Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wildgirl schreef:ik wil niet vervelend doen maar zelfs als je zelf beseft dat ze niet echt zijn is er toch iets raars aan de hand.
Hoe verlopen je sociale contacten verder?
Ik ken dit verschijnsel eigenlijk alleen vanuit het paranormale cq hoogsensitieve zeg maar
siskeh schreef:ik heb nooit denkbeeldige vriendjes gehad, maar wat ik wel met regelmaat heb is dat mensen uit mn omgeving even langskomen,
meestal zijn ze dan een beetje depri....en dan moet ik ze weer opvrolijken ofzo....
slechte mensen gooi ik er sowieso uit...
8Eveline schreef:Je leest er wel eens over in boeken of ziet het in films. Ik heb het zelf nooit gehad, maar vind het niet echt heel vreemd. Vooral kinderen hebben erg veel fantasie, het is weer een ander verhaal dat je het nu nog steeds hebt.
Ik vraag me af hoe zoiets dan zit, praat je denkbeeldig tegen die mensen in je hoofd of kan je ze ook visaluseren?
.
Sem_ schreef:Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, of je ze daadwerkelijk ziet.
Verder vraag ik me af.. Ervaar jij het als fijn, veilig of juist eng en vervelend?
Zelf merk ik wel dat ik vaak dagenlang bezig kan zijn met een personage
uit een boek en ook verschillende personen zelf fantaseer.
Vjestagirl schreef:Ik praat denkbeeldig met ze, ik hoor ze in mijn hoofd, geef in mijn hoofd antwoord. Maar ik kan ze wel visualiseren, weet hoe ze eruit zien zegmaar.
@IndianLady: zou kunnen, ik weet het echt niet. Daarom post ik het ook, ik had het er over met mijn vriend, en die vond het eigenlijk maar raar...
Vjestagirl schreef:Nee, tegen mezelf praten is anders. Als ik tegen mezelf praat dan is het omdat ik iets moet doen, of omdat ik beter mijn best kan doen. Deze personen kunnen dingen zeggen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
8Eveline schreef:Vjestagirl schreef:Nee, tegen mezelf praten is anders. Als ik tegen mezelf praat dan is het omdat ik iets moet doen, of omdat ik beter mijn best kan doen. Deze personen kunnen dingen zeggen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
Dan is het inderdaad anders, je kunt de gesprekken zelf dus niet sturen altans niet bewust?
Ikima schreef:Zoiets heb ik nooit gehad, je leest het weleens in een boek of ziet het in een film, meer bij kinderen die eenzaam zijn, geen vriendjes hebben en dan maar een fictief vriendje/vriendinnetje verzinnen.
Dat het bij ouderen voorkomt, dan ga ik toch denken aan een vorm van MPS, of bij mensen die heel erg eenzaam zijn. Ik zou bijna
zeggen dat je hulp moet gaan zoeken, tenzij jij je er happy bij voelt.