Ervaringen (flap)oor operatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Ervaringen (flap)oor operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:00

:wave:

Niet dat ik overdreven flaporen heb, maar wel een beetje en ik wil het gewoon mooi plat hebben. :o
13 April heb ik een afspraak.. vrij snel dus haha, en ben wel een beetje bang. :(:)

Heeft er iemand ervaringen mee?
Zo ja, ik hoor het graag. :D

Groetjes

_Tara_

Re: Ervaringen (flap)oor operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:03

Ik heb 1 oor laten corrigeren, dat andere flapte namelijk niet :')
Operatie viel bij mij wat zwaar door de narcose, hier werd ik erg misselijk van maar dat had niks met dat oor te maken verder. Gewoon mijn persoonlijke reactie op een narcose.
Tja verder doet 't best even pijn de dagen erna als je dat verband over je hoofd hebt. Al was ik ook te eigenwijs om een pijnstiller te nemen :P
Al met al zou ik 't zeker weer doen!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:06

Word je wel geheel onder narcose gebracht of dat niet?
Wil er eigenlijk niet graag bij zijn met m'n gedachte. :=

De pijn viel verder dus wel mee?
Moet je verder nog ergens op letten met de dingen doe je doet ofzo? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:10

Volgens mij kon ik toen kiezen. Onder algehele narcose of plaatselijke verdoving. Mijn chirurg geloof ik heeft me toen aangeraden om algehele narcose te nemen. Dan kun je net ff iets meer uitrusten na de operatie. Anders word je gewoon meteen naar huis gestuurd.
Als je gewoon pijnstillers slikt denk ik dat je helemaal geen pijn hebt.
Kwa opletten, de eerste dag/2 dagen heb ik vooral in bed gelegen om uit te rusten van de narcose. Daarna gewoon rustig in huis wat gerommeld enzo. Ging sowieso de straat niet op omdat ik er niet erg aantrekkelijk uitzag met dat verband om m'n hoofd :')
Na 2 weken (weet ik echt niet meer zeker trouwens maar zoiets was 't) mocht dat verband eraf. Toen moest ik wel nog een tijd een haarband/skiband om m'n oren nog wat te beschermen. Zeker met slapen is dat belangrijk, anders kan 't zijn dat je oor weer terug flapt en je hechtingen kapot gaan. Verder heb ik niet echt ergens rekening mee moeten houden...
Weet nog wel dat ik douchen de eerste keer erg eng vond, met haar wassen enzo, haar afdrogen :') Maar ging allemaal goed :)
Of dat ik 's nachts wakker schrok en dat die skiband van m'n hoofd af was, meteen voelen of m'n oor nog goed zat :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:14

Hmm oke dat klinkt allemaal nog niet zo heel erg haha. :D
Maar na die 2 weken.. en het verband mag eraf.. mag je dan weer wel vanalles doen of kan/mag dat nog niet?

Stel nogal veel vragen, kan het daar ook nog wel vragen maar weet liever graag dingen ver van te voren al haha.
Ben nogal bang aangelegd. }:0

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:17

Kan ook best dat 't maar 1 week was hoor! Weet 't echt niet meer... Alleen dat ik erg blij was dat ik m'n haar kon wassen :P
Ja een beetje rustig aan doen met dingen in de buurt van je hoor, zoals haren kammen, paardrijden beter nog niet doen ivm cap enzo. Je oor is vaak in 't begin ook nog wat gevoelig voor warm/koud. Maar ik herinner me niet echt iets wat ik echt niet mocht ofzo...
Ook gewoon als je een gesprek hebt met je huisarts alles vragen he! Want van mij is alweer een tijdje geleden. Dus wie weet zijn er alweer dingen veranderd.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:21

Oke, dat is wel logisch dat je nog een beetje voorzichtig moet zijn haha. :D
Heb verder toch niet zoveel te doen gelukkig.. alleen fitnessen.. maar dat kan denk ik dan wel. :j

Heb binnekort gesprekje bij de huisarts of in het ziekenhuis geloof ik.
Zometeen haak ik nog af. :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:27

Je moet de voors en tegens gewoon een beetje tegen elkaar afwegen. Als je maar achter je beslissing staat toch :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:31

Ja dat is waar. :)
Kan wel geen oorbellen in.. is altijd gaan ontsteken.. hoop maar dat het niet gaat ontsteken na zo'n operatie. :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:33

Ik heb aan beide oren een flapoorcorrectie gehad. Was toen nog wel jong, geloof een jaar of 4. Ik heb toen een week met mijn hele hoofd in het verband gezeten, en na een aantal dagen werden de hechtingen eruit gehaald. Wat ik me nog wle herrinner is dat ik naderhand best wel veel last ervan had. Erg gevoelige oren, warm/koud etc. Maar het resultaat is wel netjes :j

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:56

Ik ben pas voor de 4e keer geweest ;)
Mijn ene oor stond af, vooral de bovenkant. Ik ben steeds onder plaatselijke verdoving behandeld, narcose vind ik wel erg overdreven voor een ingreep van een half uur. Daarna kon ik gewoon meteen weer naar huis, 1e dag nog rustig aan, daarna weer aan de slag. Een hippe sjaal om je hoofd om het verband te bedekken is wel een aanrader, ik weet uit ervaring dat je heel vreemd wordt aangekeken met je verbandhoofd in de trein...
De eerste 3x is mijn oor steeds teruggegaan naar de oude stand, waarschijnlijk kwam dit omdat alleen de bovenkant afstond en dat is latiger om te corrigeren. Nu de laatste keer is een ander techniek gebruikt en staat mijn oor eindelijk netjes.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:29

Ik heb het heel lang geleden laten doen en zou het gelijk weer doen.
Ik ben niet onder narcose geweest, maar gewoon plaatselijke verdoving.
Spuiten voor de verdoving deden meer pijn dan de hele operatie.
2 weken verband erom gehad. Toen de verdoving uitgewerkt was heb ik wel pijn gehad, maar die was heel goed te dragen en hield mezelf voor: wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;) !
Helaas heb ik wel nu 1 oor bijna gevoelloos, dokter zei dat dit door het drukverband kwam, maar nóg zou ik het doen, ook met die wetenschap dat ik een bijna gevoelloos oor eraan over zou houden.
Maar dit is jaaaaaaaren geleden, ga ervan uit dat het alleen maar vooruit is gegaan.

Dus, probeer je niet al te druk te maken.. ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan ;) , maar iedere keer als ik mijn haar opsteek ben ik blij dat ik die operatie heb laten doen!
Heel veel succes!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:31

Vonden jullie dat niet rot, zo onder plaatselijke verdoving?

Wel rot Patros, dat je dat 4 keer moest laten opereren.

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:47

Hoe duur is het? Want ik heb het zelf ook een beetje. :+

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:32

_Tara_ schreef:
Vonden jullie dat niet rot, zo onder plaatselijke verdoving?

Wel rot Patros, dat je dat 4 keer moest laten opereren.

Nee hoor, is vooral heel grappig. Je hoort ze aan je oor friemelen, maar door de verdoving lijkt het net of je oor niet van jou is :D Verdoven was ook niet echt heel pijnlijk.

Tja, 4x was wel heel jammer. Maar ben nu tevreden en daar gaat het om. Alles aan mij is eigenwijs; mijn oor, haar etc :+

Misschien scheelt het trouwens ook dat ik Geneeskunde studeer en daardoor absoluut niet bang ben voor medische ingrepen. Het is trouwens wel een prijzige ingreep, ik was geloof ik 1000 euro kwijt. De andere 3x ben ik gratis behandeld, soort van garantie.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:30

De enigste reden dat ik volledige narcose kreeg was omdat ik een opdondertje van 4 jaar was. Als ik ouder was geweest, was het ook gewoon onder plaatselijke verdoving gegaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:34

Ik was toen 15/16 ofzo... Vond het toch wel prettig iig om onder narcose te gaan.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:44

Gelukkig geen nare gebeurtenissen haha daar ben ik al wel heel blij om!

Vervelend zeg Patos.. 4 keer.. :=

Ik krijg het nog vergoed omdat ik nog geen 18 ben.
Vanaf je 18de moet je gaan betalen.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:54

ik heb jaren geleden ook 1 oor laten doen...
het is onder plaatselijke verdoving gebeurt, 2 weken verband erom en klaar dacht ik.
toen het verband eraf ging zag het er goed uit maar een paar dagen later begon het zeer te doen en werd het nat.
Ben langs de huisarts geweest die me gelijk weer het ziekenhuis in stuurde.
Ik heb total 3 keer in het ziekenhuis gelegen in afzondering i.v.m. de onsteking en 3 keer geopereerd onder narcose en er is kraakbeen uit mijn andere oor ingezet.
Ben er 3 maanden mee zoet geweest.
Ik was 1 op de duizend volgens de arts, zat er maar lekker mee.
Heb nu een oor dat dicht tegen me hoofd zit en nog bijna dagelijks zeer doet.
Maar de arts wilde het nog wel een keer proberen... dacht het niet :7 .

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:13

Mijn zoon was 8 ofzo toen hij aan zijn oren werd geholpen. Kind had er zelf geen last van. Werd op school niet geplaagt maar helaas wel door een aantal famlilie leden!!!
Hij is onder narcose geweest. Heeft 10 dagen met een tulband gelopen en daarna nog een poos met een sportband ( zweetband) om zijn oren gelopen, voor het evt. terug klappen. Hij heeft hem wel een tijd s,nachts omgehad. En in de winter zijn zijn oren best gevoelig, zelfs na al die jaren.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:27

Hmm voor zulke dingen ben ik dus ook best bang.

Mijn oren zijn best gevoelig, kan ook geen oorbellen in het of het ontsteekt..
Al heb ik wel wat risico over voor rechte oren haha..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:32

Wat knap zeg dat je dit doet!
Ik wil het ook graag. Heb niet enorme flappers, maar ik doe liever geen staartje in, omdat ze toch echt wel meer afstaan dan de gemiddelde oren. Ik heb alleen wel een vraag; hoe krijg jij de financiering rond? Moet je het zelf betalen? Of ben je fantastisch verzekerd?

Heel veel succes in elk geval!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:35

Ja vind het ook best knap van mezelf haha. :=
Ben echt een bangerd...

Ik heb ook niet echt flaporen, maar ze staan ook verder af dan de gemiddelde oren.. ik wil het ook gewoon plat en netjes hebben. :)
Geeft toch meteen een ander beeld!

Betaald de verzekering tot m'n 18.
Dus mama heeft geregeld dat ik het nog snel kan laten doen haha.
Anders had ze het wel voor me betaald mocht het niet meer verzekerd worden. :)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:38

Volgens mij begrijpen wij elkaar met het oorprobleem ;)
Heel veel mensen zeggen 't valt toch wel wat mee?!' maar dat zijn nou net de mensen met platte oren.
Wat goed dat je het nog vergoed krijgt, dat is bij mij helaas niet zo.
Eerder kreeg je het tot je 12e vergoed, dat vind ik zo gek; de meeste kinderen gaan pas eens goed naar zichzelf kijken na hun 12e, als ze in de puberteit komen!
Voor mij is het nog even sparen geblazen helaas...

Nogmaals succes!
En krijgen we ook voor en na foto's?!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:42

Ja idd, niemand ziet het bij mij.. en als je dan zegt dat ze iets afstaan "ja oh nu zie ik het"
Maar zelf zie je het maar al te goed. :=

Wil je het ook laten doen? :)

Ja zal wel voor en na foto's maken haha.
Als ik de operatie overleefd heb. :))