Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is dus puur commercieel imo
Loesss schreef:Zelf ben ik ook meer een voorstander van eigen kracht afvallen, maar allicht heb je dit al geprobeerd. Doch zul je ook je leefpatroon moeten omgaan, anders zal het na stoppen met gebruik van het middel je gewicht weer omhoog gaan.

! secricible schreef:Reductil is geen afslankmiddel maar een geneesmiddel. Kan je er niet heel veel over vertellen, maar heb er vorig jaar wat over gehoord op school. Ben echter aan het studeren voor dietist en niet voor dokter, dus over bijwerkingen enzo kan ik je niets zeggen, dat zul je echt aan je dokter moeten vragen.
Mijn lerares (dietiste dus) was er toen erg over te spreken, maar gaf ook aan dat je dokter het waarschijnlijk alleen geeft in combinatie met een gesprek bij een dietist. Zo niet, zou ik dit zeker aanraden. Reductil is, zoals Loess al zei, een hulpmiddel, maar als je je eetpatroon niet aanpast helpt het niet of nauwelijks.
Verder wordt Reductil alleen voorgeschreven bij erge obesitas, ik heb geen idee in hoeverre je overgewicht hebt, maar ook hier zul je rekening mee moeten houden.