Puisten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Puisten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:50

Hier kun je al je anti-puisten middeltjes voorstellen aan andere bokkers die er ook last van hebben! :D

Davinia_

Re: Puisten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:13

Gewoon je gezicht goed wassen en NIET met clearasil.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:46

Hier is al een topic voor in Mensenwelzijn volgens mij. Zal zo even de link voor je zoeken. ;)

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:17

waarom niet met clearasil? Doe ik altijd, en 1 of 2 keer in de week scrubben. :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:47

Clearasil kan idd!! Heb je heel veel middeltjes van.
Maar heb ik eigenlijk geen ervaring mee,, want ik heb nog nooit puisten gehad. Ja af en toe 1,, maar verder noooooit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:03

[JH]->[MW]

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:04

Van clearasil droogt je puistje uit, maar ook derest van je huid.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:04

Koop de Girlz zou ik zeggen deze maand staat er in hoe een puistje snel weggaat. Weet het alleen niet meer uit mijn hoofd..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:05

In de Girlz staan meestal niet echt handige tips maar meer dingen zoals smeer er tandpasta op enzo, droogt ook alleen maar uit..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:20

matig dingen als varkensvlees en chocola.

Maar... mijn oom had ook altijd last van veel puistjes,heel erg zelfs en toen bleek hij allergisch te zijn voor een kamerplant die ze al jaren hadden.. Plant weg en geen last meer van.. Je kan voor de gekste dingen allergisch zijn en huiduitslag krijgen,dus dat ook altijd even laten checken,je weet maar nooit :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:23

Het enige wat bij mij goed werkt is het om de dag wassen van mijn gezicht met Dove dagelijkse milde scrub. Reinig de huid heel diep en het ergste vet is bij mij nu weg. Heb het zelf niet aangeschaft dus kan zo geen prijs noemen, gaat wel redelijk lang mee. Na anderhalve maand is hij nog niet leeg. ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:24

Als je clearasil gebruikt om je gezicht te schrubben 1x per week en je gebruikt 1 x per week een vochtinbrengend masker is er niks aan de hand en je huid zal er echt van opknappen.
Je moet sowieso je huid goed schoon houden. Daarvoor heb je ook vochtinbrengende lotion voor, heb ik ook, en daarna maak je het helemaal schoon met een tonic.
Dit doe je voor of na het douchen, ik doe het er altijd na :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:27

Garnier clean detox wassen
's ochtends garnier purea A day smeren
's avond garnier purea A night smeren
Na een paar dagen zijn (bijna) al je puisten en pukkels weg :) (meeeters zijn een ander verhaal :P)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:28

Ik moet standaard me gezicht schoon maken dus savonds even me make-up afhalen en me gezicht met een nieuw babydoekje goed schoon maken en dan is het bij mij beperkt.
Met ongesteld zijn is het altijd wel erger en geen foundasion!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:30

Vichy is een erg goed merk daarvoor en vaak helpt een anti-conceptimiddel ook erg goed tegen acne. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar bij mijn zus heeft het goed geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:32

Cosmetic warrior. :j

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:32

Gewoon niet naar alle onzin luisteren die je op forums leest, werkend of niet, het is voor ieder persoonlijk. Gewoon lekker naar de dermatoloog gaan, die weet wat goed is voor jouw huid en wat helpt :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:33

Anthea schreef:

Waarvan en waar te krijgen? Is misschien ook wel handig om erbij te vermelden. :+
Lees hier even mee, ben wel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:35

Elessar schreef:
Anthea schreef:

Waarvan en waar te krijgen? Is misschien ook wel handig om erbij te vermelden. :+
Lees hier even mee, ben wel benieuwd.

Google is your friend. :D Kan je bij de Lush kopen, is een tientje geloof ik zo, ik doe er ongeveer 5-7 keer mee en het werkt als een trein. :j

http://www.lush.nl/cosmetic-warrior-mas ... .2419.html

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:35

Ja, sorry. Zat al te zoeken nadat ik al gepost. :o

Thanks!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:48

Bij mij werkte helemaal niets. Ik heb in december een antibiotica kuur ervoor gehad, daar is het ook niet veel beter van geworden. Nu heb ik een zalfje van de dokter en het begint nu heel langzaam een beetje weg te gaan. Ik maak iedere dag mijn gezicht 's ochtends en 's avonds schoon met foam van Dr van der Hoog en om de dag scrub ik mijn gezicht. 'S avonds smeer ik het zalfje van de dokter en 's ochtends een dagcreme voor de gevoelige huid.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:56

Laat een keer bloed prikken op alle allergieën die huiduitslag kunnen veroorzaken ( iets van 3 buisjes is meestal voldoende dacht ik)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:01

Nessah schreef:
matig dingen als varkensvlees en chocola.

Jeetje, dat dit soort hardnekkige fabels nog steeds rondgaan. Dat is toch echt iets van vóór de tweede wereld oorlog. 8)7

Er is namelijk nog nooit, maar dan ook nooit in een enkel wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat acné in relatie staat tot je voeding. Want er zijn ook vegetariërs met puistjes hoor.

Puistjes worden veroorzaakt door overgeprikkelde talgklieren onder invloed van androgyne hormonen. De één is hier gevoelig voor, de ander niet. Goede voeding is in het algemeen belangrijk, maar het veranderd niets aan het feit of je puistjes hebt of juist niet.
Clearasil en daar soort producten zijn erg agressief voor je huid. Het droogt je huid sterk uit, waardoor je alleen maar meer talg gaat produceren. Het wordt dus niet minder. Het is beter om je huid te reinigen met een milde zeep (pH-neutraal).

Als je veel last hebt van puistjes kun je het beste naar je huisarts gaan. Die kan je middelen voorschrijven waar antibiotica in zit (tegen de ontsteking) of een speciale pil zoals de Diane-35. Die pil onderdrukt de androgyne (mannelijke) hormonen in je lichaam waardoor je talgklieren minder gestimuleerd worden en je dus op den duur (na 3-5 maanden) minder last krijgt van puistjes.

Er zijn bij de dermatoloog ook andere pillenkuren verkrijgbaar (Roaccutane bijvoorbeeld), maar deze zijn ook vaak zeer agressief en worden dus niet zomaar voorgeschreven als je wat kleine pukkeltjes hebt.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:08

Ik ben vegetarisch en ik heb er ook last van, eet helemaal niet veel chocola. :j
Ik zorg nu gewoon dat ik m'n huid goed schoonmaak en alleen nog foundation stick van L'oréal gebruik ( L'oréal Touch Magique) en geen tubetjes foundation waarmee je al je porie'en laat sluiten.
Verder gebruik ik 's avonds voor ik ga slapen nog SOS Stick van Nivea, heb niet het idee dat het erg helpt maargoed ben dan ook weer te bijgelovig zeg maar om er opeens mee te stoppen :+
Ga naar een huisarts en vraag daar wat je het beste kan gebruiken, dat verschilt inderdaad per persoon dus dat is denk ik de beste oplossing :)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:10

Spullen van neutral werken ook goed.