bedplassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

bedplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 13:27

ik heb zelf tot mijn 21e in mijn bed geplast. echt, ik schaamde me dood. elke ochtend zeiknat wakker, of een luier om. ik krijg nog de rillingen als ik er aan terug denk. nu lijkt het erop alsof het erfelijk is want mijn vader heeft het ook tot zijn 21e gedaan en mijn zoontje is nu 9 en doet het ook nog. is er iemand die dit ook heeft ( mag ook per pb) ik vind het zo sneu voor mijn zoontje, nu vind hij het nog niet erg maar wat als ie straks wat ouder is en bij vriendjes gaat slapen of op schoolmkamp gaat? ik baal er behoorlijk van maar mijn ex zegt dat mijn zoontje er niet mee zit. ( zei ik ook toen ik het deed, maar ondertussen....)

kler

Re: bedplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:56

misschien iets van zo'n plaswekker proberen? heb er niet zo veel verstand van maar is op google vast meer over te vinden. succes!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:08

Mijn oppaskindje deed het ook maar zo'n plaswekker werkt niet. Zodra er 1 druppel in de luier valt gaat de wekker af maar meestal is het dan allang te laat want voordat je goed en wel wakker bent van die wekker dan ben je al helemaal nat of kun je het echt niet meer inhouden/stoppen :Y) Hoe zeg je dat..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:24

Snachts een keertje wakker maken om te plassen?
ik heb het tot mijn 14e gedaan. mijn vader nog steeds*bloos* hij is bijna 55, hij zegt dat hij ooit kouw op zijn blaas heeft gekregen in de militaire dienst ofzo, maar volgens mij zijn mijn zus die had het ook en ik onderzocht en hadden wij ipv 2 urineleiders maar 1tje ofzo of andersom...
misschien heeft hij angst voor de wc of is het stress

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:27

Hoi, dat heb ik ook gehad.
Ik had speciale neusspree, waardoor je niet in je bed plaste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:30

Ik heb geen oplossing, maar over schoolkampen hoef je je echt geen zorgen te maken. Wij hadden ook een meisje in de klas die in haar bed plaste en op schoolkamp kwam er altijd een of twee keer een leraar haar 's nachts wakkermaken. Ze is daar nooit mee gepest, we vonden het eerder vervelend voor haar.
De reacties van andere kinderen op schoolkamp kunnen dus makkelijk heel erg meevallen. Hoewel ik snap dat hij er vanaf wil.
Hoe is het uiteindelijk bij ju gestopt? Misschien kun je datzelfde doen met je zoontje?

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:34

Helaas is niet ieder kind zo, brigitta. Ik ken genoeg mensen van mijn basisschool die iemand er wel mee zouden pesten.. Vreselijk, ook echt banketstaaf! Maar ik zou hem een/twee keer per nacht wakker maken, of zo'n speciale luier maar dat wil je ook niet op je 15e.. Vervelend!

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:35

Mijn broertje is 18 en op dit moment gaat het goed met zijn bedplassen. Maar regelmatig heeft hij periodes dat hij elke ochtend wakker wordt in een nat bed.
Wat hij doet als hij op kamp of ergens gaat logeren(niet bij familie en 1 hele goede vriend die het ook heeft gehad tot 16 jaar) is een medicijn slikken, hij moet dan 1 of 2 pillen in nemen en dan is hij 99 van de 100 keer gewoon droog.
Hij vind het zelf een goede oplossing en hij hoopt dat hij er ooit vanaf komt.
Plaswekker etc hebben we allemaal geprobeert, maar voor me broertje werkt dat niet, hij sliep door de wekker heen en wij waren allemaal wakker in huis, geen succes dus.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:43

patserke schreef:
Snachts een keertje wakker maken om te plassen?
ik heb het tot mijn 14e gedaan. mijn vader nog steeds*bloos* hij is bijna 55, hij zegt dat hij ooit kouw op zijn blaas heeft gekregen in de militaire dienst ofzo, maar volgens mij zijn mijn zus die had het ook en ik onderzocht en hadden wij ipv 2 urineleiders maar 1tje ofzo of andersom...
misschien heeft hij angst voor de wc of is het stress

Juist niet 's nachts laten plassen zegt onze huisarts, je stimuleert bedplassen hiermee. Omdat het kind nog niet helemaal wakker is gebeurt het voor het kind niet bewust. Mijn broertje is nu 11 en plast ook nog vaak in bed 's nachts. Als mijn ouders hem 's avonds laat nog laten plassen herinnert hij zich hier de volgende dag niets van.

Ik volg dit topic even, omdat mijn broertje het dus ook nog steeds doet. Zelf was ik er op m'n 9e ofzo vanaf....

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:50

De zoon van een vroegere vriendin van mij deed dit ook nog op zijn 15e en die heeft toen een bepaald soort neusdruppels van de arts gekregen en hierna heeft hij af en toe nog een ongelukje gehad maar niet meer dagelijks.
Misschien kun je het eens navragen bij je DA

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:55

Ik heb het ook een tijd gehad. Ik had toen een plaswekker. Dat hielp bij bij heel goed.

En je kunt het altijd proberen. Nooit geschoten is altijd mis!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:55

ik ben er vanaf gekomen toen ik een vriend kreeg, en dus anders ging leven

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:59

Plast je zoontje ook overdag in zijn broek of echt alleen s nachts

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:12

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 15:16

roosje84 schreef:
Plast je zoontje ook overdag in zijn broek of echt alleen s nachts

nee alleen snachts. een plaswekker zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn omdat je vaak nog half slaapt en dan is het leed al geschied. ik kreeg een tip over minrin, dat ga ik eens aan mijn ex voorleggen of hij dat niet wil proberen. ik zelf heb toendertijd meegedaan aan een expiriment van een academische ziekenhuis wat een soort apparaatje had wat je moet inbrengen, dan je blaasspieren heel hard moest aantrekken en dan konden ze zien hoe veel kracht je in je blaasspieren had. ik moest mijn blaasspieren gaan trainen en uiteindelijk heeft dat me geholpen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:18

@ Lonneke: Een plaswekker helpt wel bij sommigen dus zal het toch eens proberen. Op deze manier leert het kind wel wakker worden (dat ding gaat nl. mégahard af dat je meteen stijf in je bed zit) om te gaan plassen. De eerste keren zal het allemaal net te laat zijn, maar daarna leren ze het van zelf. :)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:23

Ik vind een extra keer naar de wc brengen later op de avond helemaal geen raar idee! Mijn vader heeft me denk ik tot mijn 7e altijd nog even naar de wc laten gaan als hij zelf ging slapen. Dan lag ik er zelf al even in. Soms wist ik er de volgende dag ook nix meer van, maar als je hiermee voorkomt dat hij in zn bed plast.... Zeker het proberen waard! Mijn vader deed het uiteindelijk steeds vroeger, en toen niet meer. Heeft hij met ons allemaal zo gedaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:33

lonneke schreef:
ik kreeg een tip over minrin

Dat heeft mijn zusje op een gegeven moment ook gekregen. Voor haar werkte het erg goed.

_Judje_ schreef:
Ik vind een extra keer naar de wc brengen later op de avond helemaal geen raar idee! Mijn vader heeft me denk ik tot mijn 7e altijd nog even naar de wc laten gaan als hij zelf ging slapen. Dan lag ik er zelf al even in. Soms wist ik er de volgende dag ook nix meer van, maar als je hiermee voorkomt dat hij in zn bed plast.... Zeker het proberen waard! Mijn vader deed het uiteindelijk steeds vroeger, en toen niet meer. Heeft hij met ons allemaal zo gedaan.

Het schijnt dat sommige kinderen daardoor juist gaan bedplassen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:37

Ik heb het ook tot op latere leeftijd gedaan, ik werd 'snachts uit mijn bed gehaald en zo bleef het altijd droog, dit wakker maken hebben we op een gegeven moment steeds later gedaan, eerst in kwartiertjes, toen halve uren later tot het rond 7 uur 'sochtends was. Ik wordt nog steeds standaard 7 uur 'sochtends wakker, hoef alleen lang niet altijd meer te plassen gelukkig :P

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:39

Ik heb zelf ook tot mijn 14e geloof ik in bed geplast.
Mijn ouders hebben vanalles met mij geprobeert.
Mijn vader maakte mij elke nacht wakker om naar de wc te gaan en we maakten een lijstje met dat ik zonnetjes mocht tekenen als ik niet in mijn bed had geplast en als ik 10 zonnetjes had kreeg ik een cadeautje, enz.

Het is bij mij vanzelf opgehouden, hier was ik zo blij om, want had enorme heimwee als ik uit slapen ging (was bang om in bed te plassen) en zelf zo verdrietig omdat het elke nacht weer hetzelfde was.
Toen ik een keer een weekend weg met school ging heb ik van de dokter pillen ervoor gekregen.
Deze hielpen ook.

verder heeft mijn neefje een plaswekker gehad, geloof dat dit voor hem wel goed werkte!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:03

een plaswekker hielp bij mij niet goed omdat ik er gewoon doorheen sliep.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:11

Door plaswekkers sliep ik ook heen.
S0WHAT schreef:
Ik had speciale neusspree, waardoor je niet in je bed plaste.

Ik heb ook neusspray gehad, minrin of minirin geloof ik. Dat doet iets met de hypofyse waardoor er 's nachts (na het sprayen) minder vocht verzet wordt dacht ik. Werkte perfect! En van die erfelijkheid, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Bij ons kwam het in de familie ook veel voor. Heel lastig probleem!

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:56

ik heb de neusspray minrin gehad, hielp niets.
Heb nu de pillen enee.... het werkt!!!
Ook ik heb er jaren lang last van gehad, ben 22.
Kan nu tenminste zeggen, goh ja, dat was mijn eigen schult!
(weining slaap en toch doorgaan, ziek wezen en toch doorgaan, dat soort dingen)
Liever slaap ik niet bij anderen, het zal je maar gebeuren!
Maar de minrin pillen werken bij mij erg goed.!

De plaswekker, hetzelfde als meerdendeel hier.
Je wordt half versuft wakker en helaas.. T leed is al geschied.
Plus het feit dat je zo gestresst slapen gaat omwille van die plaswekker dat het al helemaal misgaat.
Tevens heb ik ook wel eens een wekker snachts gezet, in de hoop dat ik het voor was.
helaas.. tegenvaller. Of het was net gebeurt.
Of ik ging naar de WC daarna in de hoop dat het klaar was, nou nee dus..

Ik hoop dat wat je voor je zoontje probeerd helpt!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:24

Ik heb niet tot een hogere leeftijd bedgeplast. Toch wil ik hier 1 ding op zeggen. Mijn ouders lieten mij ook altijd naar het toilet gaan als ze zelf naar bed gingen. Daar kon ik mij nooit wat van herrineren de volgende dag.
En wat doe ik nu? Ik ga 's nachts naar het toilet, en kan mij dat ook niet heugen de volgende dag. Ik trek dan alleen niet door, dat is alles en daardoor weet ik het ook. (waarschijnlijk ga ik er in mijn dromen vanuit dat mijn ouders doortrekken :D )

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:45

Ik ben toendertijd heel professioneel geholpen door de GGD, echt een aanrader. Ben daar via de schooldokter terecht gekomen, was in Amersfoort.

Medicijnen: uit den boze. Je spieren worden er alleen maar slapper van omdat je erdoor ontspant, terwijl ze juist sterker moeten worden.

's Nachts wakker maken: ook niet goed. Kind moet zelf leren te reageren op het plasseintje in de hersenen. Door steeds opnemen gaat dat niet werken.

Het doel van de GGD training is dit:

Als je moet plassen krijg je een seintje in je hersenen, dat vervolgens je blaasspieren moet reguleren. (Wacht even met plassen, dat mag straks). Bij bedplassers wordt komt dat seintje te laat. Het kwaad is al geschied voor het kind zich bewust wordt dat het moest plassen. De training gaat het seintje vervroegen: eerst een seintje, en daarna plassen, en niet andersom. De ouder(s) volgt/volgen de trainingsavonden, en thuis gebeurt het echte werk.

Dit doen ze door middel van een plaswekker in een speciaal broekje met draden erdoorheen. Die plaswekker maakte zo'n rotherrie dat je er niet doorheen kon slapen. Naast die wekker moest je oefeningen doen, waardoor de spieren sterker worden om het op te kunnen houden.

Het kost jou als moeder veel energie en nachtrust, maar dit is de enige manier om je kind er snel en blijvend vanaf te helpen. Het kan een poosje stoppen, en in de pubertijd weer terugkomen.

Ik ben mijn ouders enorm dankbaar dat ze dit voor mij over hebben gehad. Ze bleven altijd positief ondanks de bloed, zweet en tranen die het gekost heeft.