Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:02

Ik zou heeel graag ervaringen willen weten van mensen die een koperspiraal hebben?
Ik kan niet zo goed tegen hormonen, maar ja wil toch wel wat.
Ik hoor best wel wat horrorverhalen, en kan nog niet zoveel vinden erover op bokt.
Dus wie o wie wilt haar ervaringen met mij delen? :D

Bv Bijwerkingen? Lijkt me dat je die niet hebt omdat het geen hormonen bevat?

_Tara_

Re: Koperspiraal ( zonder hormonen)ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:28

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:41

Ja ,alleen op heel bokt staan er erg weinig reactie's op over koperspiraal dus vandaar mijn keuze om een apart topic te openen. Misschien wordt het wel niet veel meer gebruikt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:43

Dat kan, ik weet alleen niet of ze jouw topic dan open houden omdat er al een topic is hier over.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:57

Dat weet ik ook niet.

Bedankt voor je tip in elk geval!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:59

Ik heb hem en ik ben super tevreden. Het is net als zonder spiraal. Heel natuurlijk ongesteld en nergens geen omkijken naar. Ik voel hem ook absoluut niet zitten. Plaatsen is geen pretje, maar is ook zo weer over (na twee uur of zo).

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 16:02

Vio schreef:
Ik heb hem en ik ben super tevreden. Het is net als zonder spiraal. Heel natuurlijk ongesteld en nergens geen omkijken naar. Ik voel hem ook absoluut niet zitten. Plaatsen is geen pretje, maar is ook zo weer over (na twee uur of zo).

Dit maakt me blij :D Volgens mij zitten er ook geen bijwerkingen bij toch ?
Behalve dat je langer en wat heviger ongesteld kan worden?
En uiteraard de eerste dagen na het plaatsen dat het ongemakkelijk kan zijn om het zo te zeggen?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:06

ik heb deze ook, ik heb er totaal geen last van, het plaatsen is even rottig, maar gauw weer over.
Ik ben wel meer ongesteld dan zonder spiraaltje.
(Ik heb ooit de pil geslikt, maar die hormonen had ik erg veel last van, vooral stemmingswisselingen)

ik heb nooit bijwerkingen gehad, en dit is mijn tweede alweer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 01:55

Koperspiraal wordt niet veel meer gebruikt, omdat de meeste vrouwen liever de Mirena (met hormonen) hebben. Van een koperspiraal kun je namelijk wat heviger gaan menstrueren, terwijl het bij de mirena vaak helemaal wegblijft.

Je kunt de eerste dagen wat buikpijn hebben, omdat je lichaam moet 'wennen' aan iets vreemds in de baarmoeder. De meeste vrouwen hebben weinig last na het plaatsen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:47

Bedankt voor jullie reacties! Super fijn om te horen, maak me namelijk alweer helemaal druk haha :o

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 06:50

Hoi hoi,

Hier nog mijn ervaring waar je wellicht wat aan hebt:
- het inbrengen is zeer onprettig, maar idd zo weer over.
- de menstruatie is de eerste paar keren bij mij erg pijnlijk geweest
- ondanks het spiraaltje ben ik toch zwanger geraak en heb nu een dochtertje van bijna 5.

Succes met het bekijken hoe en wat

Groetjes Kim

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:13

Ow jee kippetje, dus echt goede ervaringen heb je niet.
Pff blijft altijd lastig deze dingen!

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:19

Ik heb zoal ervaring met het koperspiraaltje al de mirena.

*Koperspiraal, heb ik 2 keer gehad, opzich vond ik het plaatsen wel mee vallen en natuurlijk je merkt het wel maar na een paar daagjes krampjes en paracetamolletjes is het best te doen.
Ik vind een koperspiraal alleen maar nadelig, je verliest meer bloed en bij mij was dat toch wel 6 a 7 dagen dus niet zo fijn en de krampen waren ook nog eens erger.

*Heb nu de Mirena spiraaltje, ik heb die vrij vlot na de bevalling kunnen laten plaatsen en heb er helemaal geen pijn van gehad. Was binnen een minuut klaar!
Doordat ik zelf ontzettend slecht tegen de pil kan, heb ik hiervoor dus 2 x koperspiraal gehad om dat de Mirena natuurlijk ook hormonen bevat.
Maar mijn gynacoloog was heel overtuigend dat de Mirena ook heel goed te doen was en niet met pil de vergelijken is. De Mirena geeft heel klein beetje hormonen af en alleen in de baarmoeder dus het komt verder niet in je lichaam terecht.
Voordeel is dat ik dus nu haast geen mentruatie heb, wel heel erg fijn! Duurd wel een jaartje na het plaatsen en er zijn uitzonderingen die al heel snel niet meer menstrueren.
Wel hou ik de maandelijkse menstruatie klachten, vreetbuien, slecht humeur, pijnlijke borsten en lichte krampjes.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 11:39

serena1978 schreef:
Ik heb zoal ervaring met het koperspiraaltje al de mirena.

*Koperspiraal, heb ik 2 keer gehad, opzich vond ik het plaatsen wel mee vallen en natuurlijk je merkt het wel maar na een paar daagjes krampjes en paracetamolletjes is het best te doen.
Ik vind een koperspiraal alleen maar nadelig, je verliest meer bloed en bij mij was dat toch wel 6 a 7 dagen dus niet zo fijn en de krampen waren ook nog eens erger.

*Heb nu de Mirena spiraaltje, ik heb die vrij vlot na de bevalling kunnen laten plaatsen en heb er helemaal geen pijn van gehad. Was binnen een minuut klaar!
Doordat ik zelf ontzettend slecht tegen de pil kan, heb ik hiervoor dus 2 x koperspiraal gehad om dat de Mirena natuurlijk ook hormonen bevat.
Maar mijn gynacoloog was heel overtuigend dat de Mirena ook heel goed te doen was en niet met pil de vergelijken is. De Mirena geeft heel klein beetje hormonen af en alleen in de baarmoeder dus het komt verder niet in je lichaam terecht.
Voordeel is dat ik dus nu haast geen mentruatie heb, wel heel erg fijn! Duurd wel een jaartje na het plaatsen en er zijn uitzonderingen die al heel snel niet meer menstrueren.
Wel hou ik de maandelijkse menstruatie klachten, vreetbuien, slecht humeur, pijnlijke borsten en lichte krampjes.

Bedankt voor je reactie!
Mirena durf ik niet aan omdat die ook hormonen bevat. Heb net de nuvaring geprobeerd weer hetzelfde verhaal :S Hormonen kan ik dus niet tegen. Hopelijk gaat het allemaal meevallen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 01:16

Ik had hetzelfde als TS. Ik slikte al 5 jaar de pil en ik was mezelf gewoon niet meer. Ik was dik geworden, seks was gewoon VIES voor mij, ik moest er niets van hebben, altijd boos, noem maar op. IK had ook een heel stressig leven er bovenop.

Toen ik stopte met de pil ben ik zo'n 30 kg afgevallen, ik was ecnt een totaal ander mens. Toen ik besloot een spiraaltje te nemen was ik ook bang voor hormonen en twijfelde ik ook over koper of Mirena. Ook ik werd verteld de mirena niet met de pil te vergelijken is en ik heb hem nu ook al bijna 5 maand. Ongesteldheid is bijna niet, of heel lichtjes. Seks wil nog steeds en tot nu toe verder geen bijwerkingen.

Mirena sprak me ook meer aan om dat die net wat veiliger is tegen zwangerschap dat de koperen spriaaltje door die klein beetje hormonen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 11:33

Bedankt Skitter voor je reactie :D
Het koperspiraaltje schijnt net zo veilig te zijn als de pil.
www.prosan.nl

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:41

Ik heb ook een koperspiraal en wil nooit weer anders. Zo denk ik er nu over, dat was een paar maanden geleden wel anders; ik heb hem in januari 2008 laten zetten en kon een paar dagen niet lopen van de pijn. Die pijn heeft bij mij 6 maanden (!!) aangehouden. Als ik de verhalen zo lees hier, dan ben ik een uitzondering. Ik ben absoluut niet kleinzerig, maar dit was verschrikkelijk heftig. Over de maanden werd het steeds minder, maar tijdens ongesteldheid ging ik nog af en toe door de grond.
Na die 6 maanden nergens last meer van gehad! Hij zit nu een jaar en 3 maanden (ongeveer) en ik ben nu heel tevreden. Ben ook meer ongesteld, maar wel regelmatig en heb geen hormonen meer in mijn lichaam (beter voor mij i.v.m. hoog cholesterol).
Over die pijn; ik zal wel een uitzondering zijn. Naast die pijn die ik heb gehad, vind ik het een ideaal ding!!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 16:17

Rindin gelukkig dat het je nu wel bevalt en dat je geen pijn meer hebt :D
Ik heb hem inmiddels in huis. Met mijn volgende menstruatie ga ik hem laten zetten. Hopelijk heb ik er ook profijt van.
Hormonen zijn voor mij in elk geval geen optie meer.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:18

Ik heb zelf wel het mirena spiraal.
Juist om het feit dat ik al zo hevig ongesteld was, en dat met een koper spiraaltje alleen maar erger zou worden.
Nu ben ik elke maand heel lichtjes ongesteld, maar heb nog wel de krampen e.d.
Wat mij ook overgehaald heeft om de mirena te nemen is dat je bij het koper spiraal mocht je zwanger worden ondaks het spiraal, het koperspiraal het kindje afstoot en je het kan vergelijken met een kleine abortus.
Iig succes met je keuze.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 14:42

Pascal, ik begrijp het.
Maar ik heb geen gewone bijwerkingen bij de hormonen. Maar het versterkt mijn angsten. Waardoor mijn leven erg belemmerd is. Dus ik kan echt niet meer aan de hormonen dus voor mij is dat helaas geen optie.
Bedankt voor je reactie ! :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:01

Skitter schreef:
Ik had hetzelfde als TS. Ik slikte al 5 jaar de pil en ik was mezelf gewoon niet meer. Ik was dik geworden, seks was gewoon VIES voor mij, ik moest er niets van hebben, altijd boos, noem maar op. IK had ook een heel stressig leven er bovenop.

Toen ik stopte met de pil ben ik zo'n 30 kg afgevallen, ik was ecnt een totaal ander mens. Toen ik besloot een spiraaltje te nemen was ik ook bang voor hormonen en twijfelde ik ook over koper of Mirena. Ook ik werd verteld de mirena niet met de pil te vergelijken is en ik heb hem nu ook al bijna 5 maand. Ongesteldheid is bijna niet, of heel lichtjes. Seks wil nog steeds en tot nu toe verder geen bijwerkingen.

Mirena sprak me ook meer aan om dat die net wat veiliger is tegen zwangerschap dat de koperen spriaaltje door die klein beetje hormonen

Dus als ik het goed begrijp kom je bij een minerva ook minder of niet aan???

sorry voor het offtopic berichtje van mijn kant.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:47

ukje schreef:
Skitter schreef:

Dus als ik het goed begrijp kom je bij een minerva ook minder of niet aan???

sorry voor het offtopic berichtje van mijn kant.

Volgens mij kom je er niet van aan.

Die klein beetje hormonen wat er inzit blijft in je baarmoeder waar je het nodig hebt, dus heeft weinig of geen effect op de rest van je lichaam! Ik heb er tot nu toe geen bijwerkingen gemerkt maar ik hem 'm nog maar 5 maand. Ik heb ook over de koperspriaal getwijfeld,ook om de hormonen maar ik had dus echt geen zin in een nog zwardere ongesteldheid.. Het kon hiervoor nog wel eens heftig zijn....Koperen spiraal is 95% effectif en Mirena 98%....

Zoiets was het geloof ik..>?? En dat heeft mij uiteindelijk overgehaald.. dat en een kans op geen ongesteldheid meer :D

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:55

Sinds anderhalve maand heb ik mn 2e koperspiraaltje. Voor mn eerste zwangerschap de eerste laten plaatsten. Eerst 2 x bij de huisarts. Dat raad ik werkelijk iedereen af! Laat het plaatsen over aan een gyneacoloog. Na mn 2e bevalling opnieuw een koperspiraaltje laten plaatsen. Ik ben er erg tevreden over. De eerste plaatsing was reuze pijnlijk op het moment zelf en de eerste halve dag. Tweede keer echt geen centje pijn. Menstruatie was de eerste 2 x wat heftiger maar daarna bij mij weer normaal. Ik wil echt niet anders meer.

Succes met plaatsen straks, hoop dat het voor jou net zo goed gaat werken.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:57

Ook ik heb ooit een koperspiraaltje gehad. Helaas geen goede ervaring geweest. Terwijl ik van mijzelf nooit heftig menstrueer, waren mijn menstruaties met het spiraaltje heel heftig en bijzonder pijnlijk. Heb 'm dan ook na een half jaar doorbijten laten verwijderen.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:39

Consort schreef:
Ook ik heb ooit een koperspiraaltje gehad. Helaas geen goede ervaring geweest. Terwijl ik van mijzelf nooit heftig menstrueer, waren mijn menstruaties met het spiraaltje heel heftig en bijzonder pijnlijk. Heb 'm dan ook na een half jaar doorbijten laten verwijderen.

Dat had ik ook, ik vond het vrezelijk!
Kreeg dus echt veel meer krampen en ook menstueerde ik veel heviger, was bij mij gelijk wel volle week dat ik met maatje xl tampons moest gaan werken.
Nooit weer dus!