Je grote teen onder je paard steken net 5 minuten voor je een endurance moet starten.
(bij aansingelen stapt ze normaal met 1 voetje stukje opzij, omdat je haar uit balans trekt,
nu zette ze hem naar voren om een hap gras te bemachtigen, vloed scheld! )
Resultaat van deze actie een pachtige blauwe teen en niet meer geheel vastzittende nagel (50% los).
Geen lekkage, alles zat nog dicht.
Vervolgens nog stommer om het 4 dagen later met diezelfde teen te herhalen.
(Het goot buiten, dus in stikdonkere container 's avonds opgezadeld, dus geen idee wat waar stond,
nou ja, dat heet, geen idee wat waar stond tot het op mij stond
)Resultaat van deze actie, nu nagel definitief los en bloede ook.
Voordeel is wel dat eigenlijk teen nu minder zeer doet dan ervoor
Komt denk ik doordat de druk eraf is.
Nagel zit nu voor 75 % los
(en echt gebeurt me anders nooit!, maar ja, weet nu zeker dat ik geen ezel ben,
aangezien die zich geen 2 x aan dezelfde steen stoot
)Vervolgens heb ik om het af te maken gisteren mijn fototoestel er ook nog op laten vallen.
(dat was nou net weer mazzel hebben, aangezien die anders op straat was gevallen en zeker
was gebarsten, nou viel die eerst op mijn schoen en teen, en toen pas op straat, op 2 krasjes na
geen schade, dus ik toch blij)
Ondertussen hangt nagel aan een zijden draadje zeg maar, wiebelt vrolijk alle kanten op.
Maar bij de oorsprong van je nagel zit hij nog net vast onder het velletje.
Nou ben ik een notoire peuteraar en ben dus ernstig geneigd hem met de combinatie tang eraf te slopen.
Of is het slimmer hem eraf te knippen tot waar ie nog net aan een zijden draadje hangt?
Of gewoon laten zitten (wel even vastplakken, want nou hangt ie steeds klem in mijn sokken
)en eruit laten groeien. Zodat de nagel het bedje eronder nog enigzins beschermt?
Wie heeft 1 of meerdere van deze opties al eens uitgeprobeert en met welke gevolgen?
(vroegehhhhh toen ik klein was ook wel eens nagels kwijt geweest, maar kan me niet herinneren hoe dat gegaan is
_)
misschien is de beste oplossing naar de huisarts..
ik ben blij dat het mijn nagel niet is!
)
die krijg ik wel zo gek.)
Oké, beetje overdreven.