allergie/hooi koorts test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

allergie/hooi koorts test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:10

ik vroeg me af of er mensen zijn die dit wel eens gedaan hebben en in welke vorm?
hoor van alles van grote plijsters tot prikken...

gaat hier vooral om de hooikoorts meer omdat we niet weten in welke vorm ik het heb en de meeste medicijnen al niet helpen... of maar tijdenlijk

Dabo

Re: allergie/hooi koorts test

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:17

Ik heb allergie testen gehad. Verschillende. Krasjes op mijn armen, en op mijn rug.
Is niet pijnlijk hoor, maar wel verstandig dat je dat laat doen. Komt veel duidelijkheid uit :)
Nouja, in mijn geval dan weer nietzo, ik ben 'gewoon overgevoelig'.
Sterkte!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:57

is er nou maar echt een bokker tussen al deze bokkers die zon test heeft gedaan?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:32

Dabo schreef:
Ik heb allergie testen gehad. Verschillende. Krasjes op mijn armen, en op mijn rug.
Is niet pijnlijk hoor, maar wel verstandig dat je dat laat doen. Komt veel duidelijkheid uit :)
Nouja, in mijn geval dan weer nietzo, ik ben 'gewoon overgevoelig'.
Sterkte!

Haha ja gewoon overgevoelig idd, maar de reacties zijn wel mooi hetzelfde als een allergische reactie. dus of je nou overgevoelig bent of allergisch maakt het niet anders eigenlijk.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:33

Nee hoor ik ook. plakkers op mijn rug en de krasjestest op mijn arm. is wel een aanrader om te doen, maar bij mij kwam er dus ook niet veel meer uit als bij Dabo. De krasjestest maakte wel meer duidelijk, met name over mijn hooikoorts.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:34

ow oke na die krasje test durf ik nog steeds niet ben ik bang.. echt raar :p

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:50

Nee joh, je voelt daar gewoon écht niets van! En ik heb een lage pijngrens dus geloof me nou maar ;)

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:34

Ik heb eigenlijk nooit een test gedaan ..

Ik weet wel dat ik maar een paar weken last van hooikoorts heb en ik gebruik gewoon een neusspray van A.Vogel homeopatisch, en die bevalt me prima! ;)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:42

Ik heb de krasjes test en de bloedtest gedaan. Ben voor heel veel dingen allergisch.

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:46

Ik heb met kleine injecties vloeistof net onder mijn huid gespoten gekregen op mijn rug, was wel te doen sommige plekken zijn wat pijnlijker. Daarna 6 jaar lang injecties gehad eerste tijd elke week en daana elke maand.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:53

heb ook hooikoorts maar nooit een test gedaan omdat het de huisarts wel duidelijk was wat het was gezien mijn moeder het ook heeft. Plus dat de medicijnen die ik krijg er super voor werken. Heb later wel een bloedtest op verschillende allergieen gedaan omdat ik een allergische aanval/reactie kreeg na het eten van tonijn maar daar kwam alleen uit dat ik heel slecht tegen histamine kan, wat je hooikoorts veroorzaakt en dus ook in oudere tonijn en makreel vissen zit.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 22:19

Janna_M schreef:

Ik weet wel dat ik maar een paar weken last van hooikoorts heb en ik gebruik gewoon een neusspray van A.Vogel homeopatisch, en die bevalt me prima! ;)

dat werkt al helemaaaal niet hahaaha meeste dingen die ik gehad heb/gekocht werd het na een week alleen ma erger van ;(

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:50

Ik heb Aeriustabletjes. Sommige dagen werkt het prima, maar andere dagen begin ik me toch wel echt een partij te niezen en in mijn ogen te wrijven (zodra je dat doet, ben je er weer klaar mee voor de dag natuurlijk :') )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:35

Hier ook de krasjestest en de bloedtest gedaan :) Niet pijnlijk maar wel verhelderend.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:21

Laar schreef:
Ik heb Aeriustabletjes. Sommige dagen werkt het prima, maar andere dagen begin ik me toch wel echt een partij te niezen en in mijn ogen te wrijven (zodra je dat doet, ben je er weer klaar mee voor de dag natuurlijk :') )

Daar heb ik er een paar per dag van, van die niesbuien. En een kabaal dat ik maak dan, niet normaal :( ;(
Ook moet ik dan steun zoeken, het is namelijk ook wel eens in mijn rug geschoten door zo'n niesaanval...

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:25

HindaFree schreef:
Janna_M schreef:

dat werkt al helemaaaal niet hahaaha meeste dingen die ik gehad heb/gekocht werd het na een week alleen ma erger van ;(

Das balen.. :(:)

Ik heb dan ook wel een 'lichte vorm' van hooikoorts denk ik

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:30

Mijn mannetje heeft ook de test gehad voor hooi koorts met krasjes en prikjes.
Maar de allergie die er uit kwam bij hem was duidelijk voor pollen en een allergie voor cavia's :?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:06

Ik heb ook allerlei verschillende testen gedaan.
Krasjes op de arm, enorme pleister op mijn rug, bloedonderzoeken. :)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:34

Ik heb alleen een bloedonderzoek gehad. Daar kwam toen uit dat ik voor alles wat er ongeveer bestaat allergisch ben :P Zit nu dus onder de medicijnen.. :\

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:21

Ik heb twee keer een prikjestest gehad. Ik neem aan dat dit hetzelfde is als krasjes? Hele kleine prikjes in de huid van je arm en dan een druppeltje vloeistof er op? :P
Nou ja, het jeukte als een gek, maar pijn deed het absoluut niet. Ik heb dus ook hooikoorts en de tweede keer kwam er ook opeens uit dat ik allergisch was voor katten, een beetje vreemd, want daarvoor kwamen we helemaal niet :+
Niets om bang voor te zijn hoor.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:24

bloedonderzoek kwam bij niets uit. Maar al mijn slijmvliezen zijn wel over geiriteerd, hoesten, keelpijn, stemweg, neus helemaal kapot aan de binnenkant, oren pijnlijk. Van de week weer terug naar de dokter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:28

Ik heb eerst een krasjestest gedaan en dat viel mij reuze mee! alleen bij mijn polsen werd het gevoelig. En de jeuk daarna was echt vreselijk :=
Dat doe ik dus liever niet weer!

Bloedtest beviel mij veel beter: 1 keer prikken, snel, geen jeuk en betrouwbare uitslag! (kwam perfect overeen met mijn krasjestest).

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:02

hoe kan je weten of je hooikoorts hebt? wanneer kan je hiervoor het beste naar de ha gaan?

heb namelijk het idee dat ik hooikoorts heb, omdat ik in het voorjaar en de zomer vaak last heb van een verstopte neus, een loopneus, jeukende ogen en benauwdheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:04

Klinkt echt als hooikoorts, Kylalover. En het beste moment om even langs je huisarts te gaan is wanneer het het heftigst is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:06

Je kan altijd naar de huisarts gaan, ongeacht of je dan milde of zware klachten hebt. Want het maakt voor de test niet uit in welk seizoen het gedaan word: als je allergisch bent, komt dat wel uit die test.