Activia, helpt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Activia, helpt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:05

Zoals de titel al doet vermoeden: helpt Activia echt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:55

Pytje

Re: Activia, helpt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:06

ik wil het ook nemen ivm darmen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:24

Ik heb een hele tijd elke dag Yakult genomen, werkte bij mij wel :j Heb normaal altijd diarree en soms zit ik zo verstopt dat ik aan de clysma's moet, met Yakult heb ik ook een normale stoelgang :P Als het weer een tijdje slecht gaat, dan ben ik weer aan de Yakult :j

Activia heb ik ook gegeten, doet hetzelfde, zorgen voor een goede stoelgang, maar ik vind Yakult makkelijker.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:04

bij mij werkt de activia wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:17

Ik heb erg luie darmen, en heb dit ook een tijdje geprobeert, zonde van mn geld.
Hielp dus voor geen meter.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:19

ik raakte verstopt :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:43

ikdoemaarwat schreef:
ik raakte verstopt :oo

Ik dus ook en niet te zuinig }:0

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:47

Ik heb het ook een hele tijd elke dag gedronken en mij heeft het echt goed geholpen! Ik heb een hele slechte algemene weerstand, er hoeft maar ergens een griepje langs te waaien en ik heb t! Maar sinds ik Activia drink, is het echt veel verbeterd!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:02

Bij mij werkte het niet, ik ging er onwijs van aan de diarree.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:06

hmm, dat kan nooit de bedoeling zijn!

had ik eigenlijk totaal geen last van, terwijl ik toch wel echt gevoelige darmen heb.

ik ben er nu wel mee gestopt vanwege een overgevoeligheid voor melkproducten. Ik slik nu tabletten waar hetzelfde in zit, dus misschien is dat een idee? Lactobacillus.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:08

Bij mij eigen totaal niet.
Ik kreeg er zelfs meer diraree van :o

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:09

Of het echt werkt weet ik niet, ik heb geen darm problemen maar ik vind de yoghurt erg lekker.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:12

Chiqa schreef:
Ik heb erg luie darmen, en heb dit ook een tijdje geprobeert, zonde van mn geld.
Hielp dus voor geen meter.

Bij mij heeft het ook helemaal niets geholpen.. :n
Vond alleen de musli en de pruim lekker maar na een tijd verplicht ''moeten'' eten kwamen ze bijna net zo snel weer eruit. :o (Overgeven omdat het me zo tegenstond).
Heb wel een tijdje lijnzaad door de yoghurt gedaan en dat had wel een beetje effect, maar na een week weer hetzelfde verhaal :P . (Kokhalzen enz. )
Nu moet ik ook zeggen dat ik niet zo'n aardig maag/darmstelsel heb als ''normale'' mensen. :D
Misschien als je af en toe gewoon wat opgeblazen bent dat het wel helpt, maar bij mij deed het niets...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:15

ik heb het ook eens even gebruikt maar ik kon helemaal niet meer naar de wc.
Dus ben er meteen weer gestopt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:11

Ik heb 1x een bakje yoghurt van activia gegeten, en ben een week lang dagelijks naar de wc geweest ipv 3x per week. Voor mij werkte het dus blijkbaar prima. Ik ben alleen niet iemand die last heeft van het maar 3x in de week gaan, dus heb het daarna nooit meer genomen (duur spul!)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:13

ja, het is inderdaad duur spul! Dat is dan ook een van de redenen dat ik nu de tabletten slik. Die neem ik mee uit India, waar ik en mijn ouders vrij regelmatig komen. Daar zijn ze sowieso wat meer van de natuurlijke geneeswijze, kruiden ed. Voor mij werkt het net zo goed, enige nadeel is dat de capsules nogal groot zijn en dus moeilijk weg te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:21

Yessy schreef:
Ik heb 1x een bakje yoghurt van activia gegeten, en ben een week lang dagelijks naar de wc geweest ipv 3x per week. Voor mij werkte het dus blijkbaar prima.

Wauw :wow: Was dit maar voor iedereen het geval!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:05

hmm, nee sorry bij mij heeft het absoluut niet geholpen. Dit komt denk omdat ik gewoon gezond ben, ik kreeg er juist last van.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:52

Iessie schreef:
Bij mij heeft het ook helemaal niets geholpen.. :n
Vond alleen de musli en de pruim lekker maar na een tijd verplicht ''moeten'' eten kwamen ze bijna net zo snel weer eruit. :o (Overgeven omdat het me zo tegenstond).
Heb wel een tijdje lijnzaad door de yoghurt gedaan en dat had wel een beetje effect, maar na een week weer hetzelfde verhaal :P . (Kokhalzen enz. )
Nu moet ik ook zeggen dat ik niet zo'n aardig maag/darmstelsel heb als ''normale'' mensen. :D
Misschien als je af en toe gewoon wat opgeblazen bent dat het wel helpt, maar bij mij deed het niets...

Je lijkt mij wel. Ik krijg ook altijd zo'n afkeer van die dingen. Tegenwoordig hoef ik er maar naar te kijken of ik ga al kokhalzen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:03

Ik drink ook Yakult voor mn darmen en heb wel het idee dat het werkt. Ik heb jaren geleden een keer een week activia ofzo gedronken, voordat ik last had van mn darmen. Toen moest ik ineens 2x per dag naar de wc voor een grote boodschap in plaats van 1x. Nu ik echt darmklachten heb en ik drink activia (bij vakantie het buitenland makkelijker te verkrijgen dan yakult) heb ik weer nergens last van...
Als je last hebt van je darmen moet je kijken of het ligt aan je dunne darm of aan je dikke darm. Lactobacillus werkt eigenlijk alleen in de dunne darm en Bifidobacterium (zit ook in een aantal van vergelijkbare drankjes/yoghurtjes) werkt weer in de dikke darm.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:15

En of het helpt!

Ik weet nog zo goed :') dat ik met een vriendin op vakantie ging, en we uhm.. konden niet zegmaar :') nou we aten een activia en een uurtje later renden we naar de wc :')

Gênant dit haha :P

Ik eet er nu elke dag eentje na het eten, maar ik ben er denk ik wel aan gewend nu, maar ik vind het gewoon lekker :+

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:18

Bij werk het prima, alleen ik moet het wel elke dag eten anders gaat de boel weer op een laag pitje ( als je begrijpt wat ik bedoel :') )

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:19

ik gebruik gewoon lijnzaad met yogurt.
Lijkt me dat dat beter werkt?
Of zie ik dat verkeerd? (geloof dat ik zo iets zag op tv).

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:03

klinkt allemaal wel redelijk positief. Ik ga het ook maar eens proberen.