Uitlopend oogpotlood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Uitlopend oogpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 10:20

Hallo hallo!!

Ik draag vaak make up, waaronder altijd oogpotlood(lijntje onder de ogen). Nu is het zo dat mijn oogpotlood altijd uitloopt, ik krijg dan een soort zwarte vegen onder mijn ogen, is niet echt charmant!!! ;( . Ik heb verschillende merken oogpotlood geprobeerd, maar het gebeurd bij elk merk. Ik denk dat het aan mijn huid ligt. Heeft iemand ook last van dit probleem en wat doe jij er dan tegen????

Palmera

Re: Uitlopend oogpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:23

Heb ik ook altijd. Schijnt te komen door je traanvocht. Heb zelfs ooit een peperduur waterproof oogpotlood van Dior gekocht. Zelfs dat hielp niet. Dus als iemand nog een goede tip heeft hoor ook ik het graag.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:24

Hema oogpotlood al geprobeerd? Ik kan eig alleen die hebben.. Die je zo kan uitrollen zeg maar.. Kun je mee zwemmen en alles:) Heel fijn. Alleen niet in je ogen wrijven, maar dat lijkt me logisch

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:24

Jaa ik heb er ook last van, welk merk ik ook heb.. Ik smeer nu 's ochtends wat oogcreme onder het oog, heb wel het idee dat het helpt want het vlekt lang niet zo meer. :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:25

Heb je oliedoekjes die je 's ochtends gebruik? Daardoor wordt je huid namelijk vet en daar reageert oogpotlood heel sterk op waardoor het dus uitloopt. Probeer ervoor te zorgen dat je huid niet te vet is (kan ook door verkeerde foundation) dan is de kans minder groot dat jouw oogpotlood uitloopt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:31

Het heeft idd te maken met een vettige huid of vochtige ogen, misschien kun je met een wattenstaafje wat huidskleurige poeder onder je wimpers aanbrengen dit houd het langer vet vrij.Zelf had ik ook altijd dit probleem en sinds ik een beetje poeder gebruik blijft het stukken beter zitten.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:32

Ik heb hetzelfde! Komt door mijn lezen denk ik bij mij, ik heb door de wind soms traanaanvallen waardoor ik er ook niet echt charmant bijloop altijd :+
Ik heb echt geen iedee wat ik moet doen dus ik ga dit topic bijhouden :P

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:33

Ik doe altijd met een coverstik langs mijn ogen en dan oogpotlood en oogschaduw erop.
dan blijft het bij mij altijd perfect zitten

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:37

Ik had daar vroeger ook echt altijd last van, alles uitgeprobeert maar toch altijd weer die uitgelopen veeg..vooral als ik op stap ging en het was er warm.
De oplossing: ik heb me een lijntje laten tatoeren onder de ogen :D ..echt super nu al 7 jaar en het zit altijd fantastisch.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:46

Ilona_D schreef:
Ik had daar vroeger ook echt altijd last van, alles uitgeprobeert maar toch altijd weer die uitgelopen veeg..vooral als ik op stap ging en het was er warm.
De oplossing: ik heb me een lijntje laten tatoeren onder de ogen :D ..echt super nu al 7 jaar en het zit altijd fantastisch.

Dat lijkt mij echt doodeng en pijnlijk,bovendien kan ik er op de één of andere manier niet tegen als iemand bijv. mijn oog make up doet dus denk ook niet dat tatoeren een geslaagde actie word.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:28

Ik gebruik vloeibare van l'oréal, werkt super bij mij!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:46

Ik gebruik oogpotlood vd Hema, en ik heb ontdekt dat de zachtere eerder uitlopen dan de hardere. Die codes die erop staan geven de kleur en de hardheid weer, zo is (bij de hema-potloden) de B een stuk zachter dan de H. (Heeft ook even geduurd voordat ik daar achter kwam hoor).

Dus misschien kan je dat ook eens proberen? De H loopt bij mij nl helemaal niet uit en de B juist best erg.

*edit* Ik gebruik de gewone simpele oogpotloden zonder uitschuifsysteem etc*

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:57

Ik heb een gewoon goedkoop oogpotloodje van Kruidvat. Voor een lijntje onder mijn ogen zet ik enkele kleine stipjes/streepjes en die
vervaag ik dan een beetje met het rubberen 'smugdedopje' (wat een woord) dat op de achterkant zit.
Het geeft een beetje het smokey effect en het loopt bij mij zelden of nooit uit.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:02

Wat ben ik blij met dit topic! Ik had er ook áltijd last van.
Echt ieder uur op school wel weer kijken of het nog goedzat..
Of dan te horen krijgen van een ander dat het weer was uitgelopen := Heel vervelend.

Nickytje schreef:
Ik heb een gewoon goedkoop oogpotloodje van Kruidvat. Voor een lijntje onder mijn ogen zet ik enkele kleine stipjes/streepjes en die
vervaag ik dan een beetje met het rubberen 'smugdedopje' (wat een woord) dat op de achterkant zit.
Het geeft een beetje het smokey effect en het loopt bij mij zelden of nooit uit.

Je bedoelt gewoon het huismerk van de Kruidvat, toch?

Mar_ schreef:
Ik gebruik oogpotlood vd Hema, en ik heb ontdekt dat de zachtere eerder uitlopen dan de hardere. Die codes die erop staan geven de kleur en de hardheid weer, zo is (bij de hema-potloden) de B een stuk zachter dan de H. (Heeft ook even geduurd voordat ik daar achter kwam hoor).

Dus misschien kan je dat ook eens proberen? De H loopt bij mij nl helemaal niet uit en de B juist best erg.

*edit* Ik gebruik de gewone simpele oogpotloden zonder uitschuifsysteem etc*

Aaah, deze vind ik wel zeer handig. :Y)

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:09

Sommigen hebben dit veel sneller dan de ander. Bij de een is het onder het oog altijd wat vochtiger dan bij de ander. Ook een te volle oogcreme kan dit veroorzaken.
Gebruik liefst een oog gel bijvoorbeeld.
Qua oogpotlood vind ik de waterproof potloden van Collistar top. Blijven het beste zitten van allemaal (heb bij Douglas gewerkt en heb alle potloden geprobeerd ;) )
Ook in veel leuke kleuren te verkrijgen.
Ook het oog licht poederen met een losse poeder kan helpen, dan maak je het droog en de poeder absorbeerd het vocht.
Succes ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:12

even je oogpotlood2 tellen boven een aansteker houden, dan blijft t ook super zitten. (hij moet niet smelten, gewoon een beetje plakkerig worden)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:31

ik heb ook altijd veel last van soep in de ogen, ik denk dat ik veel water in mijn ogen heb, mijn oogpotlood blijft ook nooit zitten

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:55

de waterproof oogpotlood van de etos! :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:48

Ik heb er zelf ook altijd last van gehad, heb nu *gaat kijken* Rimmel londen exaggerate waterproof eyedefiner.
Super fijn ding, blijft de hele dag mooi zitten!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:55

ik doe altijd eerst een licht roze of een witte streep onder m'n ogen, veeg dat iets uit
en daarna pas mijn echte kleur erop (dus zwarte in jouw geval of blauw/groen etc.)
geeft ook een veel frisser effect door het witte/roze

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:26

Poederfoundation onder je ogen. Géén vloeibare. Mocht je wel vloeibare coverstick of foundation gebruiken, daaroverheen dan poeder doen.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:30

Bedankt voor de tips allemaal!! Ik ga de poedertruc uitproberen, denk dat dat al heleboel kan helpen.
@anneke: wat bedoel je met een oog gel??
@ilona_D: lijkt me ook erg pijnlijk, ik ga wel poederen! Ben nl niet zo'n held.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:50

Ikkreeg ooit de tip iets oogschaduw op te brengenvoordat ik een lijntje trek, de beste tip ooit.
Hier loopt het dus ook sindsdien nooit meer uit.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:51

Ik doe altijd met een wattestaafje een beetje babypoeder onder m´n ogen en daarna pas het lijntje.
Blijft prima zitten :) .
Ik gebruik overgens altijd een vloeibare eyeliner (een oude, die bijna leeg is. Geeft een mooier resultaat want dan krijg je niet zo´n dikke streep :+ ), dat blijft sowieso al beter zitten dan een potlood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:16

Ik zweer bij Gosh :j