Psychologisch onderzoek...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Psychologisch onderzoek...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 14:39

Morgenochtend heb ik het eerste deel van een indicatieonderzoek bij een Top Referent Trauma Centrum. En ik ben echt stikzenuwachtig, niet normaal. :\ Hoe, wat en waarom; lang verhaal. Ik moet drie ochtenden daarheen en morgen is dus de eerste keer. Het begint met een soort kennismakingsgesprek en dan heb ik anderhalf uur vragenlijsten en een interview. Dan pauze en tot slot nog een gesprek. In totaal ruim drie uur. De andere twee dagen zijn vooral veel interviews.

Pff... zie er behoorlijk tegenop. Iemand hier die al eens zoiets heeft 'doorstaan'? Ik vind het vreselijk moeilijk...

Denk dat ik straks maar weer 's de Sims ga installeren ofzo, om de tijd tot morgenochtend door te komen. Heb van ellende nu zelfs een topic aangemaakt. :+

Nicje87

Re: Psychologisch onderzoek...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:45

Hey toekie! Lang geleden zeg een topic van jouw!
Ik zal jouw topic over je vader nóóit vergeten! Wat hield jij je sterk zeg!
Heeft dat psychiologisch onderzoek hier ook mee te maken?
Heel veel sterkte in iedergeval. Ik hoop dat het gelukt is met die sims ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:49

Ik heb ook eens heel veel testen moeten maken (niks met trauma te maken trouwens), en ik had er echt een verschrikkelijke hekel aan... En idd, het duurt zo lang. Die zenuwen had ik ook altijd, maar als je er eenmaal bent valt het wel mee. Leuk is het niet, daar niet van..

Succes, en veel plezier met de sims. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:53

Dat zullen best pittige dagen worden lieverd. Heb het zelf nooit hoeven doorstaan, maar een goede vriendin van me wel. Die zag in eerste instantie van een heleboel vragen het nut niet echt in (ivm de reden waarom ze die intakes kreeg), maar later in haar behandeling wel.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je nu moet wensen. Sterkte? Of succes?
Ik stuur je in gedachten gewoon een dikke knuffel.
:(:)
Hou je taai meis.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:35

iloveyah87: Nee dat heeft er niet echt iets mee te maken. Of ja, indirect misschien wel omdat het een opeenstapeling van allerlei dingen is. Maar in principe staat het los van het 'trauma' (wat een raar woord om op mezelf toe te passen...) waarvoor ik bij dit centrum een onderzoek (en misschien behandeling) krijg. Meer informatie daarover kun je evt hier vinden: http://www.lcvt.nl/ :o

Anthea: Het klopt inderdaad wel dat het vaak meevalt als je er eenmaal bent. Net als bij andere 'enge' afspraken. Alleen dit voelt echt als een sollicitatiegesprek; ik word aangenomen of ik sta weer op straat. :\ Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar slechte ervaringen wat betreft hulpverlening en voor mijn gevoel is dit mijn laatste kans. Ben bij dit centrum (binnen het GGzE) terecht gekomen via de crisisdienst.

Sonja: Da's wel fijn om te horen, ja het zal uiteindelijk allemaal ergens goed voor zijn. Dankjewel voor de knuffel. :*

Ben net terug van mn paard, nu gaat de lange avond en nacht voor het onderzoek beginnen. :o De sims zijn nog niet geïnstalleerd, misschien straks. Ghehe... Bedankt voor jullie lieve woorden!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:33

Hey Toekie.
Ik vroeg mij af hoe het is gegaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:11

Hoe is het gegaan? Is het je meegevallen?
Ik heb zelf in aug. een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad. Zag er toen ook vreselijk tegen op. Heb door de zenuwen toen zelfs een deel niet kunnen maken. bij mij maakte het onderzoek ontzettend veel los kan ik me herinneren.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:26

Op zich viel het mee, moet ik toegeven. Maar het is zo veel dat ik het helemaal niet goed uitgelegd krijg, sowieso vind ik dat al onwijs lastig. Ik vergeet ook altijd van alles. Dus achteraf voelde het alsof ik gefaald had en liep de hele tijd met zo'n raar onbestemd gevoel. Komende donderdagochtend moet ik voor de tweede keer en dan wordt één test met een videocamera opgenomen. :oo Niet vanwege mij maar omdat het iets nieuws is, dus als 'back up' hulpmiddel voor de psychologen. Pff, niet leuk. :\

Thanks for asking, zag het net pas. :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:24

Dat is wel extra heavy dat het opgenomen wordt! Ookal is het niet voor jou, toch is het een extra druk. Succes alvast!!!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:38

Lieve Toekie,

Ik wens je enorm succes op deze weg.
Kan niet zeggen wat je te wachten staat heb het zelf niet bij de hand gehad maar wilde je gewoon even laten weten dat ik je een ontzettend leuke en sterke meid vind (hebben elkaar op NK eens ontmoet haha en verder 'ken' ik je van de HK)

Helaas kan ik niets anders voor je doen dan je veel kracht toe wensen.
Zet'm op meis!
Ik denk aan je.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:51

Goh hee, superlief van je Kayila. :o Dankjewel!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:02

Succes vandaag he (waarschijnlijk ben je al weg).
Ik denk aan je.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 12:34

Bedankt Pollewoppy, ook voor je vorige berichtje trouwens!
Het was deze keer iets heftiger dan de vorige keer. In totaal ruim 3,5 uur interview, was echt enorm vermoeiend. Godzijdank was er toch geen camera bij. De psychologe zei dat ze dit interview ondertussen al vaak genoeg had gedaan en dus nu voor het eerst wel de camera weg wilde laten. Maar goed ook, anders was het helemaal niets geworden denk ik. :o
Komende donderdag voor de laatse keer en dan krijg ik een 'advies'.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:55

Kan me voorstellen dat 3,5 uur vermoeiend is. Nog één keer en dan heb je het er op zitten.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 16:22

Hey Toekie, komt vast goed meiss!!Je hebt de eerste 2 toch goed doorstaan, dat bewijst nog maar eens hoe sterk je bent! :j

veel succes/sterkte voor je laatste keer! :(:)

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:45

Heel veel succes!!
Ik heb zelf 9 april een psychologisch onderzoek gehad voor defensie, is zwaar maar gewoon doorzetten!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:13

Dat lijkt me inderdaad erg pittig! Ik wens je heel veel succes hiermee...

Ben stiekem wel nieuwsgierig voor wqat voor trauma je dit moet ondergaan....

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:07

Millenium schreef:
Heel veel succes!!
Ik heb zelf 9 april een psychologisch onderzoek gehad voor defensie, is zwaar maar gewoon doorzetten!!

Denkd at dat heel anders is als waar Toekie doorheen moet.
Dat was een keuring voor defensie? Of lees ik het verkeerd?

Toekie meis 2 down 1 to go en dan krijg je advies!
Ik duim voor je dat er wat uitkomt waar je ook daadwerkelijk mee aan de gang kan zodat je weer vooruit kan. Echt meis je verdient het dat je weer lekker vooruit kan kijken en kan gaan genieten van kleine dagelijkse dingetjes.

Dikke :(:) en ga ervoor donderdag!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:18

Jeetje meid...
Lijkt me idd erg pittig, wil je wel ff sterkte wensen!! :(:)
En succes donderdag!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:25

En alweer een weekie om morgen is het zover je laatste gesprek voor je advies krijgt.
Ga ervoor Toekie echt meis hoe meer je kwijt kan des te helderder ze je advies kunnen geven.

Ik zal aan je denken morgen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:06

Bedankt, echt superlief van jullie!
Hey Aukje! ;)
Loesss: Snap dat je nieuwsgierig bent (heb ik zelf ook altijd) maar dat zet ik liever niet online. Moet zeggen dat het openen van dit topic eigelijk al grensoverschrijdend was. :+ :o

Morgen is het idd zover. Zie er echt enórm tegenop. :\

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:08

Ik kan me goed voorstellen dat je niet je hele verhaal hier zomaar neer gaat zetten!

Heel veel succes morgen. Is het morgen weer zo'n lang gesprek of was deze korter?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:21

Morgen eerst een uur interview, dan moet ik iets van een uur wachten omdat ze gaan 'vergaderen' met een derde persoon (collega) erbij. Uiteindelijk krijg ik het advies over hoe verder.

Dank je wel! :-)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:06

Oh je krijgt ook meteen je advies dat is wel top zeg.
Dat uur wachten zal wel erg vervelend zijn maar ik hoop dat je een advies krijgt waar je wat mee kunt ook echt verder mee kan gaan.

Dikke :(:) en zet'm op morgen wees duidelijk, eerlijk en open (i know easier said then done) en dan krijg je het beste advies.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 01:30

Je hebt helemaal gelijk hoor Kayila. Ben alleen heel bang dat het wéér niets wordt en dat het advies (voor de zoveelste keer) is; je kunt beter ergens anders naartoe. En dan ben ik weer terug bij af. :\ Daar ga ik in ieder geval wel van uit. Ik ga in dat uur even weg uit het gebouw, er is een winkelcentrum vlakbij.

Pff, deze nacht duurt lang...... %)