Veel afscheiding?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aardbeitjeee

Veel afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:41

Hoi, sinds een tijdje heb ik last van heel veel afscheiding in mijn onderbroek.
En ik vind het nogal vervelend, want eerst had ik echt nooit afscheiding (nou ja, heel soms).

Kan je hier iets tegen doen? Heb het al tegen mijn moeder verteld en inlegkruisjes gekocht.
Maar ik vind dat niet zo lekker zitten, als ik ongesteld ben gebruik ik ook tampons. :+
Ik ben 13 en sinds mijn 12e ongesteld, nu anderhalf jaar ongeveer. Ik ben ook meestal 3 dagen ongesteld.
Ik slik geen pil, en ik heb nooit last van buikpijn/hoofdpijn tijdens mijn menstruatie. :+

Liefs.

Teelee

Re: Veel afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:44

Zou je misschien een SOA kunnen hebben??

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:45

chantalvdv schreef:
Zou je misschien een SOA kunnen hebben??
Waarvan? Ik heb nog geen geslachtsgemeenschap gehad. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:47

Misschien even huisarts?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:47

ik denk dat je 'witte vloed; bedoelt.
Als je hier even op googled vind je het volgende :) :

Vaginale afscheiding is een normaal natuurlijk verschijnsel. Het bestaat uit doorzichtig waterig vocht en slijm, dat door de wand van de vagina en de baarmoederhals wordt afgegeven. Het slijm kan enigszins zuur ruiken maar ook reukloos zijn. Als het slijm opdroogt wordt het soms lichtgeel van kleur.

Mogelijke oorzaken van veranderde vaginale afscheiding (o.a.):
Natuurlijke oorzaken
- aanleg voor de afscheiding van meer of minder vocht
- meer afscheiding rond de eisprong halverwege de menstruatie-cyclus (ook kleur en geur van het vaginale vocht zijn dan anders)
- meer afscheiding bij sexuele opwinding (ook kleur en geur van het vaginale vocht zijn dan anders)
- meer meer afscheiding tijdens de zwangerschap wordt meer vaginaal vocht afgescheiden
- de anticonceptie-pil kan invloed hebben op de samenstelling van het vaginale slijm
- minder afscheiding tijdens en na de overgang (= menopauze) waardoor de vagina droger aanvoelt (ten behoeve van de geslachtelijke omgang wordt het gebruik van glijmiddelen aanbevolen)
Medische oorzaken
- ontsteking van de vagina (= vaginitis) met bacteriën of schimmels (o.a. bij sexueel overdraagbare aandoeningen = SOA)
- verminderde lichamelijke weerstand (bijv. door slechte conditie of ernstige ziekte)
- antibiotica-gebruik (verminderde weerstand)
- zwangerschap (hormonale veranderingen)

Ik heb hier ook meer last van halverwege mijn cyclus, het is vrij normaal, maar natuurlijk heb je altijd nog uitzonderingen. Zolang het niet jeukt e.d. is het denk ik niets ernstigs :)
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 25-03-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:48

komt veel vaker voor dan dat je denkt.

is het een soort van wit melkachtig spul ?

je kan naar de huisarts gaan, die heeft daar wel een

middeltje voor.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:48

daarom vraag ik het ook.
Het had wel zo kunnen zijn namelijk ;)

Misschien idd even langs de huisarts gaan in dat geval. (anders ook uiteraard := )

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:51

Ik durf niet langs de huisarts, vind hem een eng mannetje. :+
Mijn moeder dacht dus ook dat ik seks had, maargoed. :')

Het is heel kleverig en vies.. En gewoon wit.
En van dichtbij stinkt het ja. :')
Ook zit er allemaal water of vocht of zo bij?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:57

Allereerst weg met de inlegkruisjes!!! Die gaan dit hoe dan ook alleen maar erger maken. Dat gaat te veel broeien namelijk.
Verder is er een grote kans dat het inderdaad witte vloed is, maar het kan ook een schimmelinfectie zijn.

Hoe vervelend ook, je kan echt het beste even naar de huisarts. Als het wel een schimmelinfecties is, dan kan je er namelijk op den duur onvruchtbaar van raken. En hoewel je nu hoogstwaarschijnlijk toch echt nog niet aan kinderen moet denken, zou het erg sneu zijn als je later kinderen zou willen en ze niet meer zou kunnen krijgen omdat je nu niet daar de huisarts durft, toch?

Zit jullie huisarts niet toevallig in een maatschap zodat je naar een vrouwelijke huisarts kan? En anders misschien je moeder meenemen? In elk geval denk ik dat het belangrijk is dat er een arts naar kijkt en dat er wel wat aan gedaan word. Zoals gezegd, als het iets onschuldigs is, is er niks aan de hand, maar de gevolgen kunnen ook anders uitpakken.

Sterkte meis!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:09

Indd witte vloed, even lastig maar niet zo vervelend, of een schimmel infectie en die kunnen heel vervelend worden. Alles wordt dan droog rood en gaat jeuken of zeerdoen.
Ik heb dit laatste helaas regelmatig en krijg daar van de dokter kuurtjes voor van 3 dagen die je voor het slapen gaan in moet brengen, dan ben je er wel weer snel vanaf :)
Bel anders gewoon de doktersassistente even? Je hoeft niet altijd persé naar de dokter als je aan hem/haar het volledig even verteld :) Zij kan aan de hand van je verhaal wel zeggen of een dokters afspraak nodig is of niet ;)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:18

Precies, weg met de inlegkruisjes.

Ik heb er ook last van.
Pasgeleden toch even de huisarts ernaar gevraagd, voor de tweede keer. Even een testje gedaan, niks aan de hand.
Dus gewoon kappen met inlegkruisjes, al vind ik het heel eng, omdat het bij mij soms best veel kan zijn.

Van dichtbij stinkt het inderdaad, het is wit.

Als je zekerheid wil zal ik als ik jou was wel even naar de HA gaan.
Ik zat er soms best over in.
Even 5 minuutjes huisarts, die zorgt voor een kweekje, na 5 dagen heb je de uitslag ;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:25

Ik heb het ook. Voor mn zwangerschap erger als na de bevalling. Ook heb ik het meerdere keren laten onderzoeken en alles zag er perfect uit. Mijn arts geefd mij geen middeltje want het kon er erger van worden.
Ik gebruik altijd inlegkruisjes, en het is er niet erger van geworden en heb ook nog nooit een schimmelinfectie door gehad. Het gaf me wel een schoner gevoel en zekerder. Vooral in de zomer als je een dun broekje aan heb dan kan het ook wel een doorvloeien en als je opstaat zag een een klein vochtig plekje. Je heb niet altijd de mogelijkheid om overal je onderbroek te wisselen maar een inlegkruisje is gauw gedaan

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:37

Toch even na de huisarts, je kunt namelijk ook een schimmelinfectie hebben, hoeft niet door gemeenschap maar gewoon door bacterieen..
Maar de een heeft het meer als de ander, heb het zelf ook meer als andere, is niet altijd fijn maar goed niks aan te doen.
Heb dit zelf maar afentoe en niet zo vaak,
Heb jij het wel elke dag of?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:38

Ik draag al jaren inleg kruisjes,de ene dag heb ik erg veel prut en de andere dag wat minder.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:40

Mellanii schreef:
Toch even na de huisarts, je kunt namelijk ook een schimmelinfectie hebben, hoeft niet door gemeenschap maar gewoon door bacterieen..
Maar de een heeft het meer als de ander, heb het zelf ook meer als andere, is niet altijd fijn maar goed niks aan te doen.
Heb dit zelf maar afentoe en niet zo vaak,
Heb jij het wel elke dag of?

Andere eigenschap van de schimmel infectie kan ook zijn dat je afscheiding korrelig wordt, en mocht je dat ook krijgen, dan zou ik zeker even heen gaan.
Ik heb er ook meer dan normaal last van, maar er is niets aan te doen. Deze zogenaamde Candida bacterie draag je gewoon mee in je lichaam en wanneer je ph waarden niet meer kloppen daar beneden grijpt de bacterie zn kans en krijg je dus al die vervelende dingen als afscheiding, jeuk, roodheid etc.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:42

Ik heb hier ook last van. Ook naar huisarts geweest, was natuurlijke reactie van mijn lichaam. De een produceert hier nou eenmaal minder van dan de ander

GEEN INLEGKRUISJES ! Net als hierboven is gezegd

Tjah, het is zo vervelend als je het zelf vindt. Eerst schaamde ik me dood, maar het is nou eenmaal niet anders.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:47

en mocht het een schimmel zijn, ook geen tampons meer, omdat dit een broedplaats is voor de bacterieen

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:48

Zoals de meeste zeggen: GEEN inlegkruisjes!

Je zou bij de huisarts kunnen vragen naar Gyno Dactarin, dat heb je in verschillende vormen. Makkelijkst is 3 'eieren' voor je gaat slapen inbrengen en ben je er misschien zo vanaf. Dit is tegen schimmelinfectie en als jij gewoon uitlegd aan de huisarts hoe/wat je hebt hoeft ie niet perse te kijken om dit voor te schrijven. Baat het niet dan schaad het niet..

Het kan ook zijn dat je lichaam nou eenmaal gewoon wat meer afscheiding produceert.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:51

Ik heb hier ook last van, vind het erg vervelend maar er is helaas niets aan te doen.
Het ruikt ook vies en is een beetje wittig.
Helaas hebben sommige mensen er aanleg voor om er veel van te produceren.
En het is niets om je voor te schamen, blijkt wel uit dit topic, erg veel meiden en vrouwen hebben er last van.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:52

Lousje22 schreef:
Zoals de meeste zeggen: GEEN inlegkruisjes!

Je zou bij de huisarts kunnen vragen naar Gyno Dactarin, dat heb je in verschillende vormen. Makkelijkst is 3 'eieren' voor je gaat slapen inbrengen en ben je er misschien zo vanaf. Dit is tegen schimmelinfectie en als jij gewoon uitlegd aan de huisarts hoe/wat je hebt hoeft ie niet perse te kijken om dit voor te schrijven. Baat het niet dan schaad het niet..

Het kan ook zijn dat je lichaam nou eenmaal gewoon wat meer afscheiding produceert.

Ja ik heb zelf Canesten omdat ik alergische reageerde op Dactarin :) Er zijn zoveel soorten :) heb inmiddels al wel 5 verschillende gehad.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:20

Ondanks dat bijna iedereen afscheiding normaal vindt, is veel afscheiding echt NIET normaal. Niet dat er direct vreselijke dingen aan de hand hoeven te zijn, maar je zou wel even langs de dokter moeten gaan en het even laten checken (ondanks dat je hem een eng mannetje vindt, neem dan gewoon je moeder even mee!). Je kunt een schimmel- of bacteriele infectie hebben en dat moet je echt wel even laten behandelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:40

Frouk schreef:
en mocht het een schimmel zijn, ook geen tampons meer, omdat dit een broedplaats is voor de bacterieen

Geen inlegkruisjes en geen tampons, wat dan een pamper ?

:+

@ TS toch maar even langs de dokter gaan lijkt me geen slecht plan ?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:29

Als je heel regelmatig je maandverband, tampon of inlegkruisje wisselt wordt het geen broedplaats. Maar vaak gebeurt dat juist niet en dan vindt zo´n schimmeltje het natuurlijk wel een ideaal broedplekje.

Afscheiding kan ook ontstaan door het dragen van te strakke kleding. Als je last van afscheiding hebt is luchtige kleding beter. En hou even in de gaten hoe heet jouw onderbroeken gewassen worden. Als je een schimmeltje hebt (wat meestal vreselijk jeukt trouwens) of een bacterie dan moet je wel zorgen dat het in elk geval heter dan 40 graden gewassen wordt, anders gaan die krengetjes niet dood in de was! En dan wordt je onderbroek dus ook een broedplaats!

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:07

Ik draag inderdaad wel strakke kleding ja. Het jeukt in ieder geval niet, en het word op 40 graden gewassen voor zo ver ik weet..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:09

Zonder inlegkruisje is het niet te doen hoor, dan loop ik de hele tijd met een natte onderbroek.