Altijd zenuwachtig..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Altijd zenuwachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 08:57

Zoekfunctie gebruikt en kon er weinig over vinden, dus daarom open ik zelf een topic..

Ik ben echt altijd zenuwachtig, of nou ja.. Altijd is natuurlijk niet waar. ;) Maar elke keer als ik iemand moet bellen word ik ontzettend zenuwachtig, als ik weer ga paardrijden (niet dat ik het eng vind, heb er altijd super veel zin in maar wordt er wel zenuwachtig van) en ik ben altijd zenuwachtig voor het 'onbekende', dingen die ik nooit eerder gedaan heb of waar ik heen moet.

Meestal weet ik zelf wel dat ik me daar helemaal niet zenuwachtig voor hoef te maken, dat het niks voorstelt maar toch komen ze altijd weer. Ik ben er gewoon zo ongelofelijk zat van om steeds weer misselijk te worden om de kleinste dingetjes, alleen maar omdat ik zo zenuwachtig ben. :roll:

Zijn er hier meer mensen die er echt ontzettend veel last van hebben. Zo ja, gebruiken jullie hier ook iets tegen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:58

Ik lees mee, want ik heb dit ook.

Dorus

Re: Altijd zenuwachtig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:02

Ik heb het zelf ook wel eens, maar niet in zulke mate dat ik er echt last van heb. Ik heb wel een tijdje voor wedstrijden Rescue Remdy van Bach gebruikt en dat werkt echt goed. Je kan het op twee manier gebruiken. Een kleine dagelijkse dosering aangemaakt met water of een 'paniek' dosering rechtstreeks onder de tong.
Voordeel van het spul is dat je het ook voor dieren kan gebruiken dus als je paard ook zo'n streskip is met wedstrijden oid dan spuit je het bij de paard ook even onder de tong.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:06

Falona, bedankt voor de tip!

Nou ja, ik heb dus zelfs dat ik met zenuwen wakker wordt zonder enige aanleiding dan voor. Dan kan ik nog zoveel nadenken maar dan weet ik gewoon niet waar ik eigenlijk zenuwachtig voor ben.. :') Erg handig..

Ik zal dat Rescue Remdy even opzoeken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:18

LZP -> MW

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:55

Ik heb hier ook last van, meestal in de avond voordat ik in slaap val. Meestal helpt het voor mij om op te schrijven waar je zenuwachtig voor bent of zou kunnen zijn. Als je het dan leest kan je er een soort afstand van nemen en kijken of het nou wel zo nodig is dat je zenuwachtig bent.
En bedenk voor jezelf: Wat kan er nou gebeuren?

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:03

Ik heb het ook! Echt vreselijk. Als ik moet bellen naar de plaatselijke snackbar word k al helemaal panisch! _O-
En inderdaad, morgen ga ik dan naar de verjaardag van een vriend van me, en daar zijn dan allemaal onbekenden, ben me er nu al naar om aan het maken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:09

Chrisje92, het vervelende is dat ik soms niet eens weet waar ik zenuwachtig voor ben. Ik word dan gewoon zenuwachtig wakker.. En eigenlijk denk ik altijd: 'Waar maak je je druk om?' en ik weet altijd dat het niet nodig is om zenuwachtig te zijn, maar daar gaat het helaas niet over door.

Mistie, precies. En dan gewoon om de domste dingen he?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:10

Nee klopt.. misschien heb je teveel stress? Een vriendin van mij ging naar een psycholoog toen ze ook de hele tijd zenuwachtig was en zij daar had ze heel veel aan volgens mij :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:26

Chrisje92, de laatste paar dagen heb ik opzich wel wat stress maar daarvoor eigenlijk weinig en toen had ik hier ook al last van. Het is dit jaar vooral erg begonnen, was het vroeger helemaal niet en nu wordt het steeds erger.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:46

ik heb dat ook, ik word ook altijd heel zenuwachtig als ik naar de paardenwinkel moet... Als ik naar de manege ging vroeger, dan had ik ook altijd al de hele dag buikkrampen, terwijl als ik er was ik er meestal uuuren rondhing.

Ik snap er echt helemaal niets van! Het is wel wat afgenomen, maar het is wel een beetje raar.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:47

Ik had dit vroeger ook heel erg, bij mij ging het van kwaad tot erger.
Heb hiervoor therapie gehad :)

1 tip blijf vooral goed door je onderbuik ademen, en rustig. Probeer dit te controleren.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:55

Ik raak ook voor bijna alles zenuwachtig, heel erg vervelend.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:01

Een psycholoog kan je hier idd heel goed bij helpen. Samen kun je kijken naar de achterliggende oorzaak. Bijvoorbeeld faalangst of iets dergelijks. De tip van Nassie over het ademen is een hele goede. Het vergt wat oefening om in een stresssituatie op je ademhaling te letten, maar het werkt echt!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:14

Hmm ja, maar het is niet dat ik ga hyperventileren ofzo. Het zijn gewoon zenuwen, en mijn ademhaling is dan eigenlijk net zoals normaal.. Ik heb ook geen faalangst, dingen waar ik bang voor ben. Ik weet gewoon dat er niks engs is, en ook al heb ik iets vaker gedaan.. Meestal doordat ik er zin in heb blijf ik zenuwen houden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:16

Heel herkenbaar hoor.
Tussen weten en voelen zit een heel verschil zeg ik altijd maar. Je kan 100 keer weten dat iets niet 'eng' is, maar er toch zenuwachtig voor worden. Ik kan ook tegen mezelf zeggen in zulke situaties "Wat kan me nou gebeuren?" Het antwoord daarop is dan niks, maar toch blijf ik zenuwachtig. Er zit volgens mij dan toch iets in je onderbewustzijn dat je zenuwachtig maakt. Zenuwachtig ben je niet zomaar, maar het kan wel zijn dat je je er niet van bewust bent.

Is het nog een beetje te volgen? ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:22

Haha, ik volg je helemaal inderdaad. Maar vind het gewoon heel erg vaag omdat het soms ook voor onbekende dingen zijn.. ;) Maar goed, vroeger was ik eigenlijk nooit zenuwachtig maar dan was ik altijd erg overstuur als er weer iets 'onbekends' was, nu heb ik dat blijkbaar ingeruild voor zenuwen.

Maar ik vroeg me eigenlijk af of er niet iets homeopatisch ofzo voor is..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:57

Dat is wel een goeie idd. Zou het zo eigenlijk niet weten.
Er zijn wel dingen waar je rusitger van wordt zoals Rescue wat Falona al noemde. Verder heb ik geen idee

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:59

Falona schreef:
Ik heb het zelf ook wel eens, maar niet in zulke mate dat ik er echt last van heb. Ik heb wel een tijdje voor wedstrijden Rescue Remdy van Bach gebruikt en dat werkt echt goed. Je kan het op twee manier gebruiken. Een kleine dagelijkse dosering aangemaakt met water of een 'paniek' dosering rechtstreeks onder de tong.
Voordeel van het spul is dat je het ook voor dieren kan gebruiken dus als je paard ook zo'n streskip is met wedstrijden oid dan spuit je het bij de paard ook even onder de tong.

bij mij hielp dit dus niet :P lees even mee,met bellen e.d. heb ik het ook

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:01

ik word oko vrij snel zenuwwachtig en als ik echt ergens heel erg mee zit dan kotst ik de hele ochtend tot dat ik er uit eindelijk ben! vroeger voor de manege lessen standaard was altijd zo in de stress op wie ik moest en wanneer ik het wist was het over maar tot die tot ging ik op en neer naar de wc :S heel erg en nu heb ik het soms nog!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:04

ik heb ook zoiets; ik kan me altijd overal druk om maken, zowel op het werk als in de thuissituatie..
Helaas ondervind ik er ook lichamelijke klachten van; ik heb namelijk PDS (darmklachten) welke voornamelijk opspelen wanneer ik me druk zit te maken.
maak me ook heel vaak onbewust druk, dan merk ik dat ik ga verstijven (spieren), en verkeerd ga ademen. Momenteel is het dusdanig dat ik na elke werkdag vrijwel niks meer kan dan naar het toilet rennen of met buikpijn op bed liggen :( heel vervelend..
ik krijg hiervoor hypnotherapie, wat me wel ietsje helpt.. hoop zo dat dit verbeterd en doorzet, ik ben verdorie 21 jaar, en als je dan al niks meer kan na een werkdag :\

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:07

heb hier ook super last van!
ook met iemand opbellen die ik ken..(gelukkig tijdens gesprek dat het minder word :P )
en heel raar maar dan voel je jezelf helmaal trillen van binnen, me ademhaling is wel sneller
en soms weet je niet een waarom..
reuze irritant!!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:11

Ik heb het ook.. echt heel vervelend! Bij alle nieuwe dingen krijg ik 'kriebels' in mijn buik. Ik weet het niet zo goed te beschrijven. Ook bijvoorbeeld als mijn vriend iets heeft gedaan wat ik niet leuk vind en ik ben van plan hem erop aan te spreken. Mijn handen gaan trillen, krijg een rotgevoel in mijn buik en ik moet hem die dag dus ook nog echt spreken anders kan ik niet slapen.
Met mensen bellen heb ik hetzelfde, iets voor het eerst doen ook. Vréselijk..

Ik had trouwens wel homeoptaische pilletjes voor mijn examens vorig jaar. Zal nog even aan mijn moeder vragen hoe dat ook alweer heette.
Ik begin er iig niet aan want ik word erg misselijk als ik wat voor pil dan ook moet doorslikken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:13

Precies Jam! Dat heb ik dus ook, ook dat trillen enzo van binnen. Echt heel irritant.

Mistery, jij beschrijft het ook net zoals ik het heb inderdaad. :j Kan er ook moeilijk door slapen, ook met ruzies etc. Maar dat voelt wel weer anders dan zenuwen bij mij.. Ben benieuwd naar die pilletjes. Ik weet ook niet of ik daar tegen kan, kan ook niet tegen paracetamol.

Ik heb helemaal niet dat ik me buiten die zenuwen om ook echt druk maak ofzo.. Het zijn gewoon echt zenuwen. Nu ook weer, ga zo paardrijden en ben alweer zenuwachtig. :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:14

Ik zie hier heel wat herkenbare verhalen voorbij komen. Heb er zelf ook last van, de hele tijd zenuwachtig. Soms ook zomaar, terwijl ik niets hoef te doen. :? Misschien een soort rusteloosheid in een 'stressvolle' periode? Ik zeg ook maar wat hoor.

Degene met de gouden tip mag zich melden. :D