Striae op bovenbeen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MARILYN_

Striae op bovenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 21:52

Ooooooh ik kan wel janken.. ik zat net op mijn linker bovenbeen te kijken en ik krijg striae. Als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel. Maar nu heb ik een paar vraagjes. Klopt het dat het nooit meer weggaat, en dat het alleen maar erger word ? Wat kan je er aan doen? Zijn er zalfjes voor ofzo? En als je gaat afvallen.. wordt het dan ook minder of gaat het dan weg? Nou deze zomer wordt het toch maar lange broeken dragen en niet zwemmen, want schaam me dood ;(
Ik hoop dat jullie mij een kunnen helpen. :o

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:57

Proberen niet dikker te worden, dat scheelt al een hoop. En als het er zit.. Tsja.. Het schijnt minder op te vallen als je bruin bent. Dus weg met de lange broek en in je bikini rondhuppelen deze zomer! (Al is het maar in de achtertuin ;) )

Qimm

Re: Striae op bovenbeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:59

ik ken geen vrouwen ZONDER striae. het hoort er gewoon een beteje bij. Zometeen lekker ermee in de zon valt het veel minder op. Verder kun je er bar weinig aan doen. Accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:00

Zelfs mannen hebben het hahaha, maakt weer heel wat goed en kom er vooral niet te veel mee in de zon, striae heeft geen pigment en blijft wit wat dan des te meer opvalt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:01

ik vind het juist opvallend dat het veel minder opvalt (bij mij dan) als ik bruin ben :?

lesilla

Je kan er niks aan doen wel je huid helpen met amandel olie enz, maar om jezelf helemaal anders te kleden voor dat is een beetje overdreven. Binnenkort word het gewoon witter en zie je het bena niet meer.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-04-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammetje_

Het vervaagt vanzelf na loop van tijd, je ziet het dan eigenlijk bijna niet meer (althans, zo ging het bij mij). Bijna iedereen heeft er wel last van dus maak je niet druk ;) het is en blijft menselijk

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 22:05

En waarom zie ik dan nooit iemand met striae rondlopen in het zwembad :Y) ? Maar blijkbaar maak ik me weer druk om niks. Na hoe zo'n lange tijd vervaagt het ongeveer? En als ik nou niet meer aankom word het dan ook niet erger?

Pff.. accepteren kan ik het sowieso niet.. zit hier gewoon te janken achter mijn computer :o

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:05

ik heb het ook al een paar jaar.. maar na een tijdje word het wit van kleur en dan zie je het eigenlijk bijna niet meer. Ik schaamde me er eerst ook voor maar bijna iedereen die heeft het.. Alleen bij de 1 zie je het beter als bij de ander.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:08

MARILYN_ schreef:
En waarom zie ik dan nooit iemand met striae rondlopen in het zwembad :Y) ? Maar blijkbaar maak ik me weer druk om niks. Na hoe zo'n lange tijd vervaagt het ongeveer? En als ik nou niet meer aankom word het dan ook niet erger?

Pff.. accepteren kan ik het sowieso niet.. zit hier gewoon te janken achter mijn computer :o

ik heb super slanke vriendinnen die ook gewoon striae hebben hoor. Bovenbenen, onderbuiken, borsten, kunt het zo gek niet bedenken. Ik zie op mijn werk ook elke dag allemaal blote mensen, mannen vrouwen, heel veel mensen (vooral de vrouwen dan) hebben striae.
lekker boeiend toch? Alsof een paar van die lijntjes er voor zorgen dat je ineens niet mooi meer bent :Y)

Dus droog je tranen, get over the drama want erom huilen helpt toch niet, en daat krijg je vaak weer zo'n raar rood hoofd van :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:12

Ik kreeg het op mijn 12e :oo toen mijn pronte borstjes de B cup oversloegen en meteen C werden, ik heb nu D en je ziet er niets meer van. Maak je geen zorgen, het vervaagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:12

Wahahaha, en wen er maar aan...... niemand is meer "mooi" naarmate je ouder wordt. Ik word ook grijs, heb striae, het vel begint te hangen, en ga zo maar door maar ik zou niet graag weer 18 zijn, strak in het pak maar zonder de levenservaring die ik nu heb ;)
Als je dit al niet kunt accepteren, hoe moet het dan als je ooit een litteken zou oplopen of bijvoorbeeld een borst zou moeten laten amputeren om in leven te blijven???

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:13

Ik heb het dus sinds pas op mn borsten, en kwam er gisteren achter dat ik het dus ook op mn bovenbenen heb. =/ ik vind het ook echt niet leuk. Ik vertelde 't tegen mn vriend, bleek dus dattie 't al een poos geleden gezien had. hmmpss..

ik ga ook even op zoek naar een crempje ofso.. maar wat ik me afvraag.. hoe kom ik er eigenlijk aan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:16

Het is een breuk in de huid, kan gewoon op ts haar leeftijd door het vrouw worden.

Mijn lichaam staat vol striae er zijn veel ergere dingen in het leven, als dat je probleem is mag je echt gelukkig zijn.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-04-09 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Je komt er aan door dat de huid op een gegeven moment te snel wordt uitgerekt en je komt er nooit meer vanaf.
Wat je wel kunt doen is smeren met calendulacreme en verder onder de douche flink hard masseren met bijvoorbeeld een touwhandschoen, wat de doorbloeding bevordert. Maar je komt er nooit meer vanaf.
Ik vraag me wel af wat je vriend bezielt dat ie daar oog voor heeft, overigens. Of mijn vriend is stekeblind, kan ook nog natuurlijk.

Casarell

Stomme vraag misschien, maar dat is toch net of je huid niet voldoende mee gerekt is of zo..??
Geen idee hoor, heb het gelukkig niet, maar iedereen heeft toch wel iets op zichzelf aan te merken?

Maak je niet druk, uiterlijk zegt niks over wie je bent en waar je voor staat..
Wijze lessen door levens-ervaring... :o

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:20

suleilitha schreef:
Je komt er aan door dat de huid op een gegeven moment te snel wordt uitgerekt en je komt er nooit meer vanaf.
Wat je wel kunt doen is smeren met calendulacreme en verder onder de douche flink hard masseren met bijvoorbeeld een touwhandschoen, wat de doorbloeding bevordert. Maar je komt er nooit meer vanaf.
Ik vraag me wel af wat je vriend bezielt dat ie daar oog voor heeft, overigens. Of mijn vriend is stekeblind, kan ook nog natuurlijk.

Mijn vriend bezielt niks hor. Hij is heel erg lief en hij vind me heel mooi. Maar hij had het toevallig gezien. Daar heeft die natuurlijk niets over gezegd, omdat het hem niet uitmaakt, en hij me sws wel mooi vind en hij mij niet onzeker zou willen maken. Maar toen ik zei: weetje wat ik nou heb ontdekt? Blablabla. Zei hij iets in de richting van: Dat maakt toch niet uit lieverd? Ik had het pas al gezien en ik vind je gewoon hartstikke mooi.

Nou hem bezielt dus niks. ;)

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 22:23

Tuurlijk ik weet ook wel dat er veel ergere dingen zijn. Maar ik ben gewoon heel onzeker over mijn uiterlijk. Ben constant bezig met wat andere wel niet van mij zouden denken, slaat nergens op I know ;)
Helpt het ook als je onder de zonnebank ligt? Of moet je echt in de zon gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:42

Vooral NIET onder de zonnebank en in de zon gaan met de gewraakte plekken, de striemen kleuren niet mee en gaan akelig wit afsteken tegen de gebruinde huid. Tja, tenzij je dat mooi vindt natuurlijk, dan zou ik zeggen: gewoon doen!!!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:48

MARILYN_ schreef:

Misschien omdat je er zelf tot op heden nooit bewust op gelet hebt? Dat is wel vaker zo, dingen vallen pas op als je ermee bezig bent :) . Ik zou me er niet te druk om maken want je schiet er niets mee op :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:58

Hihi of het is een zwembad wat verboden is voor pakweg alles wat boven de 20 is, of boven de 55 kilo? :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:59

Ik heb het ook, vanwege een groeispurt.. heb het heel erg.
Maar als je wat bruiner wordt worden ze wel lichter en vallen ze steeds wat minder op..althans
bij mij wel :9

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:05

ik hebbet ook op m'n bovenbenen, niets aan te doen :)
destijds een ferme groeispurt gehad en tsjah dat krijg je dan :P
zoveel meiden hebben het dus je hoeft je er zeker niet voor te schamen.
gewoon lekker in bikini lopen deze zomer *D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:16

Ik heb t vooral heer erg op m'n binnenbovenbenen
mocht iemand in het zwembad het daar zien, zit ie sowieso goed fout.. ?
een voor de rest, waarom zou je het verstoppen? het is wie jij bent. als iemand je daarom niet 'leuk' zou vinden is die persoon t ook niet waard.
ik ben daar ook pas sinds kort echt achter; het is beter om gelijk te laten zien wie je bent dan dat je je gaat lopen opvreten hoe ze je vinden als je jezelf gaat zijn.
de meeste mannen valt het niet eens op. waarschijnlijk omdat bijna iedere vrouw het wel heeft.

passowa.. wat een ava heb jij.. :oo

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:32

:=
de meesten vinden hem wel leuk