Pfeiffer vlak voor m'n examens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Pfeiffer vlak voor m'n examens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:46

Nee hé, ik loop al een tijdje rond met opgezette klieren,dus ik was naar de dokter geweest en die zei dat ik maar terug moest komen als het over 2 weken nog niet over was, ik had ook verder nergens last van.
Totdat ik gister ineens amper nog kon praten en moeilijk kon eten/drinken en hoge koorts had snachts.
Ik dacht laat ik toch maar weer naar de dokter gaan, blijk ik dus pfeiffer te hebben :\
En dat terwijl ik volgende week m'n examens heb _-:(

Hebben meer mensen op dit moment pfeiffer? hoe gaan jullie ermee om?(Wat doe je nog wel/Wat doe je niet meer)
Mensen die het hebben gehad,hoelang duurde het? Denken jullie dat ik wel gewoon m'n examens kan maken ;(

blauw00gje

Re: Pfeiffer vlak voor m'n examens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:47

Oeh dat is heel erg balen!
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar wil je wel even heel veel succes wensen met je examens!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:50

Jeetje dan heb je wel heel erg pech!
Heb er ook geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen & veel succes met je examens!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:53

Ik heb er zelf nu ook ongeveer 2 jaar last van, zit ook bij speciale mensen ervoor enzo omdat het niet over wilde gaan. Volgens de dokter is het chronische vermoeidheid. De laatste tijd gaat het wel een stuk beter. Gelukkig maar want ik heb volgende week ook examens!
Ik zou zeggen luister écht naar je lichaam, want dat heb ik ook niet altijd gedaan en zit er echt al een tijd mee te kloten.
Veel succes met examens :)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:54

ik heb op dit moment ook pfeiffer..
zit nu al bijna een maand thuis..
je moet vooral naar je lichaam luisteren ben je moe? ga rusten..op bed liggen oogjes dicht..

ik had ook opgezette klieren en dergelijke maar liep er al mee vanaf nov en steeds was het griepje..
tot ik zo een erge angina had gekregen en me klieren me milt en lever niet goed waren dat ze eens op pfeiffer zijn gaan testen..en helaas..

sommige zijn er met rust binnen een paar weken vanaf andere hebben maanden nodig en soms blijft t altijd meespelen als je bijv een hele drukke dag hebt gehad dat je de volgende dag niks waard bent...

kortom neem je rust luister naar je lichaam!

tip koop echinaforce!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:57

2 jaar kan dat zolang duren?! :? Ben je ook echt heel erg moe.. en hoelang duurde het voordat je weer normaal kon eten? Daar heb ik namelijk nog wel t meeste last van, ik krijg helemaal niks door mn keel en kan bijna niet slikken.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:59

heb je geen antibiotica?!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:00

ik heb geleefd op appelmoes en ijsjes 2 weken lang!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:01

mootjah schreef:
2 jaar kan dat zolang duren?! :? Ben je ook echt heel erg moe.. en hoelang duurde het voordat je weer normaal kon eten? Daar heb ik namelijk nog wel t meeste last van, ik krijg helemaal niks door mn keel en kan bijna niet slikken.

Nou volgens de dokter is het dus al geen pfeiffer meer maar weer iets meer. Daarom moet je nu dus al veel uit gaan rusten enzo dat het niet verder gaat!
Ik kreeg antibiotica en toen was die keelpijn enzo binnen een week geloof ik wel over.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:04

Nee ik heb geen antibiotica.. de dokter zei dat medicijnen juist averechts werken..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:33

ik kreeg ook geen antibiotica omdat dat niet zou helpen. Ik heb het nu al sinds september dus al ongeveer 9 maanden
(met diagnose), en volgens mijn moeder heb ik het eigenlijk al sinds februari vorig jaar.
Ik ben moeten stoppen met school, en kan nu nog steeds niet lang concentreren. Heb net vanallerlei formulieren gesorteerd, maar na ongeveer 1 uurtje heb ik het toch wel gehad en moet ik weer gaan rusten....

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:15

ik had wel antibiotica maar idd die sloeg pas bij dag 4 aan en toen kreeg k een allergische reactie dus dat werkt ook niet :P

veel koude dingen eten!
heeft een week geduurt..

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:28

Nouja maar even de bloeduitslagen afwachten, ik ga zo bloedprikken. Kunnen ze dan ook zien hoe erg je het hebt? Of puur alleen of je het hebt ja of nee (ookal is dit eigenlijk wel al zeker)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:31

Ik heb het een aantal jaar geleden gehad, had er toen keelonsteking bij.
Maar ik had eigenlijk geen last. Was wel wat vaker moe, maar niet echt last van dagen op bed liggen enzo.
Iemand anders die k ken, heeft weken alleen maar op bed gelegen.

Ik wens je iig heel veel beterschap en succes met je examens

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:36

Das wel erg jammer, hopelijk maakt de school een goede regeling voor je.

Hopen op een serieuze keelontsteking, ik had wat jij had en dat was toen een keelontsteking.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:49

Ja nu jullie t zeggen over dat je geen antibiotica, begin in te twijfelen. Nu weet ik zelf ook niet meer of ik het wel of niet heb gehad.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:02

Pfff.. Heb het een paar jaar geleden gehad,
Tip; luister echt goed naar je lichaam,
want ik zette dan door,
en dan was ik zó moe,
dat ik daarna een paar dagen gewoon doodziek was,
ben heel lang thuisgebleven van school,
ik kón er gewoon niet heen.
Ook kreeg ik erg last van netelroos (kleine jeukende rode bultjes, OVERAL :S als je dan gaat zitten jeuken begint het helemaal op te zetten, heb een paar keer helemaal opgezette handen gehad, en ook mijn hoofd is een keer de dupe geweest, echt geen pretje....)
daar had ik vooral last van als ik weer naar school ging om te proberen hoe het dan weer ging (ging dus niet :P )

Ben blij dat ik er vanaf ben!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:05

Toen ik 19 was (nu zo'n 15 jaar geleden) voelde ik me ook zo beroerd met de eindexamens. Ik gooide het op stress, want ik heb mega last van examenvrees. Met het schriftelijk wiskunde ben ik in slaap gevallen (uiteindelijk toch nog een vijf gehaald). De dag erna bloed laten prikken en de dag na het laatste examen kwam de uitslag: pfeiffer.
Helaas nooit goed uitgeziekt, dus de pabo kon ik na een paar weken al mee stoppen en tot op de dag van vandaag ben ik gedeeltelijk arbeidsongeschikt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:06

Antibiotica helpt bij een keelontsteking, maar niet bij de ontstoken keel van Pfeiffer. Bij pfeiffer kun je zelfs een heel heftige reactie krijgen van antibiotica! Daarom schrijven artsen bij twijfel geen antibiotica voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:12

Pfeiffer moet je gewoon uitzieken, daar helpt verder geen medicatie voor.
Ik heb het bijna een jaar gehad op mijn 16e, daardoor dat jaar ook 300 lesuren gemist := Advies was dan ook blijven zitten, maar ik weigerde dat. Heb in 3 week tijd alle gemiste proefwerken etc gemaakt. Resulaten waren niet jofel natuurlijk (3 wiskunde toetsen in 1 week als je al geen ster erin bent, is natuurlijk geen slim plan :=). Maar school gaf mij de mogelijkheid om het te maken.
Ik zou even met je school overleg plegen wat je nu kunt doen. Dat je bv extra herkansingen krijgt als je een examen moet missen. Bij ons op school mocht je maar 1 vak herkansen, maar wie weet kunnen ze voor jou een uitzondering maken!
(op de universiteit moet ik door mijn ziektes ook regelmatig even de examencommissie een brief schrijven met doktersverklaring, zodat ik wel een extra kans kan krijgen).

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:42

Bedankt voor de vele reacties, de moed zakt me nu toch een beetje in de schoenen.. Niemand hier was er dus na een paar weken weer af. Pff.. ik moet ook nog op vakantie naar Spanje,over 4 weken. Ik ben net aangenomen bij een nieuwe baan. Ik kan het echt even niet gebruiken op dit moment..

@Ilja: dat is wel heel erg zeg dat je tijdens je examen in slaap bent gevallen :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:45

Ik ben naar Italie en mexico geweest met pfeiffer ;) (tussen die 2 vakanties zat een maand :=) Ging best hoor! Wel veel middagdutjes gedaan en lag vroeg op bed :P Maar heb best nog vakantie kunnen vieren!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:48

Ik heb er geen ervaring mee, maar ontzettend veel sterkte en succes met je examens!

Edit: Ik bedenk me opeens dat als je een écht écht écht goede reden hebt(ziekte, overlijden van familieleden oid) dat je dan ipv in het 1e tijdvak, je examens in het 2e tijdvak kunt maken. Als je dan nog een herkansing zou moeten doen, kan dat in het 3e tijdvak. Dat is pas na de zomervakantie..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:00

Moet je teleurstellen dat Pfeiffer niet met antibiotica te genezen is. Pfeiffer, of Epstein Barr virus, zegt het al, het is een virus. Antibiotica is voor bacterieen en zal daarom geen enekel invloed uitoefenen.
In de periode dat Pfeiffer bij mij vastgesteld moest worden keken de artsen er uit met voortijdig antibiotica/middel met stoffen van antibiotica te geven. De antibiotica kan samen met Pfeiffer een vervelende huidirritatie/uitslag geven.

Enige wat je kan doen is vooral naar jezelf luisteren en voldoende rust nemen. :)

Wat betreft de examens. Als jou arts aan kan tonen dat jij niet in staat bent om je examens in welke vorm dan ook te maken is het mogelijk om uitstel aan te vragen. Ik de periode dat ik Pfeiffer had was ik echt een hoopje niks. Ik had één van de zwaarste vormen, waarbij je dus een ernistige keelontsteking+bronchienontsteking hebt. Ik sliep alleen maar. Tevens slikte ik om de 4 uur pijnstilling om het een beetje door te komen. Dat waren eigenlijk ook de eneige momenten dat ik wakker was, maar die duurde niet langer dan 15 minuten. In zo'n geval zou je uitstel kunnen kijken van het Centraal Examen.

Hoop dat je hier wat mee kan :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:05

Welshcobfan schreef:
Ik ben naar Italie en mexico geweest met pfeiffer ;) (tussen die 2 vakanties zat een maand :=) Ging best hoor! Wel veel middagdutjes gedaan en lag vroeg op bed :P Maar heb best nog vakantie kunnen vieren!

Behalve in slaap vallen met het wiskundeexamen heb ik na de uitslag van het bloedonderzoek 2 weken volledig op bed gelegen. Zat op een krukje onder de douche, want ik kon geen 5 minuten op mijn benen staan. Ben toch te snel weer gaan wandelen etc., waardoor ik nooit goed genezen ben :( Wil echt iedereen waarschuwen heeeeeeeeel goed uit te zieken! Gevolg kan evt. zijn dat je met m.e. komt te zitten.