Help, ik verlies heel veel haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Help, ik verlies heel veel haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:41

Heey allemaal,
Als ik 's ochtends uit mijn bed kom kan ik altijd ontzettend veel haar uit mijn haar halen
Gewoon vast pakken met mijn ene hand en dan met mijn andere hand de staart volgen en dan komt er altijd heel veel haar uit :S
De hele dag door heb ik het, maar 's ochtends is het het ergst :S
Wat kan ik hier aan doen
Zonet haalde ik hele plukken uit mijn haar.......

Groetjes

DDW1190

Re: Help, ik verlies heel veel haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:42

wat raar zeg, misschien heb je wel te weinig voeding ergens van of verkeerde shampoo?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:43

ga is naar een arts
kennis van mij had dat ook wenkbrauwen enzo gingen ook weg

die heeft een schildklierafwijking die kreeg er pas last van op haar 40ste

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:43

wordt je ook echt kaal op sommige plekken? Of zijn het meer verschillende haren? Ik heb het ook een tijdje gehad en dat kwam omdat ik veel een staart in had, de haren breken eerder en zo lijkt het alsof er heel veel haren uitkomen, niks ernstig en gaat vanzelf weer over. Dat was bij mij iig het geval.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:45

heb je veel stress de laatste tijd? een vriendin van me had dat ook, bij haar was het door stress zei de huisarts...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:50

Gebruik je toevallig de pil? En dan voornamelijk Stediril (alternatief voor de microgynon).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:52

Gebruik je uberhaupt medicijnen?
Ik heb hier ook lange tijd last van gehad, maar het bleek achteraf een combinatie te zijn van periodiek haarverlies, stress en bijwerkingen van medicijnen. Toen ik de dosering van de medicijnen mocht verminderen ging het gelijk stukken beter! *klopt even af*

Bij mij lag ook af en toe mijn kussen vol. Vreselijk!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-04-09 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:53

Ik heb dit ook :j al jaren, bij mij is het begonnen na een narcose en dankzij stress nog steeds niet weg

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:14

ik gebruik de pil niet
stress heb ik ook niet
medicijnen ook niet
en ik wordt niet kaal op sommige plekken

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:20

ben je zwanger geweest? tijden de zwangerschappen houd het lichaam de haren vast en als je dan bevallen bent valt het allemaal weer uit, het kan ook zijn dat dit gewoon met je nieuwe haargroei te maken heeft, dat er veel nieuwe haren aan het groeien zijn en dat deze haren gewoon uitvallen, ik zou als k jou was een weekje kijken en daarna echt naar de huisarts gaan.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:21

vergeet dat zwanger zijn die dat je namelijk 14 bent. misschien komt het door je puberteit? gewoon even aankijken en daarna na de huisarts gaan

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:24

ik denk dat je keer moet laten bloedprikken ik denk echt schildklier afwijking.

had voo poosje terug ook dat ik met borstelen heelveel haar eruit haalde maar had toen vitamine B gebrek

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:26

even gegoogeld:

Telogeen defluvium
Wanneer ongebruikelijk veel haren tegelijk in de telogene fase (rustfase) terecht komen vallen veel haren uit. Dit is meestal diffuus over de hoofdhuid verspreid. De patient merkt dat er relatief veel haar uitvalt: haar op het kussen, in het afvoerputje van de douche etc. Soms is deze vorm van haaruitval zo hevig dat de schedelhuid goed zichtbaar wordt door de overgebleven haren heen.
Deze 'synchronisatie' van de haargroeifasen die leidt tot het telogeen defluvium is meestal terug te voeren op een stressvolle gebeurtenis die 2 tot 4 maanden voor het begin van de haaruitval plaatsvond. Dit kan bijvoorbeeld zwangerschap zijn, maar ook een koortsende ziekte of momenten van ernstige psychische stress. Meestal herstelt de haargroei zich weer binnen een jaar. Dit herstel is helaas niet altijd volledig. Tot dusver is er geen behandeling bekend die het herstel kan bespoedigen.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:35

Kan ook een ijzer tekort zijn,Dan valz je haar namelijk ook uit

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:36

Herken het probleem. Heb ik ook gehad. 2 jaar terug, was ik ook 14. Er zijn verschillende oorzaken. Meestal komen de gevolgen (haaruitval) (veel) later. Dus denk ook aan een tijdje terug.

- verkeerde shampoo, haarverf, antiklitmiddel of andere haarproducten: gebruik je andere haarmiddelen dan vroeger, of een ander merk?

- slecht eten: onvoldoende gevarieerd eten zorgt ook voor haaruitval

- anorexia/ streng lijnen (was mijn oorzaak) De oorzaak hierboven heeft er ook gedeeltelijk mee te maken. ik had +- een jaar anorexia... Daarna begonnen mijn haren pas uit te vallen.

- maar het kan ook oorzaken hebben als: stress, zenuwen, verdriet of zelfs ongesteldheid.

Tip: ga na of je iets in de bovenstaande oorzaken herkent. Ook langer geleden.

Ikzelf was naar de dokter gegaan, en had bloed moeten laten prikken. Toen kwam ik er achter dat mijn haaruitval werd veroorzaakt door vitaminegebrek/ ijzergebrek.
Toen kreeg ik wat prikken speciaale pillen die ik iedere dag moest slikken.

Als je naar de dokter gaat, kom je wel aan een oplossing. Maar niet te lang wachten, voordat je helemaal kaal bent! Oké, je hebt veel haar, maar haaruitval gaat ontzettend snel ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 13:01

ik ben 15 :P
staat dat dan verkeerd in mijn profiel?
maar hoe kun je nog meer een schildklier afwijking herkennen
als ik wat eet kom ik sneller aan dan anderen.....
niet heel veel hoor (ben geen tientonner hoor)
en als ik eens een keer (haast) geen snoep enzo eet dan val ik heeel snel af

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:35

schildklier afwijking kun je herkennen doordat je opvliegerig bent , dus snel op dingen geirriteert raakt

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:26

Gewoon even bij de huisarts langsgaan :)
Ik heb het zelf wel eens als ik net van shampoo ben gewisseld, maar zoals hierboven al gezegd is, kan het ook door iets anders komen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:28

Kan duiden op een vitamine gebrek eet je wel gezond/goed hierdoor zou het ook kunnen komen, maar ik ben geen arts dus als je er echt ongerust overmaakt even afspraak maken met je huisarts.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:18

Mocht je besluiten naar de huisarts te gaan: tel van tevoren een dag of 3 lang dagelijks hoeveel haren je verliest. Dus: borstel schoonmaken en dan borstelen en tellen hoeveel haren daar in zitten. 's Morgens de haren op je kussen tellen, als je je haren hebt gewassen wat er in het doucheputje zit, wat er 's avonds uit je staart komt als je het elastiekje losmaakt, etc.
Als dit er 50-100 per dag zijn hoef je je geen zorgen te maken, zijn het er meer (en dan niet 105 maar bijv 150 per dag) dan kan je dit meteen aan de dokter vertellen. Dit zal namelijk het eerste zijn wat de dokter vraagt :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:28

Ben je niet in de rui :D?
Ik heb dat ook zo'n twee/drie keer per jaar, dan verlies ik opeens ontzettend veel haar, dat duurt een paar weken en dan is het weer normaal.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:41

ik heb dat ook een xtje gehad
weinig aan gedaan ging vanzelf weer over maar wat ik ook deed is meer drinken ze zeggen dat het daarvan wel kan komen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:49

Ik zelf heb ook één of twee keer per jaar dat ik heel veel haar verlies, geen idee hoe dat komt. Na een paar weken is het weer over.
Bedenkt je dat het normaal is om ongeveer 100 haren per dag te verliezen, dat lijkt veel, maar er groeit nieuw haar voor terug. Zijn je nagels ook zwak en breken ze snel? Dat kan wijzen op een vitamine B12 tekort, dit kun je aanvullen met vitaminetabletten die je bij Kruidvat enzo kunt kopen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:51

Rui hoeft niet bij iedereen voor te komen.

Ik heb ook heel erg haar uitval gehad.
Slik nu extra pillen die koop je bij de kruitvat voor haar/nagels en huid. Werkt prima. Alleen heb ik wel enorm dun haar overgehouden... Ziet er niet uit...
Misschien toch even langs de dokter, wil je niet bangmaken maar er bastaan ziektes waardoor je kaal wordt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:33

Mas schreef:
Ik zelf heb ook één of twee keer per jaar dat ik heel veel haar verlies, geen idee hoe dat komt. Na een paar weken is het weer over.
Bedenkt je dat het normaal is om ongeveer 100 haren per dag te verliezen, dat lijkt veel, maar er groeit nieuw haar voor terug. Zijn je nagels ook zwak en breken ze snel? Dat kan wijzen op een vitamine B12 tekort, dit kun je aanvullen met vitaminetabletten die je bij Kruidvat enzo kunt kopen.

mijn nagels zijn ontzettend sterk......
soms heb ik moeite om ze te knippen XD :P