serena1978 schreef:Ik heb zoal ervaring met het koperspiraaltje al de mirena.
*Koperspiraal, heb ik 2 keer gehad, opzich vond ik het plaatsen wel mee vallen en natuurlijk je merkt het wel maar na een paar daagjes krampjes en paracetamolletjes is het best te doen.
Ik vind een koperspiraal alleen maar nadelig, je verliest meer bloed en bij mij was dat toch wel 6 a 7 dagen dus niet zo fijn en de krampen waren ook nog eens erger.
*Heb nu de Mirena spiraaltje, ik heb die vrij vlot na de bevalling kunnen laten plaatsen en heb er helemaal geen pijn van gehad. Was binnen een minuut klaar!
Doordat ik zelf ontzettend slecht tegen de pil kan, heb ik hiervoor dus 2 x koperspiraal gehad om dat de Mirena natuurlijk ook hormonen bevat.
Maar mijn gynacoloog was heel overtuigend dat de Mirena ook heel goed te doen was en niet met pil de vergelijken is. De Mirena geeft heel klein beetje hormonen af en alleen in de baarmoeder dus het komt verder niet in je lichaam terecht.
Voordeel is dat ik dus nu haast geen mentruatie heb, wel heel erg fijn! Duurd wel een jaartje na het plaatsen en er zijn uitzonderingen die al heel snel niet meer menstrueren.
Wel hou ik de maandelijkse menstruatie klachten, vreetbuien, slecht humeur, pijnlijke borsten en lichte krampjes.
Bedankt voor je reactie!
Mirena durf ik niet aan omdat die ook hormonen bevat. Heb net de nuvaring geprobeerd weer hetzelfde verhaal :S Hormonen kan ik dus niet tegen. Hopelijk gaat het allemaal meevallen.