Kiezen trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Kiezen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 16:22

Ik ben er nog steeds niet erg blij mee ,en ben echt doodsbang!
Ik moet 2 kiezen trekken & 1 tand bloot laten leggen .
Dit gebeurt 10 maart , en moet helemaal onder narcose .
Weet iemand hoe die narcose gaat ?
Moet je een infuus ?

Graag hoor ik het van jullie , en natuurlijk heeft iedereen een andere mening .
Maar hoor het graag van verschillende kanten .

Liselot

Re: Kiezen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:24

als het goed is moet je eerst op afspraak bij de anesthesist, deze dient de narcose toe.
bij dat gesprek bij de anesthesist kan je met al je vragen terecht :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:50

Dat is niet niks zeg, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook best wel bang zou zijn :o Kun je niet bellen naar de tandarts alvast voor wat meer info? Al is het maar om de ergste zenuwen een beetje weg te nemen.
Verder idd gesprek met de anesthesist, ook hij/zij zal je het nodige kunnen vertellen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:52

Prik doet in iedergeval echt geen pijn! Ik moest dan een melktand laten trekken, dat zou wel anders zijn maar het deed echt geen pijn. Was er maanden bang voor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:21

4 jaar geleden ongeveer heb ik 5 kiezen tegelijk moeten laten trekken onder narcose.
Ik vraag me af waar je eigenlijk banger voor bent, narcose of het weghalen van je kiezen?

Maar iig beiden zijn mij ontzettend meegevallen. Ik ben panisch voor naalden dus het ging met een kapje.
10 minuten later werd ik wakker in verkoeverkamer, 5 kiezen armer, geen pijn..
4 uur later mocht ik het ziekenhuis al uit en kon ik direct een pizza eten.. no problem. Ook geen last gehad van gezwollen wangen zoals je dat wel hebt (meestal).

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 17:56

Lissy @ Daar heb ik inderdaad aanstaande vrijdag een afspraak mee !

Moonchloe @ Ik ben echt bang dat er ''rare'' dingen gebeuren onder de narcose , en als ik wakker ben heel erg pijn heb ! Je stelt me iniedergeval wat rust , 5 kiezen is niet niks !
Dankjewel

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:11

LZP -> MW

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:54

Ik neem aan dat je het meest bang bent voor de narcose?
Kan ik me goed voorstellen want daar was ik ook altijd heel erg bang voor. Maar ben nu verschillende operaties verder en ik kan je zeggen, het valt heel erg mee.
Je krijgt idd een infuus en dat is dan ook gelijk het ergste. Als die erin zit het je het meest pijnlijke gehad.
Door het infuus spuiten ze een slaapmiddel, je voelt je dan heel grappig, (de laatste keer ging ik een verhaal vertellen over mannetjes met roze hamers :+ ) En dan ben je opeens weg, het gaat heel snel en dan word je wakker op de verkoeverkamer. Ik heb zelf nooit pijn gehad na een operatie, maar als dat wel zo is kan je extra pijnstillers krijgen.
Ikzelf vind een narcose eigenlijk wel heel relext, en was heerlijk slaperig daarna. :D :o

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:06

Zonnebloem schreef:
Ik neem aan dat je het meest bang bent voor de narcose?
Kan ik me goed voorstellen want daar was ik ook altijd heel erg bang voor. Maar ben nu verschillende operaties verder en ik kan je zeggen, het valt heel erg mee.
Je krijgt idd een infuus en dat is dan ook gelijk het ergste. Als die erin zit het je het meest pijnlijke gehad.
Door het infuus spuiten ze een slaapmiddel, je voelt je dan heel grappig, (de laatste keer ging ik een verhaal vertellen over mannetjes met roze hamers :+ ) En dan ben je opeens weg, het gaat heel snel en dan word je wakker op de verkoeverkamer. Ik heb zelf nooit pijn gehad na een operatie, maar als dat wel zo is kan je extra pijnstillers krijgen.
Ikzelf vind een narcose eigenlijk wel heel relext, en was heerlijk slaperig daarna. :D :o

Haha , ik hoop dat ik dan geen gekke dingen ga vertellen ( :+ )
Maar wordt het infuus er uit gehaald als je net uit de narcose bent?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:12

Nee, pas als je helemaal helder bent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:04

heb ook net twee afspraken gehad bij de narcose tandarts en het is mij heel erg meegevallen.
in totaal 7 kiezen getrokken en een wortelkanal behandeling en geen centje pijn...

bij mij was het infuus er al uit toen ik wakker werd :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:08

bij mij bleef het infuus dr in tot ik echt helemaal wakker was, wat gedonken had en naar de wc was geweest.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:10

narcose lijkt me eerlijk gezecht minder erg als die prik := heb in totaal volgens mij 2 tanden en 4 kiezen moeten laten trekken :=
veel succes iig

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:21

Mwa bij mij zijn er 3 uit.

Overig vond ik het niks aan. Ja het was wel even lastig en denk daarom meeste mensen bang voor zijn.

Soms proberen te negeren en mond wijd open. Denk intussen misschien als het lukt je ergens anders bent.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:32

Ben net naar het ziekenhuis geweest ,

Ik krijg geen prik voor de narcose , maar zo'n kapje.
Als ik in slaap ben krijg ik een buisje door me neus voor de ademhaling , en daarna nog een infuus ! Als ik goed wakker ben , mag ik even lekker op bokt.nl en daarna wordt het infuus eruit gehaald .

Vlak voor de operatie mag ik op de computer enzo ( staat een computer met webcam in de kamer , dus hou jullie goed op de hoogte ! ) Ik ben DINSDAG 10 MAAR OM 8:50 AAN DE BEURT

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:57

Passorapard schreef:
Ben net naar het ziekenhuis geweest ,

Ik krijg geen prik voor de narcose , maar zo'n kapje.
Als ik in slaap ben krijg ik een buisje door me neus voor de ademhaling , en daarna nog een infuus ! Als ik goed wakker ben , mag ik even lekker op bokt.nl en daarna wordt het infuus eruit gehaald .

Vlak voor de operatie mag ik op de computer enzo ( staat een computer met webcam in de kamer , dus hou jullie goed op de hoogte ! ) Ik ben DINSDAG 10 MAAR OM 8:50 AAN DE BEURT

Zo hey dat wordt een lange dag als ik zo bekijkt. Geef mij maar liever de prik die narcose lijk me eiger :o

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:02

Ik heb net vier verstandskiezen laten uitsnijden onder narcose. Heb narcose gekregen via het infuus en heb vroeger ook wel eens een kapje gehad. Dat vond ik vele malen erger. Infuus deed helemaal geen pijn of iets.

Ik zie er trouwens niet uit maar de na pijn valt mee alleen toen ik bijkwam uit de narcose had ik veel pijn. Maar na een hoop medicatie en kalmeringsmiddel was het beter.
Zie er nu alleen uit als een hamster en kan weinig tot niets eten.

Had trouwens wel een bloedneus van die tube door mijn neus voor de ademhaling en veel bloed in mijn mond omdat ze de wonden niet strak dichthechten.

Succes

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:03

gewone kiezen of verstandskiezen? of maakt dit niet zoveel verschil?
ik moet binnenkort ook, minimaal 1 verstandskies moet eruit (doe maar allemaal, dan ben ik er in 1x vanaf :P)

maar je gaat dus gewoon helemaal onder? want dat lijkt me echt het ergste, dat ik bewust meemaak wat ze aan het doen zijn. bovendien ga ik nogal snel 'kokken' als iemand in mn mond bezig is.
zie het al helemaal voor me, steektie net die boor in mn mond, kots ik er gewoon overheen :P

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:04

Dit is trouwens gisteren gebeurd allemaal ;)

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:05

Normaal krijg je plaatselijke verdoving en als je alles moet doen ze 1 kant tegelijk. Bij mij zaten de kiezen zo diep dat ze dit niet konden met plaatselijke verdoving en moest ik dus onder narcose, dat doen ze niet zomaar.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 17:07

Ik moet 2 ''gewone'' kiezen trekken ;)

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:23

Heey,,
Ik heb ook 2 kiezen laten trekken voor de beugel, want anders kon 1 tand er niet meer tussen.
Ik werd alleen maar in mijn mond verdoofd. ;) Maar veel sterkte en succes.!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:04

bokken123 schreef:
Heey,,
Ik heb ook 2 kiezen laten trekken voor de beugel, want anders kon 1 tand er niet meer tussen.
Ik werd alleen maar in mijn mond verdoofd. ;) Maar veel sterkte en succes.!

Dit is dus precies het zelfde bij mij ( alleen bij mij wilt 1 hoektand niet doorkomen)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:45

ik heb een vraagje, waarom moet jij dan volledig onder narcose?
ik ging voor 4 kiezen naar de tandarts die mij op 3 plaatsen verdoofde, trok ze eruit, en ik kon weer naar huis. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:58

Misschien komt het omdat zij bang is o.i.d?
Ik zelf heb het ook onder narcose gedaan ivm extreme angst voor naalden.