ik.. heb net iets ergs onhandigs gedaan.. zoals de topictitel al zegt kokend water over mijn (rechter)voet..
stuk achter mijn tenen (ongeveer 2 vingers breed, vlak achter de tenen) is rood en heeft 2 blaren, bij de grote teen op de pees zit een blaar en bij m'n kleine zit een blaar.. nog niet erg gevuld met vocht..
t voelt heel branderig (nog steeds) kheb al met lauwig water gespoeld en daarna me voet in een emmertje gehad en nu een nat doekje erop..
kheb geen brandwondenzalf of iets.. (heb geloof k net wel m'n vriendje zo gek gekregen om dat te halen en daarna naar me toe te komen, maar weet niet of ze het bij de supermarkt verkopen)
weet iemand nog een andere huis-tuin-en-keuken oplossing om de pijn te verminderen..
je moet er doeken om winden ja en alleen afspoelen met lauw water. Alleen zoals nicci88 al zegt geen zalf op smeren. Kan idd beter langs de huisarts gaan.
Ik heb zelf zo iets dergelijks mee gemaakt alleen dat was verbrand en zat op mn rug. Had ook brandblaren (vaak is het dan een 2e graads verbranding) en ben zo dom geweest om niet naar de huisarts te gaan maar had ik beter wel kunnen doen. Plek is nu best lelijk geworden en het deed een volle week echt pijn!
met koud doekje is het wel te doen.. maar.. ik wil graag slapen vanacht.. vriendje is er nog niet (zal nog wel even duren ook) die heeft er wel meer ervaring mee.. dus als hij ook denkt dat t dan toch 2e graads is (zo erg lijkt het mij namelijk niet) dan bel ik de huisartsenpost om te vragen hoe verder (ik woon dan wel naast een ziekenhuis, maar om nou gelijk naar de eerste hulp te rennen, niet mijn stijl)
frustrerend.. zolang ik water spoel gaat het wel.. maar als ik daarmee stop :S en om nou de hele avond in de badkamer te zitten (ook al kan ik vanaf daar de tv zien als de deur open is) niet zo'n zin in.. misschien toch maar h.a.p. bellen straks.. *dag relaxe avond*
ja zou ik echt doen! anders krijg je misschien een hele lelijk litteken op je voet. bij de huisartsen post hebben ze speciale gaasjes voor brandwonden. (een aantal jaar terug in ieder geval)
Jacimatho
Geplaatst: 10-03-09 20:58
Tandpasta werkt goed bij kleine brandwondjes eerste graad. ALs jij blaren hebt, zou ik toch even de HA bellen en langsgaan voor een verzachtend olie/menthol verband. 2e en 3e graads brandwonden moet je niet zelf mee gaan klooien. Als dat gaat ontsteken kun je er heel erg ziek van worden!
secricible
Geplaatst: 10-03-09 21:00
smeer er alsjeblieft niets op!! Geen tandpasta ( ), geen vet en geen zalf. Het beste kan je nu gewoon blijven koelen, zoveel als kan, constant in een emmer met lauw water, natte doeken over je voet, enz. enz. Blaren zijn altijd 2de graads brandwond, en helaas ook de naarste (3e graads voel je niet meer namelijk). Eventueel zou je dan inderdaad morgen nog naar de HA kunnen gaan, maar die zal ook niet meer doen als speciale gaasjes. Als het niet gaat natuurlijk vandaag nog gaan, dat spreekt voor zich!
Voor vannacht zou ik je kunnen adviseren om toch je voet nat te houden, desnoods een coolpack op een natte doek (coolpack dan niet te koud...) en dan een verband er omheen om het op de plek te houden o.i.d. Eventueel je wekker zetten om het een keer te vervangen??
Silence
Geplaatst: 10-03-09 21:01
Blaren zijn al minstens 2e graads. Ik zou toch even een belletje plegen naar de huisartsenpost. Ik weet zelf hoe ellendig het kan aflopen als je brandwonden niet goed behandeld.
trustHim
Geplaatst: 10-03-09 21:05
Bel even de h.a.p die hebben speciale spullen die goed werken
voor die 2 blaren (inmiddels doorgeprikt, dat luchtte op) ga ik nog steeds niet naar de h.a.p. nu met koelen gaat het prima.. mocht het morgen nog steeds verschrikkelijk zijn ga ik wel thnx voor de tips.. ik stop mijn voet in een emmer en ga ncis en flashpoint kijken.. en hopen dat ik daarna naar bed kan en slaap..
Silence
Geplaatst: 10-03-09 21:23
Dan morgen niet zeuren hé als de diagnose niet naar je zin is
Laatst bijgewerkt door Silence op 10-03-09 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
waarom mogen ze niet geprikt worden? eerdere brandwonden op handen ook altijd gedaan.. sterker nog, zelfs mijn huisarts heeft het een aantal keer gedaan