Iemand enig idee wat hier zit? (plaatje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand enig idee wat hier zit? (plaatje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:06

Hoi!

Op onderstaand plaatje heb ik even een plekje aangegeven wat bij mij vandaag ontzettend pijn doet. Het is wat opgezet (kleine harde bult onder mijn huid) en de pijn straalt door richting zowel mijn oor als de onderkant van mijn kaak.

Afbeelding

Omdat ik graag zou willen weten wát er nu eigenlijk pijn doet: iemand enig idee wat hier precies zit?

Alvast bedankt!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:08

zitten daar geen lymfklieren welke kunnen opzetten bij hevige verkoudheid enzo?

MarliesV

Daar zit je klier. Pijn er aan kan duiden op een ontsteking. Ook bij een keelontsteking zijn die klieren dik en opgezet.
Als je last houdt mee naar de HA gaan.

fjordjes

Een lymfeknoop.

__Tetske__

Re: Iemand enig idee wat hier zit? (plaatje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:09

ontstoken klier. Even langs de HA gaan als je erg veel last houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:13

Hmm.... Vreemd. Ik ben helemaal niet verkouden momenteel en het is echt van het ene op het andere moment komen opzetten (vannacht, gisteravond nog nergens last van). Bovendien heb ik net een ontsteking gehad aan m'n andere oor (links, deze pijnlijke/harde bult zit rechts)...

Maar goed, dank jullie wel. Ik hoop maar dat het net zo vlot weer afzakt als dat het gekomen is, en anders maar even langs de huisarts.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:06

Gewoon een lymfeklier (je keelamandelen). Zolang je er geen last van hebt echt, zou ik me geen zorgen maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:14

Keel- en neusamandelen heb ik niet meer... Heb er wel echt last van, maar ik kijk het wel eventjes aan :=

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:17

Kan het niet toevallig een ingegroeide haar zijn geweest die voor een soort abcesje heeft gezorgd?

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:18

Oh wacht, sorry zie net dat je een meisje bent, verwarring, hahaha!!

Nickysplace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:25

Zijn dat niet de buisjes van Eustachius? Heb je vaak ook meer last van als je ligt. Er zit dan wat vocht in, vaak is je weerstand wat minder en heb je er last van, moet wel met een dag weer weg zijn, anders zou ik bij twijfel even horen bij je HA.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:38

Ik heb daar ook een paar keer last van gehad! Ik naar de tandarts, deze zei dat mijn verstandkiezen eruit moesten. Uiteindelijk zat ik in volle stress bij de kaakchirurg, bleek dat ik gewoon keelamandelontsteking had. Het heeft ook nog een mooie naam, maar die ben ik effe kwijt :).
Maar ik had precies dezelfde pijn, kon op een gegeven moment mijn onderkaak nieteens meer bewegen en niet eten enzo!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:41

Nouks schreef:
Keel- en neusamandelen heb ik niet meer... Heb er wel echt last van, maar ik kijk het wel eventjes aan :=

Ze groeien 9 van de 10x terug.
Ook zit een deel van je keelamandelen inwendig en deze worden niet verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:43

Ok... Mocht ik er morgenvroeg nog zo veel last van hebben, bel ik voor het weekend de huisarts nog :)

Thanks allen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:07

Zou het wel doen voor de zekerheid, ik heb er zelf ook veel last van maar dan over mijn hele nek. Ik heb na onderzoek wat ze noemen reactieve lymkeklieren, ze reageren extreem op onstekingen in mijn lijf, bij mij kan het in principe weinig kwaad maar als ik nieuwe krijg moet ik me wel melden bij de HA en verdwijnen binnen x aantal weken anders nemen ze weer een biopsie(vrij pijnlijk!) Maar dat hebben ze gelukkig pas 1x gedaan. succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:25

Yv_ schreef:
Ik heb daar ook een paar keer last van gehad! Ik naar de tandarts, deze zei dat mijn verstandkiezen eruit moesten. Uiteindelijk zat ik in volle stress bij de kaakchirurg, bleek dat ik gewoon keelamandelontsteking had. Het heeft ook nog een mooie naam, maar die ben ik effe kwijt :).
Maar ik had precies dezelfde pijn, kon op een gegeven moment mijn onderkaak nieteens meer bewegen en niet eten enzo!

Verstandskiezen sluit ik trouwens sowieso uit. Die zitten in m'n bovenkaak, de pijn straalt vanaf m'n oor naar mijn onderkaak.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:29

ik denk eerder aan een abces hoeft niets erg te zijn hoor wel even de arts raadplegen..succes heb je verhoging??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:01

hennyvanamon schreef:
ik denk eerder aan een abces hoeft niets erg te zijn hoor wel even de arts raadplegen..succes heb je verhoging??

Geen idee eigenlijk. Ben wel wat suffig, maar voel me niet koortsig.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:07

Nouks schreef:
Yv_ schreef:

Verstandskiezen sluit ik trouwens sowieso uit. Die zitten in m'n bovenkaak, de pijn straalt vanaf m'n oor naar mijn onderkaak.

Bij mij moeten mijn onderste er wel ooit nog uit, dus ik vond het op zich wel een logische redenatie toen.
Het rare was, dat de pijn inderdaad vóóral was, waar jij het op het plaatje laat zien. Dit ging inderdaad ook helemaal door naar mijn oor.
Ik zou juist morgen even een afspraakje boeken, straks zit je met het weekend en heb je de kans dat het zó pijn gaat doen dat je naar een weekendhulpost oid moet!

Abces kun je meestal indrukken, kan dat bij jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:10

Drukken doet heel veel pijn, dus doe ik bij voorkeur niet. Ik bedacht me overigens wel dat rechts bij mij volgens mij altijd opgezet is, heb daar wel vaker een bultje gevoeld dat ik aan de linkerkant niet heb. Alleen normaal is het volledig gevoelloos en nu dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:56

Au... Even een update vanuit bed. Vanavond met dank aan pijnstillers bijna geen last van gehad. Maar liggen is toch wel erg pijnlijk. Zowel op linker- als op rechterzij als op mijn rug voel ik constant pijnscheuten. Wel naar, weet echt niet hoe ik moet liggen :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:40

Ik heb zelf een keer een verstopte speekselklier gehad, wat zich uitte in een bult onder mijn kin (iets boven mijn adamsappel)..Die bult was ongeveer zo groot als een knikker en deed niet heel erg pijn..

Toch naar de huisarts gegaan en die heeft me toen ontstekingsremmers en spierverslappers gegeven, omdat er een keelspier zo drukte dat dat de verstopping veroorzaakte..

Heb je hier misschien iets aan? Zou dit bij jou ook het geval kunnen zijn? Zelf denk ik qua plaats bij jou toch eerder aan je lymfeklier..Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:06

Ik heb vanmiddag om 15:20 een afspraak bij de huisarts, we gaan het zien! Vannacht nauwelijks geslapen, dus wilde er voor het weekend nog langs :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:38

lijkt me idd verstandig, ik hoop dat het allemaal mee viel. Wat zei de HA?

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:55

nou zeg ben benieuwd wat de arts gaat zeggen wel slim van je zo met het weekend voor de deur. succes maar weer hey