blauwe plekken onder ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

blauwe plekken onder ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:52

Hoi,

al zolang ik me kan herinneren heb ik van die blauw-paarse vlekken onder m'n ogen en het ziet er zo slonzig uit!

Helaas weet ik niet waaraan het ligt en kan ik er dus ook niet veel aan doen. Omdat ik geen makeup draag weet ik dus ook niet of zoiets te camoufleren valt. Het ziet er nogal vermoeid uit en ik vind het echt vreselijk lelijk...

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? En vooral, hoe doe je het verdwijnen?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:55

Dat noemen ze nou wallen :)* Je krijgt ze van (te)weinig slaap/stress en ook roken/veel alcohol kan een oorzaak zijn. Er wordt gezegd dat aambeienzalf daar goed tegen werkt :Y)
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 27-04-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Re: blauwe plekken onder ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:56

Veel water drinken, een creme ertegen halen (of aambeienzalf, maar dat weet ik dus niet), gezond eten en voldoende slapen. Dagelijks masseren helpt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:59

Je hebt wel speciale concealers voor wallen.
Heb er zelf ook erg veel last van, maar dat komt gewoon door mijn levensstijl.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:04

aambeien zalf helpt als je vermoeid bent en je een frisse blik wilt krijgen (bekend van modellen), maar ga dat iig niet dagelijks smeren, zou het zelf persoonlijk nooit doen, die huid is zo dun daar!
blauwe kringen onder je ogen is dus of van vermoeidheid, maar het kan ook erfelijk bepaald zijn, de huid onder je ogen is al dun en dan zie je in feite gewoon het bloed eronder.
Wat je kunt proberen als het dus niet van alle bovenstaande opties komt, is je gezicht met zelfbruinende creme insmeren (je hebt die al voor een hele lichte huid die langzaam opbouwt), wel goed je handen wassen en gelijk na het opsmeren je wenkbrauwen, bakkebaarden, haargrens en bij je mond afnemen met bijv. een handdoek (in je haartjes wordt het oranje, wil je ook weer niet).
En ze hebben er speciale camouflage stiften voor, dacht dat je dan een groene kleur moest nemen net als bij couperose, maar dat kun je even navragen bij de Etos ofzo. Niet te dik, zag vorige week iemand voorbij komen die het gecamoufleerd had, waardoor je het juist erger zag ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:07

oranje is de complementaire kleur van blauw, dus dat heft elkaar op... Je moet dus oranje concealer oid hebben :) Soms wordt er ook wel eens gezegd groene conealer, maar dat is juist voor rode plekjes (groen is de complementaire kleur van rood :) !)

Ik dacht dat het voor een stukje ook gewoon aanleg is, ik heb het ook en ik slaap veel, en drink en rook niet :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:37

Same here.
Ik heb er altijd last van terwijl ik goed slaap, niet drink en niet (meer) rook.
Ga ook eens op zoek naar zoiets, erger me al tijden aan die plekken.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:39

Veel groente en fruit eten, natuurlijk wel verschillende soorten. Niet alleen appel en sla :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:08

Hier nog 1,het is bij mij vooral erfelijk bepaald. (moet je mijn moeder eens zien...)
Ik rook niet,drink niet en eet/slaap gezond.
Ook als kind had ik het al.

Als ik het echt een beetje weg wil hebben doe ik oranje oogschaduw over mijn wallen heen,en dan over mijn hele gezicht een lichte poederfoundation.
Zo ziet het er niet nep of dichtgesmeerd uit.

De beruchte theezakjes,komkommertjes helpen niet.
Ijsblokjes helpen heel even,omdat je bloedvaten hiervan samentrekken en het bloed even wegtrekt,maar zodra de huid weer opwarmt is het terug.

Het is erg vervelend,maar de meeste mensen die mij kennen valt het niet meer zo op.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:17

De huid onder je ogen is erg dun, dunner dan de rest van je gezichtshuid. Op die plek zijn je aders veel beter zichtbaar omdat ze niet meer gecamoufleerd worden door een dikke huidlaag. :)

Nu we dat weten, kun je weinig anders dan je ermee verzoenen. Weinig slaap zal het zeker nog zichtbaarder maken (wallen trekken nog meer aandacht er naar toe ;) ). Maar met veel slaap zal het dus niet weggaan.

Om blauw-paarse kringen weg te werken kun je het beste een lichtgele of een licht beige concealer gebruiken. Bv. minerale poeder, vloeibare concealer niet smeren maar deppend opbrengen. Dan valt het al een stuk minder op.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:35

volgensmij zijn dat idd wallen. dan heb je te weinig slaap

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:38

Ik heb het ook en het heeft niks te maken met alle dingen die hierboven worden gezegd hoor, de aders liggen daar heel dicht onder de huid waardoor het er wat blauwer uit ziet, maar het is niet dik of opgezwollen ofzo dus aambeienzalf helpt echt niet hoor :D

Ik gebruik Maybelline Dream Matte Mouse en die helpt wel heel aardig, als je een tint pakt die hetzelfde is als je huidskleur kan je best veel smeren zonder dat het opvalt :+ Maar meestal heb je niet zoveel nodig!
Omdat deze mat is trekt het geen aandacht, naar mijn ervaring werkt deze het beste voor mij :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:45

Ik slaap toch elke dag 8 uur, drink heel zelden een glas wijn, rook niet, eet gezond, mijn moeder heeft het niet, dus het ligt weer aan mezelve :D Toch al bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:17

chipieke schreef:
Ik slaap toch elke dag 8 uur, drink heel zelden een glas wijn, rook niet, eet gezond, mijn moeder heeft het niet, dus het ligt weer aan mezelve :D Toch al bedankt voor de tips!

Dan word het camoufleren :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:32

Uthrick schreef:
Dat noemen ze nou wallen :)* Je krijgt ze van (te)weinig slaap/stress en ook roken/veel alcohol kan een oorzaak zijn. Er wordt gezegd dat aambeienzalf daar goed tegen werkt :Y)

wallen is een ophoping van de huid eronder toch?, blauw/paarse vlekken zijn donkere kringen, ik zelf gebruik niveau foundation/dagcreme ervoor en die zorgt ervoor dat ik een stuk frisser eruit zie, en je merkt er niets van dat het alleen daar zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:33

ik gebruik meestal een groene concealer(hema)met daarover gewoon wat luchtige foundation...

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:05

Ik heb hier ook last van, soms erg frustrerend want krijg er vaak "opmerkingen" over. Ben mij komt het echt niet door te weinig slaap oid. Mijn huid is gewoon heel dun daar waardoor de bloedvaatjes erg naar voren komen waar je dus die donkere kleur van krijgt. Bijna alle cremetjes al gehad maar niets helpt echt (aambeien zalf ga ik niet aan beginnen). Gewoon een goede foundation en idd concealer..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:08

ik heb er ook last van, Maar je zou dan roze concealer moeten gebruiken en dan nog een huidskleur concealer eroverheen
groen is om roodheid weg te halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:47

Oranje lippenstift onder je make-up schijnt erg fijn te werken :j

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:51

Je kunt ook donkere kringen om je ogen krijgen als je lever niet functioneert (afvalstoffen), maar dan is dat meestal niet blauw. Ik denk dat je huid gewoon erg dun en doorzichtig is en dat je je bloedvaten daar gewoon goed doorheen ziet.

Ik zou het misschien een beetje camoufleren met een poedertje. Geen hele dikke lagen, maar gewoon subtiel.

Ze zeggen ook dat het goed is om sterkte punten van je gezicht te benadrukken om zo de aandacht van minder mooie puntjes af te leiden zeg maar.

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:16

Hier nog een.. Zit ook in de familie.
Alleen als ik lach krijg ik echt van die zakjes onder m'n ogen.. wat kan ik daar tegen doen?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:28

ik heb de grootste wallen als ik meer dan 10 uur geslapen heb _O-

Het word wel snel minder als je een lepel 10 minuten in de ijskast legt en dan tegen je ogen
en tegen de blauwe kringen foundation die iets lichter is dan je normale huidskleur.
Probeer ook als je mascara op doet minder op de onderste wimpers te doen dat zorgt voor een donkere schaduw.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:18

Ik heb er ook last van, blauwe kringen.
Ik heb daaronder ook nog een rode blosjes, dus dan valt het nog meer op.
Ik eet heel gezond, slapen is bij mij soms een probleem, maar slaap ik wel genoeg is het nog even erg.
Ik ga deze tips maar eens proberen, met die foundation enzo :)
En lees even verder mee voor eventueel andere tips!
Ik gebruik nu altijd brightning concealer van de etos, maar die helpt niet erg goed..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:31

Wat écht schijnt te werken is je eigen vet daar in laten spuiten, alleen werkt het maar tijdelijk.

Denk dat er niets anders op zit dan het camoufleren met make up...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:19

ik heb er ook last van, misschien komt het bij mij door medicijn gebruik
hier voorbeeldje
Afbeelding