échte stevige schoenen die steun geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

échte stevige schoenen die steun geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:04

Daar ben ik naar opzoek,
ik heb ontzettend veel schoenen maar de meeste zijn met hakken of hebben (vrijwel) geen steun of een voetbed.
Aangezien ik in een ijssalon werk en dat nu nogal rennen en druk is en geen momentje kan zitten, en ik erg snel last krijg van mijn voeten wat omhoog gaat in knieën en rug heb ik gewoon goede schoenen nodig.

Ik heb erg fijne laarzen van Reef gekocht in de aanbieding met een super voetbed, maar dat zijn echt snowboots en met dit weer word dat toch wat te veel van het goede :D
Ik zat nu zelf na te denken over wat nou echt schoenen zijn die gemaakt zijn om heel de dag op te lopen/staan, en het liefst iets van slippers of richten de zomerschoenen.
voor zover ik weet kan ik nu alleen even Birckenstocks en Crocks bedenken, maar op Crocks zul je mij niet zien lopen.
Nog meer mensen suggesties? het liefst ook nog een beetje betaalbaar en niet foeilelijk :D

Blue_Eyes

Re: échte stevige schoenen die steun geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:07

Ga eens bij een fatsoenlijke schoenenzaak kijken. Daar kunnen ze je aan vanalles helpen. Tipje: Ecco's? :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:24

Ga binnenkort ook bij een schoenenzaak kijken, maar er zijn altijd wel standaard merken waar gewoon bekend van staat dat ze goed zijn voor je voeten
oa birckenstocks, mephisto(alleen is mephisto me wat te duur meestal).

Ecco's zat ik ook al aan te denken

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:29

Ik heb ook lang op Ecco's gelopen, die geven meestal prima steun inderdaad. :j

Heb momenteel ook een paar Wolky's waar ik prima mee kan lopen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:33

ik heb hele hippe birckenstocks! Ik kan er uren op doorgaan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:37

Ecco's zijn prima! :)

Ik heb zelf lage en hele lichte (en goed ademende :P) wandelschoenen gekocht bij de outdoorzaak. Ik kan daar de hele dag op staan! heerlijk! :)
(merk weet ik zo even niet)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:39

Geox? ;)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:39

Birckenstocks vind ik zelf erg fijn, maar ook Ariat terrains...
Daar zit ook een voetbed in en kan ik werkelijk de hele dag op lopen, geven steun en zitten fijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:40

En een stel fijne bergschoenen?
Ik heb Lowa's en daar loop ik hele dagen op met mijn werk, ook de hele dag rennen en doen.
Anders krijg ik gegarandeerd last van hele vermoeide en pijnlijke voeten, knieen en rug.
Die zijn ook hoger waardoor je enkel ook meer ondersteund word.
Ik verslijt een paar in 9 maanden, maar bij jou hebben ze neem ik aan niet dagelijks water en schoonmaakmiddelen te verduren. :+
En dan echt elke dag helemaal nat. Versleten waren ze niet, het leer was helemaal uitgedroogd door de schoonmaakmiddelen en het water.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-04-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:42

Ik heb hele fijne schoenen gehaald bij Olympia in Veldhoven, die man kon mij heel goed adviseren welke schoenen nou goed waren voor je voeten als je veel moet staan en lang moet staan en moet lopen enz. (waren ecco's geloof ik, maar wel sportief)
Ik zie dat je in de buurt woont, dus misschien een tip?
Hij zei trouwens wel ook dat Nike Airmax en Crocs en dergelijke funest zijn voor je voeten. Lopen heerlijk, maar geven totaal geen steun en zijn dus eigenlijk gewoon rotzooi.

*edit; ik heb wel de eerste paar dagen écht last van mijn voeten gehad en spierpijn gehad, gewoon omdat ik het niet meer gewend was om op goede schoenen te lopen :+ Nu lopen ze heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Britt op 13-04-09 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:42

bergschoenen zou ik afraden := wandelschoenen zijn beter. (je moet niet hoger dan een a of a/b klasse (=wanderschoen) anders heb je veel te zware schoenen die geschikt zijn voor ruiger terrein en geloof me: dan heb je pas écht last van je voeten met die stugge dingen :P)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:45

Oke, wandelschoenen dan. :+
Ik scheld die van mij altijd voor bergschoenen uit. :o
Die van mij zijn ook helemaal niet zwaar en heerlijk soepel.

Dit zijn ook de enige schoenen die ik nog draag trouwens, ik heb ze dag en nacht aan.
Het scheelt in de vermoeidheid gewoon heel veel dat mijn enkels gesteund worden.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 15:59

Dankje BrittKitt, die zit idd erg dicht bij mij in de buurt (en helemaal bij mijn werk)
Fijn weetje over crocs en nike maar daar hou ik toch al niet zo.

Denk dat wandelschoenen niet echt een goed idee zijn :=
ziet er niet heel erg charmant uit als 'ijsmeisje' weet verder wel dat die idd erg fijn lopen.
MarcoBorsato schreef:
ik heb hele hippe birckenstocks! Ik kan er uren op doorgaan

Zijn die ondertussen al wat betaalbaarder geworden? En geven ze echt goed steun? ik weet dat er een fijn voetbed in zit maar schiet je er niet snel uit ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:28

Ik heb nu eindelijk heerlijk werk waar ik gewoon op mijn werkschoenen met stalen neuzen kan lopen, dus dat scheelt een berg :+ :D

Voor de winter zweer ik bij mijn 'mannen'-schoenen. Ik heb deze : https://www.charlesclinkard.co.uk/image ... 890100.jpg

Voor de zomer heb ik Ecco sandaaltjes. Die droeg ik trouwens ook heel veel op mijn werk in de horeca / hotel. Zwart en gewoon netjes.
Beetje dit idee : http://www.vakantiewereld.com/nl/catalo ... r/Sandalen
(Keen Venice) maar dan van leer, en stúkken eleganter, wat smallere bandjes enzo.

Ik zou je dus ook Ecco willen aanraden :j

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:31

Ik raad de le coq sportifs ook zeker af, echt geen fatsoenlijke steun geven die kartonnen schoentjes.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:32

Ik ben langs een orthopeed gegaan en heb zooltjes op maat laten maken (wordt (deels) vergoed door de verzekering).

Haal je standaard zooltje eruit, op maat gemaakt zooltje erin.
Perfecte steun in elke schoen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:51

@Luxorvalkje: maar niet bij iedere schoen kan de zool eruit en niet iedere schoen is hoog genoeg om je eigen zool in te stoppen :n Als de schoen te laag is, kom je te hoog in de schoen en dan loop je ze zo uit, das natuurlijk ook niet de bedoeling ;)

@TS: mijn moeder zweert bij gaastra's, misschien is dat wat?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:52

Gabor's schijnen ook erg fijn te zijn. Pasvorm is iig erg fijn en ze zijn er in halve maten.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:53

kijk eens op: http://www.swissmasai.nl Hier vind je MBT schoenen en deze zitten echt super!! Je betaald er wel wat voor. Bij een schoenenwinkel die ze verkoopt kan je ze uitproberen, ze lopen echt anders dan anders.

Ideaal voor mensen die veel lopen (oa verzorging)

Neem de tijd en bekijk de site!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:55

Maar maak je met die MBT's je voeten niet ontzetten lui? Ze hoeven niks zelf meer te doen en het afrollen doet de schoen voor je zeg maar :=

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:57

BrittKitt schreef:
Maar maak je met die MBT's je voeten niet ontzetten lui? Ze hoeven niks zelf meer te doen en het afrollen doet de schoen voor je zeg maar :=

Juist niet, je loopt toch, er zitten geen wielen onder :D Heel goed voor je spiermassa, die train je ook
gelijk.

Moet zeggen dat de meeste echt vreselijk lelijk zijn maar bij model onder Proffesionals zit wel een heel leuke witte

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:57

@ Corelli: Heb er zelf nooit last van. Laatst een keer mijn oude puma's aangehad met stappen. Was geen probleem. Kan ze ook aan in open schoenen. Zijn heel normaal, in mijn geval dan.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:58

Ik wou net zeggen ze zijn wel uberlelijk die MBT's! Hahaha! Maar ja als er iets niet fijn is dan is het wel pijn aan je pootjes! :(

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:02

Ik heb op lange dagen in de horeca ook gewoon op mn bergschoenen rondgestampt. Ideaal, anders kreeg ik echt teveel last van m'n voeten....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:04

Ach ja met elk staand beroep krijg je last maar voornamelijk vermoeide voeten. Goed verwennen na het werken :)