'Spastische trekjes..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

'Spastische trekjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:07

Halloo..

Ben ik de enige of zijn er nog meer :').. mijn benen doen soms nogal spastisch als ik stil zit..
dan gaat mn knie bijvoorbeeld naar rechts (alsof je met een houtje tegen je knie aantikt)
maar dan opzij ook andere kanten :Y) als ik er op let voel ik egt dat het heel vaak gebeurt,

nog meer mensen met rare trekjes 8-)

*als het verkeerd staat sorry }:0 *

Anoniem

Re: 'Spastische trekjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:12

Haha ja net voor ik in slaap val, dan 'tjakt' mijn been. Ik schrik er soms compleet klaarwakker van :=

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:13

ja dat heb ik ook wel eens.. stuiptrekkingen haha :Y)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:17

Heb je gewoon rusteloze benen oftewel restless legs. Heb je er veel last van dan kun je er mee naar de dokter want het is een vervelend probleem.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:18

Bijna iedereen heeft dat als ze bijna in slaap vallen of heel rustig zijn dat is energie van eiwitten in de spieren die vrijkomt.

Zo zie je dat bij dieren die ingeslapen zijn tot een paar minuten nadat het hart gestopt is nog kunnen stuipen door de energie in de spieren.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:19

ik heb dat ook wel eens als ik een soort riling door me lichaam heen krijg dan beweeg ik me hoofd heel raar :')

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:22

ooooooh dus dat heeft mijn vriend!!! := :+ nee hij doet dat soms, dan slaap ik bijna, tegen hem aan, schokt ie ineens heel kort, alsof hij zelf ergens van schikt ofzo! nou dan schik ik me rot en ben gelijk klaar wakker....

Ik had het laatst een paar keer en vond dat wel eng moet ik zeggen! Ik heb zo iets nooit, maar ik had ineens een paar keer in 1 week tijd dat mijn armen heel raar achter elkaar schokten. Duidelijk zichtbare toch wel eits grovere schokjes, in zowel mijn linker als rechter onderarm/hand... vond ik wel erg raar hoor! Maar dat was een paar keer en toen was het ook weer klaar...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:29

Sonja schreef:
Haha ja net voor ik in slaap val, dan 'tjakt' mijn been. Ik schrik er soms compleet klaarwakker van :=

Ik schrik me ook steeds rot dan :') Vriendje had in 't begin ook echt zoiets van: wat doet zij nou weer... Nu is ie er wel aan gewend :P

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:30

Thats_Me schreef:
Heb je gewoon rusteloze benen oftewel restless legs. Heb je er veel last van dan kun je er mee naar de dokter want het is een vervelend probleem.

waarom is het vervelend dan, haha heb ik wat te doen me daar op te concentreren als ik me vervel :z
heb er eigenlijk totaal geen last van gewoon beetje raar dat is alles, ja dat was het stuiptrekkingen!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:31

lovey_ou schreef:
ik heb dat ook wel eens als ik een soort riling door me lichaam heen krijg dan beweeg ik me hoofd heel raar :')

moehah :') ik zie het egt all voor me }:0

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:46

ik ben ook wel een beetje spastisch :P

Mijn benen/handen trillen soms best erg, soms zonder dat ik het in de gaten heb...zegt me vriend: Noh hou is op met trillen...En dan heb ik zoiets van huh? Soms heb ik het ook wel door en dan kan ik het wel stoppen! Heb er niet echt last van!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:48

Soms droom/ ben ik wakker tegelijker tijd :p
En dan heb ik een soort gevoel alsof ik van een paardje afval. en 'val' ik in men bed :P
echt raar

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:50

Niinatjuh schreef:
En dan heb ik een soort gevoel alsof ik van een paardje afval. en 'val' ik in men bed :P
echt raar

Dat is dat je nog net niet slaapt, en je wel wilt slapen maar je lichaam nog niet ontspannen genoeg is (of wel je spieren) ... Je lichaam maakt deze schok dan zodat je spieren ontspannen zijn, zodat je beter in kunt slapen! (tenminste zo had ik het begrepen :P)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:53

Niinatjuh schreef:
echt raar

Jaa! dat heb ik precieees hetzelfde, egt dan schrik je wakker ofzoo egt een shock in je borstkast naar beneden ofzo egt zoooo weird is dat, maar tegelijkertijd egt een kick ofzo.. egt van WOW

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:54

_Miistral_ schreef:
Niinatjuh schreef:
echt raar

Jaa! dat heb ik precieees hetzelfde, egt dan schrik je wakker ofzoo egt een shock in je borstkast naar beneden ofzo egt zoooo weird is dat, maar tegelijkertijd egt een kick ofzo.. egt van WOW

Ik vind het wel een soort leuk xD
maar.. Ik kan het niet zelf oproepen xD

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:56

Niinatjuh schreef:
echt raar

omg dat heb ik ook dat is zo eng!

dat lijkt echt levens echt en dan lig je in bed met je ogen dicht en dan gebeurt er wat en schrik je _O-
1 keer ging ik zelfs gillen haha dat was echt heeeel raar

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:03

Goh, blij zat dat ik niet de enige ben :P

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:05

Leuk is dat he _O- En dan gebruik ik nu ook medicijnen die ongecontroleerde bewegingen nog eens versterken, zit soms echt als een marionet op de bank alsof iemand anders aan de touwtjes trekt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:04

hmm het is meer een tic als een stuiptrekking, maar heel vaak als ik loop gaat mijn hand ineens wapperen... Ik heb het echt HEEL erg als ik net getekend heb oid... Dan is mijn hand in zn eentje aan het verder tekenen ofzo :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 01:10

Ik ben een notoire wapperaar :P
Als ik blij ben ga ik wapperen := (en ik ben heel vaak blij hahahahaha :D)

Ik vind het niet vervelend, dat hoort bij mij. :Y)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:16

Welshcobfan schreef:
Ik ben een notoire wapperaar :P
Als ik blij ben ga ik wapperen := (en ik ben heel vaak blij hahahahaha :D)

Ik vind het niet vervelend, dat hoort bij mij. :Y)

haha ja toch :9

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:49

Trillende handen heb ik soms ook last van.
En vooral rillingen op mijn rug waar ik niks aan kan doen, ook al is het warm, af en toe krijg ik een rilling.
In bed spastisch zijn gebeurd me alleen als ik alleen slaap, dan val ik van de trap ofzo en schiet ineens wakker met het gevoel dat ik echt ben gevallen, heel creepy.
Mijn ex had dat soms ook dus regelmatig als we in een 1persoonsbed lagen en hij mij vasthield kreeg hij ineens zo een schok, je schrikt je dan echt kapot maar meneer bleef lekker doorronken (hij beseft echt niet dat hij dat af en toe doet eh)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:51

reininglover schreef:
Trillende handen heb ik soms ook last van.
En vooral rillingen op mijn rug waar ik niks aan kan doen, ook al is het warm, af en toe krijg ik een rilling.
In bed spastisch zijn gebeurd me alleen als ik alleen slaap, dan val ik van de trap ofzo en schiet ineens wakker met het gevoel dat ik echt ben gevallen, heel creepy.
Mijn ex had dat soms ook dus regelmatig als we in een 1persoonsbed lagen en hij mij vasthield kreeg hij ineens zo een schok, je schrikt je dan echt kapot maar meneer bleef lekker doorronken (hij beseft echt niet dat hij dat af en toe doet eh)

Ja rilling heb ik ook heel vaak, soms egt gewoon in me boven been egt so weird, maar meestal over mn rug ofzo..
nja het is of het zit gewoon in je .. '' or you're been haunted'' haha *D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:02

Als ik loop, blijft mijn knie wel eens hangen, en maak ik zo'n achterlijk loopje dat iedereen me aankijkt. :')
Echt niet leuk, en het loopt ook voor geen meter _O-

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:24

Haha, dat heb ik ook. Soms als ik het koud heb of zo, heb ik zo'n raar gevoel in mijn oor en dan gaan mijn schouders ineens omhoog. := En rillingen ook idd. :+