Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 09:34

Je kent het waarschijnlijk wel! De tandarts doet je één keer goed pijn en je denkt: nu ga ik echt nooit meer! Het is over, het is gedaan!

Dat gevoel heb ik dus bij kappers. Zeven lange jaren geleden ging ik voor de laatste keer. Aan die laatste keer hield ik een trauma over.
Ik vertel jullie even in het kort wat er toen gebeurde:

"Met mijn uitgeknipte plaatje vertrok ik richting kapper. Het was een vrij kort kapsel, maar toch met de nodige lange piekjes ertussen.
Kortom, best een hip kapseltje. Da kapster vroeg me nog of ik ook graag die langere piekjes wilde. Ja natuurlijk wilde ik die!
Ik heb van mezelf bijna zwarte haren en ik wilde er dan ook nog fel rode meches door hebben. De kapster verzekerde me dat dit geen
enkel probleem was. Die dag had ik mijn bril op, dus die moest voor alle handigheid tijdens het knippen af. De kapster vertelde me dat ik
wel erg veel haar had en dat ze een 'beetje' ging uitdunnen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik verliet het kapsalon als een geplukte kip.
Mijn haar was geheel donkerrood geworden en van de meches was niets te zien. Die kwamen er nog wel door zei de kapster (hoezo dan?)
Alles was zo fel uitgedunt zodat ik totaal niets meer kon doen met mijn haar. Het was een regelrechte ramp, iedereen gaf toe dat het
een mislukking was."

Uiteraard zat aan die kapbeurt ook nog een erg leuke prijs vast, namelijk meer dan 100 euro. Toen die dag heb ik gezworen om nooit meer
naar de kapper te gaan. :D Dus de volgende 7j heb ik mijn haren zelf geknipt en dat lukte me best aardig ook!

Eind vorige week ging ik samen met mijn tante op bezoek bij een nicht van haar. Op een gegeven moment ging het over kapsels en J. (de nicht)
haalde enkele boekjes boven met kapsels in. En toen zag ik het licht! Ik zag een kapsel dat ik echt wilde. Mijn haren hingen tot op mijn schouders,
een volle bos, maar zonder model erin. Alle aanwezigen waren ervan overtuigd dat het me mooi zou staan. Dus met enorm veel zenuwen stapte
ik maandag de kapper binnen, wederom met mijn uitgeknipt plaatje...

Tot mijn grote verbazing heeft deze meid het echt geknipt zoals ik heb gevraagd en ik ben overgelukkig met mijn nieuwe coupe!
Ik heb zelfs al veel complimentjes gekregen over mijn nieuw modelletje. Een vriendin van me gaat het uitprinten en er mee naar haar kapper :D
Zo zie je maar dat vuur met vuur bestrijden best werkt! :D Een andere kapster heeft me uiteindelijk over mijn kapper fobie heen geholpen.

Als mensen zich geroepen voelen om hun kappertraumas te delen, ga je gang... Het lucht op! ;)

Oops, het is best een lang verhaal geworden zie ik, toch bedankt om even te lezen!

Liefs

Nicky

Suuskipje

Re: Meer mensen met een kapper 'fobie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:38

goed zeg!

ik heb gelukkig totaal geen kapper fobie

je hebt toch zeker wel een before en after foto :D *showeeenn!!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:39

Ik ken dat ja, ook een enorme bos jaar en jaren terug het wat korter laten knippen, ik heb een bol gezicht van mezelf en door dat het niet goed geknipt werd leek ik kilo's zwaarder in mijn gezicht.
Ik ben daarna 3 jaar niet gegaan totdat ik een andere kapster vond.
En die heb ik nu al 8 jaar en ben heel tevreden.
Het is zelfs zo erg dat sinds ik in Dordrecht woon ik nog steeds 1 keer in de 3 maanden terug rij naar Hilversum om me daar te laten knippen.
Maar ben heel blij voor je dat je zo tevreden bent, willen natuurlijk wel een foto zien.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 09:39

Suuskipje schreef:
goed zeg!

ik heb gelukkig totaal geen kapper fobie

je hebt toch zeker wel een before en after foto :D *showeeenn!!

Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht! Zal zo meteen een foto van de nieuwe coupe maken :D
Ik moet er uiteraard nog wel eventjes met de stijltang over gaan want ik kom nog maar net uit bed :o

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:42

koel dat je over je fobie heen bent :))

Ik ga nooit naar de kapper, ze knippen het altijd te kort :')
Ondertussen kan ik het zelf goed knippen :')
Enige keer dat ik naar de kapper ga is wanneer ik mn haar geverft wil hebben, dat laat ik mezelf niet verpesten :')

De enige die me mag knippen is mijn vorige overbuurmeisje :)) Alleen die is nu verhuisd naar verweggistan :+ dus doe ik het zelf..

Maaar, ik heb geen fobie ofzo. Ik vind het meer vervelend dat het dan weer zo lang duurt voor het weer goed is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:43

Ik heb niet zozeer een kapper fobie omdat ze het ooit hebben verknald, maar omdat ik me er echt toe moet zetten om erheen te gaan, en de nodige tijd ervoor uit moet trekken om daar te gaan zitten, en van dat gefrunnik aan mijn hoofd krijg ik ook de kriebels. Ik moet er tegenwoordig niet meer aan denken om er 3 uur te moeten zitten voor een permanent of een kleurtje, zonde van mijn tijd, en negen van de tien keer moet je een afspraak maken en krijg je nog de kapper niet die je eigenlijk wilde. Ik had een goede kapper die alleen maar knipte (en daar was hij heel goed in) maar die zat 200 km verderop en hij is er inmiddels ook mee gestopt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:45

Niet echt een fobie maar ik zit al 20 jaar bij dezelfde kapper in Rotterdam en zelfs nu ik in Leeuwarden woon, ga ik alleen bij hun naar de kapper. Ik durf echt niet iemand anders er aan te laten prutsen.. :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 09:47

Wow ja, 200km gaan rijden voor je haren te knippen lijk me ook wat ver. :)
Dit salon is net nieuw daar en het meisje dat mijn haren geknipt heeft was nog best jong.
Toen kreeg ik nog even de kriebels want dan schiet er door mijn hoofd: "ze heeft vast nog niet genoeg ervaring, ..."

Gelukkig heeft ze het echt voorbeeldig gedaan!

Ik knipte mijn haren zelf ook in alle mogelijke modellen. Van schouderlang naar kort, en dat was best mooi geworden.
Maar deze keer wilde ik het opgeknipt vanachter en dat kon ik niet zelf :D

@WillemYntJee: Dat ga ik nu ook hebben denk ik. Als ik volgende keer ga, wil ik echt datzelfde meisje terug.
Zo meteen is het iemand anders en is het weer verprutst! :Y)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:49

Ja precies, zij kennen mijn haar en weten altijd precies hoe ik het hebben wil, dus ja om dan zomaar naar iemand die ik niet ken en waarvan ik niet weet hoe ze knipt te gaan..Brr mij niet gezien haha

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:50

Haha, leuk verhaal! Nou, een fobie heb ik niet echt, maar meestal heb ik de wildste plannen als ik een afspraak maak maar als ik eenmaal bij kapper in de stoel zit vraag ik vaak: "Alleen de puntjes graag"..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:50

Hier totaal geen fobie; kan me toch niet zoveel schelen hoe het zit whahaha, de kapsters hier hebben altijd lol als ze me mogen knippen want ze mogen doen wat ze leuk vinden :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:52

Een fobie kan je het bij mij niet noemen, maar ik heb er wel een hekel aan! Ik wil namelijk mijn haar echt heel lang laten groeien en ben al een aardig eindje (het komt nu tot BH bandje). Maar goed ik weet dat er binnenkort weer dode puntjes af moeten en ik ben dan als de dood dat ze dan precies het hele stuk eraf knipt wat er net aangegroeid is, dat is me al zovaak overkomen. :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:55

Ik ben ook jaren niet naar de kapper geweest vanwege een muts die mijn taille lange haar verknipte. "Niet te kort en in laagjes" bleek in haar taal "tot net onder de oren en alsof de ratten eraan gevreten hebben" te betekenen :( .
Bijna een jaar lang heb ik mijn haar in een staartje gedragen omdat het er los gewoon echt niet uit zag, weer naar de kapper durfde ik echt niet.

De jaren erna gewoon lekker laten groeien en twee jaar geleden hing het tot de rand van mijn broek. Het was echt veel te lang en zat altijd in de weg :+ . Mijn zusje begon dat jaar aan haar kappersopleiding en had natuurlijk mensen nodig om te oefenen. Ze is begonnen met een cm of 10 recht af te knippen van de onderkant en hoe meer zij op school leerde hoe meer ik durfde toe te laten met mijn haar. Inmiddels wordt mijn haar regelmatig goed geknipt, maar alleen door mijn zusje want een andere kapper durf ik nog steeds niet aan := .

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:59

IcePrincess schreef:
Ik ben ook jaren niet naar de kapper geweest vanwege een muts die mijn taille lange haar verknipte. "Niet te kort en in laagjes" bleek in haar taal "tot net onder de oren en alsof de ratten eraan gevreten hebben" te betekenen :( .Bijna een jaar lang heb ik mijn haar in een staartje gedragen omdat het er los gewoon echt niet uit zag, weer naar de kapper durfde ik echt niet.

Ik kan me dat echt haast niet voorstellen..En ik zeg niet dat het niet waar is wat jij zegt hoor ;)
Het is wel erggg zonde van je haar!
Maar welke kapper is zó dom om dat het verschil tussen puntjes en 20 cm niet te zien..
Ik ben ook kapster.. Heb sinds kort mijn eigen salonnetje. En ik luister vooral eerst goed naar de klanten. Ik krijg nu met mensen te maken die hun haren jaren ergens anders geknipt hebben, waren wel tevreden maar wouden een keer wat anders proberen, Dan moet ik toch als kapster luisteren naar zon klant, en het proberen nog beter te doen?
Helaas hoor ik ook vaak dat mensen te kort worden geknipt of verknipt..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:04

Ik wordt soms niet kort genoeg geknipt en moet er nog weer wat vanaf, omdat ze bang zijn het te kort te knippen omdat veel mensen daar inderdaad mee te maken hebben ;)
Heb ook eens een permanentje laten zetten op de kappersschool maar dat raad ik je neit aan; was net een poedel! :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:05

@IcePrincess: Jeetje, dan spaar je zo voor je lange haren en dan... Ik ken het hoor, dat hebben ze mij ook eens geflikt in mijn kinderjaren.
De puntjes aub, om er dan vervolgens 20 cm vanaf te kappen.

Hier dan een voor en na foto:

Voor was het gewoon tot op mijn schouders ongeveer, geen model erin (het is ook nat hier zie ik, inclusief veel knopen)

Afbeelding

En 'after':

Langs de ene kant is het ook net iets langer dan aan de andere kant, beetje asymmetrisch, achteraan is het opgeknipt.
En de korte bles vooraan, daar moet ik echt aan wennen omdat ik dat nog nooit heb gehad. (foto zonder make-up ook, zeer zeldzaam :Y) )

Afbeelding

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:06

@Anouk01: Zie, dat vind ik nu echt super dat je goed luistert naar wat je klanten willen!
De kapster die ik nu had heeft op voorhand ook echt met mij besproken hoe het vanachter moest, want dat zag
je natuurlijk niet op mijn voorbeeldfoto en hoe lang het langste en het kortste mocht zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:07

Ha, toevallig, ik heb net een afspraak gemaakt bij de kapper voor morgen. :Y)

Hier absoluut geen kapper 'fobie'. Mijn kapper heeft wel eens m'n haar te kort geknipt, maar hey, groeit wel weer aan. Verven doen ze eigenlijk altijd wel goed, dus. :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:11

hier nog iemand met een kapper fobie :j
ik heb er een verschrikkelijke hekel aan en knip dan ook mijn eigen haar :D
ik heb het eens in een coupe laten knippen nou echt,, alsof de ratten er van hadden gegeten ;( was vreselijk boos, het was ook nog is veelte kort.

nu heb ik het tot halverwegen mijn rug hangen en wil nu toch weer een kort kapseltje dus eerdaags moet ik er toch aan geloven :j

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:13

@ Anouk01; Helaas is het echt waar :\ . Dame in kwestie bleek later ook nog nooit laagjes te hebben geknipt. Het was ook nog eens de eerste keer dat ik alleen naar de kapper ging, mijn tante is terug gegaan toen ik huilend thuis kwam, de kapster heeft het eerst nog proberen te gooien op dat mijn haar niet geschikt zou zijn om laagjes in te kunnen knippen, wat natuurlijk grote onzin was met een dikke bos lang haar. En heeft daarna toch toegegeven dat ze het verkeerd had gedaan, heb het geld ook terug gekregen en ze bood aan het opnieuw te knippen |o .

@ Nickytje, staat heel erg leuk dat korte haar :j .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:13

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:14

Tat_jana schreef:
hier nog iemand met een kapper fobie :j
ik heb er een verschrikkelijke hekel aan en knip dan ook mijn eigen haar :D
ik heb het eens in een coupe laten knippen nou echt,, alsof de ratten er van hadden gegeten ;( was vreselijk boos, het was ook nog is veelte kort.

nu heb ik het tot halverwegen mijn rug hangen en wil nu toch weer een kort kapseltje dus eerdaags moet ik er toch aan geloven :j

:D Succes alvast! 'Alsof de ratten er van hadden gegeten' is in feite ook de juiste beschrijving voor mijn fiasco 7j geleden.
Alleen hadden die ratten toen echt ontzettend veel honger :+

@IcePrincess: dankjewel!

@Saskiaatje: Inderdaad een erg groot verschil, maar wel super mooi!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:18

ik heb geen fobie,maar ik heb wel een hekel aan de kapper....vooral als ze tegen me gaat praten....en dat doen kappers nogal graag,daar ben je tenslotte kapper voor geworden...

ik ga eens per jaar,stuk eraf,blonde plukjes ....en dan fohnt ze het zo netjes dat zodra ik de straat weer oploop er meteen een staartje ingaat...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:19

Hahaha, dat heb ik ook altijd. :')

"Zal ik het föhnen?" Nee hoor. :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:20

Saskiaatje dat vind ik je wel mooier staan dat korte haar!