Ondanks pil toch zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Ondanks pil toch zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:43

Hee bokt! ;)

Ik plaats dit nieuwe topic omdat ik er een beetje mee zit dat vrouwen in mijn naaste omgeving zwanger zijn geworden ondanks dat ze de pil nauwkeurig slikten.
Deze dames hebben niet iets gehad waarvan de pil minder goed werkt, zoals bijv. buikgriep of diarree. Een van die vrouwen is mijn eigen moeder! Ze heeft me verteld dat ze zwanger werd van mijn jongste broertje, -9 jaar verschil met mij- ondanks dat ze de pil (microgynon30) nauwkeurig slikte. Mijn broertje is natuurlijk net zo veel gewenst als de andere twee kinderen van mijn ouders, maar het is me toch wel op het hart gedrukt dat ik uit moet kijken met de anticonceptiepil!

Een andere vrouw die het ook is overkomen is een meisje die ik ken van Volleybal. Het is een heel lang verhaal wat haar overkomen is, ik zet het hier in het kort neer: Zij slikte de pil. Een middelzware, zoals zij het noemde. Ze merkte niet dat ze zwanger werd, want ze was naar een 'lager' team gegaan bij de volleybal. Ze dacht dat ze dikker werd puur alleen omdat ze aankwam omdat ze nu minder trainde. Ze kwam ook aan, maar dat lag natuurlijk ook aan de baby die ze droeg! Ze slikte de pil gewoon door. Wel eens misselijk geweest..nooit gedacht aan zwanger zijn..nooit naar de dokter geweest. Ze werd zelfs nog gewoon ongesteld!! Totdat ze 8 maanden (!) zwanger was en buikkrampen kreeg. (zo omschreef zij het) Deze waren erg hevig, dus ze ging naar de dokter en die wist haar te vertellen dat ze over ong een maand een baby zou krijgen! De baby is een jongetje, nu 2 jaar oud en helemaal gezond.

Ik gebruik Yasmin, een minder lichte anticonceptiepil dan microgynon. Mijn dokter noemt het een 'gemiddelde pil'. Mijn vriendin, die zich veel meer met mensenwelzijn bezig houdt dan ik, zegt dat ik me niet druk moet maken als ik de pil nauwkeurig slik en verder geen buikgriep o.i.d. heb gehad. Toch zorg ik dat ik elke ochtend, binnen 2 uur rondom dezelfde tijden, de pil slik. Al is het alleen al voor de zekerheid.

Laatst las ik 'Vriendin', dit is al een oudere versie, van 2008. Daarin stonden 4 tienermoeders, met daarbij een kort verhaal hoe het is gegaan en hoe hun leven er nu uit ziet met een kind. 3 van die 4 tienermoeders werd toch zwanger ondanks dat ze de pil slikten. Er stond verder niet bij of ze buikgriep/diarree of iets anders hadden gehad wat de werking verminderd.

Nu zit ik hier een beetje mee in mijn maag. Ik heb een vriend, sex, gebruik alleen de pil. Als er ook maar iets mis gaat (zoals dat ik me niet zo lekker voel, of dat ik de pil voor mijn gevoel te laat slikte, ondanks dat het nog wel binnen 8 uur is) dan hebben we geen sex meer zonder nog een ander voorbehoedsmiddel. Toch ben ik ergens bang dat dit mij ook overkomt.

Ik open dit topic om te vragen wat jullie vinden. Of ik me terecht druk maak of juist helemaal niet..? Wat zijn jullie ervaringen met de pil..? Nja.. en gewoon om erover te praten natuurlijk! ;)

Charaz

Re: Ondanks pil toch zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:46

Ook ik ben ondanks goed gebruik van de pil (ook microgynon30 trouwes) zwanger geworden. De verloskundig vertelde mij dat ze dit verhaal vaker hoorden bij de microgynon30.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:46

ik hoor wel vaker dit soort verhalen, maar je kunt me niet wijsmaken dat je niet doorhebt dat je zwanger bent dat moet je wel voelen !!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:48

Ik kwam er met 10 (?) weken ongeveer achter, maar ik geloof best dat sommige mensen het niet merken, ik denk dat je daar moeilijk over kunt oordelen als je het niet zelf hebt mee gemaakt.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:48

Oh jee :oo Ik gebruik ook microgynon 30 :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:49

Bij sommige kun je twijfelen of ze m wel regelmatig slikten... of toch een (paar) keer vergeten zijn..

Maar ongeveer 4 op de 1000 vrouwen wordt ondanks de pil zwanger... Heb ook een nichtje waar moeders er na een maand of 4/5 zwangerschap achterkwam dat ze zwanger was, niet geheel gepland...

zou me dr niet al te druk om maken, kans dat t misgaat is klein!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:50

Klasgenootje van mij, ook zwanger door de pil heen, kwam door de antibiotica die ze slikte.

Cyntje

Nee hoor Armani dat hoeft helemaal niet ;)
Ik voelde de kleine pas na 20 weken en toen zag je nog totaal niks aan mijn postuur :)

Ik heb het zelf niet meegemaakt overigens. Ben 2 jaar geleden gestopt met de pil en nu pas zwanger. Omdat ik de pil slikte werd ik ongesteld terwijl mijn lichaam dit zelf niet kon toen ik stopte met de pil, uiteindelijk bleek dit aan mijn gewicht te liggen!

M_Vainqueur

Ik snap je punt heel goed! Ik zelf ben ook echt in de zenuwen voor dit allemaal. Als ik al iets buikpijn heb of iets misselijk voel ga ik gelijk helemaal stressen enzo, dus voor mijn gevoel maak je je zeker niet te druk! Maar ik ben ook wel heel benieuwd wat anderen er van vinden.

En een vraagje over die 'zwaarte' van de pil, zal dat nou echt zoon verschil zijn? Ze zijn toch allemaal als 'ongeveer helemaal veilig' bestempeld of ben ik nou gek?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:51

Lex schreef:
Klasgenootje van mij, ook zwanger door de pil heen, kwam door de antibiotica die ze slikte.

'Stom'... want op de bijsluiter van de AB staat altijd nadrukkelijk vermeld dat je pil dan minder werkzaam is... :)
@ Chloek maak je geen zorgen, ik heb 8 jaar lang Microgynon30 gehad en nooit geen problemen met ongewenste zwangerschappen :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:52

Armani88 schreef:
ik hoor wel vaker dit soort verhalen, maar je kunt me niet wijsmaken dat je niet doorhebt dat je zwanger bent dat moet je wel voelen !!
Dat vind ik ook hoor..! Ik ben zelf erg 'voorzichtig' met mijn lijf en kan me echt niet voorstellen dat ze het niet merkte! Maar het was wel zo.! Ik heb haar ongeloof, haar schrikreactie.... echt! Het was zo raar..! ik heb het allemaal mee gemaakt toen.

Oh.. wat ik er bij vergeten ben (ik wou het kort beschrijven maar heb het dus TE kort geschreven.. :Y) ) is dat haar placenta voor de baby lag. Dus ze voelde m niet, ook niet schoppen zei ze.
Overigens is ze wel een beetje een verwaande meid die weinig aantrekt van andere mensen en zich erg weinig bezig houdt met gezond zijn en haar lijf en uiterlijk enzo (vind ik).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:54

Wat bedoel je met voor??? Voor de uitgang of 'op de buik'?

Ik heb hem namelijk ook op mijn buik liggen en daardoor KUN je het later voelen maar dat hoeft dus niet. Ik zat rond de 20 weken en dat is nog vrij normaal :)

Mijn nichtje merkte ook pas vrij laat dat ze zwanger was. Pas sinds een week of 6 kan ik met recht zeggen dat ik echt iets voel maar voorheen zou ik ook kunnen denken dat het mijn darmen waren hoor :+

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:56

Nimmy schreef:
Bij sommige kun je twijfelen of ze m wel regelmatig slikten... of toch een (paar) keer vergeten zijn..

Maar ongeveer 4 op de 1000 vrouwen wordt ondanks de pil zwanger...

Ik ken om me heen ook aardig wat meiden die ondanks pilgebruik zwanger geworden zijn, eentje zelfs nu voor de tweede keer.... en dan vraag je je toch af....
Ik geloof best dat er gevallen zijn waarbij er op een juiste manier geslikt wordt en mensen toch zwanger raken, maar ik denk ook dat er een hoop niet toegeven dat ze er slordig mee om gegaan zijn.
Laatst bijgewerkt door Diva op 09-04-09 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ingetarita

ik heb 3 jaar microgynon 30 geslikt en kreeg nu bij de aptheek ineens een andere:stediril 30 werd tussen deze 2 door een maand niet ong. was echt de schrik van me leven maar gelukkig niet aan de hand..je zou hierdoor maar een kind op je 17e krijg liever niet

mackkwek

ook hier een "slachtoffer" van de pil

mijn oudste dochter is ook door de pil microgynon30 heengepiept.
ben verder een erg consequente pilslikster,.was niet aan de diaree etc.

daardoor heeft de huisarts mij toen microgynon50 voorgeschreven.een sterkere pil van hetzelfde merk,meestal gebruikt in die sterkte door vrouwen in de overgang.

maar zoals jullie hebben kunnen lezen in een ander topic ben ik inmiddels bevallen van een prachttweeling.
leuk detaill: ook deze meiden zijn door de pil heen gegaan.

heb nu de pil dus afgezworen en mn man heeft zich inmiddels laten "helpen".

dus tja,.. ik heb twee zwangerschappen door de pil gehad. dus zou zeggen: ga voor dubbele veiligheid.

ps. even voor de duidelijkheid,.mijn meiden waren mischien niet gepland,maar wel méér dan welkom.

Ladygiroc

Ik ben niet zwanger geraakt van de Microgynon30 maar wel kwam mijn menstruatie stug door als ik de pil een keertje door wilde slikken. Ik heb nu de microgynon50. Die schijnt vrij zwaar te zijn..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:57

Ik slikte voorheen microginon30, maar om een of andere reden is deze vervangen oid :? kreeg ik te horen bij de apotheek, ik slik ook altijd netjes de pil en sla om de maand de stopweek over.
Nu was dat voorheen nooit een probleem maar nu met die nieuwe pil werd ik halverwege de 2e strip (geen stopweek, volgende strip gewon begonnen) al ongesteld, dit heeft aangehouden tot het einde van de strip, toen mijn stopweek ook nog en daarna hield het gelukkig weer op.
ik ben dus 2.5 week ongesteld geweest :%

ik ga een afspraak maken met de HA want nu ben ik bang dat dit een te lichte pil voor mij is, (en nou hopen da tik ondertussen dus niet zwanger ben geworden.... :=)

Ik weet niet precies meer hoe die pil heet, was eindelijk blij dat ik microginon uit de strot kon krijgen :Y)
Voor de geinteresseerden wil ik dit wel even opzoeken :j

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 15:57

Cyntje schreef:
Wat bedoel je met voor??? Voor de uitgang of 'op de buik'?

Nu vraag je me wat..! Ben zelf nooit zwanger geweest en heb er -eerlijk gezegt- weinig verstand van! ;) (ja bij koeien, paarden, honden en katten :+ maar daar gaat het nu niet om). Maar volgens mij bedoelde zij dat de placenta 'op de buik' lag. Dus tussen haar buik en de baby.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:00

ingetarita schreef:
ik heb 3 jaar microgynon 30 geslikt en kreeg nu bij de aptheek ineens een andere:stediril 30 werd tussen deze 2 door een maand niet ong. was echt de schrik van me leven maar gelukkig niet aan de hand..je zou hierdoor maar een kind op je 17e krijg liever niet

Wat iemand uit de zorg tegen mij zei: Vroeger kreeg je microginon30 als stediril niet werkte, even goed opletten dus. en desnoods op een zwaardere overstappen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:00

Tja.. Het kan altijd
Ik ben dr soms ook wel angstig voor en doe het dus ook liever "dubble dutch"
Ik gebruikte ook eerst micro30 maar dat hielp niks tegen mijn menstruatiepijnen waar ik nou juist voor aan de pil ging, dus ik heb nu de Yasmin.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:02

cp112 schreef:
ingetarita schreef:

Wat iemand uit de zorg tegen mij zei: Vroeger kreeg je microginon30 als stediril niet werkte, even goed opletten dus. en desnoods op een zwaardere overstappen.

snapte al niet waarom ik een andere kreeg had het eerst ook niet door tot ik niet ong werd .ging naar het doosje kijken andere dus ;( die apotheekvrouwke had niet eens gezecht dat ik een andere had ;(
als je over stap mag je toch ook normaal niks doen ofwel?
Laatst bijgewerkt door ingetarita op 09-04-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:02

Ladygiroc schreef:
Ik ben niet zwanger geraakt van de Microgynon30 maar wel kwam mijn menstruatie stug door als ik de pil een keertje door wilde slikken.

Dat had ik ook toen ik Microgynon30 slikte! Ben overgegaan op Yasmin toen ik een zwaardere pil vroeg aan de dokter. Die mocht ik niet..! Hij schreef me Yasmin voor. Die is iets zwaarder. 'Gemiddeld' noemt mijn dokter m dus. Volgens mij is het puur voor m'n vertrouwen dat ik nu een andere pil hebt.. want die verhalen van Mic30 := .. maken mij er niet zekerder op. Ik heb trouwens nooit last van zware menstruatiepijn, dus dat was sowiezo niet de reden.
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 09-04-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:03

ik snap niet dat jou arts jasmin als middel pil omschrijft.
Toen ik begon met de pil werd ik juist op de jasmin gezet omdat dat zo'n lichte pil is. Naarmate ik wat langer ongesteld was brak ik er door en ben ik over gezet op een sterkere (microgynon)

Echter heb ik niks als slechte ervaring met de pil in alle opzichten dus ik ben overgegaan op de mirena spiraal en ben nu val al het gedonder af, heb hem nu 1 jaar en 3 maanden ben ben in al die tijd maar 4 keer even ongesteld geweest! Een verademing is het. Maar ook daar mee piepen er nog weleens baby's tussen door.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:04

Mijn mama raakte zwanger van mij toen ze netjes de pil slikte. Het kán mis gaan natuurlijk. Ik hoop alleen ook dat het mij niet zal overkomen :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:05

Niks is nu eenmaal 100% veilig helaas :n grapje van moeder natuur :P :roll:

Ik zat er laatst ook over te denken over te stappen op een spiraal, maar kan mij er nog niet echt helemaal toe aanzetten om het te doen :Y)