K kom net van de tandarts vandaan, en vroeger vond ik m'n tanden al niet mooi, heb vaak gevraagd om een beugel maar mocht dit niet. Was niet nodig etc. Nou goed, afgelopen week had ik het met m'n vader zo over dat onderwerp en ik zeg zo jah het is wel erger geworden. Ben nooit tevreden geweest over m'n tanden.. Zo staat m'n onderkaak gewoon "recht" niet netjes een boogje maar echt met haakse hoeken erin aan de zijkanten,,
Vind het er verschrikkelijk uit zien, gelukkig valt het niet goed op en heb ik er altijd nog mee kunnen leven. Echter viel het mij dat mijn voortanden ook steeds verder naar voren lijken te staan.. Op foto's ook dan erger ik me er gewoon aan..Nou goed, vandaag controlebeurt bij de tandarts.. de gewoonlijke controlebeurt 2x in het jaar dus, en ik zei het zo tegen hem hoe ik erover dacht. Toen zei die dus ja als je het echt goed wil krijgen dan moet dat toch wel operatief. Toen keken m'n ouders even benauwd, en ze hebben het zo niet op operatie's (vooral geen kaakoperatie, hebben ze beide gehad en ze hebben zo iets van dat doet zo'n pijn en alles kun je beter een beugel nemen).. Echter kunnen ze het met een beugel nooit helemaal goed corrigeren.. Maar waarschijnlijk overlappen m'n tanden elkaar ook niet goed en als je ze echt recht achter mekaar zet dan hou je dat waar de onderkaaksnijtanden ophouden, de bovenkaaksnijtanden beginnen. Maar goed..
Zelf wil ik dus eigenlijk het liefste een kaakoperatie, dan heb je het tenminste helemaal goed.. Echter ben ik dus over een klein halfjaartje 18,, over 2 maand moet ik weer naar de tandarts dan gaan we beter kijken en overleggen wat we doen.. Maar denk tegen de tijd dat het echt zover is ik wel 18 ben, en zie het zelf ook niet echt zitten om net op die leeftijd met een beugel rond te lopen
(vind dat toch anders wanneer je ietwat jonger bent..
) en ja ik weet je hebt niet altijd zichtbare beugel, maar de tandarts had t al wel over plaatjesbeugel
Ai..Nou fijn.. moest het gewoon ff kwijt..
zie er beetje tegenop want m'n ouders willen dat ik voor beugel ga.. en de tandarts lijkt die kant ook te kiezen maar zelf wil ik het gewoon goed hebben en zou dan dus eerder voor kaakoperatie gaan..