Steeds onzekerder over mijn lichaam.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Steeds onzekerder over mijn lichaam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 00:20

Ik zit nu toch wel een beetje in over mijn lichaam denk ik. Nooit last van gehad tot dat ik er nu steeds vaker tegen aan loop.

Vandaag ging ik dus een nieuwe bikini halen voor de hopelijk heerlijke zomer. Dus ik pak er een paar en ga aan het passen. Ik moet dus een bikini kopen die mijn kont bedekt. Cellulitis op mijn kont en boven benen niet echt een probleem vind ik dan maar ik heb een zandloper figuur ben totaal niet dik maar als ik dan mijn gigantische bovenbenen zie en mijn verschrikkelijk uitstekende en uitpuilende kont ziet het er niet meer uit en dan ook nog die putten erin. Zowieso klopt mijn kont totaal niet in verhouding met de rest van mijn lichaam. Dan heb ik ook redelijke boven benen wat grotendeels spieren is maar waar dus een laag cellulitis overheen zit waardoor het vet lijkt.

Nu heb ik het dus een paar weken geleden uitgemaakt met mijn vriend waar ik 2jaar iets mee had en die er ook een paar keer over begon en er dus onzeker over werd. Maar hij was vertrouwd dus hij wist het. Mij zie je dus ook niet ongestoord mijn broek omlaag doen als ik ergens blijf slapen ja van de voorkant maar als iemand achter mij staat echt niet!

Verder zijn er dan nog wat kleine dingetjes. Zoals een mooie streep haren over mijn buik die precies in het midden bij mekaar komen gewoon blond haar maar ik vind dat het opvalt etc.

Nu zullen jullie wel zeggen veel water drinken en gezond eten maar dat doe ik dus ook wel ik eet liever een flink bord groente dan vlees of aardappels. Sporten kan ik niet echt zeggen dat ik dat doe heb het geprobeerd maar om nou alleen te gaan hardlopen wil dus echt niet totaal geen motivatie.

Ik zou dus het liefst zo een soort mannen zwembroek die ze nu voor vrouwen hebben aandoen want aan de bovenkant heb ik eigenlijk niks te verbergen. Daarbij vind ik het dood eng om straks een jongen tegen te komen en me kleren uit tetrekken.

Zo kwam ik met carnaval ook tot ontdekking dat ik mijn rokjes niet meer aankon omdat me kont er doodleuk niet inpaste. Dan heb ik ook nog zo een leuke zus die mij graag onderuit haalt omdat ze dat altijd bij haar doen en dat valt ook zwaar om het elke keer weer tehoren en dat ze doodleuk verteld waar andere mensen bij zijn dat ik cellulitis heb. Daarbij vind ons mam het ook verschrikkelijk grappig.

Ik ben de laatste jaren ook best aangekomen van graatmager naar eigenlijk een goed gewicht helemaal niet erg maar die achterkant ik wil het gewoon anders.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt omdat ik er steeds meer mee zit! En dan komt de zomer er ook nog eens aan. Misschien heeft iemand een goeie tip of weet iets om me toch een beetje op te beuren.

Anders super bedankt voor het lezen en eventueel reageren.
Groetjes Simone.

Anoniem

Re: Steeds onzekerder over mijn lichaam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:24

ja ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen: Misschien troost dit je: Ik had maat 36 en nou ja kijk maar in mijn profiel welke maat ik nu heb. Maar wees vooral blij met jezelf. Ik vind dat ieder mens mooi is. En laten we eerlijk zijn niemand is perfect

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 00:30

Breezy: Voel jij je nu niet verschrikkelijk onzeker? Dat je altijd een leuk maatje hebt gehad en nu heel anders bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:41

Nope, ik ben wie ik ben. bevalt het iemand niet? jammer dan, ik ga net zo goed op het strand liggen in mijn bikini ookal geen string bikini meer haha en onzeker ben ik sowieso nooit geweest.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 00:44

Super instelling! Had ik die maar...
Verder ben ik eigenlijk ook nooit onzeker geweest totdat het steeds meer begon op tevallen.

Verder denk ik dat ik maar eens een maandje met jou op ga trekken dan al die mannen om me heen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 01:12

Als je echt een hekel hebt aan je kont en bovenbenen kan je altijd nog een boardshort nemen.
Die zijn er in hele gave kleuren en staan best wel stoer vind ik.
http://www.brunottishop.com/nl/Women-BO ... SHORTS/544

Zelf heb ik ook een flinke kont en bovenbenen met bijbehoren cellulitus en een vrij slanke taille.
Inmiddels boeit het me niet meer ik weet me inmiddels wel te kleden naar mijn kont en mijn vriend vind me mooi zoals ik ben en dat vind ik het belangrijkste.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 01:18

Oei, ik ken dit hoor! Ook ik ben in 2,5 jaar tijd zo'n 13 kilo aangekomen. Ik noem het maar het goede leven. :D Maar het commentaar van mensen is kwetsend hoor! Ik weet precies wat je bedoelt. Teksten als: 'goh, ik ben 20 kilo afgevallen, en weet nu waar het gebleven is'. En wat hebben mensen dan een lol als ze zoiets zeggen. Maar het doet pijn ja.

Ook ik heb mezelf echt nog niet geaccepteerd zoals ik ben, maar het gaat langzaam aan steeds beter. Ook ik weet dat mijn vriend me mooi vindt, maar dat moet ik zelf ook nog vinden. En jij ook. Heel veel succes ermee, niemand is perfect. En als een man jou mooi vind om wie je bent ziet hij waarschijnlijk die bips van jou niet eens. Succes ermee!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:25

Kan van je foto's in je profiel nu echt niet opmaken dat je een 'problem area' zou hebben.
Helaas is de plaatselijke vetophoping voor een groot deel genetisch bepaald en wel enigszins te verbeteren met gezond eten en veel bewegen. Ik sla ook vet op op mijn kont en bovenbenen en heb daar ook wat cellulitis waar ik behoorlijk van baal. Enige wat ik je kan aanraden is om aan ververbrandende cardio te doen en als het even kan ook wat krachttraining om de spieren te ontwikkelen en derhalve de basale vetverbranding. Maar het zal langzaam gaan, heel langzaam. Ik merk nu, na een dik jaar/anderhalf krachttraining en cardio dat mijn broeken om de benen losser zijn gaan zitten. Ik ben dus zeker centimeters kwijt maar het gaat traag. Volhouden is de boodschap. Omdat onze genen hebben bepaald dat onze kont en bovenbenen vetopslag nodig hebben, zal het vet daar ook pas als allerlaatste gaan verdwijnen. Je lichaam zal er zowat alles aan doen om dat te voorkomen. Je zal dus lager in je Kcal moeten gaan zitten (max. 300 minder) en vetten en suikers zoveel mogelijk proberen te vermijden. Ik ben momenteel bezig om mijn inname van koolhydraten drastisch te verminderen en ik merk dat mijn lichaam daar goed op reageert. Ben bijvoorbeeld gek op brood en het is ook zeker heel gezond maar op een of andere manier heeft het een verkeerde uitwerking op mijn lichaam en houd ik er vocht door vast. Ik eet nu dus bijvoorbeeld slechts 2-3 keer per week brood met mager beleg. Mijn ontbijt bestaat uit havermout of brinta. Mijn lunch meestal pasta met vis en sla of groentjes en 's avonds eet ik een vol bord wokgroenten met noten. Als tussendoortjes eet ik fruit, peperkoek en magere kwark. Al met al neem ik dagelijks nog steeds 2.000Kcal in en heb ik geen honger. Ik heb alleen de voedingswaren hoog in vetten, suikers en koolhydraten drastisch verminderd. Daarnaast veel cardio in de hoop dat mijn lichaam nu eens eindelijk dat vet op de benen en billen loslaat ;-)
Succes in ieder geval! Maar begin bij je voeding en beweging!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:33

het klinkt stom, maar: het hoort bij je leeftijd! Zowel het aankomen als jouw onzekerheid hierover. Heel veel meiden hebben dat..

Het enige wat ik je kan aanraden is: ga inderdaad toch sporten. MIsschien kun je iets vinden dat je leuk vindt om te doen. Of samen doen, zoals dansen of wandelen of fietsen? En bespreek jouw onzekerheid met anderen.
jongens die jouw lichaam niet waarderen, zijn jou niet waard!

maar begin niet met dieten meid!

Het mooiste dat je kunt worden ben je zelf.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:45

He Simone,

Wat naar dat je je zo onzeker voelt. Iedereen heeft zo zijn spoken en bij jou uit dat in het twijfelen aan je lichaam. Ik maak wel eens een geintje tegen mijn man "kijk eens, als ik hier druk dan blubbert het daar... " Bij mij zit er ook van alles, wat ik liever strakker had gehad. Maar weet je mijn lichaam brengt me wel gezond door het leven. Ik probeer juist tegen mijn lichaam op te kijken omdat je onbewust er een hoop mee kan.

Zonder een goede gezondheid kun je het wel schudden en kunnen de dagelijkse kleine dingen je heel veel moeite kosten of het lukt juist helemaal niet. Als ik me zo voel denk ik "kijk maar eens naar Patrick Swayze; veel geld, een hoop paarden, een ranch, al jaren gelukkig getrouwd en lang zal hij er niet meer van kunnen genieten omdat zijn lichaam het op zal geven". En zo zijn er nog veel meer mensen, wellicht dichterbij. Misschien kun je hier iets mee.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 16:26

Zonnebloem: Heb al een PB gehad vaniemand die er wat had liggen. Toen ik mijn vriend had was dit eigenlijk niet echt een probleem omdat ja die wist het en nu is het uit dus ook lastiger.

Femke: Ik ben denk ik in de afgelope 2 a 3 jaar van 50 naar 60kilo gegaan en nu hebben we geen weegschaal meer :P De opmerkingen zijn altijd k*t niet dat ik het nu nog laat merken zeg gewoon beter een grote kont dan geen kont.
Alleen ik begin het steeds minder te accepteren ga zo ook weer zwemmen wel met allemaal bekende dus dan is het geen probleem maar als er mensen bij zijn die mij nog nooit in bikini hebbe gezien ist altijd lastig.

Zwelgje: Ik zal eens een foto maken maar met een spijkerbroek aan heb ik geen probleem vind ik zelf :D Anders doe ik wel even mijn bikini kont op de foto zetten. Maar jij let dus altijd op met wat je eet? Met andere woorden zal je dat heel je leven moeten doen? Ik ga zowieso denk toch het hardlopen weer oppaken maar bedankt voor de tip!

Rakni: Ik ga binnenkort een nieuwe fiets halen dus dan naar de paarden fietsen die staan nu niet meer aan huis namelijk. Verder ben ik denk ik al over het gedeelte van aankomen heen heb het eerder alleen nooit erg gevonden. Bedankt voor de reactie!

Less: Zulke grapjes maakte ik dus ook vaak en nu nog wel eens met mijn vrienden over mijn baby vet. Maar ben blij dat ik er dus geen last van heb als ik gewoon een spijkerbroek aan heb ja dan heb ik wel een flinke kont maar verder geen hobbels ofzo.
Gezond ben ik verder wel denk ik ha ha ha!
Bedankt voor de reactie!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:40

Sorry, maar op je profiel zie ik écht
een prachtige meid.. :O
Duss.. Ik weet niet wat er verkeerd aan je is?
maar.. Be Yourself.. Laat je niet opnaaien door andere..
xx

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:47

Ik volg dit even, ik herken t namelijk. Ik heb dan wel maatje 34 qua broeken(komt voornamelijk omdat ik klein ben), maar toch heb ik echt een beetje een soort buikje..dan ook die prachtige donshaartjes erop waarvan ik steeds twijfel of ik ze af zal scheren en dan die heupen en bovenbenen:Y) verschrikkelijk..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:47

Lief......... jij bent jij he!!! en als mensen je laten staan door je dikke kont en bovenbenen, dan moeten ze dat maar vooral doen :) hun gemis!!!!

Hoe je figuur is doet niks af aan jou!!!!

Ik word ook altijd op de verkeerde plaatsen dik :) nooit bij mijn tieten, maar altijd bij mijn buik :)

Geeft helemaal niks, echt.......

als het echt een issue word voor je dan kan je altijd nog liposuctie overdenken......... maar echt, het is fijner voor je als je gewoon accepteert wie je bent.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:50

KiWiKo schreef:
Lief......... jij bent jij he!!! en als mensen je laten staan door je dikke kont en bovenbenen, dan moeten ze dat maar vooral doen :) hun gemis!!!!

Hoe je figuur is doet niks af aan jou!!!!

Ik word ook altijd op de verkeerde plaatsen dik :) nooit bij mijn tieten, maar altijd bij mijn buik :)

Geeft helemaal niks, echt.......

als het echt een issue word voor je dan kan je altijd nog liposuctie overdenken......... maar echt, het is fijner voor je als je gewoon accepteert wie je bent.

KiWiKo Wees blij xD
Ik ben stevig maar heb redelijk flinke borsten xD
Is soms ook vervelend maar het laat het buikje minder zien (A)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:54

Maak je je druk om cellulitis? Man... Ik ben behoorlijk slank, 1.76m lang en weeg 60 kg en zelfs ik heb het! Nou moet ik zeggen dat mn billen niet in verhouding zijn tot de rest van mn lichaam, maar I LIKE IT! Net wat jij zegt, liever een lekkere kont erop, dan helemaal geen kont. En denk alsjeblieft niet dat mannen letten op jou cellulitis, want dat zien ze niet! Ik werk in een lingeriezaak en zie dagelijks blote vrouwen lichamen en alle vrouwen hebben putjes, de ene erger dan de ander, maar ze hebben het allemaal!

Ik heb ook regelmatig mannen in de winkel die niet de confectiemaat van hun vrouw weten, dan vraag ik of ze mijn postuur heeft, of die van mijn collega (of juist smaller of breder) en vaak zeggen ze dan, ja ongeveer jou postuur. Nou, dan pak ik een maatje 36 of 38. Dan komen er regelmatig vrouwen terug, omdat het te klein is en een maatje 42 blijken te hebben. Mannen kijken dus eigenlijk niet naar een maat, maar naar of ze een vrouw mooi vinden ja of nee, hun vrouw is de mooiste en het boeit ze geen reet hoe zwaar ze dan wel is, echt heel fijn om dat te zien!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:12

Niinatjuh: Ha ha ha me kont en cellulitis :D Thanks voor de reactie.

Moonsparkle: Die donshaartje zou ik niet af scheren maar ze zeggen dat ze dan donkerder en stugger worden weet niet of dat waar is maar ik voorkom het liever...

Kiwiko: Klopt ook wel en niemand laat mij daardoor staan maar schaam me er wel voor en ja ben dus bang dat als ik een jongen tegen kom dat het hem opvalt...
Ik word in het geheel dik volgens mij, mijn buik is voort ook niet meer zo plat als eerst maar toch wel blij dat ik geen Fcup heb ofzo en maar een C. Was er maar een stop vet middeltje en liposuctie zie ik niet echt zitten :D

Joyce: Ik ben dus 1.79m en ook rond de 60kg en dus ook mijn billen niet in verhouding.
Wist trouwens niet dat mannen zo slecht opletten. Mijn ex wist het trouwens wel.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:45

Ik heb ook eigenlijk een maat 36 maaruit gemakzucht koop ik eigenlijk altijd maat 38,
simpelweg omdat ik te lui ben om die broeken in te lopen!
Ik ben lang en slank maar ook ik kan behoorlijk zeuren over mijn lichaam..
Zo heb ik een hekel aan mijn 'lovehandles' en heb ik een beetje een buikje, wat je dus in mijn normale kleren niet ziet maar wel in bikini ..
En ik vind dat ik een slappe kont en bovenbenen heb.
en TOCH doe ik 2 dagen in de week aan boksen wat behoorlijk intensief is!

Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat iedereen eigenlijk altijd wel op of aan merkingen aan zichzelf hebben.
De een zit er wat meer me dan de ander ;)

Niemand is perfect, en iedereen heeft wel wat.
Er zijn altijd wel mensen waarvan je vind dat die 'mooier' dan jou zijn,
maar daar moet je je lekker niks van aantrekken!
Jij bent jij! :)
En ach gut, wat zou de wereld ontzettend saai zijn als iedereen hetzelfde eruit zag!

Maar als tip; Je hebt toch ook van die stoere zwemshorts voor vrouwen?
Dan kun je gewoon een bikini kopen en dan doe je die shorts er gewoon overheen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:22

Het zit erg comfortabel hoor! Ik sta in de zomer zoveel mogelijk op mn boardje achter de boot, dus heb daadwerkelijk een boardshort nodig, anders zakt mn bikinibroekje van mn kont als ik een klapper op het water maak. Maar een short is zeker een aanrader! En je kan uhm mooi matchen bij je bikini ;) Ze hebben nu ook een actie bij de protest shops, bikini + short = gratis slippers erbij. Ben je gelijk helemaal klaar voor de zomer ;)

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 20-04-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:35

jij hebt het dan denk ik nog neit zo ereg, ik heb het zelfde probleem, geen celulitis dan maar ben ook ereg onzeker, ik ben dan 1.70 en ben ong 63kg nu zijn tijden geweest dat het 65 was. ik heb het niet over mn hel lichaam alleen bij de heupen en boven benen, mn buik is al wat minder.
hier hebben we langer goed weer maar ik ga echt minimaal naar het strand en als ik ga ga ik met een goedde vriendin

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:38

Konden we maar een beetje ruilen. Ik ben zoveel afgevallen, heb helemaal geen kont meer. Alle broeken zakken zo naar beneden.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:17

Janna: Kickboksen heb ik ook gedaan maar was toch niet mijn ding. Maar jij hebt dus ook met kleren oke maar in bikini niet. Ik ga van de week weer even naar de winkel denk ik voor zo een short.

Joyce: Heb ooit een in een mannen zwembroek gezwommen maar wat was dat raar die natte koude plak broek op je benen ha ha ha. Was dan wel veelte koud om te zwemmen maar dat was wel raar. Wel jammer want heb dus net bikini en slippers gekocht. Maar 2 setjes kan ook geen kwaad morgen toch maar snel gaan solliciteren.

Anoushka: Dat lijkt me helemaal vervelend als je het ook op je buik hebt. Heb op de basis school in groep 7 ofzo bij een meisje gezeten die had het toen al overal behalve haar gezicht en dat was echt een perzik huidje. Maar je hebt het nu wel onder controle? Als je in Spanje woont lijkt het me heel vervelend je te schamen. Het is daar veel warmer.

Cookies: Wanneer maken we een afspraak? Morgen? Nu? Ken wel meer mensen die dat hebben geen kont wel handig nu met al die skinni jeans. Ik krijg me kont daar dus niet in en heb dus altijd een hele zoektocht naar de broek met een extra stuk kont stof!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:21

oke.. wat ik nu ga zeggen komt misschien hard over..

maar als je er zo'n last van hebt, DOE er dan wat aan!

je bent 1.79 en 60 kilo.. pfff waar hebben we het over.. :+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:07

tja ik heb ook niet meer het maatje wat ik altijd heb gehad. Heb nu maat 38-40 maar toen ik maatje 34-36 had (lang geleden hahaha) had ik ook al last van cellulitis.
"Negerinnen" figuur heb ik altijd gehad mijn vriend vind het helemaal geweldig (hoe ronder de kont hoe beter ;) zolang de taille maar smal blijven) Het enige vervelende eraan vind ik dat ik niet zomaar elke broek pas.
Mannen valt zoiets als cellulitis niet eens op.(alleen maar mooi voor de vrouwen) :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:28

Ja precies, broeken kopen is drama! Ik moet altijd een riem om omdat mn taille heel smal is, dus de broek gaat boven mn billen altijd open staan, haha.