Reisziekte, wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Reisziekte, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:07

Ik heb een probleempje, we gaan dit jaar met de auto naar Italie. Ik heb altijd gevlogen als we verder weg op vakantie gingen en daar gebruikte ik de tabletjes van Primatour voor. Maar in de bijsluiter van Primatour adviseren ze om geen auto te rijden als je de tabletjes gebruikt. Omdat ik dus ook wagenziek wordt als ik zelf rijd heb ik dus een probleempje :+

Ik zou graag willen weten wat jullie doen tegen wagenziekte? Ik heb eens rondgekeken en kan wel wat alternatieven vinden maar wat werkt echt?

Blue_Eyes

Re: Reisziekte, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:34

Je hebt van die seasickness bandjes, die doe je om je pols en die drukken op een bepaald punt, waardoor de reisziekte onderdrukt wordt. Bij mij werkte het niet echt, maar ja, dat was voor de zwangerschapsmisselijkheid en dat is toch net iets anders natuurlijk ;)
Sterkte!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:36

Naar Italië ga je natuurlijk over de autobaan, en kan je vaak flink door rijden zonder dat je elke keer moet remmen gassen, en veel minder bochten.
Daar door denk ik dat je er zowieso al minder last van zult hebben.

En verder een raampje open voor de frisse lucht, en als je het niet uit houd toch een primatour denk ik.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:40

De "nep"primatour van de kruidvat werkt beter volgens mij, iig smaakt hij niet zo smerig als de normale primatour

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:44

Blue_Eyes schreef:
Je hebt van die seasickness bandjes, die doe je om je pols en die drukken op een bepaald punt, waardoor de reisziekte onderdrukt wordt. Bij mij werkte het niet echt, maar ja, dat was voor de zwangerschapsmisselijkheid en dat is toch net iets anders natuurlijk ;)
Sterkte!

Ik had er al wat over gelezen ja, die zouden voor alle soorten misselijkheid moeten werken idd.

AlicavR schreef:
Naar Italië ga je natuurlijk over de autobaan, en kan je vaak flink door rijden zonder dat je elke keer moet remmen gassen, en veel minder bochten.
Daar door denk ik dat je er zowieso al minder last van zult hebben.

En verder een raampje open voor de frisse lucht, en als je het niet uit houd toch een primatour denk ik.

Ook op een rechte snelweg wordt ik wagenziek....

Maar bedankt voor je tip

Equidea schreef:
De "nep"primatour van de kruidvat werkt beter volgens mij, iig smaakt hij niet zo smerig als de normale primatour

Mag je autorijden als je die gebruikt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:33

Ik nam altijd touristil, geen idee of je daarmee mag rijden. Verder helpt het bij mij om heel goed te concentreren op mijn ademhaling en mijzelf te dwingen om heel diep in en uit te ademen. iets eten net voor ik vertrek helpt gek genoeg ook. Cola met lichte bruis is goed wanneer ik al misselijk word.
En goed voor me uitkijken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:57

Cola (Light) helpt inderdaad goed tegen misselijkheid! Weet niet of 't 'm in de cola zit of in het koolzuur eigenlijk ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:57

Een sleutel om je nek hangen.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:02

Cola? Wauw als dat helpt!
Ik ga het uitproberen als ik weer eens achter in de auto van mijn vader zit. Hoewel ik meestal zelf rijdt, maar goed :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:05

Cola zou ik niet te veel op hopen :')
Toen ik klein was hoefde ik dat maar te drinken en het was STOPPPPP! :')

Ik ben er gelukkig overheen gegroeit, maar heb het nog wel eens bij sommige mensen, frisse lucht werkt voor mij inderdaad goed :j

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:07

geen primatour nemen als je zelf rijd of als je gewoon in de auto zit?
als wij weg gingen met auto nam ik gewoon primatour maar misschien bedoel jij dat het niet mag als je achter het stuur zit?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:09

Volgens mij inderdaad als je zelf achter het stuur zit omdat je er moeiig van wordt... Das niet handig onder het autorijden :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:10

marleen_usar schreef:

Omdat?

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:12

Cola werkt idd tegen misselijkheid!
T idee stond mij eerst ook wat tegen, misselijk en dan cola nemen, maar het werkt bij mij echt!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:12

AlicavR schreef:
marleen_usar schreef:

Omdat?

Die snap ik ook nog niet helemaal.!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:15

Dit volg ik even, ik heb ook elk jaar weer last van overgeven en misselijkheid op vakantie in de auto :+

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:23

Heb je ook al een kauwgom geprobeerd?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:25

xxappiexx schreef:
Blue_Eyes schreef:
Sterkte!

Ik had er al wat over gelezen ja, die zouden voor alle soorten misselijkheid moeten werken idd.

Werkt inderdaad errug goed!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:27

Bij mij helpt/hielp pepermunt/kauwgom ook wel ja. Verder frisse lucht en cola bij misselijkheid helpt ook.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:35

Travelin van VSM werkt ook wel fijn! Al vind ik primatour het fijnst maar niet als je zelf moet autorijden ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:58

Waarom een sleutel werkt weet ik niet maar het werkt goed.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:02

Uhmm ik weet de naam niet van 'het pilletje' dat ik altijd inneem, erg moeilijk naam ook zal het morgen even aan mijn moeder vragen. Moest van 't weekend ook 2uur met de boot naar Vlieland, ben een paar jaar geleden ook geweest zonder wat in te nemen ik kon alleen nog maar liggen van beroerdheid. Heb dit keer wel wat ingenomen en ging 't goed.
Ik zal het morgen even vragen ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:06

Een plastic tas om in over te geven bij de hand hebben, deed ik altijd en meestal was ik hem dan niet nodig, zodra ik er een vergat was het mis.
En ik legde altijd een koud flesje op mijn buik, raampjes open voor voldoende frisse lucht, vaak stoppen.
En nu ben ik er helemaal over heen gegroeid

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:07

Ik zeg ook primatour, ben er nooit moe van geworden ofzo? Heb het bv ook genomen in sixflags... omdat je me anders na de 1e achtbaan wel kan afvoeren. Dus zou is navragen of je daarmee echt niet mag rijden. Verder zorg dat je naar buiten kijkt, dus niet lezen oid, en frisse lucht! En genoeg tussenstops...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:31

Sleutel rond je nek denk ik dat dat is omdat de sleutel door de bewegingen aan het touw aan je lichaam vertelt hoe je beweegt. Want dat maakt je misselijk: de horizon blijft vrij 'stil', dus je lichaam denkt dat je niet beweegt, maar de auto beweegt toch wel en geeft dus tegenstrijdige signalen aan je lichaam.