Stinken naar zweet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdelineL

Stinken naar zweet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:50

Ik was mij elke ochtend heel grondig en elke avond ga ik in bad.
Dan was ik alles met zeep, en ruik ik weer lekker.
Maar zodra ik naar school moet fietsen en ik kom op school aan ruiken mijn oksels naar zweet, en dat vind ik gewoon heel onaangenaam en vies.
En ik schaam me dus ook als andere mensen dit ruiken, het is niet zo dat mensen het van ver af al ruiken, maar als ik mijn arm uit steek om iets te pakken en iemand zit heel dicht op mij ja dan ruikt die gene dat.
Ook draag ik elke dag een ander shirt, en gebruik ik deodorant.
Overigens ben ik niet te zwaar dus daar komt het niet door. 1.80M 65 kilo.
Heeft er iemand tips om er af te komen, of om het te vermijden?

Meliaforever

Re: Stinken naar zweet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:00

Misschien andere deoderant proberen ?
En je misschien ook speciale stof van shirt aandoen (naam kwijt)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:01

Er is ook speciale deoderant die je 's avonds voor het slapen gaan moet opdoen en dan zweet je eigenlijk totaal niet. Ik gebruik dit ook vaak. Weet even de naam niet, maar het is verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:02

Heb je al eens odorex geprobeerd? :)

ik heb zelf veel last van zweetvoeten. Hiervoor heb ik sinds kort een thuisbehandeling, namelijk met stroom :+ Klinkt heel eng, is het niet. 2 bakken met water en daarin 2 metalen platen. In de bak gaat een laagje water, washandjes over de platen en dan met je voeten erin.
Dan gaat er een stroompje doorheen, de hoeveelheid moet je zelf instellen, varieert bij mij van 12-23V. Zit een teller bij, na een kwartier gaat hij automatisch terug naar 0V en dan ben je klaar. In het begin moet je dit ongeveer 2 weken lang dagelijks doen, daarna wekelijks/2wekelijks voor onderhoud.
Het is wel erg duur, apparaat kost nieuw 600 euro maar wij hebben hem op marktplaats voor 125 gekocht. Hij werkt ook voor handen en oksels. Voor oksels is er een variatie op de bakken, namelijk soort van zeemleren sponsjes geloof ik.

http://hyperhidrosiscentrum.nl/page_1160676293466.html

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:03

Nivada schreef:
Er is ook speciale deoderant die je 's avonds voor het slapen gaan moet opdoen en dan zweet je eigenlijk totaal niet. Ik gebruik dit ook vaak. Weet even de naam niet, maar het is verkrijgbaar bij de Kruidvat.

Odorex. Je hebt er deo's van, maar ook zo'n depper. Die moet je hebben! werkt suuupergoed.

En qua shirts kan je het beste katoen dragen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:03

Wat bij mij wel helpt is mijn oksels niet meer te wassen met zeep.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:03

Over het algemeen heb ik heel veel verschillende shirts aan de ene keer die stof en de andere keer die stof.
Daar zal het dus niet aan liggen, maar ik ga eens kijken naar die deodorant.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:04

Nivea heeft meestal kleine flesjes,meeneembare deodorant,werkt heel goed,deze kan je gewoon in je tas stoppen.. Werkt heel lang,vind ik.

Edit: Knip knip.
Laatst bijgewerkt door Liesjeloef op 24-04-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:06

LittleLisa schreef:
Nivea heeft meestal kleine flesjes,meeneembare deodorant,werkt heel goed,deze kan je gewoon in je tas stoppen.. Werkt heel lang,heb ik ook altijd op maar heb ook weleens dat ik hem na de gym nog ruik!

Zweetlucht gemengt met deodorant vind ik goor, dus dat is geen optie.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:06

Ik heb een flesje van odorex. 1 of ander goedje met alcohol er in ofzo. Deppen ermee op je oksels en dan zweet je aanzienbaar minder! Niet de beste oplossing voor je lichaam, maar wel voor je gevoel :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:07

Ik heb iets zonder alcohol, maar ik moet nu even weg, vertel het zo meteen ;)

Liesjeloef

Lienn_ schreef:
LittleLisa schreef:
Nivea heeft meestal kleine flesjes,meeneembare deodorant,werkt heel goed,deze kan je gewoon in je tas stoppen.. Werkt heel lang,heb ik ook altijd op maar heb ook weleens dat ik hem na de gym nog ruik!

Zweetlucht gemengt met deodorant vind ik goor, dus dat is geen optie.

Ik bedoel dat je hem s'ochtends opdoet,voordat je wegrijd.. En dan als je op school aankomt, en je zweet nog niet zo,dan doe je nog wat op?
Odorex is inderdaad ook heeel goed.

_Question

Ja je kan inderdaad ook deo meenemen, maar het is fijner als je gewoon helemaal niet meer zo zweet, en daarvoor is Odorex erg goed.

Casarell

Therme deodorant die 5 dagen lang werkt tegen transpireren.. gewoon bij de drogist.
's Avonds voor het slapen gaan opspuiten als gewone deo.. en klaar is klara.. :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:12

femmefatale1 schreef:
Therme deodorant die 5 dagen lang werkt tegen transpireren.. gewoon bij de drogist.
's Avonds voor het slapen gaan opspuiten als gewone deo.. en klaar is klara.. :D

Deze heb ik ook gebruikt, werkt erg goed. Je zweet helemaal niet meer onder je oksel.
Alleen ik kreeg het er ontzettend warm van, omdat door het zweten onder mijn oksel mijn warmte niet meer kwijt kon. ik kreeg ook op andere plaatsen zweet, zoals zweet snor.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:13

Heb ook gehoord dat die van odorex erg goed moet werken. Die moet je dan 's avonds voordat je gaat slapen op doen. Je hebt ook een soort kristalletjes die je ook 's avonds onder je oksels moet doen, schijnt ook erg goed te werken. Zal wel eens kijken of ik de naam van die kristalletjes kan vinden.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:14

Van te veel douchen/in bad gaan, raakt je huid ook zijn natuurlijke manier van uitscheiden kwijt (vaak).
Kennis van mij had hier ook last van, omdat hij 3x op een dag douchte.
Misschien dat dat bij jou ook werkt.
En Odorex schijnt ook te werken, maar verstopt juist je porien heb ik gehoord. Kan een fabel zijn, daar weet ik niets over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:15

femmefatale1 schreef:

Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem.
Ook met odorex-depflesjes en ook met deze deodorant. Als ik het 's avonds opdoe dan zweet ik de volgende ochtend net zo als anders...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:17

Inderdaad die Odorex, werkt super!
Ik doe het 1x in de 2 weken, en helpt heel goed :)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:19

Oke dan ga ik die Odorex eens gebruiken!
Ik zie op de drogisterij.nl heel veel verschillende bussen van Odorex dus welke moet ik dan hebben?

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:21

Schoot me net ook binnen dat je ook nog syneo 5 hebt. Dit moet je volgens mij 1x gebruiken en moet 5 dagen werken. Heb er wel goede reacties over gehoord, maar niet zo veel als van die van rexona.
Van odorex met je het kleine flesje gebruiken. De extra dry heet die geloof ik.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:21

De depper, zo'n klein flesje. Is geen bus maar zit in een doosje.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:22

deze is het:
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:22

Ik hoor veel goede verhalen over Odorex, dat is wellicht de moeite waard om te proberen. Zelf gebruik ik Deoleen, je hebt ze met en zonder alcohol en in roller, spray of gel.
Ik heb de roller met alcohol, deze deo is ongeparfumeerd en hij werkt ontzettend goed bij mij :j Je kunt hem gewoon bij Kruidvat, DA of Etos kopen, hij is wel iets duurder: 6 a 7 euro

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:28

Bedankt voor jullie reacties, ik ga die Odorex maar eens kopen.