Zoetstoffen slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Zoetstoffen slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:53

http://www.aspartaam.com/

Aspartaam is een van de meest schadelijke zoetstoffen die er bestaan.
Wetenschappers hebben onderzocht dat het kanker kan veroorzaken.

Wie zijn het hiermee eens en eten geen of bijna geen dingen met aspartaam erin?

Cookies

Re: Zoetstoffen slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:55

Ik. Niet alleen omdat het slecht voor je is, maar ook omdat ik het vies vind smaken en ik er misselijk van word en een soort jeuk van in mijn keel krijg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:55

Ik heb wel gehoord dat het schadelijk voor je kan zijn ja. Maar ben hier niet echt bewust mee bezig, in ons eten zit tegenwoordig zo veel dat slecht voor je is. Als ik dat echt allemaal zou moeten vermijden dan blijft er niet veel over...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:58

Ik ben het eens met Mas! alles is tegenwoordig kankerverwekkend... ik geniet gewoon van me leven, eet wat ik wil en ook hoeveel ik wil... heerlijk :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 12:00

Bij ons thuis hebben we niks geen light producten.. ;) Zodat we iig niet teveel binnenkrijgen. Ook snoep hebben we allemaal zonder aspartaam.
Alleen in de kauwgum zit aspartaam.. In nederland zijn er geen merken meer waar het niet inzit.. helaas...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:00

ik eet het niet, maar dan gewoon omdat ik het absoluut niet lekker vind en je krijgt er een vies gevoel van in je mond, geef mij maar gewone suiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:01

Klopt. Ik kan heel slecht tegen aspartaam, ik word er ontzettend moe van!

Echter is aspartaam pas schadelijk bij een bepaalde hoeveelheid, en omdat aspartaam 1000 keer zoeter is dan suiker hoeft er maar een minimale hoeveelheid gebruikt te worden waardoor de kans op kanker zeer klein is.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:02

Schijnt ook dat aspartaam invloed heeft op het ontstaan van diabetes. Had ik een bij dat programma Radar gezien.

Ik let er wel op dat ik niet al teveel producten koop waar aspartaam in zit, maar dat wilt niet altijd lukken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:18

Ik eet zo veel mogelijk producten zonder aspartaam. Soms als ik bij iemand op bezoek ben zal ik er niet moeilijk over doen maar zelf koop ik het iig nooit. Ook minder procent vet artikelen laat ik meestal staan, doe mij maar gewoon de "normale" variant.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:24

Ik laat het ook liever staan. De lijst met bijwerkingen is enorm.....Nou is suiker ook erg slecht voor je lichaam, dus daarom drink in niet zoveel frisdrank. Alleen snoep kan ik moeilijk vanaf blijven :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:31

Dat levert bij mij nog wel eens grappige situaties op. Lust geen thee en koffie, frisdrank drink ik ook vrijwel nooit (4 glazen per week ofzo) dus verder drink ik altijd water. Dat ik geen thee en geen koffie lust snapt dan niemand en water drinken vinden ze ongezellig :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:19

Ik drink nooit frisdrank, alleen water en (groene) thee. Eerder deed ik nog wel eens wat zoetstof in mn havermout, maar sinds een paar maanden laat ik dat ook weg en het smaakt prima als je het eenmaal gewend bent. Maar het is niet zo dat ik verder echt zoetstof en suiker mijdt hoor, probeer het alleen wel een beetje te beperken dus. Is gewoon niet goed voor je.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:45

Ipv suiker in havermout doe ik er meestal honing en wat rozijnen in! Is ook erg lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:38

Ben ook op de hoogte van de gevaren van aspartaam, daarom neem ik ook alleen aspartaam vrije lightproducten, bennooit zo panisch voor dat soort zaken maar dit heeft mij op de een of andere manier wel een beetje wakker geschud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:26

Gister iets grappigs;
Ik was ziek, zegt mn vriend, k heb iets lekkers voor je mee. Dus ik zie cristal clear voorbij komen zonder bubbels. Hij geeft het me, ik neem een slok, merk ik meteen dat er aspartaam in zit (ik proefte het, heel raar). Dus ik zeg dat tegen hem, hij zegt nee, dat is puur natuur. Ik zo kijk maar op het pak, en idd, zoetstof:ASPARTAAM.

Zo mooi, maar zo raar dat ik het proefte, kun je nagaan hoe overduidelijk!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:46

Ik wist niet dat het ook al in snoep zat? Ik drink geen light producten meer, omdat aspartaam migraine kan veroorzaken, en aangezien ik daar heel veel last van heb is het de moeite waard om te testen of het helpt als ik geen aspartaam meer neem.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:54

Ach tegenwoordig krijg je overal kanker van, zelfs van appels eten.

Drink light frisdrank, vooral cola light...Als je normale cola drinkt slubber je per glas 5 suikerklontjes weg en daar word je dik van, en vetzucht is ook dodelijk, van cola light krijg je kanker...Ach jee, je doet het nooooit goed :+

Dat is echt wel het laatste waar ik aan denk als ik mijn glaasje cola light drink :o

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:27

Ik vind light drinken ook echt enorm vies, er zit altijd een chemisch bijsmaakje aan.. ;)
Ik eet liever 5 klontjes suiker, dan een glas aspartaamoplossing.. ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:30

Dat is idd al vrij lang bekend van aspartaam. Je kunt wel zeggen dat je overal kanker van krijgt, maar ik vind appels/kaneel of aspartaam toch iets heel anders.
Normaal product vs kunstmatige toevoeging.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:32

Het meest vervelende vind ik nog dat het tegenwoordig in heel veel producten zit.
Dan staat er stoer op de verpakking: nu minder suiker toegevoegd. Maar dan ziten er wel meteen zoetstoffen in als tegenhanger en dat staat dan vaak alleen in de kleine lettertjes bij de samenstelling. Niet leuk, want ik vind het niet nodig en niet lekker :r . Zeker voor kinderen is het niet nodig, die kunnen veel beter gewone suiker hebben.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:06

Volgens mijn tante, die is dietiste, is het bij gewoon gebruik helemaal niet schadelijk of kankerverwekkend. Ik weet dus niet meer wat ik moet geloven.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:11

Ann_moi schreef:
Ik vind light drinken ook echt enorm vies, er zit altijd een chemisch bijsmaakje aan.. ;)
Ik eet liever 5 klontjes suiker, dan een glas aspartaamoplossing.. ;)

Tis maar net wat je gewend bent hoor....Ik vind normale cola heel erg smerig, plakt zo vies aan de tanden en heeft een rare bijsmaak. Overigens drink ik niet heel veel light producten, topdrinks van de dag zijn water en koffie, en van koffie kun je ook kanker krijgen, dus...Wat maakt het allemaal uit.

Ik drink vooral cola light omdat ik whisky met cola light lekkerder vind dan met normale cola :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:13

Misser schreef:
Dat is idd al vrij lang bekend van aspartaam. Je kunt wel zeggen dat je overal kanker van krijgt, maar ik vind appels/kaneel of aspartaam toch iets heel anders.
Normaal product vs kunstmatige toevoeging.

Wat denk je wat ze op die appels sproeien om er voor te zorgen dat er geen beesten aan gaan zitten etc :+

Laten we wel zijn: Er zijn nauwelijks nog producten die normaal zijn...Ook zogenaamde natuurlijke producten zijn niet "normaal" omdat wij de omstandigheden waarin ze groeien abnormaal maken...
Laatst bijgewerkt door Adil op 10-03-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:19

Ik vind zoetstoffen gewoon vies, dus gebruik ze zo weinig mogelijk. Overigens beperk ik ook de hoeveelheid suiker. Als je eenmaal gewend bent aan minder zoet, smaakt het gewoon lekker. Ik drink dus alleen maar water, of die sap van roosvicee:50-50, en thee. Lekkerrr!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:20

dat was toch al heel lang zo en dat dit ook bewezen is niet zo te zijn...?
Kan me herinneren dat ik dit 4 jaar geleden ook las.