Ik kan er echt niet meer tegen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlicavR

Ik kan er echt niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:35

Oh dames ik word er gestoord van!

Elke maand is het weer zo ver, het vrouwelijke feestje.
Ongesteleheid is voor mij een ramp, ik kan nouwelijks recht lopen.
En daarbij ben ik super chagerijnig niet gewoon een klein beetje, maar zo erg dat mijn ouders kunnen er niet meer tegen kunnen.
Ik snauw iedereen af, en bij de kleinste dingen mep ik regelrecht van mij af.
Als iemand mij aanspreek zeg ik dat die gene moet opdonderen.
Ik kan die dagen beter niet naar school gaan en gewoon beter op bed blijven liggen, echt het is een ramp ik overdrijf niks.
Ik ben dus aan de Diane pil, al een aantal jaren.
Maar ik zit eraan te denken binnenkort naar de dokter te gaan, en eens met hem over de prikpil te gaan praten.
Hebben jullie ervaringen met mijn verhaal, en zijn er dingen tegen te doen?
En wat zijn jullie ervaringen met de prikpil?
Of misschien een spiraaltje?

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door AlicavR op 11-03-09 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Re: Ik kan er echt niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:37

ik heb geen ervaring met de prikpil, maar zou je niet willen kijken wat de oorzaak is?
zelf had ik die problemen ook, maar ik ben erachter gekomen dat ik een chronische ontsteking had, en dat was bij mij de oorzaak.

nu ben ik nog wel aan de pil, maar ik heb al zo veel minder problemen!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:51

siskeh schreef:
ik heb geen ervaring met de prikpil, maar zou je niet willen kijken wat de oorzaak is?
zelf had ik die problemen ook, maar ik ben erachter gekomen dat ik een chronische ontsteking had, en dat was bij mij de oorzaak.

nu ben ik nog wel aan de pil, maar ik heb al zo veel minder problemen!

Nee dat heb ik zowieso niet.
Ik heb laatst voor iets anders een MRI scan gehad, en toen hebben ze alles onderzocht.
En alles bleek in orde te zijn.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:56

Ik heb de prikpil. Ideaal. 4x per jaar een prikkie halen en je bent klaar. Geen ongesteldheid meer, geen last van stemmingswisselingen, kortom, voor mij de oplossing!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:05

En ben jij niet aangekomen, of ooit toch perongeluk zwanger geworden? :)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:17

Ehh, jawel, ben wel aangekomen, maar dat kwam ik voor die tijd ook al, dus of de prikpil daar een rol bij speelt kan ik dus niet zeggen. En zwanger, nee, maar ik heb de prikpil vanwege een mioom op een van m'n eierstokken waardoor ik voornamelijk bij de ovulatie heel erg veel last had, niet als anticonceptie. "Gewone" pil was geen optie, omdat ik daar depressief van word.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:30

Oke, nou ik maak een afspraak met de dokter.
Bedankt voor jullie reacties. :)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:03

Verder niemand meer met ervaringen?

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:07

Een koperspiraaltje maakt de klachten alleen maar erger.
Je hebt ook het mirenaspiraaltje: daar kunnen de klachten gedeeltelijk of geheel bij verdwijen (dan wordt je nl helemaal niet meer ongesteld!)

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:13

Worden koperspiraaltjes nog gebruikt dan? Ik dacht dat spiraaltjes inmiddels allemaal wel zonder metalen waren..
Ik heb een vriendin die sinds kort een mirenaspiraaltje heeft, en die bevalt tot nu toe goed.
Het is trouwens niet zo dat je niet meer ongesteld wordt, dat is maar bij 20% van de vrouwen zo.

Ik heb trouwens sinds ik aan de Diane ben ook veel meer pijn wanneer ik ongesteld ben (niet in de mate waarin jij het hebt, gelukkig!).
Ben nu ook overgestapt op een andere pil. Moet nog kijken of het werkt, want ben nog niet ongesteld geworden :P
Bij mij heeft in ieder geval de pil een rol in de zwaarte, dus inderdaad maar kijken naar andere vormen bij anti-conceptie!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:18

Ik ben al ruim 10 jaar aan de prikpil en ik vind het ideaal.
Snag bijna niet dat niet iedereen hem gebruikt. Geen menstruatie, superveilig en je kan em niet vergeten.
Zou zowieso eens gaan praten met je huisarts of hij in jouw geval net zo ideaal is, maar persoonlijk kan ik je em aanraden!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:25

en de normale pil? Ik zou zelf echt nooit de prikpil willen omdat het heel lang (jaar) kan duren voordat je cyclus weer normaal is, als je ermee stopt. Verder lijkt het me niks om afhankelijk te zijn van mijn huisarts. En iedere 3 maanden zo'n prik in je bil is ook niet echt leuk.

Ik heb de mirena spiraal. Nu 6 weken. Het deed ontzettend pijn om in te zetten en mijn lichaam kon daar niet zo goed tegen dus ik viel steeds flauw. Maar ik hoorde van mijn arts dat ze nog nooit zo'n heftige reactie gezien. En ik hoor van vriendinnen dat het bij hun niet zo veel pijn deed :) ik zou, als ik nu zou moeten kiezen, weer de spiraal nemen.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:33

ik heb dezelvde klachten als jouw dus weet precies hoe je je voelt. je gaat echt door een hel.
ik heb sinds een jaar ook de mirena nou nooit meer!!.
ik moet hem er eigelijk uit laten halen maar durf niet vanwegen de pijn.
eerst heb ik 2 maanden gevloeit daarna nooit meer ook geen maandelijke bloeding.
heerlijk vond ik het nu heb ik hem ruim een jaar en de pijn komt elke maand terug en ik vloei ook weer wel in mindere maate maar toch.
dit is voor mij geen oplossing maar de diane ging in het begin ook goed prima zelf. maar 2 dagen vloeien en er weer vanaf maar na een jaar werden dat soms 8 a 10 dagen met veel pijn gepaard. er gaan soms meer dan 8 pijnstillers per 24 uur doorheen en dan heel de week lang. de arts: ja jouw lichaam zal er wel niet tegen kunnen moet je een combi van pijnslillers nemen ivm je maag. ja lekker dan!
nee die maandelijkse perioden ik vind ze vreselijk. zit ook in de familie. en diegene die de baarmoeder hebben laten verwijderen zijn nog het gelukigst. maar ja ik ben nog maar 23 dus geen optie al denk ik er steeds vaker aan. rot periode bah!
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 11-03-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:38

maar lovemeintje; weet jij zeker dat je geen kinderen (meer?) wil? Dat lijkt me een hele moeilijke beslissing.

Wat akelig dat de mirena niet goed bij jou werkt.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:53

Alexx schreef:
maar lovemeintje; weet jij zeker dat je geen kinderen (meer?) wil? Dat lijkt me een hele moeilijke beslissing.

Wat akelig dat de mirena niet goed bij jou werkt.

jaja denk het wel(nu nog niet in ieder geval) ;) heb er 3(mijn pooown en mijn peozels haha)
maar als ik die pijn heb denk ik er wel eens aan.
nee ik doe het niet hoor. doen ze geloof ik ook nog niet op die leeftijd.

ja helaas. ik wil hem er dit jaar wel uit laten halen maar omdat ik denk ik net als na het inbrengen wel 2a3 weken uitgeschakeld ben moet ik het wel goed plannen. |(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:02

Ik ben 2x met mn prikpil gestopt ooit maar was altijd weer binnen n maand tot 6 weken ongesteld, dus met mn cyclus is niks aan de hand :D
En die prik heb ik er graag voor over!

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:03

mischien ook wat voor mij dan.die prikpil
word je dan niet meer ongesteld? of in mindere maten dan?
en waar word deze prik gezet?
en zijn er verder nog bijwerkingen?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:04

Gewoon naar de HA gaan, die kan je goed informeeren over andere mogelijkheden en kijken wat er bij jou past. Betenschap.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:07

Ik heb sinds vorige jaar jan het spiraaltje.
Sinds dien ben ik niet meer ongestelt geweest.
Dat is nu dus 1 jaar en 3 maanden.
Ik vind het echt heerlijk.
Zeker omdat ik er altijd goed last van had.
Heb sinds het spiraaltje nergens meer last van.
Wie weet werkt het bij jou ook wel.
Ik zal gewoon naar de huis arts stappen en je probleem voor leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:08

ik zou er ook wel wat meer van willen weten van de prik pil
ik heb geen stemmings wisselingen maar ben wel altijd kapot van de pijn. Lijkt me ideaal als je nie zovaak ongesteld word, maar krijg je die prik in je kont?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:09

Ik ben echt een enorm fan van het mirenaspiraaltje!! Lekker nergens meer last van, kan hem niet vergeten en lekker veilig! :D
Als je daar meer over wil weten, zou ik eens op het anticonceptie topic kijken, staan heel veel ervaringen!

@lovemeintje: Volgens mijn HA is het laten zetten idd ongelooflijk pijnlijk (kan ik idd over meepraten), maar het eruit halen voel je nauwelijks.. dus als je er echt zoveel last van hebt: gewoon weghalen dat ding! En het feit dat je geen kinderen meer kan krijgen is niet het enige nadeel aan een sterilisatie.. je komt dan dus ook vervroegd in de overgang! Ook bepaald geen pretje!!

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:10

in je kont? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:10

haha jah benk nu dom?? ik las prik in je bil :D

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:12

nee niet dom joh ik schrok ervan ik weet ook niet waar hij gezet word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:13

ooh ahhahaa ja ben wel nieuwsgierig en doet t pijn?