Pfhfh wat duurd 1 dag lang!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Pfhfh wat duurd 1 dag lang!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:26

Allereerst weet ik niet of dit goed staat hier, sorry als het verkeerd staat! ;)

Morgen ben ik precies 10 weken zwanger :D.
Toen ik 6 weken zwanger was heb ik heel even iets bruin ( oud) bloedverlies gehad, volgens de vk was er niks aan de hand er kon dit met een innesteling te maken hebben. Ik dus weer gerust gesteld en verder nergens last van gehad.

Ik had voor vandaag de eerste afspraak bij de verloskundige staan voor een intakegesprek en voor morgen staat de eerste echo gepland. Nou was ik gistermiddag de vaatwasser aan het uitpakken en ineens voelde ik iets lopen, ik dacht direct..bloed!

Direct naar de wc en ja hoor bloed, maar dit keer niet bruin maar echt rood. Niet echt veel en me gevoel zei wel direct dat er niks aan de hand was, het is eigenlijk ook direct gestopt weer daarna. Vandaag dus met de vk erover gehad en die zei dat het in 50% van de zwangerschappen wel eens voorkomt, maar ik maak me nu toch weer onrustig! ;(

Ze heeft vanmorgen geprobeerd het hartje te laten horen maar ze zei wel direct eigenlijk is het nog wat vroeg want meestal vanaf 12 weken kunnen we het pas horen, en idd er was niks te horen. Maar ik moest me geen zorgen maken en morgen op de echo konden ze alles zien. Ik gevraagd of ik die echo vandaag niet kon krijgen maar dat was niet mogelijk ( de echo op een andere locatie gemaakt)

Nu weet ik van een vriendin dat zij ook in het begin van haar zwangerschap wat bloedverlies heeft gehad en met 18 weken een keer, inmiddels heeft zij een gezond kind maar bij haar hadden ze het hartje met 9 weken al wel gehoord. Ik weet dat dit niks zegt maar ik heb wel zoiets van waarom kon gewoon bij mij niet even het hartje gehoord worden zodat ik weer wat geruster ben!!

Nu moet ik dus afwachten tot morgen en pffh dat valt niet mee!! Mijn vraag aan jullie, heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties zijn welkom! ;)

PussInBoots

Re: Pfhfh wat duurd 1 dag lang!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:28

Ach meis, ik kan me voorstellen dat de minuten voorbij kruipen! Ik ben met mn zwangerschap de eerste drie maanden gewoon ongesteld geweest;) Maar ookal krijg je hier allemaal zulke berichten, het zal je ongerustheid niet wegnemen! Heel veel sterkte en ik ga voor je duimen dat alles heel gewoon normaal in orde is!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:32

Ik ben vandaag precies 13 weken en heb gister bij de verloskundige voor het eerst het hartje gehoord.
Ik heb in het begin ook wat helderrood bloedverlies gehad.Dat komt idd wel vaker voor :(:)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:37

Ik denk dat je zelf het beste kunt voelen of het goed zit met je kindje. Ik ben zelf (nog) geen moeder, maar ik denk wel dat je het voelt als het niet goed zit met je kleine.

Probeer je niet te druk te maken, het komt toch anders...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:50

Ik snap dat je het spannend vindt. Succes met de minuten aftellen en morgen met de echo :(:) Houd je ons op de hoogte?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:16

Ja ik ben blij als ik morgenochtend wakker word en we erheen kunnen, gelukkig is het om half 10 smorgens en niet pas aan het eind van de middag, ik laat het natuurlijk direct weten! Voor de andere die gereageerd hebben, bedankt! ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:26

Jeetje dat is zeker schrikken ga maar lekker vroeg naar bed vandaag dan is het eerder ochtend, mits je kunt slapen natuurlijk.

hopelijk komt het allemaal goed, succes morgen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:31

jeetje je zal dan idd wel schrikken, maar je moet je niet te veel druk maken, dat is niet goed voor de kleine.
De VK heeft er verstand van gelukkig :) dus het zit vast en zeker helemaal goed.
Succes morgen
Liefs

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:58

Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook de eerste 3 maanden bloed verloren, 2 keer voor een echo geweest twee keer alles oke bij de derde bloeding had ik zo iets van oke weer bloed maar toen heb ik niet het ziekenhuis gebeld. En nu loopt mijn zoon alweer bijna 4 jaar hier rond. Mijn ma heeft toen ze zwanger was van mij 9 maanden bloed verloren

Hopelijk gaat dit voor jou ook op en ik wens je succes morgen en als alles oke is een voorspoedige zwangerschap toe

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:07

kan begrijpen dat de dag voorbij kruipt...
ben zelf 5 wkn zwanger en krijg 11 mei een vervroegde echo voor t hartje dan ben ik 9 wkn.
dit wel omdat ik vorig jaar iets anders heb mee gemaakt wat niks met jouw te maken heeft,een miskraam,heb bij mijn dochtertje's zwangerschap ook regelmatig bloed verloren maar ze is helemaal gezond ter wereld gekomen en nu 2,5 jr.
ga straks lekker een warm bad/douche nemen en vroeg onder de wol.probeer maar van iets mooies te dromen al is dat makelijker gezegdt dan gedaan...
je zult zien dat het zo morgen is en hopelijk om niks zorgen hebt gemaakt!
laat je nog even weten hoe t af gelopen is?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 19:54

malita04 schreef:
kan begrijpen dat de dag voorbij kruipt...
ben zelf 5 wkn zwanger en krijg 11 mei een vervroegde echo voor t hartje dan ben ik 9 wkn.
dit wel omdat ik vorig jaar iets anders heb mee gemaakt wat niks met jouw te maken heeft,een miskraam,heb bij mijn dochtertje's zwangerschap ook regelmatig bloed verloren maar ze is helemaal gezond ter wereld gekomen en nu 2,5 jr.
ga straks lekker een warm bad/douche nemen en vroeg onder de wol.probeer maar van iets mooies te dromen al is dat makelijker gezegdt dan gedaan...
je zult zien dat het zo morgen is en hopelijk om niks zorgen hebt gemaakt!
laat je nog even weten hoe t af gelopen is?

Dat is wel weer een geruststelling dat jij ook regelmatig bloed bent verloren maar wel een gezonde dochter hebt :D
Je zult vast ook wel weer naar je eerste echo toeleven, het duurd ook zolang voordat het dan eindelijk zover is.
Ik ga zo idd even een lekkere douche nemen en dan lekker vroeg slapen, zodat morgen er snel is.

Als ik terug ben van de echo laat ik het weten ;)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:04

hoi,ik meld me ook even...
ik kan me heel goed voorstellen dat je de uren wel weg kunt kijken op de klok tot je morgen bij de vk bent voor de echo.
ik heb vanaf dag 1 van de zwangerschap GEEN bloedverlies gehad,maar nu op 28 weken dus wel!
ook heb ik rond de 20e week een keer,heel licht,bloedverlies gehad.
ik kan er geen verklaring voor geven,behalve stress en/of te zwaar lichamelijk werk.
ik heb nu,de laatste keer dat ik een bloeding had,wel 2 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm echo's en observatie.
er is niets te zien,de kleine ligt goed en beweegt veel.
ik mocht nar huis,mits ik het dus echt heel rustig aan doe.

ik ben benieuwd hoe het morgen met de echo gaat,ik hoop van harte dat je een heel fijne en gezonde verdere zwangerschap tegemoet gaat!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:07

Succes morgen !

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:09

pff, dat is zeker wel even schrikken ja! heel veel suc6 morgen, maar als ik de verhalen hoor van de andere moeders hier denk en hoop ik voor je dat je met een gerust hart mag gaan slapen!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:54

Dat je bloedverlies hebt tijdens het begin vd zwangerschap hoeft nog niet perse iets ernstigs te zijn. Het kan ook zijn dat er een bloedadertje is geknapt. Dat heb ik meegemaakt, je denkt dan meteen aan het alle ergere en dat is ook heel normaal natuurlijk.
Maar maak je niet teveel zorgen want dan maak je jezelf er gek mee.
Ik heb gehoort dat het per kindje verschilt hoe snel het hartje gaat kloppen, er zitten natuurlijk niet veel weken verschil in maar ongeveer een maandje toch wel geloof ik (weet het niet precies zeker).

Een dag kan idd lang duren maar maak je niet teveel zorgen en ontspan lekker, dat is ook alleen maar beter voor de zwangerschap!

Heel veel succes met de zwangerschap en geniet ervan!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:31

Om je gerust te stellen, mijn moeder is toen ze zwanger was van mij de hele zwangerschap gewoon ongesteld geweest... Ik ben paar weken te laat geboren, maar was kerngezond. Ik heb na mijn geboorte welgeteld 2,5 uur in het ziekenhuis gelegen en toen mochten zowel mijn moeder als ik naar huis.

Het hoeft echt niets te betekenen wil ik daar maar mee zeggen!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:46

Ooh wat spannend hoop dat alles gewoon goed is.

Zat te kijken naar de datum gisteren dus heel benieuwd hou het nou was gegaan... Alleen had ik er dus niet aan gedacht dat het al 12:00uur was.
Ik ga morgen voor je duimen en hoop dat alles goed is. En zullen we maar vast zeggen succes met je kleine man of meid!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 07:21

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben blij dat de volgende dag is aangebroken en over 1 uur en 10 min word de echo gemaakt..kan er niks aan doen maar ik heb er heel erg de zenuwen van :=

Als ik terug ben laat ik het nog wel even weten ;)

Groetjes

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:27

morgen samm, heb je toch een beetje kunnen slapen?
kijk iid uit naar de echo's is altijd wel weer een traktatie en toch ook een soort van bevesteging...
veel sucses dadelijk en probeer dr maar van te genieten!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:13

Alles goed gegaan...?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:16

Hoe is het gegaan?

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:17

ik ben ook heel benieuwd of allles goed gegaan is vandaag!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:20

Ben ook heel erg benieuwd hoe het is gegaan!

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:23

ben beniuewd hoe het is gegaan bij de echo?
gaat alles goed met jou en jullie baby?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:31

ik ben ook erg benieuwd :)