Podoloog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Podoloog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:12

Ik moet donderdag naar de podoloog omdat ik verkeerd op mijn voeten staan, en mn voeten iets scheef aan mn benen staan.
Loop al jaren met klachten; rugpijn, pijnlijke heupen, knieen en enkels etc. Met paardrijden steun ik niet op de hele breedte van mn voet, maar alleen het buitenste randje, en dat gaat dus ontzéttend veel pijn doen.. ;) Ben blij dat ik zo snel al terecht kan, heb vanochtend gebeld.. :)

Iemand hier die er ervaring mee heeft?

bromfiets

Re: Podoloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:14

Ik heb steunzolen dankzij de podoloog, ben er alleen maar blij mee :D

De behandeling zelf stelt weinig voor en is niet pijnlijk o.i.d. De zooltjes moet je wel aan wennen, maar na 3 dagen voelde ik ze al niet meer :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:19

ik heb ook zolen van de podoloog.
ik ben fan geworden van die man.
ik kon nooit langer dan een paar uurtjes staan of lopen, dan ging ik kapot van de pijn. en nu? uuuren lang, geen probleem!
bezoek zelf stelt niets voor hoor, hij maakt afdrukken e.d. niks pijnlijks

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:21

podoloog dat is de laatste die ik ooit nog ga bezoeken. Het heeft mij alleen maar geld gekost. Iedereen komt er hoe dan ook met steunzolen vandaan. Volgens mij is een podoloog geen eens een arts.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:22

Geld gekost? Het wordt gewoon vergoed toch?

@YankeeBoy: Ik kan dus ook niet lang staan of lopen, stageweken zijn een hel, net als winkelen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:24

Yup, heb er zooltjes vandaan die mijn leven zo ongelovelijk hebben verbeterd. Kon ik eerst geen kilometer lopen zonder te vergaan van de pijn, kan ik nu gewoon dagen lopen, maakt niet uit hoever en dat allemaal zonder last van mijn voeten.
En dat alles door zooltjes in mijn schoenen!

Ze doen niets pijnlijkts hoor :) bekijken je voeten goed, en meten vanalles en maken er afdrukken van en dan kan je een tijdje later je zooltjes ophalen.

Ze worden bij mijn verzekering trouwens niet vergoed, maar geef die 130 euro er graag voor uit als ik weer zonder pijn in mijn lijf kan lopen :)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:28

Achja, als het niet vergoed wordt is het niet anders.. Als het maar helpt.. :D ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:36

ja als het ook helpt is het mooi meegenomen. Wanneer het niet helpt is het weggegooid geld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:40

niet geschoten is altijd mis ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:41

ik ben heel erg blij met mn steunzolen, hoef er ook niet voor te betalen, het wordt gewoon vergoed.

maar dinopino: is het niet met alles zo dat het mooi is als het help en wanneer het niet helpt weggegooit geld is...

ik heb van de HA ook heel wat middeltjes gehad die zouden helpen, en als die niet helpen(9 vd. 10 keer), jammer dan....maar deze worden wel vergoed, alleen is het wel weer verspilling vd medicijnen e.d.
zelfde geld voor medicijnen via mn psygiater voor mn add, alst nie helpt, jammer dan( mn enige oplossing was medicijnen waar ik 1 euro per dag voor moest betalen en deze werden niet vergoed)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:46

ja maar wanneer het een officiele dokter zou zijn. Zou ik het ook niet zo"n probleem vinden. Maar hier wordt wel degelijk geld mee verdient en dat kan bij sommige podologen het zicht verdoezelen. Ik zie liever een officiele dokter met verstand op dat gebied.

Wacht nog altijd op iemand die me beter beleert. Zoek namelijk nog steeds naar een oplossing voor mijn probleem.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:47

tja dan heb je het over sommige, maar is het niet je eigen verandwoordelijkheid om een goed iemand te zoeken?
overigens als ik het zo lees gaat dat natuurlijk niet alleen op voor podologen, denk aan alle alternatieve therapeuten/artsen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:49

Maar sommige zitten wel in het ziekenhuis dus dat zullen toch geen rommelaars zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:49

Ja maar er staat niet op de voordeur ik ben een goeie. En ze hebben toevallig altijd iemand die je kent heeeel goed geholpen :o

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:51

tja oke, maar er bestaat ook nog zoiets als google en gezond verstand...

QuintyKelly

Ik heb ook steunzolen.Vind ze erg fijn en loop er erg makkelijk op.Na 2 maand was mijn voet bij het lopen al veel rechter gaan staan.

Ik heb wel als ik weer op schoenen loop zonder steunzolen ik erg las krijg van mijn enkels.En ook als ik moe ben krijg ik last van mijn pees (zit nog in de groei misschien heeft het daarmee te maken).

Het eerste onderzoek viel reuze mee , had het gevoel alsof mijn voeten gemaseerd werden ;) .

driebergen

Dinopino schreef:
podoloog dat is de laatste die ik ooit nog ga bezoeken. Het heeft mij alleen maar geld gekost. Iedereen komt er hoe dan ook met steunzolen vandaan. Volgens mij is een podoloog geen eens een arts.

klopt, het is een paramedicus.
net als een fysiotherapeut of logopedist. :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:54

Ik heb ook steunzooltjes gekregen van de podoloog.
Helaas kreeg ik er enorme hoofdpijn van, ik heb ze nog eens aan laten passen maar ik kon het niet meer aan. :o Ze liggen dus ergens in de kast.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:00

Ik heb sinds vandaag ook zooltjes van de podotherapeut(is dat hetzelfde als podoloog?) Heb er even op gelopen maar mijn voeten deden pijn!! En mijn rug omdat ik nu mijn zooltje die ik anders altijd heb(1.5cm onder mijn linkervoet) er niet in heb.. Ik moet nog zien of het werkt..

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:36

@ Dinopino : Podologen podotherapeuten zijn officiele artsen, Mijn moeder is pedicure/ podoloog.

Ik zelf heb ook zolen, en ben er erg blij mee. ik heb geen last meer van mijn heupen, Daar had ik altijd last van omdat ik van het paard was afgevallen, mijn ene zool is hoger dan mijn ander zodat ik weer recht sta.

In het begin doet het pijn, maar zodra je eraan gewend bent ben je er echt heel erg blij mee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:39

Dinopino schreef:

Dat is ook wat een podoloog doet; steunzolen maken _O-. En nee, het is geen arts, maar weet wel véél meer van de voeten dan een arts ;)

Alinbria schreef:
@ Dinopino : Podologen podotherapeuten zijn officiele artsen, Mijn moeder is pedicure/ podoloog.

Een podoloog/therapeut is definitely geen arts hoor ;) Tenzij diegene ook een geneeskunde opleiding heeft gedaan...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:46

Ik kreeg de hele verkeerde maat zolen mee. Waren wel aangemeten enzo, maar een maat te groot.. Voor het geval dat ik zou groeien. Ja dat deed ik dus niet meer en die zolen pasten dus niet eens in m´n schoenen _O- ! Dus had ik er vrij weinig aan. Heb er dus niets aan gehad, haha. En vond het zo stom, dat ik ook nooit meer ben teruggegaan!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:34

@maaike: ik krijg mn zolen ook altijd te groot, maar wij kunnen ze gewoon bijknippen....

overigens heb ik ook 1 keer verkeerde zolen aangemeten...1 verhoging was veel te hoog, maar kwam ik pas achter toen ik echt klachten had, gelukkig is dat weer netjes opgelost.
(overigens was dat ook het enige wat in 12 jaar fout is gegaan)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:56

Nou, afspraak viel reuze mee natuurlijk. De podoloog heeft nog eens bevestigd dat ik hypermobiel ben :P En hij vond het goed dat ik er was, ik had echt zolen nodig. Maandag moet ik bellen voor een afspraak :) Ben erg benieuwd hoe goed het me gaat helpen :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:38

ik heb eerder ook bij de podoloog gelopen! wat een fijne man!
ik had altijd last van me voorvoeten(zit in de familie) dus ik ook naar de podoloog. ik heb/had holle voeten, tegenover gestelde van platvoeten. ik kreeg zoolen. idd 2 dagen en je bent er aan gewend. ik heb ze nu eigenlijk niet meer in. geen idee hoe dat gekomen is, volgens mij door gewoon eigenwijs zijn. ik merk wel dat ik geen last meer heb van me voeten maar dat me voeten wel weer langzaam aan het ''opkrullen'' zijn. eerst had ik maat 38 toen ik begon, toen 39, poosje zelfs 40 geweest en heb nu weer maat 38.