Haarverlies...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Haarverlies...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:29

Ik weet niet waar ik dit kwijt moet, maar vraag me dit in elk geval af,
ik ben de laatste tijd egt heeeeel veel haar kwijt geraakt! Als ik mijn
haar los heb valt het niet zo op, maar in een staart is het egt duidelijk
veel minder dan een jaar geleden! Hoe zou dit kunnen?

Alvast bedankt!

Red_Savage

Re: Haarverlies...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:31

Eet je wel gezond? Van ongezond eten kan het ook behoorlijk achteruit gaan.
Het is trouwens wel normaal als je af en toe een periode hebt dat je haar veel uitvalt.
Ik heb van mezelf erg veel haaruitval, en ik zorg dan ook dan ik genoeg Vitamines slik, en er voorzichtig mee ben.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:33

Hetzelfde probleem hier. Ik had eerst dik haar, nu is het nog maar een dun laagje. ik hou even dit topic in de gaten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:34

Ik weet niet wat presies ongezond eten is? Vandaag heb ik even uitermate veel gegeten, ochtend een pistoletje tonijnsale, middag 2 x bagel zalm en 1 hamburger. Avondeten biefstuk, wokgroente en sla. Maar dit is wel veel, normaal eet ik 1 broodje in ochtend, 1 middag en dan avond eten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:35

Heel vaak wijst dit op een vitaminetekort, heb je ook last van dunne/snel brekende nagels? Ik heb hier ook een tijdje last van gehad en bij mij waren zowel mijn haar als nagels dun en braken ze snel.
Ik heb toen op aanraden van een kapster vitamine B12 forte bij Kruidvat gehaald en ben dit gaan slikken. Heeft heel erg goed geholpen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:36

Wat ik trouwens ook irritant vind, elke dag hangen er allemaal lange haren van mij op mijn jas (geloof me, echt veel) maar ik vind dit egt heeeeel raar, eerst had ik egt veel, en nu is het gewoon egt weinig..

Ik heb tevens geen last van dunne/brekende nagels, zijn redelijk lang, zit afentoe wel een scheur in, maar meer niet. Ik slik nu wel al een hele tyd elke ochtend multivitame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:47

Mas schreef:
Heel vaak wijst dit op een vitaminetekort, heb je ook last van dunne/snel brekende nagels? Ik heb hier ook een tijdje last van gehad en bij mij waren zowel mijn haar als nagels dun en braken ze snel.
Ik heb toen op aanraden van een kapster vitamine B12 forte bij Kruidvat gehaald en ben dit gaan slikken. Heeft heel erg goed geholpen :j

Bij mij heeft vitamine B12 toen ook goed geholpen,
had geen last van dunne nagels, maar wel van veel verlies van haar..

Zou toch echt vitamine B12 proberen :j
(en anders even aan de kapper vragen?)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:49

Ik ga zelf noooooit naar de kapper, knip mijn eigen haar en is jaren goedgegaan. maar ik denk dat ik die B12 maar ga proberen! Hoop dat het helpt want voel me egt kaal :(

Zijn er nog andere opties om haarverlies tegen te gaan?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:32

Niet te veel wassen cremespoeling gebruiken schijnt ook te helpen. Ik moet het zelf niet in mijn hoofd halen om iets als haarmousse,gel of andere troep te gebruiken.

Probeer iig veel vitaminen binnen te krijgen. Kan al heel veel schelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 22:15

ik gebruik nooit cremespoeling :P ik gebruik alleen laatste tyd wel head en shoulders, ik weet niet of dat ook slecht is voor je haar? Ik gebruik tevens ook nooit gel ofzo, heel afentoe haarlak. Wel vaak zwitzal haarlotion.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:22

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht wel dat head & shoulders redelijk heftig was voor je haar. Als je zwak haar hebt tenminste. Maar daar ben ik niet zeker van.
Misschien kun je ook een shampoo proberen zoals Anti Haarbreuk van Andrélon?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 23:13

Dat antihaarbreuk is mischien een goed idee! Wel raar, want ik heb vol en dik haar enzo, maar egt, het haar blijft maar uitvallen :? als ik mijn haar kam, komen er plukken uit je wilt het niet weten! Net alsof ik kaal begin te worden ofzo ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:23

het kan ook een hormonale oorzaak hebben, maar dan zou je wsl meer klachten moeten hebben ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 00:24

wat voor klachten dan ? :P ben nu wel benieuwd :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:28

ik zou even naar de kapper gaan, ondanks dat je je haar zelf knipt. Even goed laten na kijken en eventjes 3x per week een haar masker gebruiken. Vitamine D en K slikken helpt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:49

lifaya schreef:
wat voor klachten dan ? :P ben nu wel benieuwd :')

ik weet er ook niet het fijne van, maar het kan te maken hebben met je schildklier etc.

Ik heb er zelf ook heel erg last van... Heel vervelend met douchen, het doucheputje is altijd verstopt.. Er moet nu weer een loodgieter bijkomen :+ Stond er net onder de douche ook even te 'plukken' ... Dus alles losse haren eruit halen..
Dat waren er een stuk of 100, niet heel grappig...

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 00:54

Als je een kapper durft te vertellen dat je Head & Shoulders gebruikt, vind ik dat je lef hebt ;)
Over op een ander product, en als je ook nog wat andere klachten hebt, bijv. rondom je menstruatie - even naar je huisarts gaan. Kan ook met wat hormoontjes te maken hebben. Maar natuurlijk, gezond eten moet je altijd - en ongezond eten kan op de lange duur zeker dit soort reacties geven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 08:24

Oke bedankt! Als ik douche verlies ik ook onwijs veel haren. Maar mach ik dan vragen hoe je roos dan moet behandelen? Ik heb daar nu ook redelijk last van (weer, want het was een tyd weg). Maar ik snap nog steeds niet wat er nou met gezond eten word bedoeld, wantik eet niet egt ongezond, mischien heel afentoe een hamburger ofzo maar voornamelijk broodje zalm en tonijn enzo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:33

[LZP] > [MW]

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:33

Ik heb het op het moment ook,maar ik heb het meestal deze periode in het jaar.. Het houdt dan op een gegeven moment vanzelf weer op.. Maar je zou idd een wat extra vitaminen kunnen proberen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:39

Overigens schrijf je 'egt' als 'echt', en je gebruikt een ij in plaats van een y.

Broodje zalm en tonijn vind ik ook niet echt gezond. Probeer ervoor te zorgen dat je iig gevarieerd eet (niet te veel van hetzelfde) en genoeg groente en fruit binnenkrijgt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 08:41

Ik heb dyslectie en er kunnen dus wat spelfouten zitten ;)

Maar bedankt voor de top! Ik probeer nu ook elke dag iets van fruit binnen te krijgen, al is dat best wel moeilijk.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:09

is ook gewoon weer de tijd van het jaar!!! als t langer als 6 weken aanhoud en er komen geen nieuwe jonge haartjes meer moet je wel even naar de dokter gaan want dan kan het iets anders zijn.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:13

Bij een tante van mij kwam het door stress. Onbewust want ze dacht dat ze geen stress had. Toch een half jaar rustiger aangedaan en het is nu veel minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:31

ik had gisteren nog even gegoogle'd :P Het schijnt zich pas 3 maanden na de oorzaak te 'uiten' Dus als je stress hebt, heb je pasna 3 maanden uitval.. Heel apart .. :')
Ik zit nu vlak voor mn menstruatie (eigenlijk had die al begonnen moeten zijn, maar ok :') ).. En mijn haar valt nu wel echt 10x zoveel uit.. :\