zonneallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:57

Hallo,
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal tegen zonneallergie doen.
Ik heb er nooit last van gehad, tot vorig jaar in 1x zo vanuit het niets zat ik onder de bultjes.

Dit jaar is het redelijk goed gegaan, flink ingesmeerd, maar na gister was het zo warm en ben ik gaan rijden en na het rijden zat ik weer helemaal onder de bultjes op mijn armen en hals en gezicht.
Ook jeukt het verschrikkelijk en ik smeer het nu in met verkoelingsgel en dat gaat opzich goed, haalt de jeuk wel weg, Maar het lijkt net of ik de brandnetels ben gevallen.....ziet er dus niet uit.

Nog meer mensen hier last van en wat doen jullie ertegen?

piewie

Re: zonneallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 08:59

Oef ik zie dat ik het verkeerd heb geplaats, dit hoort in mensenwelzijn....zou iemand even kunnen temmen...

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:09

Ik heb ook zonneallergie al heeel lang zou eigenlijk niet weten hoeveel jaar al :=

Elk jaar begin ik in het voorjaar met zonnebanken in een zonnestudio dus langzaam aan opbouwen en uiteraard heel goed insmeren met een hoge factor en achteraf een goede voedende after sun (kost wel wat maar dan heb je ook wat) dan gaat het bij mij ook erg goed.
Als ik wel uitslag krijg dan goed insmeren met after sun of een goede bodylotion en uit de zon blijven en zo min mogelijk syntethise kleren dragen dus dan vooral katoen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:11

Ik heb er ook last van. Doe er eigenlijk niets tegen, ja, zo min mogelijk in de zon en mocht het wel zo zijn iets met lange mouwen dragen. Insmeren helpt bij mij niet, krijg er dan alsnog bultjes van..
Beetje vermijden en gewoon aan bloot stellen eigenlijk. Doe ik iig. Anders krijg ik het later wel

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:19

Ik heb er ook jaren lang last van gehad en ook best heftig. Op een gegeven moment ben ik naar een osteopaat geweest voor mijn rug maar die ontdekte ook een overgevoeligheid voor melkproducten en caffeine. Sinds ik die producten niet of in heel beperkte mate neem heb ik ook vrijwel geen last meer van mijn zonneallergie. Afvalstoffen in je lichaam kunnen namelijk ook fotosensitiviteit in de hand werken.

Verder smeerde, en nog steeds trouwens, ik mijn gezicht altijd in met een zonnebrand die zowel UV-A als UV-B straling blokkeert; Ultrasun. In de zomer is dat gewoon mijn dagcremem. Ook die homeopatische pilletje Utrizon werkten wel.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:41

Ik gebruik vanaf een paar dagen voordat ik met zomervakantie ga altijd Zyrtec. Als ik er dan toch wat last van krijg gebruik ik Polaramine om er op te smeren (in ieder geval in Italië te verkrijgen bij de drogist/apotheek - dat laat ik dan ook altijd door kennissen die daarheen gaan meebrengen).

En....geen vette producten gebruiken op je huid zoals olie. Beter Biodermal zonneproducten gebruiken (geen beschermingsfactor). Biodermal heeft ook een of ander goedje dat tegen zonneallergie helpt. Hoe dat ook al weer heet ben ik even kwijt.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:46

Ik gebruik Urtizon, werkt bij mij prima en is homeopatisch en gewoon verkrijgbaar bij de apotheek! Ik heb het in mijn nek, dus bedekken met sjaaltjes terwijl het stikheet is buiten is niet altijd een optie ;)

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:46

Ik heb vorig jaar op vakantie voor het eerst eens geen last gehad van jeukende bulten! Zonnebrand en aftersun van Roc gebruikt, redelijk prijzig maar voor het eerst in 10 jaar niet na 2 dagen heerlijk zonnen alleen nog maar met lange mouwen onder een parasol gezeten! Weet niet of het bij jou helpt maar je kan het eens proberen!
(nu nog geen zonnebrand gebruikt, had vorige week al weer jeuk!!!!)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:48

Zag trouwens dat je zei dat het was alsof je in de brandnetels was gevallen??? Dan neem ik aan dat het een gewone allergie ergens voor is en geen zonneallergie! Als het ook opgezet is, dan zou ik eens kijken of Reactine helpt (bij allergieën en hooikoorts). Wordt het erger, dan even naar een huisarts, krijg je een spuitje! :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:39

Verplaatst MD --> MW.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 18:37

Ja het lijkt of ik in de brandnetels ben gevallen, heb inderdaad ook erg veel last van hooikoorts, maar zo erg heb ik nog nooit last gehad van de zonneallergie. Ik betwijfel ook of het dan wel zonneallergie is, het zijn een soort van blaasjes op mijn huid en jeukt verschrikkelijk.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:33

Eventjes voor de zekerheid langs de ha gaan die kan je vertellen wat het is, zo is het natuurlijk moeilijk beoordelen :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:55

uhmm ik heb het ookg ehad had speciale zonnebrandcreme ervoor en pilletjes ookw el es gehad

maar nu geen last meer van :)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:04

Ik heb het ook en doe eigenlijk hetzelfde als Soeske, niet veel dus. Ik heb met de laatste dagen er weer eens niet aan gedacht en hup, bultjes. Armen en hals vooral, die komen dan ook het meest met het zonlicht in aanraking...

Maar ja, ik heb een extreem droge huid en een soort van 'jeuk-tic' (ja, ik weet het, 8)7 ) dus ik heb er wel jeuk van, maar omdat ik eigenlijk altijd jeuk heb heb ik er niet zo heel erg veel last van...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:19

Ik heb het ook gehad, woensdag. Vorig jaar had ik het ook, maar enkel in het voorjaar een paar keren van de sterke zon. Tegen de zomer heb ik het dan niet meer (ik blijf wel smeren natuurlijk), gok dat het dit jaar ook zo is :j

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:34

Ik heb het ook.. Ik slik er pillen voor ;)
Maar ik heb het voornamelijk aan mijn ogen
en in het begin van de lente ook op mijn armen dat het begint te jeuken , maar geen bulten.
Maar midden in de zomer heb ik er helemaal geen last meer van alleen nog van me ogen dan

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:26

Dit klinkt dus inderdaad als een gewone allergie en dus geen zonneallergie. Even langs de HA of die reactine proberen. Kan geen kwaad als het niet zo erg is.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 13:01

Ik ga maandag inderdaad ff de huisarts bellen, want ze gaan weg met coolingsgel, maar zodra er even de zon op zit, dan zitten ze er zo weer. Vind het een naar gevoel en lelijk gezicht.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:32

ik heb ook sinds afgelopen jaar zonneallergie! Ik krijg ook bultjes en verschrikkelijke jeuk. En soms doen de bultjes zelfs pijn.. Ik heb nog niks gevonden wat echt helpt buiten een hoge beschermingsfactor gebruiken. Ik ben liever iets minder bruin dan..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:27

De bultjes zitten inmiddels op mijn oren, net tussen mijn oorbellen in.. Niet echt fijn dus.
Op mijn armen begon het vandaag ook

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:15

ik heb alles al geprobeerd, urtizon, pillen van de apotheek, zonnebrand van de reform tegen allergie.
niks helpt echt goed.
waar het redelijk mee gaat is factor 50+ van vichy

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:16

Calcium bruistabletten nemen iedere dag dat werkt erg goed.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:51

HA zei gister dat het inderdaad zonneallergie was en ik heb nu reactine meegekregen, maar heb het idee dat het weinig helpt

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:55

marleen_usar schreef:
Calcium bruistabletten nemen iedere dag dat werkt erg goed.

hoe werkt dat dan?
wat is de link tussen calcium en zonne allergie?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:58

Elke keer als ik buiten kom nu heb ik er last van.
Zit helemaal onder de bultjes en plekken die erg jeuken. En als ik er aan kom word het alleen maar erger..
Ik heb pilletjes die ik kan innemen als ik er last van heb. En dan gaat het na een tijdje wel weer weg.
Verder doe ik er niets aan. Krijg er toch wel last van.
Gelukkig heb ik er niet de hele zomer lang elke dag last van. Vooral in het voorjaar/begin zomer en het einde.