Bang voor bevalling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:24

Dat is de vraag die me nu bijna dagelijks gesteld wordt momenteel aangezien ik nog maar 4 weekjes hoef :D
Ikzelf kijk er ( nu ) nog nuchter tegenaan, het is immers het eerste kindje en ik weet totaal niet wat ik kan verwachten. Het is immers bij iedereen anders. Van bevallingsverhalen trek ik me dan ook vrij weinig aan...

Maar nu vroeg ik me eigenlijk af, zijn er vrouwen die bewust NIET zwanger willen raken omdat ze bang zijn om te bevallen?

Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hiernaar...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:25

Het lijkt me wel heel erg eng om te bevallen van mn eerste kindje. Je weet totaal niet wat je kan verwachten en je hoort van de vreselijke verhalen.....Maar het is voor mij geen reden om niet zwanger te raken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:29

Tot mijn 24ste heb ik die reden als voornaamste reden aangevoerd waarom ik geen kinderen wilde :+

Het afgelopen jaar ben ik helemaal omgeslagen naar de andere kant sinds er veel collega's kinderen hebben gekregen en ik een leuke vriend. Ik ben nu 25 en zie kinderen eigelijk helemaal zitten. Mijn vriend heeft zelfs een keer gezegd: Jouw eierstokken zijn echt aan het klapperen, hè meiss? }:0

Ik moet alleen niet te veel denken aan het hele zwanger zijn en de bevalling. Alhoewel ik wel denk dat je er na 9 maanden goed zat van bent. Inderdaad, er gewoon nuchter tegenaan kijken. Je weet toch niet wat je je erbij moet voorstellen (als je nog geen kinderen hebt).

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:30

Het zou voor mij geen reden zijn om niet zwanger te willen worden
Iedere moeder met kinderen heeft een bevalling gehad en de meerderheid leeft gewoon nog
Wel kan ik snappen dat anderen die angst wel degelijk hebben
het lijken mij ook helse pijnen die je moet verduren , maar vergeet niet dat een vrouw gebouwd is om kinderen te krijgen

Neemt niet weg dat mijn vriend en ik ook bezig zijn nu en dat de angst mij ook wel eens om het hart slaat als ik eraan denk dat ook ik dan zou moeten bevallen maar ..... alles gaat voorbij dus ook een bevalling (zeg ik misschien allemaal wel heel makkelijk , kan me ook niet voorstellen hoe een bevalling is)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:30

Ik weet nog niet zeker wat ik later allemaal wil, maar dit is voor mij wel een reden tot twijfel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:32

Ik wilde ook geen kinderen, omdat ik zo bang was voor een bevalling. Inmiddels heb ik drie dochters :D .....geloof me, als je hormonen beginnen te werken, stap je over de angst heen.

patserke

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:37

ik moet er ook nog niet aandenken, het idee om te bevallen, en dat je ziek bent in de eerste weken, en ik ben ech anti overgeven

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:38

Dat is voor mij zeker geen reden om geen kinderen te willen.

Dat ik ze niet wil is om diverse andere redenen die er hier nu niet toedoen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:39

Leuk die vooroordelen :=
Ziek zijn de eerste weken is niet voor iedereen zo hoor ;)
Ik week 7 en 8 heb ik me even minder gevoeld maar ik heb zelden last gehad van misselijkheid :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:40

Nee, niet iedereen is ziek. En een ander weer wel. Ik was bij alle drie mijn meiden de volle eerste drie maanden zó beroerd, dat ik 24 uur per dag op bed lag (en toch gewoon weer zwanger worden he :D ). Maar ik geloof dat ik wat dat betreft eerder een uitzondering was.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:41

Vind het een goede instelling van je Cyntje :P Je kunt je wel bang gaan maken maar waarvoor? Elke bevalling is anders, iedereen spreekt uit eigen ervaring. En als het eenmaal zover is, dan ga je er ook voor. En misschien zeg je dan achteraf wel: nooit meer maar dat ben je gauw weer vergeten als je zo'n lekker hummel op je buik hebt liggen.

Bij onze 1e heb ik helemaal geen zwangerschapskwallen gehad en de bevalling duurde nog geen 3,5 uur. Heb bij elkaar 5 min. pijn gehad (op het moment dat het koppie staat en je mag beginnen met persen). En wat is nu 5 min. op een heel mensenleven? Niets toch?

Succes met de laatste lootjes!!!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:44

Haha, hier een 21-jarige die net van dat idee is afgestapt (dus het idee om geen kinderen te krijgen omdat de bevalling zo erg kan zijn). Het is maar eventjes en daarna heb je een kindje!

Nee, ik wacht er zelf nog wel even mee hoor.. (leeftijd) :evaw:

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:46

Ik kreeg die vraag ook steeds te horen toen ik zwanger was. Snap nu waarom mensen dat vragen. :P

Haha nee geintje. Je kan je er niet op voorbereiden, elke bevalling, elke vrouw is anders. Ik heb het gewoon over me heen laten komen. Vond het wel ontzettend heftig, had het niet zo verwacht. Voor zover je wat verwacht.

Succes alvast!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:46

ikzelf ben als eerst met mijn voetjes geboren, dus wie weet als ik zwanger ben dat ik het kindje ook wel zo ligt haha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:47

Mijn vriend loopt daarentegen meer op zijn zenuwen :=
Het lijkt me juist ook een mooi moment! Ben gewoon benieuwd hoe we beide reageren als de kleine op mijn buik ligt... lijkt me zo'n geweldig moment! :+:

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:48

Wel heeft het bij mij na mijn eerste bevalling heel lang geduurd voordat ik überhaupt aan een tweede dacht.
Waar andere het na enkele maanden al hadden over een tweede, liepen bij mij de rillingen over mijn rug. Nog een keer die ellende, die pijn die trauma?!? Nee dank je!
Maar mijn eerste bevalling was er ook eentje van hel...
Maar na 4 jaar toch besloten om de stap te nemen. Ik bedoel, erger dan dat de eerste keer was kon het toch niet worden?!?
En dat klopte! De tweede bevalling was er één die ik nog wel 1000 x zou willen doen!
Maar een bevalling kan volgens mij nooit de werking van rammelende eierstokken tegen houden :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:49

Ik zie er echt super erg tegenop.. Dat is ook echt een van de redenen dat ik het uit zou stellen om kinderen te krijgen.. Als ik die verhalen hoor dan heb ik echt zoiets van, aaaaaaaah, en jakkie, dat zie ik bij mij echt nog niet gebeuren.. maar goed;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:51

Cyntje schreef:
Ben gewoon benieuwd hoe we beide reageren als de kleine op mijn buik ligt... lijkt me zo'n geweldig moment! :+:

Ik wilde de kleine niet direct op me hebben...
Vond het idee erg vies. Nu is het zo dat je gewoon geen keuze hebt, en het kind, of je nu wilt of niet, gewoon op de buik neer gelegt word.
Bij de tweede ging mijn bevalling zo raar dat ze eerst met de verloskundige mee ging en toen aan mijn man gegeven werd. Ik kreeg haar pas toen ik, en vooral zij(!) fatsoenlijk was. Heerlijk! :+

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:52

Ben er zelf ook niet zo bang voor, er is er nog nooit één blijven zitten!

Heb normaal gesproken een hele lage pijngrens, maar weet zeker dat je oerkrachten op het moment supreme naar boven komen en je er doorheen slepen.

Heb gelukkig tot nu toe een hele fijne zwangerschap gehad, één keer overgegeven van verkeerd eten, wel last van maagzuur, maar verder geen ernstige klachten waardoor ik het niet nog eens zou willen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:53

Mijn grootste angst was ook dat ik ziek zou worden door de zwangerschap(emetofobie)maar ben maar 1 dag misselijk geweest vanwege een virus.Voor de bevalling ben ik nooit bang geweest.

Samantha_

Re: Bang voor bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:54

Ik vond dat ook een vies idee, kind op je buik. Gelukkig was Jelle erg schoon, haha.

Denk dat ik bij een 2e er wel iets meer tegenop zou zien, maar dat is meer omdat ik nu weet hoe het gaat. Maar dat weerhoudt me er niet van hoor, zou liever vandaag dan morgen weer zwanger worden bij wijze van.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:55

Hihihi, ik was helemaal niet bang voor de bevalling van onze dochter...
Mocht er een tweede komen, ben ik wel bang voor de bevalling :+ .
Maar dat zou niet de reden zijn om geen kind meer te willen ;) .

Ach het is bij eenieder anders, ook bij elke zwangerschap/bevalling, dus ik heb me nooit opgehouden aan de verhalen van anderen.
Toen ze er eenmaal was, was ik het ook alweer ver vergeten :D

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:56

het is toch wel van je zelf wat op je buik komt te liggen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 12:57

patserke schreef:

en ze hebben er altijd nog een douche voor uitgevonden, ... nee ik vind het niet vies om die kleine direct op mijn buik te hebben :n
Vruchtwater wat breekt vind ik denk ik minder lekker :+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:59

patserke schreef:

Ongesteld zijn is ook iets van me zelf. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar ook niet vies van ben :+