Zonnebank, wel of geen factor douchen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Zonnebank, wel of geen factor douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 17:15

Ik wil graag eens onder de zonnebank gaan bij het sportcentrum waar ik sport. Nu ben ik al wel wat tegen gekomen aan info maar ik heb toch wat vraagjes:

- aangezien in het combineer met fitnessen, eerst onder de bank of eerst sporten? Na het sporten ga ik altijd even zwemmen en de douch onder, na de zonnebank mag je niet meteen douhen heb ik begrepen?

- moet je een beschermingsfactor op onder de zonnebank? Die milks voor onder de zonnebank hebben nml geen factor, waarom zijn ze er dan en is een factor dus niet nodig?

- heeft 1 keer per week 10 minuten effect voor een klein bruin laagje of moet je daarvoor vaker / langer onder de bank?

Alvast bedankt! :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:19

Kun je dat niet gewoon even vragen aan de mensen die in de sportschool werken? Zij weten precies hoelang je moet en wat het beste is voor je :) Is bij mij bij de sportschool in ieder geval wel zo :)

Stephaniiee_

Re: Zonnebank, wel of geen factor douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:22

Je moet iig vaker onder de zonnebank om bruin te worden, dat weet ik wel. Maar voor de rest kan je beter informeren bij de sportschool waar je dit allemaal doet :j

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:24

Niet ervoor douchen, erna mag wel. Je goed insmeren na het zonnebanken/douchen omdat je er best van uitdroog. Of je je insmeert met een zonnebrandcreme voor het zonnen hangt af of je snel verbrand of niet.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:32

Mij is juist altijd gezegd voor het zonnen douchen en je huid een keer scrubben. En het is ook zo dat als je zweet je sneller bruin wordt. Na het zonnen kun je het beste niet douche om de kleur er beter in te laten trekken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:33

Daarom kun je het beste gewoon even vragen bij je sportschool. Dan weet je ook hoelang je er onder mag want dat verschilt per zonnebank :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:34

elbeauty schreef:
Mij is juist altijd gezegd voor het zonnen douchen en je huid een keer scrubben. En het is ook zo dat als je zweet je sneller bruin wordt. Na het zonnen kun je het beste niet douche om de kleur er beter in te laten trekken.

On de kleur er beter in te laten trekken? Het is geen creme die je erop smeert

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:36

Ja maar als je creme op smeert met bronzer die moet er wel intrekken en is het beter dat je 4 tot 8 uur daarna niet doucht.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:40

erna mag ook niet altijd :)
Bepaalde cremes die je op je huid kan smeren, die moet je er niet gelijk af douchen, mag pas na
een paar uur.
Welke het zijn kan je het beste even navragen waar je gaat zonnen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:57

Douchen maakt niet uit. Na het sporten staan je porien lekker open en word je beter bruin.
Dus beter sporten, zonnen, douchen :)

Wel smeren!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:02

elbeauty schreef:

wat een onzin zeg.. :')
douchen voor een zonnebankbezoek is erg slecht.. scrubben kan je beter 1 of 2 dagen er voor doen en niet voordat je gaat.. dan verbrand je gegarandeerd..
douchen droogt je huid uit.. en met de zonnebank erna word het alleen maar erger .. je kan beter er na gaan douchen ;)

ik ga, als ik onder de zonnebank vandaan kom meestel een paar uur erna douchen en daarna GOED in smeren

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 18:06

Princess_ schreef:
Douchen maakt niet uit. Na het sporten staan je porien lekker open en word je beter bruin.

Wel smeren!!!

Smeren met een factor erin? Ik verbrand niet snel, maar ik word ook niet snel bruin.

Info hebben ze niet bij de sportschool, of iig heel beperkt. Het is een dingetje wat ze erbij aanbieden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:07

Ik douche ook ongeveer 1x per week, heeft wel effect hoor! :j
En erna douche ik altijd, je doucht 'het bruin' zegmaar' niet weg hoor.. O:)

Ik gebruik geen factor, verbrand ook niet :).
(alleen vorige week toen ik een halfuur ging.. :o )

Limanade

OoappeloO schreef:
Princess_ schreef:

Wel smeren!!!

Smeren met een factor erin? Ik verbrand niet snel, maar ik word ook niet snel bruin.

Info hebben ze niet bij de sportschool, of iig heel beperkt. Het is een dingetje wat ze erbij aanbieden.

ik zou als ik jou was gewoon gaan zonnen bij een echte zonnestudio ;)
veel betere banken en medewerkers die je info kunnen geven over veilig zonnen

Katja

Beschermingsfactor onder de zonnebank is nutteloos. Je moet gewoon niet langer gaan dan goed is voor je huid anders betaal je extra voor langer zonnen en extra voor je zonnebrand.
Het is wel goed om een vochtinbrengende crème te gebruiken tijdens het zonnen.
In sommige zit ook al een zelfbruiner dan mag je niet douchen kort daarna anders is dat geen enkel probleem.

Limanade

MonicaG schreef:

gadver :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:14

Hoe lang je eronder gaat en of 1x effect heeft is mede afhankelijk van de lampen en vooral van je huidtype!
Ik douche liever wel voor het zonnebanken, liefst 2 uur van te voren en dan geen deo gebruiken.

Voor snel resultaat geldt: sporten - douchen - sauna - douchen - zonnebanken. Maar dat laatste dan wel met beleid om verbranden te voorkomen!

Ik heb een heel lichte huid en een zonneallergie. Dus ik begin met 2 dagen 5 minuten, dag rust, 2 dagen 6 minuten, dag rust, 2 dagen 7 minuten, etc... Pas na een week of 2 zie ik dan resultaat 8-)

Met de (hoogte)zon bouw je pigment op wat je huid bruin kleurt. Dit kun je er dus niet af douchen.
Zowel douchen als de (hoogte)zon drogen je huid uit, dus de volgorde waarin je dit doet maakt daarvoor niet uit.
Veel belangrijker is om ná het douchen en zonnebanken goed te smeren met een verzorgende lotion!
Laatst bijgewerkt door Chubby op 21-03-09 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:15

Indd wat LM zegt, beter bij zonnestudio gaan. Die mensen weten écht waar ze het over hebben :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:28

LimaMambo schreef:
MonicaG schreef:

hahaja dat dacht ik ook, dan ben je denk bruin van het vuil niet van de zonnebank :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:06

Kimonoo schreef:
LimaMambo schreef:

hahaja dat dacht ik ook, dan ben je denk bruin van het vuil niet van de zonnebank :+

Ik had er gewoon overheen gelezen. :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:10

Jeetje, wat een hoop onzin staat hier..

Het beste kan je als eerste lekker gaan sporten, vervolgens onder de zonnebank en erna kan je rustig gaan douchen. In de zonnebank zitten UV stralen die in je huid (pigment) trekken. Die spoel je er niet zomaar vanaf. Wel als je inderdaad een bruiningscreme gebruikt.

Daarnaast moet je zeker een zonnebankproduct gebruiken. En dan speciaal voor onder de zonnebank. In de zonnebank lampen zitten andere uv stralen dan in de gewone zon. Daarin zitten uv-a en uv-b stralen. In een zonnebank niet.
Je moet inderdaad wel informeren hoe sterk de lampen zijn. Je moet je zonnebank bezoek aanpassen aan je huidtype. Informeer dus even bij de sportschool, hoe sterk de lampen zijn. Je kunt dus daarmee opbouwen. Je zult inderdaad meerdere keren onder de zonnebank moeten om een mooie kleur op te bouwen :j

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:51

LimaMambo schreef:
MonicaG schreef:

Zonnebank bedoel ik hahaha _O-!

Douchen doe ik élke dag :').

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:00

OoappeloO schreef:
Ik wil graag eens onder de zonnebank gaan bij het sportcentrum waar ik sport. Nu ben ik al wel wat tegen gekomen aan info maar ik heb toch wat vraagjes:

- aangezien in het combineer met fitnessen, eerst onder de bank of eerst sporten? Na het sporten ga ik altijd even zwemmen en de douch onder, na de zonnebank mag je niet meteen douhen heb ik begrepen?

Je kunt het beste eerst gaan sporten en dan zonnebanken. Doordat je bloedsomloop opgang word gebracht met sporten kan het voor jouzelfs niet zo prettig zijn om eerst onder een warme zonnebank te gaan en dan te sporten. Ook bruin je beter als de bloedsomloop opgang is gebracht dus 2 vliegen in 1 klap! Tenzij je een product met 1 of meer bronzers gebruikt mag je gewoon douchen. Met bronzers moet je 2 tot 4 uur wachten omdat die nog na bruinen.

- moet je een beschermingsfactor op onder de zonnebank? Die milks voor onder de zonnebank hebben nml geen factor, waarom zijn ze er dan en is een factor dus niet nodig?
Een product met factor is voor de buiten zon. Een product zonder factor voor de zonnebank.
Factor is om te voorkomen dat je verbrand en voor de schadelijke uvC straling in de buiten zon. Onder de zonnebank ga je zo lang (of kort hoe je het wilt noemen) dat je niet verbrand. En een zonnebank heeft alleen uvA en uvB straling (eerder genoemt zou die dat niet hebben, maar dat klopt niet. Je hebt uvA nodig voor de pigment aanmaak, die zorgt dat je kleurt en je hebt uvB nodig voor de huidverdikking, die zorgt dat je niet meer verbrand) Alleen de uvC zit niet in de zonnebank.

- heeft 1 keer per week 10 minuten effect voor een klein bruin laagje of moet je daarvoor vaker / langer onder de bank?
Kleur houd gemiddeld 5 dagen aan. Je moet dus binnen die 5 dagen weer geweest zijn om er een laagje boven op te krijgen. Om een kleur op te bouwen minimaal 2 keer en maximaal 3 keer onder de zonnebank gaan met minimaal 1 rust dag er tussen, hoe lang je er onder kunt hangt af van je huid en de bank

Alvast bedankt! :)

graag gedaan ;)

Overigens kan ik je vertellen dat ik zelf een zonnebankstudio heb en dit dus betrouwbare informatie is in tegenstelling wat ik hier ook lees.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:01

Ik heb dit soort curcussen ook gevolgd toen ik bij Douglas werkte.
Je hoeft geen factor te gebruiken onder de zonnebank. Maar het is wel beter voor je huid, om een after sun op te doen of een vochtinbrengende bodylotion.
Omdat je door de zonnebank wel weer een droge huid kan krijgen, is dat fijner en beter voor je huid.

Ik ga dan ook als ik onder de zonnebank ga gewoon met after sun eronder.

Ik denk dat het fijner is om na je sporten en douchen onder de zonnebank te gaan, je lichaam is dan lekker schoon.

Het is ook een tip, als je vóór de zonnebank gaat douchen, dat je dan je lichaam scrubt, dat kan door middel van een scrubhandschoen, of door een scrubcreme voor onder de douche, je hebt dan wel twee verschillende nodig.

Omdat je die je voor het lichaam gebruikt niet op je gezicht mag gebruiken. Maar dan haal je de dodehuidcellen van je lichaam/gezicht dan kan het bruine tintje die je lichaam krijgt, beter en dieper pakken. Waardoor je dieper en langer bruin blijft.

Je mag je lichaam en gezicht maar twee keer scrubben in de week.
Ik heb nu het merk van Hema voor mijn lichaam, heerlijk en is ook niet op dieren getest.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je iets niet snappen kan je me PBen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:01

Steffie89 schreef:
Jeetje, wat een hoop onzin staat hier..

Het beste kan je als eerste lekker gaan sporten, vervolgens onder de zonnebank en erna kan je rustig gaan douchen. In de zonnebank zitten UV stralen die in je huid (pigment) trekken. Die spoel je er niet zomaar vanaf. Wel als je inderdaad een bruiningscreme gebruikt.

Daarnaast moet je zeker een zonnebankproduct gebruiken. En dan speciaal voor onder de zonnebank. In de zonnebank lampen zitten andere uv stralen dan in de gewone zon. Daarin zitten uv-a en uv-b stralen. In een zonnebank niet.
Je moet inderdaad wel informeren hoe sterk de lampen zijn. Je moet je zonnebank bezoek aanpassen aan je huidtype. Informeer dus even bij de sportschool, hoe sterk de lampen zijn. Je kunt dus daarmee opbouwen. Je zult inderdaad meerdere keren onder de zonnebank moeten om een mooie kleur op te bouwen :j

grappig dat je het onzin noemt als je zelf ook onzin verteld :+