwoordig duurt de operatie ongeveer anderhalf uur. Mijn ontlasting is nog niet wat het was, maar ik was vooral bang voor verstopping (daar ben ik nogal gevoelig voor) omdat ik dacht dat ik misschien niet snel genoeg naar het toilet zou kunenn, doordat alles gevoelig was of zo, en daar heb ik gelukkig nu geen last van. Het is juist wat dun. Nou ja, we zien wel waar dat uiteindelijk naar toe gaat. Het schijnt in ieder geval normaal te zijn dat je kleur wat veranderd omdat je lever nu constant gal gaat afscheiden en je dus meer gal in je ontlasting krijgt. En dat zorgt dan weer voor lichtere ontlasting.