diarree en andere vage klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

diarree en andere vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:57

Bokkers..

Aller eerst wil ik eerst vragen om asjeblieft normaal te reageren schaam me namelijk echt heel diep dat ik hier een topic over open :o .

Oke, Komt het.
Vorige week was ik al een beetje grieperig en verkouden. Toch had ik een hele belangrijke werkdag naja eigelijk 2 dagen met maar 4 uurtjes slaap, En dan alleen maar van buiten naar binnen en heen en weer lopen dus van koud naar heeel warm. Mn weerstand was dus al niet optimaal.

Dagen redelijk kunnen volhouden maar wel helemaal naar de donder.
Af fijn, Gewoon weekend geviert en voelde me weer helemaal top, Vanacht echt super slecht geslapen veel waker worden en erg zweten.

Toen k waker werd nergens last , K sta op en voel "het" gewoon lopen. Huilend naar beneden gerent en me opgesloten op de wc, Moeders heeft me ziek gemeld en na een half uur ging het wel redelijk.
Een uurtje later ineens kots misselijk en overgeven.
Nu veel uurtjes later, Ben ik heeeel trillerig, Koud/Warm,buikkrampen, En weer erg veel last van me hart (vragen hierover liever via PB). Heb totaaal geen eetlust en alleen maar een banaan gegeten en een halve krakker.

Verder las ik al ergens veel cola drinken dus dat die ik wel heel de dag.

Weet iemand misschien waar dit op lijkt, Of wat ik dr aan kan doen?
K wil liever niet meteen naar de dokter, Heb echt een super "bang" voor de dokter.
En weet iemand wat je op een beschuitje mag eten?
Melk producten mag niet geloof ik?

Alvast hee erg bedankt!!

wednesday

Re: diarree en andere vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:01

jammer dat je nu zo ziek bent! Misschien dat je best naar de dokter kan maar aangezien je angst...
Tegen de misselijkheid is cola (zonder prik, dus je fles laten openstaan!!) inderdaad goed. Op een beschuitje kan je wat confituur eten maar niet te veel eten... Voor de rest rust houden en veel slapen. Betert het niet dan toch je angsten overwinnen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:02

Herkenbaar :) Heb ik ook al een tijdje!
Heb je geen buikgriep? Dat was bij mij nml de aanleiding.

Je moet iig vezels eten, bruin brood, (droge) crackers, en veel drinken! Liever geen melk nee :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:03

wednesday schreef:
jammer dat je nu zo ziek bent! Misschien dat je best naar de dokter kan maar aangezien je angst...
Tegen de misselijkheid is cola (zonder prik, dus je fles laten openstaan!!) inderdaad goed. Op een beschuitje kan je wat confituur eten maar niet te veel eten... Voor de rest rust houden en veel slapen. Betert het niet dan toch je angsten overwinnen.

Owh hihi,K zat aan de Cola met prik :o ,
K heb ook afgesproken met mn moeder voel ik me woensdag nog zo MOET ik echt naar de dokter ;(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:03

Flinke buikgriep of iets verkeerds gegeten misschien?

Als het morgen niet over is toch maar naar dokter gaan.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:04

Pradaatje schreef:
Herkenbaar :) Heb ik ook al een tijdje!
Heb je geen buikgriep? Dat was bij mij nml de aanleiding.

Je moet iig vezels eten, bruin brood, (droge) crackers, en veel drinken! Liever geen melk nee :)

Geen idee wat buikgriep is, Zou even gaan zoeken op google, Wat de symtonen allemaal zijn...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:05

ik heb zelf ook al een aantal weken diarree en mijn huisarts adviseerde me immodium. ga het morgen toch maar eens proberen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:06

lonneke schreef:
ik heb zelf ook al een aantal weken diarree en mijn huisarts adviseerde me immodium. ga het morgen toch maar eens proberen.

Heb even gekeken voor die buikgriep, Alles heb ik alleen de koorts niet , Maar k voel me wel alsof ik koorts heb.

@Lonneke: Beetje rare vraag, Maar durf jij wel naar de Wc, K ben dan alleen bang dat het erger word ofzo...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:07

je moet juist alles laten lopen :)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:07

Vervelend voor je dat je zo beroerd voelt.

Het lijkt wel een beetje op buikgriep, inderdaad. Dat is een soort virus, met klachtn als hoofdpijn, misselijk, overgeven, diarree, duizilig, slap en soms ook koorts.

Ik zou vandaag niet te veel eten, even je lichaam rust geven, wel genoeg drinken, water, cola, slappe thee zonder suiker. En als je wel wil eten iets licht verteerbaars.
Beterschap.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:08

Buikgriep is gewoon een benaming voor een griep, die op je darmen slaat bijvoorbeeld. Dus in dat geval zou een virus de oorzaak zijn en daar is eigenlijk niet zo heel veel aan te doen, behalve uitzieken en ''symptoombestrijding'', zoals pijnstillers of Immodium. ;)
Het klinkt mij inderdaad wel in de oren als buikgriep. Of heb je misschien iets verkeerds gegeten? Ga eens na wat je de dag voordat het begon gegeten hebt: zat daar iets tussen wat misschien niet goed doorbakken was ofzo?

Ik zou inderdaad toch wel tijdig naar een dokter gaan, gewoon voor het geval dat. Maar gezien je angst kun je daar best nog even mee wachten, tenzij de symptomen erger worden: dan moet je écht zo snel mogelijk naar een dokter.

Qua eten kun je het best geen bederfelijke waar eten, dus liever zo min mogelijk melk, kaas, vleeswaren etc. Veel vezels, wit brood eten schijnt dan weer goed te zijn tegen diarree en inderdaad cola zonder prik tegen misselijkheid.

Edit: ''Griep'' is een weids begrip en je hoeft dus niet alle symptomen te hebben, hoor. Héél veel verschillende virussen worden samengevat onder de noemer ''griep'' en die veroorzaken niet allemaal dezelfde dingen. Dat je geen koorts hebt betekent dus niet dat je geen griep hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 06-04-09 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:10

bedankt allemaal, Me anticonseptie pil is nu niet meer betrouwbaar neem ik aan?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:11

Hanmar schreef:
Buikgriep is gewoon een benaming voor een griep, die op je darmen slaat bijvoorbeeld. Dus in dat geval zou een virus de oorzaak zijn en daar is eigenlijk niet zo heel veel aan te doen, behalve uitzieken en ''symptoombestrijding'', zoals pijnstillers of Immodium. ;)
Het klinkt mij inderdaad wel in de oren als buikgriep. Of heb je misschien iets verkeerds gegeten? Ga eens na wat je de dag voordat het begon gegeten hebt: zat daar iets tussen wat misschien niet goed doorbakken was ofzo?

Ik zou inderdaad toch wel tijdig naar een dokter gaan, gewoon voor het geval dat. Maar gezien je angst kun je daar best nog even mee wachten, tenzij de symptomen erger worden: dan moet je écht zo snel mogelijk naar een dokter.

Qua eten kun je het best geen bederfelijke waar eten, dus liever zo min mogelijk melk, kaas, vleeswaren etc. Veel vezels, wit brood eten schijnt dan weer goed te zijn tegen diarree en inderdaad cola zonder prik tegen misselijkheid.

Edit: ''Griep'' is een weids begrip en je hoeft dus niet alle symptomen te hebben, hoor. Héél veel verschillende virussen worden samengevat onder de noemer ''griep'' en die veroorzaken niet allemaal dezelfde dingen. Dat je geen koorts hebt betekent dus niet dat je geen griep hebt ;)

K ben dus al alles afgegaan wat ik gegeten heb, En als het dan wat is kwa eten kom ik alleen uit bij een broodje Kebab :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:12

jep dat is idd zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:14

SamSter schreef:
bedankt allemaal, Me anticonseptie pil is nu niet meer betrouwbaar neem ik aan?

Nope...

tegen de diarree droge witte rijst zonder saus, droog wit brood, beschuit en banaan. En alleen drinken drinken waar je doorheen kunt kijken ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:36

verootjoo schreef:
tegen de diarree droge witte rijst zonder saus, droog wit brood, beschuit en banaan. En alleen drinken drinken waar je doorheen kunt kijken ;)

Precies!

Volgens mij is het gewoon buikgriep en moet je buik weer tot rust komen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:15

Klinkt idd als een stevige buikgriep, heel vervelend en ik weet helaas uit ervaring hoe naar dat is :(:) Je mag eigenlijk alles wel eten, zolang je zelf maar denkt ergens trek in te hebben of het aan te kunnen qua gevoel in je maag.
Meestal is het t fijnst om lichtverteerbare dingen te eten: beschuitje, cracker etc. Probeer zoveel mogelijk te drinken, van diarree en overgeven verlies je namelijk ontzettend veel vocht. Eigenlijk zou je elke keer dat je diarree hebt gehad 2 a 3 glazen water moeten drinken als dat lukt.
Als het wat beter gaat probeer dan wat boullion te drinken, dan krijg je ook weer wat zouten en mineralen binnen en voel je je niet meer zo flauw...

Overigens is het, als je zo spontaan klachten krijgt, verstandig om niet meteen naar de anti-diarree pillen te grijpen, aangezien spontane diarree een teken is dat je lichaam een en ander wkijt moet.

Beterschap, gewenst ts.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:27

Mas schreef:
Klinkt idd als een stevige buikgriep, heel vervelend en ik weet helaas uit ervaring hoe naar dat is :(:) Je mag eigenlijk alles wel eten, zolang je zelf maar denkt ergens trek in te hebben of het aan te kunnen qua gevoel in je maag.
Meestal is het t fijnst om lichtverteerbare dingen te eten: beschuitje, cracker etc. Probeer zoveel mogelijk te drinken, van diarree en overgeven verlies je namelijk ontzettend veel vocht. Eigenlijk zou je elke keer dat je diarree hebt gehad 2 a 3 glazen water moeten drinken als dat lukt.
Als het wat beter gaat probeer dan wat boullion te drinken, dan krijg je ook weer wat zouten en mineralen binnen en voel je je niet meer zo flauw...

Overigens is het, als je zo spontaan klachten krijgt, verstandig om niet meteen naar de anti-diarree pillen te grijpen, aangezien spontane diarree een teken is dat je lichaam een en ander wkijt moet.

Beterschap, gewenst ts.

Bedankt!
Nou me maag heeft nergens trek in. K heb best honger maar als ik aan eten denk word ik al misselijk.
Kan ik wel immonium halen morgen of is dat een anti diarree pil?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:30

als je buikgriep heb is het slecht op een diaree pil te nemen.want het moet er juist uit het is een virus.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:31

miss_kippie schreef:
als je buikgriep heb is het slecht op een diaree pil te nemen.want het moet er juist uit het is een virus.

Wat zou ik dan wel in kunnen nemen??
Asprine ofzo zou dat kunnen?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:33

asprine wel en verder uit zieken helaas.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:33

Immodium remt diarree als ik het goed heb. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar het is aan jou natuurlijk. Buikgriep is een virus en je lichaam probeert dat virus door middel van diarree en overgeven kwijt te raken, rem je de diarree dan rem je dus ook de opruiming waar je lichaam mee bezig is.

Ook daarom is het goed veel te drinken: dit zuivert je lichaam en helpt het dus mee om het virus op te ruimen. Bovendien voorkomt het dat je uitdroogt, omde reden die ik net ook al noemde.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:45

oke bedankt iedereen !!
Weer wat meer geleerd!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:47

Van teveel cola kan je juist diaree krijgen.
Verder gaat er een nare heftige buikgriep rond (heb ik zelf ook net gehad) sterkte ermee!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:57

ik zou de cola laten staan lijkt me niet gezond.
ikzelf heb deze verschijnselen met voedselvergiftiging met dáároverheen een buikgriep gehad ik ben nog nooit, maar dan nog nooit zo ziek geweest, ik was helemaal leeg en ook daar helemaal kapot, ik moest om de 10 minuten en als ik niet ging liep het gewoon, ik heb alleen maar 2 weken kunnen huilen van de pijn en ellende, ik kon niet eten en op een moment was het zelfs gevaarlijk dus kijk asjeblieft uit, ik kreeg medicijnen om de diarree te stoppen maar dit werkte helaas niet.

het enige wat ik op dat moment kon was liters en liters water drinken om te voorkomen dat ik niet uitdroog. ik heb alleen maar me bed en de wc 2 weken lang gezien...

Zet de cola weg en drink water anders heb je straks ook nog krampen, verder een genante tip maar wel erg noodzakelijk (anders kan je net als mij niet zitten van de pijn) smeren met luiercreme om te voorkomen dat het schraal word, en vochtige doekjes halen inplaats van wc papier.