Dat gevoel heb ik dus bij kappers. Zeven lange jaren geleden ging ik voor de laatste keer. Aan die laatste keer hield ik een trauma over.
Ik vertel jullie even in het kort wat er toen gebeurde:
"Met mijn uitgeknipte plaatje vertrok ik richting kapper. Het was een vrij kort kapsel, maar toch met de nodige lange piekjes ertussen.
Kortom, best een hip kapseltje. Da kapster vroeg me nog of ik ook graag die langere piekjes wilde. Ja natuurlijk wilde ik die!
Ik heb van mezelf bijna zwarte haren en ik wilde er dan ook nog fel rode meches door hebben. De kapster verzekerde me dat dit geen
enkel probleem was. Die dag had ik mijn bril op, dus die moest voor alle handigheid tijdens het knippen af. De kapster vertelde me dat ik
wel erg veel haar had en dat ze een 'beetje' ging uitdunnen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik verliet het kapsalon als een geplukte kip.
Mijn haar was geheel donkerrood geworden en van de meches was niets te zien. Die kwamen er nog wel door zei de kapster (hoezo dan?)
Alles was zo fel uitgedunt zodat ik totaal niets meer kon doen met mijn haar. Het was een regelrechte ramp, iedereen gaf toe dat het
een mislukking was."
Uiteraard zat aan die kapbeurt ook nog een erg leuke prijs vast, namelijk meer dan 100 euro. Toen die dag heb ik gezworen om nooit meer
naar de kapper te gaan.
Dus de volgende 7j heb ik mijn haren zelf geknipt en dat lukte me best aardig ook!Eind vorige week ging ik samen met mijn tante op bezoek bij een nicht van haar. Op een gegeven moment ging het over kapsels en J. (de nicht)
haalde enkele boekjes boven met kapsels in. En toen zag ik het licht! Ik zag een kapsel dat ik echt wilde. Mijn haren hingen tot op mijn schouders,
een volle bos, maar zonder model erin. Alle aanwezigen waren ervan overtuigd dat het me mooi zou staan. Dus met enorm veel zenuwen stapte
ik maandag de kapper binnen, wederom met mijn uitgeknipt plaatje...
Tot mijn grote verbazing heeft deze meid het echt geknipt zoals ik heb gevraagd en ik ben overgelukkig met mijn nieuwe coupe!
Ik heb zelfs al veel complimentjes gekregen over mijn nieuw modelletje. Een vriendin van me gaat het uitprinten en er mee naar haar kapper
Zo zie je maar dat vuur met vuur bestrijden best werkt!
Een andere kapster heeft me uiteindelijk over mijn kapper fobie heen geholpen.Als mensen zich geroepen voelen om hun kappertraumas te delen, ga je gang... Het lucht op!
Oops, het is best een lang verhaal geworden zie ik, toch bedankt om even te lezen!
Liefs
Nicky

dus doe ik het zelf.. 
.
. 

was vreselijk boos, het was ook nog is veelte kort.
. Dame in kwestie bleek later ook nog nooit laagjes te hebben geknipt. Het was ook nog eens de eerste keer dat ik alleen naar de kapper ging, mijn tante is terug gegaan toen ik huilend thuis kwam, de kapster heeft het eerst nog proberen te gooien op dat mijn haar niet geschikt zou zijn om laagjes in te kunnen knippen, wat natuurlijk grote onzin was met een dikke bos lang haar. En heeft daarna toch toegegeven dat ze het verkeerd had gedaan, heb het geld ook terug gekregen en ze bood aan het opnieuw te knippen
.