ik ben gisteren naar de huisarts geweest, en zondagavond zelf is er contact geweest met de huisartsenpost

ik ben zondag rond 1 uur half 2 in het bos onder mijn pony terechtgekomen. hij gleed uit in galop, en we vielen samen. Hij heeft op mijn rechterbeen gelegen, maar is meteen opgestaan

ik ben met mijn hoofd op de grond geknald (kin ónderkant geschaafd en in voorhoofd de rand van m'n cap eringeramd
)ik ben volgens mijn gezelschap héél even out geweest, en vrijwel meteen daarna gaan praten tegen hem.
ik ben opgestaan en mijn ogen leken van slag (blauwe spijkerbroek werd door mij ''gezien'' als knalgroen)
na 10 minuutjes had ik het gevoel dat het allemaal wel meeviel en ben ik terug opgestapt
rustig ritje gehouden verder (tot het galoppaadje
) ging allemaal goed. wel had ik het gevoel dat ik langzaam reageerde, dus de terugweg tevoet afgelegd 
intussen had ik een heel dozig gevoel
(alsof alles gebeurde zonder dat ik het ''opvatte'' )eenmaal thuis lekkere douche gepakt, en leek het helemaal mee te vallen, nog naar een verjaardag geweest en toen werd ik misselijk..
op de terugweg m'n frietjes goeiendag kunnen zeggen.. intussen heel erge hoofdpijn ook..
huisartsenpost gebeld, wek-advies en vermelding dat ik góed rust moest houden ivm grote kans op hersenschudding
gisteren naar de huisarts geweest en die wist mij te melden dat ik niets gebroken had (had ik ook al door
) en verder was er niks aan de hand.. (behalve dat m'n oogkassen blauw zijn en dat nog wel erger ging worden
sexy
)Nu heb ik dus het gevoel; gewoon doorlopen er is niks.. heb nog wel hoofdpijn, lang concentreren lukt niet echt en ik ben de hele tijd moe..
maar hij heeft me gezien, ervoor geleerd en zegt dat er niks is?
Morgen heb ik een orientatie-dag bij de AID, vrijdag uni-Wageningen excursie, werk.. vanmiddag wil ik graag naar stal (wel met de fiets, auto vind ik wel te riskant..)
what to do.. huisartsenpost-advies opvolgen, of de huisarts..
(overigens mankeert paardjelief helemaal niks
) 

ben ook eens over de kop geslagen met paard, niet fijn
ik weet dat hij op rechtsachter weggegleden moet zijn omdat hij op mijn rechterbeen lag (waar ik niks last van heb trouwens) ben er gelukkig verder ook niet (nog niet?) van geschrokken..
(en dus niet de radio aan of tv kijken of bokken
)
ban jezelf even een maand van bokt