Darmprobs > ik weet het echt niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Darmprobs > ik weet het echt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:33

...Oké genant topic. :o

Maar ik zit dan ook werkelijk met mijn handen in mn haar.

Maandag begon het, bloed toen ik naar de wc ging. Ik dacht dat ik ongesteld was, maar het bleek uit het andere gat te komen. :oo
Ik voelde me ook wat grieperig en bleek verhoging te hebben. Dinsdag de hele dag op de bank gehangen. Nog steeds verhoging en pijn aan de achterkant zelfs als ik moest plassen. Weer bloed.

Woensdag naar de huisarts geweest, die zag een ontsteking. Geen aambeien of gesprongen ader. Hij wilde eerst een Clamydia test doen. Moest tot vrijdag op de uitslag wachten. Donderdag trok ik de buikpijn niet meer en belde. Kreeg laxeermiddel. Hierdoor werd het alleen maar erger. Geborrel, gekramp maar ik kon nog steeds niet naar de wc. Vrijdag negatieve test terug gehad en ontstekingsremmers gekregen, ik moest maar stoppen met de laxeermiddelen volgens de dokter want mijn darmen moesten eerst tot rust komen. Dokter zei dat als het volgende week donderdag nog steeds zo was, ik maar voor vrijdag een afspraak moest maken. Hij is niet zo van het doorsturen van mensen. Ben al maanden aan het zeuren voor een doorverwijzing naar de KNO bijvoorbeeld.

Nu is het zondag en heb ik vanaf maandag geen grote boodschap meer gehad dus. Ik ben helemaal opgezet, pas eigenlijk in geen enkele broek meer. ;(
Ik krijg geen hap door mn keel omdat ik het gevoel heb dat mijn buik gewoon vol zit. (al dagen) Ik heb geen aandrang mbt grote boodschap. Heb niet eens het idee dat het laatste deel van mijn darmen vol zit ofzo. Ik lijk wel 20 weken zwanger, zo dik is mijn buik (serieus!). Ik heb continu een kramp gevoel, ook drukt het op mijn middenrif. Als ik ga plassen krijg ik accuut kramp in mn darmen, maar er komt niets. Ook de hele week verhoging.

Mijn moeder die ziet het ondertussen niet meer zitten. Die vindt dat er nu gewoon echt serieus naar gekeken moet worden. Dadelijk is er iets serieus aan de hand en ben ik veel te laat. Ze vindt eigenlijk dat ik naar de Eerste Hulp moet gaan zodat een arts uit het ziekenhuis zijn oordeel eens kan vellen hierover. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Wachten totdat ik niet eens meer door de deur pas? Zelf maar gaan aanmodderen met meerdere laxeermiddelen? Weer de huisarts bellen met het risico weer eens afgescheept te worden? De centrale huisartsenpost bellen (tis nu toch weekend)?

Vind het een beetje naar om hier een topic over te maken, maar ik weet gewoon serieus NIET meer wat ik moet doen en ik voel me zo rot. |(
Wat zouden jullie doen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:37

Nú naar de huisartsenpost gaan. Daar krijg je hoogstwaarschijnlijk een andere HA dan die je normaal hebt. Hij kan je dan weer opnieuw controleren. Aangezien je verhoging hebt denk ik dat er toch echt iets niet goed zit. En ik denk dat het jou ook een geruster gevoel geeft als een andere HA je naar huis stuurt, dan dat je het van je eigen HA moet horen. Het vertrouwen lijkt een beetje kwijt.
Beterschap. :(:)

siskeh

Re: Darmprobs > ik weet het echt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:40

ik vind de huisartsenpost ook wel een goed idee eigenlijk.
zelf weet ik wel een aantal hulpmiddeltjes, maar vind het niet veilig om zelf lekker aan te gaan lopen modderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:43

Nooit zelf gaan modderen met laxeermiddelen, zo te zien heb je of een verstopping of luie darmen, bij dat laatste is laxeren uit ten boze hoe graag je ook zou willen.
Zou dr toch maar door een prof naar laten kijken, met name het bloed waar je het eerder over had.
Mss heb je een aambei of een fissura die is gaan bloeden, en dat je nu hierdoor nu niet meer durft te poepen. (psychisch) sterkte ik heb dr helaas ook last van gehad!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:45

Hup op naar de huisartsenpost. Zo te horen trek je het niet nog een nacht om zo door te lopen. Dus dan kun je beter nu gaan dan het nog even aan kijken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:48

Ik zou ook nu naar de huisartsenpost gaan. Als je al vanaf maandag niet meer naar de wc bent geweest zit er echt iets niet goed!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:03

Chiqa schreef:
Mss heb je een aambei of een fissura die is gaan bloeden, en dat je nu hierdoor nu niet meer durft te poepen. (psychisch) sterkte ik heb dr helaas ook last van gehad!

Nee daar is al naar gekeken door de HA omdat ie daar als eerste aan dacht, maar dat was het niet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:07

Gewoon de huisartsenpost bellen en zeggen dat je er echt flink last van hebt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:09

naar de huisartsenpost! Als je darm echt zo vol zit kan dit heel ernstig zijn. Dalijk knapt je darm en dan ben je pas écht ver van huis.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:09

Iris wat ik wel eens deed als ik verstopt was was 'toucheren' met wat babyolie kwam het er zo uit...Maar als ik jou was zou ik eerst even bellen naar de spoedeisende dienst.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:11

Ik zou er wel mee op pad gaan. De ha zal je wel doorsturen voor een endoscopie. Heb ik destijds ook gehad. En vanuit zo'n onderzoek kunnen ze zien wat je met je darmen hebt. Ik zelf heb last van PDS, ik herken wel de krampen en het opgezette gevoel uit jouwn verhaal, maar met bloed moet je altijd ff opletten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:17

zou ook even bellen met de huisartsempost en langsgaan ...of als het echt niet te harden is, gewoon naar de EH
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-03-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:19

Huisartsenpost! Ik ben naar de huisarts geweest omdat ik drie dagen niet kon gaan. (dit heb ik al een tijdje) dit was volgens onze huisarts heel slecht. En ik moest dus ook aan de laxeermiddelen.

Het lijkt me dus zeker niet verkeerd om te gaan!
Koorts is meestal ook niet zo'n goed teken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:53

Gebeld, kan om 21.10u terecht.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:55

Fijn dat je terecht kan! Hopelijk kunnen ze je snel helpen veel stertke.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:59

Fijn dat je vanavond nog terecht kan! Ik hoop voor je dat ze wat voor je kunnen betekenen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:30

Super dat je terecht kan, ben benieuwd wat eruit komt!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:13

en hoe gaat het nu met je? hebben ze iets kunnen vinden?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:56

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:02

Ben ook benieuwd hoe het nu met haar gaat :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:04

Ik ook, TS Gaat het nu?
Miss ligt ze wel in het ziekenhuis zonder internet :oo ?!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:47

Jij bent optimistisch Jezzi ;)

Ik hoop voor de TS dat er iets makkelijks op te lossen is uitgekomen, waardoor je er snel weer vanaf bent :(:)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:14

TS ben ook benieuwd! :) Duim voor je!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 13:40

Ik heb inderdaad tot gisteren in het ziekenhuis gelegen...
Ik zal wel een volledige update plaatsen als ik mezelf wat beter voel. Bedankt dat jullie me toch gemotiveerd hebben om naar de dokterspost te gaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:46

Ik ben ook benieuwd of het al wat beter met je gaat!